Що таке текст?
Основне повідомлення в реченні міститься..
Що таке абзац?
Що таке мікротема?
Чим визначається перехід від однієї мікротеми до наступної?
Що це за речення, "що визначає в тексті предмет мовлення й окреслює межі речень"?
Яким словам належить визначальна роль у тексті?
Для чого необхідні ключові слова?
Якими видами зв'язку можуть поєднуватися речення в тексті?
Визначте, що таке послідовний зв'язок речень?
Який вид зв'язку наявний у даному тексті :"…Горобина і ялина стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і грона жовтогарячих плодів. Ялинка дивилась на свою подругу. Горобині було незручно, і вона почервоніла. Кожен плід її спалахнув жаром. Ялинка замилувалась нею. Яка-то гарна горобина!"?
Який вид зв'язку є в даному тексті :"На лісовій галявині серед зеленого різнотрав’я красується скромна квіточка ромашка. її білі пелюстки нагадують віночок-хустинку, що облямовує краплинку сонця — жовту серцевину. На тоненькому зеленому стебельці рослина гордо тримає свою голівку-віночок, що тягнеться до яскравого сонечка"?
Прочитай текст і визнач тип зв'язку між реченнями: послідовний чи паралельний.
"Хворий важко дихав, не міг заснути. Вночі підвівся зліжка і засвітив свічку. Поринувши в глибокі думи, ходив по кімнаті. Невже кінець? Йому лише 31 рік, він ще так мало зробив" (За І.Дировим)
Що не є засобом міжфразового зв'язку?
Визначити тип мовлення поданого тексту.
"Багато бачив я гарних людей, але такого, як батько, не бачив. Голова в нього була темноволоса, велика й великі розумні сірі очі, тільки в очах чомусь завжди було повно смутку: тяжкі кайдани неписьменності й несвободи. Весь у полоні сумного, і весь в той же час з якоюсь внутрішньою високою культурою думок і почуттів. Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий. Тіло бліде, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. Такт любив і шанобливість" (О.Довженко).
Головна думка тексту — це...
Як розташувати речення в правильній послідовності, щоб вони склали текст?
"(1) Хазяїном того городу, за часів ще молодості Сагайдачного, був князь Василь Острозький, пишний український пан. (2) Давній, хоч і невеликий був. (3) Є на Волині город Острог. (4) А потім і багато інших книжок в оборону віри «благочестивої грецької». (5) Тоді ж завів він в Острозі й школу, підходжу до академії, з греко-латинською наукою. (6) Один з них — Петро Сагайдачний, що гетьманував тепер на Запорожжі. (7) Зі школи тії вийшло багато освічених українців, що боролися проти польського натиску. (8) Один з найбагатших і наймогутніших панів не то на Вкраїну, а й у всій польській державі. (9) Він завів у себе в Острозі першу на Вкраїні друкарню, і в ній 1580 року надруковано вперше церковнослов'янську Біблію."
До якого стилю мовлення належить поданий текст:
"От стеляться розложисті, як скатерть, зелені левади. Густа, як руно, трава й дрібненька, тонісінька осока доходить до самої води. Подекуди по жовто-зеленій скатерті розкидані темно-зелені кущі верболозу, то кругленькі, наче м’ячики, то гостроверхі, неначе топольки. Між м’якими зеленими, ніби оксамитовими, берегами в’ється гадюкою Раставиця, неначе передражнює здорові річки, як часом маленькі діти передражнюють старших" (Іван Нечуй-Левицький)?
Заголовок тексту повинен відображати:
Кожна мікротема тексту зазвичай розкривається
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома