Тест ЗНО - 3

Додано: 16 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 66 разів
50 запитань
Запитання 1

1.Апостроф треба писати на місці всіх пропусків у рядку

варіанти відповідей

А черв..як, надвечір..я, кав..ярня


Б верхів..я, миш..як, сер..йозний

В грав..юра, з..юрмитися, арф..яр

Г сузір..я, під..їхати, духм..яний

Запитання 2

2. Редагування НЕ ПОТРЕБУЄ словосполучення

варіанти відповідей

А стомившийся за день

Б початкуючі поети

В дозрівші яблука

Г цілюща рослина

Запитання 3

3. Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

А о сьомій годині ранку

Б на наступній неділі

В властивий учневі

Г прийшов у справах

Запитання 4

4. Відокремлене означення вжито в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Довгі вечірні тіні перекреслюють порослу споришем вулицю.

Б Налякане голосами людей продиралося через хащі стадо зубрів.

В Дивиться хлопець на зіткані зі срібла вишняки й мало не зітхає.

Г Люблю ходити по вкритій кришталевою росою ранковій траві.

Запитання 5

5. На другий склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

А позначка

Б центнер

В довідник

Г каталог

Запитання 6

6. Спільнокореневими до слова зір є всі слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

А прозріти              

Б зоріти

В зиркати

Г неозорий

Запитання 7

               Прочитайте текст і виконайте завдання 7–10.

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративноприкладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…


7. Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

А не/щастя

Б не/пересічної

В не/повторну

Г не/бачений

Запитання 8

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти,роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…

8. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А першому

Б другому

В третьому

Г четвертому

Запитання 9

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративно-прикладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […].

(3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…

9. Простим є речення

варіанти відповідей

А перше

Б друге

В третє

Г четверте

Запитання 10

(1) Незважаючи на не/щастя, розчарування, насмішки односельців, брак освіти, роботи цієї не/пересічної художниці стали справжніми зразками декоративноприкладного мистецтва. (2) Узявши на озброєння тексти пісень, казок і легенд та не/повторну природу рідної України, Катерина Білокур відтворила досі не/бачений ніким світ, що був частиною її […]. (3) Коли вона малювала ніщо не заважало їй фантазувати: жовтогарячий колір перетікав у коричневий, змішувався з усіма відтінками зеленого, синього, червоного, фіолетового… (4) На полотні художниці вдавалося поєднувати рослини у фантастичні композиції, у яких одна квітка могла бути весняною, а інша – геть літньою…


10. Замість пропуску в другому реченні можна поставити всі слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

А світогляду

Б звичок

В поглядів

Г переконань

Запитання 11

        11. Помилку в написанні прислівника допущено в рядку

варіанти відповідей

А зроду-віку, з давніх-давен, спрадавна

Б видимо-невидимо, анічичирк, аби-де

В як-не-як, в основному, по-чиновницьки

Г більш-менш, хтозна-коли, довкруги

Д по-четверте, всього-на-всього, щосереди

Запитання 12

12. Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка.

варіанти відповідей

А свис..нути, ненавис..ний, пес..ливий

Б тиж..невий, тріс..нути, захис..ник

В навмис..но, провіс..ник, хвас..нути

Г радіс..ний, аген..ство, ціліс..ний

Д балас..ний, перехрес..ний, зліс..ний

Запитання 13

        13. Літеру в треба писати на місці пропуску в рядку

варіанти відповідей

А прем’єра ... театрі «Колесо»

Б пишний прийом ... Парижі

В замовити ... фотоательє «Сяйво»

Г ... «Всесвіті» з’явилася публікація

Д затишні готелі ... Святогірську

Запитання 14

14. Звук [т] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А [..]еатральний, турис[..]ський, лауреа[..]

Б каш[..]ан, [..]вірний, боро[..]ьба

В журя[..]ься, зіпсу[..]ий, [..]ихенький

Г факульта[..]ив, моло[..]ьба, субо[..]а

Д лісниц[..]во, розпи[..]ати, [..]ретій

Запитання 15

        15. Правильними відповідями на запитання «Котра година?» будуть усі, ОКРІМ

варіанти відповідей

А шоста година п’ятнадцять хвилин

Б п’ятнадцять хвилин сьомої

В п’ятнадцять хвилин по шостій

Г чверть на сьому

Д чверть по шостій

Запитання 16

16. Помилку у відмінюванні іменника допущено в рядку

варіанти відповідей

А розмова з Олегом Плющ

Б гаманець Мар’яни Гриців

В телефон Артема Сидька

Г зустріч з Ганною Гончарук

Д робота Данила Федоренка

Запитання 17

17. Прочитайте речення.

На рівнин(1)ому березі Ел(2)ади зібралося числен(3)е військо, а морські хвилі гойдали споряджен(4)і в дорогу кораблі: Менелай прагне  помститися Парісу за викраден(5)я Єлени.

Подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

А 1                               

  Б 2  

 В

 Г 4    

 Д 5

Запитання 18

18. Прочитайте речення.    Перед виходом з дому не забудьте … світло і , … погоду, … всі вікна.    

    Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

А вимкнути, незважаючи на, позачиняти

Б виключити, незважаючи на, позакривати

В вимкнути, не дивлячись на, позачиняти

Г вимкнути, незважаючи на, позакривати

Запитання 19

        19. НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

А «Саме щоденні звички роблять вас успішними людьми або невдахами», – стверджує Томас Корлі в книзі «Зміни свої звички – зміни своє життя».

Б Автор зазначає: «Близько 90 % багатіїв читають щодня бодай 30 хвилин. Це зазвичай три типи видань: біографії успішних людей, книги із саморозвитку та історичні розвідки»

В «Хочеш бути успішним – спілкуйся з успішними людьми, – наголошують  фахівці та додають: – Краще мати справу із цілеспрямованими оптимістами, аніж із негативно налаштованими заздрісниками».

Г «Тривалий успіх можливий лише за умови позитивного ставлення до життя», – підбадьорює читачів автор книги. – Усі лідери вміють радіти кожному дню, будь-якій дрібниці».

Д «А от що вам може бути не до вподоби, – інтригує Томас Корлі, – то це те, що багатії прокидаються за три години до початку свого робочого дня, бо мають устигнути залагодити дві-три особисті справи».

Запитання 20

20. Двокрапку треба ставити в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Людина або пливтиме все життя за течією або мусить якось уплинути на свою долю.

Б Сучасну вишивку можна використовувати для прикрашання побутових  речей серветок килимків сумок.

В До світогляду українців увійшли вірування та уявлення багатьох поколінь  які жили на території сучасної України.

Г Музиканти в смокінгах дами в бальних сукнях співаки в химерних уборах  усі вітали ювіляра.

Д Камінці лежали на дні тихі гладенькі безсилі і покірно давали огортати себе  рудою вовною водоростей.

Запитання 21

21. Помилку у творенні форми ступеня порівняння прикметника допущено в  реченні

варіанти відповідей

А У дискусії перевага буде в того, хто має впевненіший вигляд та наводить  більш переконливі аргументи.

Б Найбільш складне під час виступу – це вміння давати найкомпетентніші відповіді на підступні запитання.

В Слухачів можуть захопити більш яскраві приклади, що виявляться  цікавішими, ніж у попередніх ораторів.

Г Найбільш вимогливіша публіка знається на предметі обговорення не гірше  за найпідготовленішого доповідача.

Д Найефективніша форма підготовки до дискусії – це тренувальний виступ перед друзями, а не ретельне заучування тексту промови.

Запитання 22

22. Правильно утворено форму третьої особи множини від інфінітива

варіанти відповідей

А проводжати – проводять

Б молоти – мелять

В хотіти – хотять

Г гоїти – гоють

Д кричати – кричать

Запитання 23

        23. Граматично правильне речення можна утворити, якщо до фрагмента «Мандруючи Олешківськими пісками, …» додати

варіанти відповідей

А нас вражала неповторна краса степової природи.

Б стан нашого здоров’я значно покращився.

В було зроблено багато цікавих фотографій.

Г легенди й перекази зачаровували таємничістю.

Д ми ще раз упевнилися в неповторності України.

Запитання 24

        24. Доберіть до кожного фразеологізму антонім


 Фразеологізм                                           Антонім

1 тримати в чорному тілі         А ставати дибки

2 розкрити карти                      Б гладити по голові

3 викинути з голови                 В ходити довкола

4 мозолити руки                       Г не йти з думки

                                                   Д ганяти собак 

варіанти відповідей

А 1-а 2- г 3-б 4- д

Б 1- б 2 - в 3 - б 4 - д

В 1 - б 2 - в 3 - г 4 - а

Г 1 - б 2 - в 3 - г 4 - д

Запитання 25

25. Доберіть приклад до кожного випадку   вживання тире.

              Випадок уживання тире

1 тире при відокремленій прикладці             

2 тире в складносурядному реченні

3 тире при однорідних членах речення

4 тире між підметом і присудкок                                                   

 Приклад речення

А На річці, у лісі, у полі – усюди панувала таємнича німотна   тиша

Б Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.

В Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.

Г Київськими вулицями вишикувалися каштани – почесна варта весни.

Д Я усміхнувся щиро – і все навкруг радіє і сміється

варіанти відповідей

А 1 - г 2 - д 3 - а 4 - б

Б 1 - г 2 - в 3 - д 4 - б

В 1 - г 2 - д 3 -в 4 - б

Г 1 -а 2 - д 3 - г 4 - б

Запитання 26

26. Доберіть приклад до кожного типу складного речення.

Тип складного речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 складне з різними видами зв’язку

    Приклад речення

А Людський мозок утворюють дві півкулі, кожна з цих половин має свої функції.

Б Ліва півкуля відповідає за логіку й мову (думає),а права пов’язана з інтуїцією та творчою уявою.

В Саме уява є джерелом нескінченного потоку ідей та óбразів, що потім розвиваються.

Г Уява оперує óбразами, і саме цей дар люди не використовують, а ті, які навчилися це робити, сприймають світ творчо.

Д Отже, використайте уяву, цей дар природи, для досягнення успіху, для зміни світу на краще, для позитивного погляду на життя



варіанти відповідей

А 1-б 2-в 3-д 4-г

Б 1-в 2-б 3-а 4-г

В 1-б 2-в 3-а 4- г

Г 1-г 2-д 3-а 4-б

Запитання 27

27. Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.

Тип односкладного речення                                              Приклад речення

1 означено-особове                     А Нам з підлістю довічно треба битись…

2 неозначено-особове                 Б Надія на добро ніколи не зникає…

3 безособове                                В Від нас чекають відкриттів і звершень!

4 називне                                      Г Ох, спалах почуттів, давно забутий…

                                                        Д Шукай в очах поета любові й доброти!

варіанти відповідей

А 1-д 2- в 3- г 4-а

Б 1-д 2-в 3- а 4-г

В 1- д 2-в 3- б 4-г

Г 1- д 2-в 3- г 4-б

Запитання 28

28. Рядки

Чогось мені, козаченьки,

Мед-вино не п’ється:

Десь-то син мій, Морозенко,

З татарами б’ється!

узято з


варіанти відповідей

А історичної пісні

Б народної думи

В народної балади

Г родинно-побутової пісні

Д соціально-побутової пісні

Запитання 29

29. Рефреном у вірші «Всякому місту – звичай і права» є рядки


варіанти відповідей

А Всякому місту – звичай і права,

Всяка тримає свій ум голова…

Б Всякому серцю – любов і тепло,

Всякеє горло свій смак віднайшло…

В Я ж у полоні нав’язливих дум,

Лише одне непокоїть мій ум…

Г Той безперервно стягає поля,

Сей іноземних заводить телят…

Д Хто ж бо зневажить страшну її сталь?

Той, в кого совість, як чистий кришталь…

Запитання 30

30. Першим твором нової української літератури є


варіанти відповідей

А сентиментально-реалістична повість

Б бурлескно-травестійна поема

В історичний роман

Г сатирична поема

Д пригодницький роман

Запитання 31

31. Рядки

То покритка попідтинню

З байстрям шкандибає,

Батько й мати одцурались,

Й чужі не приймають…

суголосні з долею героїні твору

варіанти відповідей

А «Сон»

Б «Наталка Полтавка»

В «Кайдашева сім’я»

Г «Мартин Боруля»

Д «Катерина»

Запитання 32

32. Поєднання історичної та любовної сюжетних ліній стало взірцем для написання твору

варіанти відповідей

А «Чорна рада»

Б «Кайдашева сім’я»

В «Тіні забутих предків»

Г «Лісова пісня»

Д « Модри Камень»

Запитання 33

33. На прощу до Києва вирушають героїні обох творів у рядку

варіанти відповідей

А «Дума про Марусю Богуславку» та «Кайдашева сім’я»

Б « Чорна рада» та «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

В «Наталка Полтавка» та «Мартин Боруля»

Г «Кайдашева сім’я» та «Маруся Чурай»

Д «Маруся Чурай» та «Тигролови»

Запитання 34

34. Ідея соборності України, пошуки суспільної сили, спроможної згуртувати й об’єднати націю, характерні для обох творів 

варіанти відповідей

А «Тіні забутих предків» та «Чорна рада"

Б «Чорна рада» та «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»

В «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» та «Чорна рада»

Г «Я (Романтика)» та «І мертвим, і живим, і ненарожденним…»

Д «Тигролови» та «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

Запитання 35

35. . «Апеляція! Та таку апеляцію напишіть, щоб у Красовського в носі закрутило, щоб йому свербіло!.. Я грошей не пожалію, аби мені Красовського в острог посадить...» – вигукує персонаж твору, у якому батько

варіанти відповідей

А забороняє доньці виконувати хатню роботу

Б сварить синів за нікчемні балачки у святу п’ятницю

В гостює з сином на хуторі заможного козака

Г танцює, прщаючись з рідним краєм

Д жертвує сином заради перемоги

Запитання 36

36. . «Суперечність між одвічним ідеалом любові й тим беззастережним служінням абстрактній ідеї, доктрині, яке, мов ненаситний молох, зрештою вимагає зректися всього людського», розкрито у творі

варіанти відповідей

А «Мина Мазайло»

Б «Я (Романтика)»

В «Маруся Чурай»

Г « Зачарована Десна»

Д « Місто»

Запитання 37

37.. «Йду поміж люди. Душа готова, струни тугі, наладжені, вона вже грає...» –   розмірковує оповідач твору, який належить до стильового напрямку


варіанти відповідей

А символізм

Б неоромантизм

В експресіонізм

Г імпресіонізм

Д неокласицизм

Запитання 38

38. У висловлюванні Василя Стуса «Його доля воістину трагічна. В історії світової літератури, мабуть, не знайдеться іншого такого прикладу, коли б поет віддав половину свого життя високій поезії, а половину – нещадній боротьбі зі своїм обдаруванням» ідеться про

варіанти відповідей

А Павла Тичину

Б Олександра Олеся

В Миколу Зерова

Г Євгена Маланюка

Д Василя Симоненка

Запитання 39

39. Про взаємини представників містай й села  йде мова у творі, авторм якого є 

варіанти відповідей

А Ю. Яновський

Б О. Довженко

В О. Кобилянська

Г В. Стефаник

Д В. Підмогильний

Запитання 40

40. . Образ любові як втілення високої християнської цінності показано у творі, де є слова:

варіанти відповідей

А  «Очі мамині сухі, голос ані здригнеться, і  я чую за ним: спогади її не щемлять їй,і не болять — вони закам'яніли»

Б    «Восени ти підеш... Падатиме лист. Будуть тихі вечо­ри... Тоді ти підеш... Хай це буде маленька жерт­ва — перед тобою ж усе... Життя, щастя, моло­дість!»

В «І як було всім зрозуміти, що в мене одна наречена, наречена з колиски, про яку я думав, мабуть, і тоді, коли не вмів ще говорити. Наречена, що для неї я жив ціле життя, їй присвятив сталеву шпагу…»

Г « Померкло, стерлося все. Навіть те, що звуть незабутнім першим коханням. Чому ж ця випадкова зустріч, єдиний погляд, єдина ява у великій драмі війни, чому вона не меркне і, відчуваю, ніколи не померкне?»

Д «…я любила її безгранично, пристосовувалася до неї без надумування, і, мов та ріка, плила я спокійно виробленим нею руслом, щоб знов, як ріка, згубитися, може, і з іншими такими, як я, в житті, як у морі...»

Запитання 41

41. . «Дивна вона… навіть не розуміла, яка вона чарівна…  Як та дика коза, що боїться, щоб її не впіймали, і не дається навіть підступити…» – сказано про

варіанти відповідей

А Наталку Сірко

Б Мотрю Довбиш

В Мирославу

Г Палагну

Д Лесю Черевань

Запитання 42

42. Поет-емігрант є автором вірша

варіанти відповідей

А «Ви знаєте, як липа шелестить…»

Б « Уривок з поеми»

В «Любіть Україну!»

Г «Задивляюсь у твої зіниці…»

Д «Блакитна Панна»

Запитання 43

43.   Мотив звернення ліричного героя до Бога із проханням не осудити його за глибоку віру і  надію, бо утверджує безсмертя людського духу звучить у творі 

варіанти відповідей

А «витязя молодої української поезії»

Б «в'язня совісті»

В «сонячного поета»

Г «імператора залізних строф»

Д «творця модерної драми»

Запитання 44

44. . «Сила народу – в його єдності, підтримці, повазі одне до одного» – такою є провідна думка твору, у якому

варіанти відповідей

А  злий дух намовляє до зради

Б  син не поділяє батькового бажання змінити прізвище

В герой наважився просити у боярина руки його доньки

Г  герой «не втрачав щастя бачити … зорі навіть у буденних калюжах на життєвих шляхах»

Д син пише листи до батька

Запитання 45

45. «Вона, — казали її подруги, — змінила свій характер в Місті» - говориться про героїню з твору, в якому

варіанти відповідей

А герой приїжджає до міста будувати кар'єру

Б трагічні події відбуваються в будинку шляхтича

В дівчина тікає з коханим за кордон

Г героїня залишається в місті попри кохання до чоловіка

Д герої рятують матроса

Запитання 46

46. До інтимної лірики належить вірш

варіанти відповідей

А «Задивляюсь у твої зіниці…»

Б « Чари ночі»

В «Любіть Україну!»

Г «Ви знаєте, як липа шелестить…»

Д «Блакитна Панна»

Запитання 47

47. Проблему формування нації на основі біблійного сюжету висвітлено у творі

варіанти відповідей

А «Кайдашева сім’я»

Б «Кавказ»

В «Тіні забутих предків»

Г «Мойсей»

Д «Всякому місту – звичай і права…»

Запитання 48

48. Увідповідніть письменники – угрупування

1.В. Голобородько, М. Воробйов, В. Кордун        А шістдесятники

2. М. Рильський, Ю. Клен, П.Филипович              Б нью-йоркська група

3. О.Ольжич, Є. Маланюк, О. Теліга                     В «празька школа поетів»

4. В. Симоненко, І. Драч, Г. Тютюнник                   Г київська школа поетів

                                                                                  Д неокласики

варіанти відповідей

А 1- д 2- г 3-в 4-а

Б 1- г 2-д 3-в 4- а

В 1- г 2- в 3-д 4-б

Г 1-а 2- г 3-б 4-в

Запитання 49

49. Увідповідніть справжнє прізвище автора з персонажами його твору.

Справжнє прізвище автора

1 Іван Левицький

2 Лариса Косач

3 Іван Тобілевич

4 Іван Лозов’ягін

Персонажі твору

А Марися та Степан

Б Омелько та Маруся

В Лукаш та Килина

Г Меланія та Михайло 

Д Наталка та Гриць

варіанти відповідей

А 1- б 2-в 3-г 4-д

Б 1- б 2-в 3- а 4-д

В 1-б 2- а 3-в 4-д

Г 1-г 2-д 3-а 4- в

Запитання 50

50. Поєднайте рядки того самого поетичного твору

1 Даремно, вороже, радій — // Не паралітик і не лірник…Народ мій…»

2 «Ради тебе перли в душі сію // Ради тебе мислю і творю…»

3 «І він спитав: - Яку б найти принаду, // Щоб привернуть тебе до рук моїх?»

4 «Сміються, плачуть солов’ї // І б’ють піснями в груди...»


 А «Буду жити, поки жити // Мені дозволить дух життя!»

Б «На мулах нешвидких // Вона верталась із ясного саду»

В «І по паркету наших заль // Ступати лаптю буде сковзько.»

 Г «Маю я святе синівське право // З матір’ю побуть на самоті.»

Д  «Відбились зорі у воді, // Летять до хмар тумани».

варіанти відповідей

А 1- в 2-г 3-б 4-д

Б 1- в 2- г 3-б 4-а

В 1-г 2- в 3-б 4-д

Г 1-б 2- в 3- д 4-г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест