У якому варіанті правильно встановлено відповідність між реформами 1860—1870-х рр. та їх результатами і наслідками.
1 Земська реформа
2 Військова реформа
3 Освітня реформа
4 Селянська реформа
А Ліквідація системи рекрутських наборів
Б Надання права всім станам навчатися у гімназіях
В Розвиток селянського самоврядування
Г Надання селянам громадянських прав
Д Скасування відкупної системи податків
У якому місті було створено першу українську громаду, що започаткувала громадівський рух?
Емський указ (1876 р.) імператора Олександра ІІ спричинив:
Що було спільним для селянської реформи ХІХ ст. у Російській та Австрійській імперіях?
«Зваживши, що теперішні економічні, політичні та культурні потреби нашого простого народу й інтелігенції такі, що обидві наші старші партії — народовська і москвофільська… не в змозі заспокоїти тих потреб, — ми, русько-українські радикали… виступаємо отсе як нова партія…»
Для представників якої суспільно-політичної течії другої половини ХІХ ст. були характерні такі погляди?
«Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв’язки, що єднають нас з усім російським світом…»
«Немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова…»
«Якщо нам судилося потонути, то краще зробити це в російському морі, ніж у польському болоті…»
На карті заштриховано українські землі, що наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст., на спеціалізувалися на товарному
Яка форма монополістичного об’єднання була домінуючою в промисловості Наддніпрянської України на початку ХХ ст.?
Укажіть завдання, що мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?
1. Підняти ефективність сільського господарства.
2. Розширити ринки збуту сільськогосподарської продукції.
3.Скасувати панщину та кріпосницьку залежність селян.
4. Зміцнити соціальну опору самодержавства на селі.
5. Подолати кризу сільськогосподарського перевиробництва.
6. Вирішити проблему аграрного перенаселення.
Позначте прізвище відомого філолога, який знав десятки іноземних мов. Навчався в Московському Лазарєвському інституті, де потім і працював.
Товариство українських поступовців було створено:
Якими були причини аграрного перенаселення Наддніпрянської України на початку ХХ ст.?
Установіть послідовність подій.
А «Божою милістю Ми, Олександр ІІ..., оголошуємо, що кріпосні люди отримають повні права вільних сільських обивателів»
Б «Не допустити ввезення в межі імперії... будь-яких книжок…, що видаються за кордоном малоросійською говіркою, ...припинити видання газети “Київський телеграф”»
В «Видання книг малоросійською мовою як духовних, так і навчальних для першопочаткового читання народу, припинити...»
Г «За рік після його оприлюднення виходило майже 29 українських періодичних видань. Справжнім проривом стала поява газети “Хлібороб” у Лубнах і щоденної української газети “Громадська думка” в Києві...»
Який напрям політики царського уряду щодо України після революції 1905—1907 рр. розкриває поданий нижче уривок з історичного джерела?
«Українська мова непридатна для створення рідної малоросам обласної культури… Південноросійська народна школа не має потреби в малоросійських підручниках і навчанні. Підручники та книги на українській мові не тільки некорисні, але й небезпечні…»
У якому варіанті правильно встановлено відповідність між іменами історичних діячів та їхніми характеристиками.
1 А. Коцко
2 М. Січинський
3 Д. Донцов
4 К. Трильовський
А Ідеолог українського інтегрального націоналізму, у 1913 р. висунув ідею політичного сепаратизму щодо Росії
Б Український студент, загибель якого стала могутнім каталізатором українського руху в Галичині
В Засновник першого осередку пожежно-гімнастичного товариства «Січ»
Г Студент, який здійснив замах на галицького намісника графа А. Потоцького
Д Один з організаторів сокільсько-стрілецького руху в Галичині
Якими були позитивні наслідки революції 1905—1907 рр. для українства Наддніпрянської України?
Які твердження стосуються діяча, зображеного на світлині?
Австрійська влада на початку ХХ ст. йшла на політичні поступки українцям Східної Галичини з огляду на конфронтацію із:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома