1. Маніфест про скасування кріпосництва був виданий:
а) 4 березня 1861; б) 19 лютого 1861; в) 25 лютого 1861; г) 9 березня 1861.
2.Виробництво продукції на продаж:
а)натуральне господарство; б) товарне господарство;
в)селянське господарство; г) поміщицьке господарство
3. Реформи 60-70-х років були запроваджені під керівництвом царя:
а) Миколи I; б)Олександра II; в)Павла I; г) Миколи II
4. Викупні платежі селян сплачувалися протягом:
А) 49 років; б) 29 років; в) 99 років; г)109р.
5. Які міста поєднала перша залізниця в Наддніпрянській Україні?
а) Одесу і Балту; б) Київ і Одесу; в) Одесу і Харків; г) Катеринослав і Ромни
6.З’ясуйте впливових українських підприємців харчової промисловості.
а)Терещенки е) Погуляйченко
б)Харитоненки є)Алчевський
в)Іщенки ж) Семиренки
г)Шевченко з)Панченко
д)Яськевич и) Римаренки
7. Зрівняйте та співвіднесіть спеціалізацію районів сільськогосподарського виробництва в Україні:
1. Південь України
2. Правобережна Україна
3. Лівобережна Україна
А) вирощування пшениці й цукрових буряків, що сприяло розвиткові цукрової та харчової промисловості;
Б) головний район виробництва товарного зерна;
В) виробництво зерна, тютюну і частково цукру
8.З’ясуй позитивні ( А ) та негативні ( Б )наслідки селянської реформи:
1.Селяни отримували паспорт лише на один рік;
2. Почався інтенсивній прогрес розташування селянства;
3.Земля опинилася в центрі ринкового обігу;
4.Селяни виконували рекрутську повинність;
5.Реформа відбувалась за рахунок селян.
6. Товарно-грошові відносини ставали домінуючими у господарствах поміщиків і заможних селян;
7.Утворювалися верстви підприємств і найманих робітників;
8. Селяни платили поземельний податок, подушний податок з процентами за державну позичку.
9.Причини скасування кріпосного права:
А) поразка Росії Кримській війні
Б) криза феодально-кріпосницького ладу;
В) необхідність зміцнення оборони країни;
Г) поява на російську престолі Олександра II;
Д) скасування рабства в США;
Е) відставання Росії від передових країн;
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома