Складне речення, в якому одне просте речення за змістом граматично залежить від іншого і з'єднується з ним за допомогою підрядного сполучника або сполучного слова - це:
Залежно від того, на яке питання відповідає підрядна частина і який член речення замінює, розрізняють:
Підрядне .... виступає означенням до будь-якого іменника чи займенника (або уточнює вказівне слово, що є означенням), відповідає на питання який?
Підрядне ..... уточнює, пояснює, доповнює чи конкретизує одне слово в головній частині (переважно присудок або вказівне слово той), відповідає на питання непрямих відмінків.
Підрядні ..... бувають кількох видів: місця, часу, ступеня і способу дії, мети, причини, умови, допустові, наслідку, порівняльні, відповідають на питання обставин (винятком є підрядне наслідку, яке не відповідає на жодне питання).
Складнопідрядним з підрядним причини є речення:
Складнопідрядне речення з підрядним умови утвориться, якщо до частини «На цих вихідних ми обов’язково поїдемо до Києва…» додати:
Складнопідрядне речення з підрядним мети утвориться, якщо до речення «На початку травня ми поїхали до Криму …» додати:
Складнопідрядне речення з підрядним часу утвориться, якщо до частини «Я буду згадувати свої шкільні роки...», додати:
Складнопідрядне речення з підрядним наслідку утвориться, якщо до частини «Уся дорога була занесена снігом…» додати:
Складнопідрядне речення з підрядною порівняльною частиною утвориться, якщо до речення «Сірі хмари насувалися все ближче ...» додати:
Укажіть вид поданого складнопідрядного речення.
Я єсть народ, якого правди сила ніким звойована ще не була.
Укажіть вид поданого складнопідрядного речення.
Скільки хвиль у бурхливому морі, стільки співів у серці моїм.
Укажіть вид поданого складнопідрядного речення.
Люблю, коли у вікно розкрите шумлять безжурно дерева.
Укажіть вид поданого складнопідрядного речення.
Сюди, де вуличка забута, приїхав по дитячі сни.
Укажіть вид поданого складнопідрядного речення.
Нехай будинок не дуже затишний, та теплішого в них немає.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома