Позначте складносурядне речення
Позначте складносурядне речення, у якому на місці (?) кома не ставиться
Позначте складносурядне речення, у якому на місці (?) потрібно поставити тире.
Позначте складносурядне речення, у якому на місці (?) ставиться крапка з комою.
Позначте схему, що відповідає поданому реченню.
Прозориться душа, і кольориться врода, і поглядом весни затаєна природа охоплює твій шал і серця біг, даруючи чуття мандрівок і доріг (А. Малишко).
Позначте складнопідрядне речення, у якому головна частина йде після підрядної.
Позначте складнопідрядне речення з підрядним часу.
Позначте складнопідрядне речення з підрядним порівняльним.
Позначте складнопідрядне речення, що є синонімічним до поданого речення з відокремленою обставиною.
Незважаючи на вечірню пору, надворі було спекотно.
Позначте складнопідрядне речення з однорідною підрядністю.
Позначте схему, що відповідає поданому безсполучниковому складному реченню.
Зажурився сивий сад осінній в переддень снігів і холодів, мерехтить на жовтих травах іній, на гілках – ні листя, ні плодів (М.Луків).
Після частини Гамір умить стих… треба поставити двокрапку, якщо серед варіантів продовження безсполучникового складного речення вибрати…
Позначте складне речення із безсполучниковим і сурядним зв’язком.
Установити відповідність
Види підрядних Приклади
1 означальне А Де нема святої волі, не буде там
добра ніколи
2 місця Б Я з тих країв, де над Дніпром цвітуть,
шумлять гаї
3 допустове В Погода стояла тепла і сонячна,
так що шибки на вікнах аж миготіли
4 причини Г Хоч у житті стрічав тебе я рідко, та
все ж мені той спогад серце гріє
5 мети Д В душі я славлю світлий парус,
бо в мене в серці сум .
Е У природі ніч існує для того, щоб у
тиші росло усіляке зілля
Установити відповідність
Смислові відношення між частинами Приклади речень
1 одночасність подій А Або печи пиріжки, або не прийдуть дружки
2 послідовність подій Б То пронесеться над болотом чайка,
то промайне бистрий чибіс і грудкою
впаде в ситу землю
3 чергування подій В Ніде ні травички не колихнеться,
ні пташка не пролетить
4 взаємовиключення подій Г Ти гукай не гукай, а літа не почують
Д І день пройшов, і ніч промчала,
і тут вже ранок на порі
Установити відповідність
Вид складного речення
1 складне речення із сурядним і підрядним зв’язком
2 складне речення із безсполучниковим і сурядним зв’язком
3 складне речення із безсполучниковим і підрядним зв’язком
Приклади
А Проспівали півні опівнічні, і село потонуло у сні, тільки ніч, безовидна, як вічність, не дає забутися мені (І. Гнатюк).
Б Вітер на травах квітне, і хвиля у берег б’є, бо в серці моєму рідне було і сьогодні є... (В. Підпалий).
ВГілки покидає останній листочок, верба шукає забуття й покори в холодах, у снігах, бо ці речі для життя неприйнятні (В. Думанський).
Г Шкільне минуле в пам’яті озвалось: писав я «мати» в зошиті, й мені таким широким слово це здавалось, що думав я — воно у множині (А. Бортняк).
Прочитайте текст.
(1) Тієї весни жодна чайка не гніздилася на луках а всі вони тулилися на островах хоч як було тісно. (2) Люди і раділи цьому і сумували бо щось було не так коли птахи покинули місця в яких жили віками. (3) І виявилися що що це сталося недаремно птахи бачили далі ніж люди. (4) Навесні влітку й восени сонце палило на полях пшеницю на городах висохла картопля і скрізь потягнуло страшенно воду наче хтось висмоктав її із землі. (5) Дужче припікало сонце більше міліла річка зникала вода в криницях. (6) Чайки показували людям де вода помалу просочувалася з джерел крізь торф’янинистий ґрунт (А. Кримчук).
Позначте складнопідрядне речення з послідовною підрядністю.
Прочитайте текст.
(1) Тієї весни жодна чайка не гніздилася на луках а всі вони тулилися на островах хоч як було тісно. (2) Люди і раділи цьому і сумували бо щось було не так коли птахи покинули місця в яких жили віками. (3) І виявилися що що це сталося недаремно птахи бачили далі ніж люди. (4) Навесні влітку й восени сонце палило на полях пшеницю на городах висохла картопля і скрізь потягнуло страшенно воду наче хтось висмоктав її із землі. (5) Дужче припікало сонце більше міліла річка зникала вода в криницях. (6) Чайки показували людям де вода помалу просочувалася з джерел крізь торф’янинистий ґрунт (А. Кримчук).
Позначте складне речення з сурядним і підрядним зв’язком
Прочитайте текст.
(1) Тієї весни жодна чайка не гніздилася на луках а всі вони тулилися на островах хоч як було тісно. (2) Люди і раділи цьому і сумували бо щось було не так коли птахи покинули місця в яких жили віками. (3) І виявилися що що це сталося недаремно птахи бачили далі ніж люди. (4) Навесні влітку й восени сонце палило на полях пшеницю на городах висохла картопля і скрізь потягнуло страшенно воду наче хтось висмоктав її із землі. (5) Дужче припікало сонце більше міліла річка зникала вода в криницях. (6) Чайки показували людям де вода помалу просочувалася з джерел крізь торф’янинистий ґрунт (А. Кримчук).
Позначте складне речення з підрядним і безсполучниковим зв’язком.
Прочитайте текст.
(1) Тієї весни жодна чайка не гніздилася на луках а всі вони тулилися на островах хоч як було тісно. (2) Люди і раділи цьому і сумували бо щось було не так коли птахи покинули місця в яких жили віками. (3) І виявилися що що це сталося недаремно птахи бачили далі ніж люди. (4) Навесні влітку й восени сонце палило на полях пшеницю на городах висохла картопля і скрізь потягнуло страшенно воду наче хтось висмоктав її із землі. (5) Дужче припікало сонце більше міліла річка зникала вода в криницях. (6) Чайки показували людям де вода помалу просочувалася з джерел крізь торф’янинистий ґрунт (А. Кримчук).
Позначте складне речення із безсполучниковим, сурядним і підрядним зв’язком
Прочитайте текст.
(1) Тієї весни жодна чайка не гніздилася на луках а всі вони тулилися на островах хоч як було тісно. (2) Люди і раділи цьому і сумували бо щось було не так коли птахи покинули місця в яких жили віками. (3) І виявилися що що це сталося недаремно птахи бачили далі ніж люди. (4) Навесні влітку й восени сонце палило на полях пшеницю на городах висохла картопля і скрізь потягнуло страшенно воду наче хтось висмоктав її із землі. (5) Дужче припікало сонце більше міліла річка зникала вода в криницях. (6) Чайки показували людям де вода помалу просочувалася з джерел крізь торф’янинистий ґрунт (А. Кримчук).
Позначте речення, у якому слід поставити двокрапку.
Прочитайте текст.
(1) Тієї весни жодна чайка не гніздилася на луках а всі вони тулилися на островах хоч як було тісно. (2) Люди і раділи цьому і сумували бо щось було не так коли птахи покинули місця в яких жили віками. (3) І виявилися що що це сталося недаремно птахи бачили далі ніж люди. (4) Навесні влітку й восени сонце палило на полях пшеницю на городах висохла картопля і скрізь потягнуло страшенно воду наче хтось висмоктав її із землі. (5) Дужче припікало сонце більше міліла річка зникала вода в криницях. (6) Чайки показували людям де вода помалу просочувалася з джерел крізь торф’янинистий ґрунт (А. Кримчук).
Позначте речення, у якому слід поставити тире.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома