ТЕКСТ. Засоби міжфразового зв'язку в тексті

Додано: 5 травня 2020
Предмет: Українська мова, 9 клас
Тест виконано: 1827 разів
21 запитання
Запитання 1

Що таке абзац?

варіанти відповідей

Це вступна частина якогось, введення, передмова.

Це заключна частина, додана до завершеного художнього твору й не пов'язана з ним нерозривним розвитком дії.

Це спосіб закінчення виступу, коли кожна наступна фраза емоційно посилює попередню.

Це подiя чи система подiй, у яких розкриваються характери, що розв'язують суперечностi мiж ними.

Це сукупність тематично об'єднаних речень, в одному з яких називається тема.

Запитання 2

Чим визначається перехід від однієї мікротеми до наступної?

варіанти відповідей

Темою

Абзацом

Стилем

Зв'язністю речень

Ключовими словами

Запитання 3

Що це за речення : "Речення,що визначає в тексті предмет мовлення й окреслює межі речень"?

варіанти відповідей

Тематичні речення.

Мовленнєві речення.

Ланцюгові речення.

Прості неускладнені речення.

Складні речення з різними видами зв'язку.

Запитання 4

Яким словам належить визначальна роль у тексті?

варіанти відповідей

Ключовим.

Головним.

Тематичним.

Змістовним.

Підкресленим однією лінією.

Запитання 5

Якими видами зв'язку можуть поєднуватися речення в тексті?

варіанти відповідей

Послідовним і паралельним.

Послідовним і оновленим.

Паралельним і однорідним.

Послідовним, паралельним і неоднорідним.

Однорідним і неоднорідним.

Запитання 6

Визначте, що таке послідовний зв'язок речень?

варіанти відповідей

Це зв'язок, коли «дане» залишається одним і тим самим; кожне наступне речення відносно самостійне. 

Це зв'язок, коли кожне наступне речення пов'язується якимось елементом з попереднім; «нове» стає в наступному реченні «даним».

Це зв'язок, коли одне речення стоїть в одній тематиці з наступним.

Це зв'язок, коли останнє речення залежить від першого.

Це зв'язок, коли «дане» стає в наступному реченні «новим».

Запитання 7

Який вид зв'язку наявний у даному тексті :"…Горобина і ялина стояли поруч. Зовсім близенько одна до одної. І тому вони часто перешіптувались між собою. На ялинці росли хвоїнки і шишки, а на горобині — листя і грона жовтогарячих плодів. Ялинка дивилась на свою подругу. Горобині було незручно, і вона почервоніла. Кожен плід її спалахнув жаром. Ялинка замилувалась нею. Яка-то гарна горобина!"?

варіанти відповідей

Паралельний.

Паралельний і послідовний.

Ланцюговий.

Однорідний.

Неоднорідний

Запитання 8

Який вид зв'язку є в даному тексті :"На лісовій галявині серед зеленого різнотрав’я красується скромна квіточка ромашка. її білі пелюстки нагадують віночок-хустинку, що облямовує краплинку сонця — жовту серцевину. На тоненькому зеленому стебельці рослина гордо тримає свою голівку-віночок, що тягнеться до яскравого сонечка"?

варіанти відповідей

Паралельний

Паралельний і послідовний

Ланцюговий

Однорідний

Неоднорідний

Запитання 9

Що не є засобом міжфразового зв'язку?

варіанти відповідей

Вставні слова

Часові форми дієслів-присудків

Синоніми

Іменники

Займенники

Запитання 10

Для чого необхідні ключові слова?

варіанти відповідей

Для визначення головної думки тексту.

Для знаходження мікротеми у тексті.

Для пошуку текстів певної тематики.

Для об'єднання певних смислових структур в одне ціле.

Для пошуку матеріалів певної тематики в мережі Інтернет.

Запитання 11

Що таке мікротема?

варіанти відповідей

Це зміст тексту, те, про що (або про кого) в ньому йдеться.

Це група речень, об’єднаних темою та головною думкою.

Це виділена в тескті окрема, відносно закінчена, думка.

Це те, заради чого створено текст (задум його автора), те, до чого він закликає, що схвалює, що заперечує, від чого застерігає, тобто висновок, який випливає зі сказаного або написаного.

Це завершення тексту, своєрідний підсумок усього висловленого.

Запитання 12

Основне повідомлення в реченні міститься..

варіанти відповідей

 у "новому"

 у "відомому"

 у присудку

у підметі

Запитання 13

Прочитай текст і визнач тип зв'язку між реченнями: послідовний чи паралельний.

 

"Хворий важко дихав, не міг заснути. Вночі підвівся зліжка і засвітив свічку. Поринувши в глибокі думи, ходив по кімнаті. Невже кінець? Йому лише 31 рік, він ще так мало зробив" (За І.Дировим)

варіанти відповідей


Паралельний


послідовний (ланцюжковий)

 Неоднорідний

 однорідний

Запитання 14

До тексту якого типу мовлення підходить заголовок "Як будували хати в наших краях"?

варіанти відповідей

 опис

розповідь

роздум

Запитання 15

Визначити тип мовлення поданого тексту.

"Багато бачив я гарних людей, але такого, як батько, не бачив. Голова в нього була темноволоса, велика й великі розумні сірі очі, тільки в очах чомусь завжди було повно смутку: тяжкі кайдани неписьменності й несвободи. Весь у полоні сумного, і весь в той же час з якоюсь внутрішньою високою культурою думок і почуттів. Скільки він землі виорав, скільки хліба накосив! Як вправно робив, який був дужий і чистий. Тіло бліде, без єдиної точечки, волосся блискуче, хвилясте, руки широкі, щедрі. Такт любив і шанобливість" (О.Довженко).

варіанти відповідей

 опис

розповідь

роздум

Запитання 16

Як розташувати речення в правильній послідовності, щоб вони склали текст?

"(1) Хазяїном того городу, за часів ще молодості Сагайдачного, був князь Василь Острозький, пишний український пан. (2) Давній, хоч і невеликий був. (3) Є на Волині город Острог. (4) А потім і багато інших книжок в оборону віри «благочестивої грецької». (5) Тоді ж завів він в Острозі й школу, підходжу до академії, з греко-латинською наукою. (6) Один з них — Петро Сагайдачний, що гетьманував тепер на Запорожжі. (7) Зі школи тії вийшло багато освічених українців, що боролися проти польського натиску. (8) Один з найбагатших і наймогутніших панів не то на Вкраїну, а й у всій польській державі. (9) Він завів у себе в Острозі першу на Вкраїні друкарню, і в ній 1580 року надруковано вперше церковнослов'янську Біблію."

варіанти відповідей


1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,8, 9.

 3, 1, 2, 8, 9, 5, 4, 7, 6.

 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.


3, 2, 1, 8, 9, 4, 5, 7, 6.

Запитання 17

До якого стилю мовлення належить поданий текст:

"Отче наш, що єси на небесах! Хай святиться Ім'я Твоє, хай прийде Царство Твоє, хай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні. І прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим. Не дай нам впасти у спокусу, але визволи нас від лукавого. Бо Твоє є царство, і сила, і слава навіки. Амінь"? (Біблія)

варіанти відповідей

публіцистичний

художній

розмовний

 конфесійний

Запитання 18

До якого стилю належить поданий текст:

" Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави"? (Конституція України)

варіанти відповідей

науковий

публіцистичний

офіційно-діловий

конфесійний

Запитання 19

Заголовок тексту повинен відображати:

варіанти відповідей

 тип мовлення;

«відоме» та «нове»;

тему та головну думку тексту;

  стиль мовлення

Запитання 20

Кожне наступне речення доповнює попереднє при

варіанти відповідей

 паралельному зв′язку в тексті

  послідовному

однорідному

жодному з вказаних

Запитання 21

Прочитайте текст і визначіть, які засоби міжфразового зв'язку тут наявні:

З давніх-давен люди оцінили смакові, поживні й цілющі якості капусти. Вважалося, що вона містить усі сім благ - гаряче і холодне, сухе і вологе, гірке й солодке, а також гостре. Лікарі радили давати капустяний сік дітям, аби ті швидше виростали, радили вживати цілющу капусту при запаленнях та свіжих ранах.

варіанти відповідей

лексичні повтори

займенник

синоніми

вставні слова

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест