Стильове забарвлення фразеологізмів, виражальні можливості їх. Стильові особливості засобів словотвору, частин мови. Вимоги до вживання синтаксичних одиниць у різних стилях.

Додано: 9 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 215 разів
12 запитань
Запитання 1

1. Укажіть, що надає словам слівце, словечко, словенятко стилістичного забарвлення.

варіанти відповідей

А    словотворчі префікси

Б    словотворчі суфікси

В    закінчення

Г    корені

Запитання 2

2.    Укажіть, у якому реченні стилістичного забарвлення слову надає префікс.

варіанти відповідей

А    Я люблю, коли є в домі діти і коли вночі вони сміються.

Б    Унизу по лугах річка синя тяглась.

В    В прадавні часи подоляни торгували пшеницею аж з Грецією або через Акерман вивозили за Дунай…

Г    Дорога і дорога лежить за гарбузами. І хтось до когось їде тим шляхом золотим.

Запитання 3

3.    Укажіть, у якому реченні стилістичного забарвлення слову надає суфікс.

варіанти відповідей

А    День погас, і все почило.

Б    А цей русявенький хлопчина — моя по батькові рідня.

В    Дерева посхилялись під вагою плодів, і плоди падали на землю й лежали на ній.

Г    «Куди ж ти оце йдеш проти ночі?» — питаю я в його.

Запитання 4

4.    Укажіть рядок, де всі слова мають виразне емоційне забарвлення.

варіанти відповідей

А    туманище, козарлюга, комашня, дорога

Б    вовчище, ледацюга, базікало, небо

В    вітрюган, ведмедисько, хата, донечка

Г    сонечко, матінка, очиці, батечко

Запитання 5

5.  Завершіть подане твердження.

Частини мови та їхні форми в текстах різних стилів мовлення, крім основної функції, виконують ще й додаткову, стилістичну,— …

варіанти відповідей

А    узагальнюють певні явища та події.

Б    служать виражальними засобами мови.

В    урізноманітнюють стійкі словосполучення.

Г    увиразнюють чіткість вимови.

Д    виражають основне лексичне значення.

Запитання 6

6.    Укажіть рядок, у якому іменники спільного роду характеризуються позитивно-співчутливими відтінками.

варіанти відповідей

А    листоноша, нечупара, чванько, нездара

Б    плакса, підлиза, нероба, писака

В    бідолаха, трудяга, невдаха, сіромаха

Г    приблуда, замурза, волоцюга, ненажера

Д    злодюга, причепа, роззява, плакса

Запитання 7

7.    Укажіть, у якому реченні вжито повну нестягнену форму прикметника.

варіанти відповідей

А    Удар весла розрізав зеленаву хвилю.

Б    Привіталися. Він подав їм руку, прибрану в червоняву рукавичку.

В    Тільки здорові жилаві руки з довгими пальцями та довгі вуса нагадували про давнього Миколу Джерю.

Г    Якби мої струни німії та піснею стали без слова.

Д    Пливе човен води повен.

Запитання 8

8.    Укажіть, у якому реченні вжито коротку форму прикметника.

варіанти відповідей

А    Надвечір скриплива арба з’їхала на рівний… Ходжентський шлях.

Б    А щедрая матусенька раділа у садку.

.

В    Зоре моя вечірняя, зайди над горою.

Г    Ще як я нею ходила, приснився раз мені сон дивен-дивен.

Д    Стіл застелений чистою скатертиною, на лиштвах розбуявся зелений хміль

Запитання 9

9.  Укажіть, у якому рядку прикметники пишуться разом.

варіанти відповідей

А    сліпучо/білий, жовто/гарячий, ніжно/рожевий

Б    сніжно/білий, північно/східний, світло/голубий

В    гірко/солоний, хіміко/біологічний, західно/український

Г    південно/західний, фізико/математичний, всесвітньо/історичний

Д    східно/український, кисло/молочний, біло/сніжний

Запитання 10

10.  Укажіть, у якому рядку прикметники пишуться через дефіс.

варіанти відповідей

А    (криваво)червоний, (південно)західний, (прісно)водний

Б    (світло)рожевий, (шести)гранний, (кам’яно)вугільний

В    (віце)президентський, (високий)превисокий, (кисло)солодкий

Г    (синьо)зелений, (вічно)зелений, (машино)будівний

Д    (військово)морський, (військово)полонений, (суспільно) корисний

Запитання 11

11.  Укажіть речення, у якому зі стилістичною метою одна особа дієслова вживається замість іншої.

варіанти відповідей

А    Викотився із-за гаю місяць і став оглядати околицю.

Б    Рідний край щиріш любити научає нас розлука.

В    Слова линяють лиш від позолоти, іржавіють від фальші та прикрас.

Г    Прокинься рано і твори добро!

Д    Відберіть у людини мову, і вона здичавіє.

Запитання 12

12.  Укажіть, з якою стилістичною метою використовуються займенники в мовленні.

варіанти відповідей

А    для надання зображуваному оцінного значення

Б    для уточнення певних фактів, явищ чи подій

В    для уникнення лексичних повторів

Г    для надання мовленню урочистого характеру

Д    для досягнення більш динамічного перебігу подій

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест