Синтаксис: відокремлені члени речення

Додано: 22 червня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 295 разів
15 запитань
Запитання 1

Поширене означення не відокремлюється в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Квітки омиті холодними росами розтулюють повіки-пелюстки.

Ніколи я співати не покину про землю повну щастя і краси.

Розтривожений думками він до самого ранку не міг заснути.

Удалині виднілися облиті сонячним багрянцем верхівки сосен.

Запитання 2

(1) Боляче буває дивитися, як падає зірка. (2) Як/би хотілося запримітити, звідки вона зірвалася й куди мала б упасти, спіткнувшись на рівному місці. (3) Дивишся у високий морок, де щойно був залишений слід. (4) Дивишся, вражений, сподіваючись, що не вмерла зірка, що спалахне вона в іншому місці. (5) Про/те ні, не спалахнула. (6) А потім не встигаєш помічати, де й котра зірка зірвалася, полетіла до/низу. (7) Що їх манить туди? (8) Що жене їх стрімкими табунами? (9) Яка непереможна сила старої землі? (10) Чи не та сама сила, що пробуджує в мене любов до неї, що все тримає на цьому світі? (11) Оглянься! (12) Прожиті твої дні летять слідом за тобою, що/миті згасаючи в темряві минулого...

Простим реченням з відокремленою обставиною є:

варіанти відповідей

друге

четверте

шосте

дванадцяте

Запитання 3

Відокремленим додатком ускладнено речення:

варіанти відповідей

Напевно, це був інший світ - чудовий невідомий храм.

Щасливий і веселий, я дивився на високе бездонне небо.

Тихі конвалії, білі і ніжні, скоро розплющать срібні повіки.

Там, замість житечка, у теплеє літечко враз терен зацвів.

Запитання 4

Граматичну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Проходячи повз вежу, ми почули бій годинника.

Проходячи повз вежу, годинник пробив шосту годину.

Коли ми проходили повз вежу, годинник пробив шосту.

На годиннику була шоста, коли ми проходили повз вежу.

Запитання 5

(1)Київський Музей-квартира Павла Тичини відкриває завсідникам унікальні, нікому не/відомі шедеври живопису з приватної колекції геніального українського митця. (2) Тут також упорядковано неабиякі експонати: рукописи, картини, особисті речі, пов’язані з поетом, зокрема музичні інструменти. (3) Хранителі закладу кажуть, що як/би доля повернула автора «Сонячних кларнетів» у якесь інше русло, то він став би, можливо, чудовим художником. (4) Життя ж вирішило інакше, то/ж ми маємо геніального поета, про/те живопис супроводжував письменника постійно. (5) У його квартирі на вулиці Терещенківській зібрані не тільки унікальні автографи та книжки, а й малюнки самого поета.

Відокремлений додаток є в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

Запитання 6

Усі розділові знаки правильно вжито в реченні

варіанти відповідей

Високо поросло розкішне дерево, укриваючи холодком зелену землю, на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє неймовірна рослина.

Багато струмків народжується тут високо на горах де росами опадають тумани, й де хмари часто сіють дощі.

Дерева у цвіту такі казково білі й легкі вночі, зараз обважніли, посірішали й ніби танули, розтікалися сірим туманом по низині.

Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою жодним пензлем?

Запитання 7

Відокремлений додаток є в реченні:

варіанти відповідей

Власники природних об’єктів, оголошених заказниками, зобов’язані забезпечити режим охорони та збереження таких територій.

Заказники, місця тимчасової заборони полювання, створюють з метою відновлення природних комплексів.

Окрім заповідників і національних парків, значну роль у збереженні флори та фауни відіграють заказники.

Іноді заказник відіграє важливу, фактично вирішальну роль у збереженні й відновленні певного рідкісного виду.

Запитання 8

Приєднайте до фрагмента «Візьміть за правило щодня читати кілька сторінок книжки…» та знайдіть просте речення з відокремленою обставиною:

варіанти відповідей

і ви помітно збільшите свій словниковий запас.

зокрема твори сучасної літератури.

щоб отримати справжню насолоду від занурення у світ образів.

обираючи її з-поміж запропонованих для позакласного читання.

Запитання 9

Перед виділеним сполучником і після нього НЕ треба ставити коми в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Явори й долини залила імла і несміливі й кволі встали зорі.

Тихий сон стуляє вії розігнавши давні мрії і втопивши їх в журбі.

Нависло хмар глухе склепіння і шурхаючи крилами об них летять чайки.

Я кличу сонце і припале сріблястим порохом з долин воно пливе.

Запитання 10

Граматично правильне закінчення речення «Читаючи «Зачаровану Десну» О. Довженка…»

варіанти відповідей

збагачується ваше мовлення.

звертається увага на багатство мови.

вас зацікавлять багато епізодів.

ви збагачуєте своє мовлення.

Запитання 11

Непоширену обставину НЕ треба відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущені)

варіанти відповідей

Не піймавши не кажи що злодій.

Рушниця в його руках стріляла не хиблячи.

Хлопці прокинувшись нагодували й напоїли коней.

Не зрозумівши студентка запитала ще раз.

Запитання 12

Оберіть УСІ умови, які мають збігтися, аби поширене означення, виражене дієприкметниковим зворотом, не відокремлювалося комами:

варіанти відповідей

Позиція дієприкметникового звороту ПІСЛЯ означуваного слова

Позиція дієприкметникового звороту ПЕРЕД означуваним словом

Означуване слово НЕ виражається особовим займенником

Означуване слово виражається особовим займенником

Дієприкметниковий зворот стоїть далеко від означуваного слова

Дієприкметниковий зворот стоїть упритул до означуваного слова

Зворот має обставинно-причиновий відтінок

Зворот НЕ має обставинно-причинового відтінку

Запитання 13

Знайдіть речення, у якому дієприкметниковий зворот НЕ виділяємо комами

варіанти відповідей

Наляканий блискавкою (...) хлопець забіг до хати.

Наляканий блискавкою (...) він забіг до хати

Захоплений почутим (...) хлопець зайшов до хати.

Захоплений почутим (...) він зайшов до хати.

Запитання 14

НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення

варіанти відповідей

Працюючи над романом «Музей покинутих секретів», Оксана Забужко переглянула велику кількість архівних джерел.

Читаючи роман Івана Багряного «Тигролови», виразно вимальовується постать Григорія Многогрішного.

Прагнучи етнографічної точності, письменниця Марія Матіос заглиблюється в побут і духовність гуцулів.

Згадуючи своє дитинство, Юрій Андрухович щемливо змальовує його в романі «Таємниця».

Запитання 15

Відокремленою прикладкою ускладнено речення:

варіанти відповідей

Киваючи рясною головою, зелений ліс до сонця засміявся.

Зіткана сонцем з добра і любові пісня – зажура моя чорноброва.

На лівобережжі, замість верб і чагарників, видно смуги темені.

Умитий сонцем, ген над берегами калиновим багаттям жеврів схід.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест