Текст як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності

Додано: 7 січня
Предмет: Українська мова, 9 клас
9 запитань
Запитання 1

Тема тексту – це

варіанти відповідей

комунікативна мета тексту, заради якої його створено

те, про що розповідається в тексті, його зміст

сукупність актуальних питань, порушених у ньому автором

Запитання 2

Ідея тексту – це

варіанти відповідей

те, до чого текст закликає, чого навчає тощо

те, про що розповідається в тексті, його зміст

сукупність актуальних питань, порушених у ньому автором

Запитання 3

Мікротема – це

варіанти відповідей

частина тексту, що містить головну думку висловлення

уривок тексту, обмежений абзацом

вступна частина тексту

частина тексту, що містить окрему, відносно закінчену думку; частина загальної теми тексту

Запитання 4

Визначте стиль тексту

Величава і мудра наша мати-трудівниця. До всякого діла здатна, до всякої роботи охоча. Скільки насіяла, скільки зростила — до скону рукам її пам’ятати.

З усіх доріг, звідусюди, через роки і відстані бачу матінку, матусю, неньку. Бачу її завжди в роботі. «Куди не йду, то все роботу доганяю», — повторювала посивіла моя матуся, перегортаючи свої роки, наче книгу життя.

Такою уявляється вона: то в городчику, то в саду, то із сапкою, то з відром, то на подвір’ї, то коло городини — і вічно у клопотах, у праці, у жаданні завершити щось почате, задумане та омріяне. А воно ж у кожного з нас і замислюється, і плекається в душі, у серці. І треба неодмінно завершити, аби на завтра бути спокійною, що воно зроблене, що коли вже посіяне, то обов’язково проросте.

Такою найперше бачу нашу матір-українку. Величаву, невтомну і всюди сущу. Перемиту дощами, у цвіті скупану. Молюся до неї, бо також найперше бачу її над колискою. Над продовженням роду свого. Без колискової нема дитинства. Без дитинства немає народу, його майбутнього. Усе це — мати і материнство. Тож навчимося слухати материну пісню. (За М. Вінграновським)

варіанти відповідей

художній

публіцистичний

науковий

розмовний

Запитання 5

Виберіть 2 варіанти, у яких є текст

варіанти відповідей

Учителька зайшла до класу. Учора ввечері я дивився футбол. Мені дуже подобається кататися на роликах. Я отримав 10 балів з геометрії.

Надворі осінь. Листя падає з дерев. Все таке жовте й червоне навколо. Земля готується до зимового сну.

Усього в світі близько п’яти мільйонів озер. Найбільше їх у Фінляндії. Її недарма називають «країною озер».

Учора я відвідав товариша. Хлопця не цікавить, як він складе іспити. Але зима все одно прийде.

Запитання 6

Заголовок тексту повинен відображати

варіанти відповідей

тип мовлення 

“відоме” та “нове”

стиль мовлення

тему чи головну думку тексту

Запитання 7

Текст-це…

варіанти відповідей

Група речень,об‘єднаних між собою темою, основною думкою та грамотично.

Різновид творів масової культури (прозаїчні твори, кінофільми, комікси), в яких розкривається певна таємниця, пов'язана зі злочином.

Група речень, які описують явища життя.

Одне чи кілька речень, пов'язаних між собою за змістом.

Запитання 8

Визначте, що таке послідовний зв'язок речень?

варіанти відповідей

 Це зв'язок, коли «дане» залишається одним і тим самим; кожне наступне речення відносно самостійне. 

Це зв'язок, коли кожне наступне речення пов'язується якимось елементом з попереднім; «нове» стає в наступному реченні «даним».

 Це зв'язок, коли одне речення стоїть в одній тематиці з наступним.

 Це зв'язок, коли «дане» стає в наступному реченні «новим».

Запитання 9

Який вид зв'язку наявний у даному тексті?

…Горобина і ялина стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і грона жовтогарячих плодів. Ялинка дивилась на свою подругу. Горобині було незручно, і вона почервоніла. Кожен плід її спалахнув жаром. Ялинка замилувалась нею. Яка-то гарна горобина!"

варіанти відповідей

 Паралельний.

Послідовний.

Неоднорідний

Однорідний.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест