Що таке абзац?
Чим визначається перехід від однієї мікротеми до наступної?
Що це за речення : "Речення,що визначає в тексті предмет мовлення й окреслює межі речень"?
Яким словам належить визначальна роль у тексті?
Якими видами зв'язку можуть поєднуватися речення в тексті?
Визначте, що таке послідовний зв'язок речень?
Який вид зв'язку наявний у даному тексті :"…Горобина і ялина стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і грона жовтогарячих плодів. Ялинка дивилась на свою подругу. Горобині було незручно, і вона почервоніла. Кожен плід її спалахнув жаром. Ялинка замилувалась нею. Яка-то гарна горобина!"?
Який вид зв'язку є в даному тексті :"На лісовій галявині серед зеленого різнотрав’я красується скромна квіточка ромашка. її білі пелюстки нагадують віночок-хустинку, що облямовує краплинку сонця — жовту серцевину. На тоненькому зеленому стебельці рослина гордо тримає свою голівку-віночок, що тягнеться до яскравого сонечка"?
Що не є засобом міжфразового зв'язку?
Для чого необхідні ключові слова?
Що таке мікротема?
Основне повідомлення в реченні міститься..
Прочитай текст і визнач тип зв'язку між реченнями: послідовний чи паралельний.
"Хворий важко дихав, не міг заснути. Вночі підвівся зліжка і засвітив свічку. Поринувши в глибокі думи, ходив по кімнаті. Невже кінець? Йому лише 31 рік, він ще так мало зробив" (За І.Дировим)
До тексту якого типу мовлення підходить заголовок "Як будували хати в наших краях"?
Визначити тип мовлення поданого тексту.
"Багато бачив я гарних людей, але такого, як батько, не бачив. Голова в нього була темноволоса, велика й великі розумні сірі очі, тільки в очах чомусь завжди було повно смутку: тяжкі кайдани неписьменності й несвободи. Весь у полоні сумного, і весь в той же час з якоюсь внутрішньою високою культурою думок і почуттів. Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий. Тіло бліде, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. Такт любив і шанобливість" (О.Довженко).
Як розташувати речення в правильній послідовності, щоб вони склали текст?
"(1) Хазяїном того городу, за часів ще молодості Сагайдачного, був князь Василь Острозький, пишний український пан. (2) Давній, хоч і невеликий був. (3) Є на Волині город Острог. (4) А потім і багато інших книжок в оборону віри «благочестивої грецької». (5) Тоді ж завів він в Острозі й школу, підходжу до академії, з греко-латинською наукою. (6) Один з них — Петро Сагайдачний, що гетьманував тепер на Запорожжі. (7) Зі школи тії вийшло багато освічених українців, що боролися проти польського натиску. (8) Один з найбагатших і наймогутніших панів не то на Вкраїну, а й у всій польській державі. (9) Він завів у себе в Острозі першу на Вкраїні друкарню, і в ній 1580 року надруковано вперше церковнослов'янську Біблію."
До якого стилю мовлення належить поданий текст:
"Отче наш, що єси на небесах! Хай святиться Ім'я Твоє, хай прийде Царство Твоє, хай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні. І прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим. Не дай нам впасти у спокусу, але визволи нас від лукавого. Бо Твоє є царство, і сила, і слава навіки. Амінь"? (Біблія)
До якого стилю належить поданий текст:
" Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави"? (Конституція України)
Заголовок тексту повинен відображати:
Кожне наступне речення доповнює попереднє при
Прочитайте текст і визначіть, які засоби міжфразового зв'язку тут наявні:
З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома