Якою цифрою на карті позначено Королівство Галичини і Лодомерії?
Наприкінці XVIII — на початку ХІХ ст. просвітницькою діяльністю серед місцевих українців Галичини та Закарпаття займалися представники:
Яке українське культурно-освітнє товариство виникло на західноукраїнських землях під час революції 1848—1849 рр.?
Члени гуртка «Руська трійця» своїм головним завданням вбачали:
Діяльність Товариства галицьких греко-католицьких священиків і «Руської трійці» свідчила про:
Яка подія дала поштовх до створення Головної Руської Ради?
Хто вважався лідером і натхненником «Руської трійці»?
Яка подія спонукала до дій, описаних в уривку з історичного джерела? «…Скликано “Собор руських учених” — усіх прихильників культурного та національного розвитку Галицької України… “Собор” уважав конче потрібним, щоб була усталена одна одностайна граматика й одностайний правопис для всього “руського народу в Австрії й Росії”».
У якому регіоні України відбувався селянський рух, про який ідеться в уривку з документа? «…Що ж стосується підбурювання тутейших підданих, то його треба приписати… головним чином Лук’янові Кобилиці, який поширив між ними ідею, що вони вільні й мусять відібрати у дідичів ліси. Для обґрунтування цього твердження Кобилиця оповідав підданим, що він має цісарський патент, який забезпечує населенню… ці свободи».
Кого з діячів «Руської трійці» зображено на ілюстрації?
Установіть відповідність між регіонами українських земель та їхніми характеристиками початку ХІХ ст.
1 Південь
2 Правобережжя
3 Закарпаття
4 Буковина
А Українське населення краю потерпало від румунізації
Б Переважну більшість українського населення краю становили селяни- кріпаки
В Провідне становище в краї зберігали нащадки козацької старшини
Г Українське населення краю потерпало від мадяризації
Д Переважну більшість українського населення краю становили вільні селяни
Установіть відповідність між назвами організацій і цілями, які вони ставили перед собою.
1 «Південне товариство» декабристів
2 Кирило-Мефодіївське братство
3 «Руська трійця»
4 Головна Руська Рада
А Ліквідація самодержавства, децентралізація, запровадження громадського самоврядування, розбудова Росії як парламентської федеративної республіки
Б Повалення самодержавства шляхом військового перевороту, скасування кріпацтва, проголошення Росії унітарною республікою
В Захист української мови, піднесення її статусу, розширення сфери вжитку, пропаганда єдності українського народу, ідеї власної державності
Г Знищення царизму, утвердження демократичних прав і свобод для всіх громадян, створення федерації християнських слов’янських республік
Д Розширення сфери вжитку української мови, надання українцям права обіймати державні посади, поділ Галичини на дві провінції — польську та українську
Установіть відповідність між датами і подіями.
1 1816 р.
2 1833 р.
3 1837 р.
4 1848 р.
А Створення «Руської трійці»
Б Видання альманаху «Русалка Дністрова»
В Створення освітнього товариства галицьких греко-католицьких священиків
Г Повстання селян під проводом Л. Кобилиці
Д Заснування Головної Руської Ради
Установіть послідовність подій.
А Створення Руського собору
Б Створення Товариства греко-католицьких священників у місті Перемишль
В Створення Центральної ради народової
Г Створення Головної Руської Ради
Які фактори сприяли перетворенню греко-католицького духовенства на рушійну сИлу національного руху в Західній Україні?
Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії?
Укажіть складові аграрних реформ Марії Терезії та Йосифа ІІ.
Які події в Східній Галичині під впливом "весни народів"?
Доповніть твердження.
Імператор Фердинанд І Габсбург 22 квітня 1848 р. іидав історичний маніфест про...
Уставте пропущене.
Використовуючи досвід інших слов'янських народів, Головна руська рада ухвалила рішення про заснування_________- культурно-освітньої організації , яка мала видавати популярні книжки для народу.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома