Контрольна робота № 2. Складне речення

Додано: 11 грудня 2022
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 31 раз
17 запитань
Запитання 1

Виберіть складнопідрядне речення


варіанти відповідей

Дощ пройшов – і люди як нові.

Піч тримали завжди в чистоті, білили й шанували, розмальовували і квітчали,  ніколи не лишали на ніч порожньою.

Коли хочеш добре жити, треба працю любити.

Запитання 2

Укажіть складнопідрядне речення, у якому підрядна частина знаходиться після головної

варіанти відповідей

Зло повертається до того, хто його заподіяв.

Хочеш їсти калачі, не сиди на печі.

Пташки, що влітку так співали, у вирій вже повідлітали.

Запитання 3

Укажіть підрядне речення, у якому засобом зв’язку є сполучне слово

варіанти відповідей

Брехнею весь світ пройдеш,та назад не вернешся.

Хоч і добре стелять, та твердо спати.

Той, хто дбає, добре має.

Запитання 4

Укажіть складнопідрядне речення, засобом зв’язку в якому є сполучник

варіанти відповідей

Хто сумління чисте має, спокійно спати лягає.

Щоб прийшло  на землю сподіване щастя, треба великої праці.

Який Сава, така й слава.

Запитання 5

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

Коли (1) усе в тумані (2) життєвому загубиться і не лишить (3) слідів, не хочеться ні з дому, ні додому, бо й (4) там, і там огонь давно згорів.

варіанти відповідей

1 підмет, 2 означення, 3 додаток, 4 обставина

1 додаток, 2 означення, 3 підмет, 4 обставина

1 підмет, 2 обставина, 3 додаток, 4 означення

1 підмет, 2 присудок, 3 означення, 4 обставина

Запитання 6

Немає лексичної помилки у рядку

варіанти відповідей

А кидатися в очі, давати спокій, ваша правда

Б моя хата скраю, впадати в очі, залишати в спокої

Г завширшки два кілометри, мандрівка Києвом,повною мірою

Запитання 7

У якому рядку немає лексичних помилок?

варіанти відповідей

А на колір і смак товариш не всяк,любий колір

Б біля ста відтінків,фарби осіннього лісу

Г тішить око, найбільш ароматка квітка

Запитання 8

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

На березі – (1) життя: і гавкання, і крики, а (2) в серці тишина незаймана живе, і в срібних одблисках надземної музики у небі (3) журавлів далекий ключ (4) пливе.

варіанти відповідей

1 присудок, 2 обставина, 3 означення, 4 підмет

1 додаток, 2 обставина, 3 означення, 4 присудок

1 підмет, 2 додаток, 3 означення, 4 присудок

1 підмет, 2 обставина, 3 означення, 4 присудок

Запитання 9

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

(1) Щастя ходить і (2) серця золотить, і (3) в знемозі (4) клонить комиші.

варіанти відповідей

1 підмет, 2 підмет, 3 обставина, 4 присудок

1 додаток, 2 підмет, 3 означення, 4 присудок

1 підмет, 2 додаток, 3 означення, 4 присудок

1 підмет, 2 додаток, 3 обставина,4 присудок

Запитання 10

Другорядний член речення , що характеризує дію з точки зору її місця, часу, причини,мети, способу або ступеня і відповідає на питання як? коли? де? ...

варіанти відповідей

підмет

додаток

означення

обставина

Запитання 11

Вкажіть помилкове твердження.

варіанти відповідей

Додаток відповідає на питання непрямих відмінків.

Означення підкреслюється хвилястою лінією.

Обставина - другорядний член речення, який відповідає на питання який? чий? котрий?

Означення найчастіше виражається прикметником.

Запитання 12

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

(1) Колишнє, в камені сповите, встає, мов хвилі у Дніпрі, і бачать (2) України діти, як Володимир (3) на горі крізь непроглядну ніч криваву, благословляючи народ, веде свій люд, свою (4) державу на ясні води від негод.

варіанти відповідей

1 означення, 2 підмет, 3 обставина, 4 додаток

1 підмет, 2 додаток, 3 обставина, 4 означення

1 підмет, 2 означення, 3 обставина, 4 додаток

1 означення, 2 додаток, 3 обставина, 4 підмет

Запитання 13

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

(1) Серпень з вереснем стискають (2) один одному правиці, що одна правиця – (3) сонце, друга – місяць-(4)молодик.

варіанти відповідей

1 додаток, 2 обставина, 3 підмет, 4 означення

1 підмет, 2 додаток, 3 присудок, 4 означення

1підмет, 2 додаток, 3 підмет, 4 присудок

1підмет, 2 додаток, 3 присудок, 4 додаток

Запитання 14

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

За (1) ранковим променем в саду (2) брат із братом, друг із вірним другом (3) повертають (4) землю до ладу.

варіанти відповідей

1 означення, 2 підмет, 3 присудок, 4 додаток

1 означення, 2 підмет, 3 присудок, 4 обставина

1 обставина, 2 підмет, 3 присудок, 4 додаток

1 обставина, 2 присудок, 3 означення, 4 підмет

Запитання 15

З’ясуйте синтаксичну роль виділених у реченні слів

Церков (1) мережані убори (2) на кручах сяють, а проте (3) найвищі – душ (4) собори.

варіанти відповідей

1 означення, 2 обставина, 3 додаток, 4 присудок

1 означення,2 додаток, 3 означення, 4 присудок

1 означення, 2 обставина, 3 підмет, 4 присудок

1 означення,2 додаток, 3 підмет, 4 присудок

Запитання 16

Двоскладне речення це-...

варіанти відповідей

Тільки підмет

Тільки присудок

Підмет і присудок

Кілька підметів та присудків

Запитання 17

Складним називається речення...

варіанти відповідей

що має дві граматичні основи

що має одну граматичну основу

що має дві і більше граматичних основ

що має смислову завершеність

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест