Українська мова 11 клас

Додано: 18 травня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 598 разів
28 запитань
Запитання 1

На другий склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

зручний

читання

запитання

камбал

Запитання 2

Немає лексичної помилки в рядку

варіанти відповідей

у січні місяці

провідний лейтмотив

ефективний спосіб

несподіваний сюрприз

Запитання 3

До слова рука не є спільнокореневим

варіанти відповідей

дворучний

рукавиця

рукола

руків'я

Запитання 4

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Стомлена від роботи, пізно заснула мати.

Радісна і щаслива вона розповідала другові про свої успіхи.

Шлях звернув у помережані ярами села.

Утомлені за день, діти заснули.

Запитання 5

Синонімом до слова небіж є слово

варіанти відповідей

племінник

мрець

неук

нещасливець

Запитання 6

Буквосполуку -ськ- слід писати в прикметниках, похідних від обох іменників рядка

варіанти відповідей

Сиваш, Париж

Чукотка, Цюрих

Калуш, Нюрнберг

Нью-Йорк, Кавказ

Запитання 7

(1)Агатангел Кримський відомий, як один із найвизначніших світових дослідників багатьма не/пізнаного Сходу. (2)Він став автором не/повторних наукових праць з історії культури арабських країн, ґрунтовно вивчав історію ісламу, письменство, літературу й театри Сходу. (3)Крім східних, Агатангел Кримський знав стільки мов, що навіть в одному з листів писав: «Легше буде сказати, яких мов я не/знаю». (4)Не/підрахованою досі лишається кількість мов, якими говорив поліглот. (5)«За різними даними, знав понад 60 мов, а хтось переконаний, що понад 100»,— розповідає науковий співробітник Національного музею літератури Мирослава Тарахан. (6)І це абсолютно кількість! (За В. Аксьоновою).


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

1

2

4

5

Запитання 8

(1)Агатангел Кримський відомий, як один із найвизначніших світових дослідників багатьма не/пізнаного Сходу. (2)Він став автором не/повторних наукових праць з історії культури арабських країн, ґрунтовно вивчав історію ісламу, письменство, літературу й театри Сходу. (3)Крім східних, Агатангел Кримський знав стільки мов, що навіть в одному з листів писав: «Легше буде сказати, яких мов я не/знаю». (4)Не/підрахованою досі лишається кількість мов, якими говорив поліглот. (5)«За різними даними, знав понад 60 мов, а хтось переконаний, що понад 100»,— розповідає науковий співробітник Національного музею літератури Мирослава Тарахан. (6)І це абсолютно кількість! (За В. Аксьоновою).


У ролі означення в тексті вжито слово

варіанти відповідей

ісламу

мов

кількість

співробітник

Запитання 9

(1)Агатангел Кримський відомий, як один із найвизначніших світових дослідників багатьма не/пізнаного Сходу. (2)Він став автором не/повторних наукових праць з історії культури арабських країн, ґрунтовно вивчав історію ісламу, письменство, літературу й театри Сходу. (3)Крім східних, Агатангел Кримський знав стільки мов, що навіть в одному з листів писав: «Легше буде сказати, яких мов я не/знаю». (4)Не/підрахованою досі лишається кількість мов, якими говорив поліглот. (5)«За різними даними, знав понад 60 мов, а хтось переконаний, що понад 100»,— розповідає науковий співробітник Національного музею літератури Мирослава Тарахан. (6)І це абсолютно кількість! (За В. Аксьоновою).


Разом у тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

не/пізнаного

не/повторних

не/знаю

не/підрахованою

Запитання 10

(1)Агатангел Кримський відомий, як один із найвизначніших світових дослідників багатьма не/пізнаного Сходу. (2)Він став автором не/повторних наукових праць з історії культури арабських країн, ґрунтовно вивчав історію ісламу, письменство, літературу й театри Сходу. (3)Крім східних, Агатангел Кримський знав стільки мов, що навіть в одному з листів писав: «Легше буде сказати, яких мов я не/знаю». (4)Не/підрахованою досі лишається кількість мов, якими говорив поліглот. (5)«За різними даними, знав понад 60 мов, а хтось переконаний, що понад 100»,— розповідає науковий співробітник Національного музею літератури Мирослава Тарахан. (6)І це абсолютно кількість! (За В. Аксьоновою).


 На місці пропуску в шостому реченні має бути слово

варіанти відповідей

приголомшена

приголомшлива

незначна

непоказна 

Запитання 11

Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

тернопіл..ський, велетен..ський, сіл..ський

біл..ше, мен..ше, близ..кість

лос..йон, міл..йон, Севіл..я

ад..ютант, кон..як, кін..ський

винос..ся, розріс..ся, пишет..ся

Запитання 12

Закінчення -ий має прикметник, утворений від слова

варіанти відповідей

освіта

всесвіт

дорога 

вечір

природа

Запитання 13

 НЕПРАВИЛЬНО побудовано словосполучення на позначення часу

варіанти відповідей

двадцять (хвилин) на десяту

чверть по другій

п’ята година десять хвилин 

за десять (хвилин) сьома

без десяти три

Запитання 14

Правил уживання великої літери дотримано в усіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

ахіллесова п’ята, вулиця Академіка Заболотного

Декларація прав людини, галактика Чумацький Шлях

Нобелівська премія, Національний художній музей України

гора Говерла, кінофільм «Сторожова застава»

День Незалежності, Шевченківський стиль

Запитання 15

Правильно утворено всі форми прикметників у рядку

варіанти відповідей

дорожчий, цікавіший, самий мудрий, біліший

розумніший, прегарніший, цікавіший, надійніший

відданіший, чесніший, працьовитіший, якнайкращий

щонаймудріший, премудріший, вищий, цінніший

надміцніший, найчемніший, більший, зеленіший

Запитання 16

Правильно вжито прийменник у всіх рядках, ОКРІМ

варіанти відповідей

двічі на тиждень, на знак прихильності

сестра по матері, по правилам писати

написати за зразком, за всіма вимогами

відповідно до наказу, згідно з розпорядженням

жадібний до знань, беручкий до роботи

Запитання 17

Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка

варіанти відповідей

жуйка, важкість, книжці

шуба, знаєшся, нашому

наказ, зяблик, запас 

хом’як, нігті, поріг

сіль, невістці, сніп

Запитання 18

Прочитайте розмову (цифри позначають номери реплік)

(1) Андрію, ти знову наробив помилок у диктанті.

(2)Добре, Євгеніє Петрівно, а коли можна переписати?

(3)Запитай у свого друга, він уже з’ясовував це питання. Іване, тож коли?

(4)Я забув. Олексіє, нагадай, ти ж теж запитував.

(5)Ольго, Маріє, Юрію, ви теж приходьте!

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 19

 Окремо треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

недумано/негадано, рік/у/рік, рано/вранці

з/боку/на/бік, по/нашому, на/самоті

на/добраніч, віч/на/віч, будь/що/будь

бозна/як, де/не/де, по/троє

рік/у/рік, на/жаль, до/вподоби

Запитання 20

Прочитайте речення. Оленка з … приїхали до … засвітла й побачили там пам’ятник …. Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

Ігором, Львову, Тараса Шевченко

Ігорем, Львову, Тараса Шевченко

Ігором, Львову, Тараса Шевченка

Ігорем, Львова, Тарасові Шевченку

Ігором, Львова, Тарасові Шевченку

Запитання 21

 Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину в реченні

варіанти відповідей

Якщо ти прагнеш слави, друзі повинні бути поруч.

Батько зупинився біля переходу, щоб ми швидко вийшли з машини.

Коли ми прийшли додому, мати приготувала нам поїсти.

Коли я блукаю мережею Інтернет, мені трапляється цікава інформація. 

Вона йшла дуже швидко, бо відчувала сильний страх.

Запитання 22

Прочитайте речення. Як указано в посібнику(1) капібара — це тварина(2) яка мешкає на берегах річок, озер, струмків(3) і в болотистих місцях(4) бо веде вона напівводний спосіб життя(5) живлячись рослинами.


Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 23

Правильно розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

варіанти відповідей

«Як гарно» — подумав Василь Кравчина і повернув голову

Говорить він: «Не спи, не спи, тебе я очарую, і наяву побачиш дивний сон».

«Може буть — поет відмовив — певен, всі ми в Божій волі».

Тарас Шевченко радить — «Будьте люди, бо лихо вам буде!» Д «Прислухатися»,— сказав мій друг,— «треба не лише вухами, а й

«Прислухатися»,— сказав мій друг,— «треба не лише вухами, а й серцем».

Запитання 24

Фразеологізм бити гандри має синонім

варіанти відповідей

смалити халявки

м'яти ханьки

давати драла

п’яти салом намазати

Запитання 25

Апостроф треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

дерев..яний, уп..ятьох, духм..яний

в..юнкий, розв..язок, подвір..ячко

від..ємний, з..економити, арф..яр

м..язистий, хлоп..ятко, помор..янин

пів..ящика, Вороб..йов, над..їсти

Запитання 26

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

 свяще(н/нн)ий, ві(с/сс)ю, молодіс(т/тт)ю

сі(л/лл)ю, одухотворе(н/нн)ий, зва(н/нн)я

пі(в/вв)ікна, залізя(ч/чч)я, да(н/нн)ий

бездога(н/нн)ий, розкі(ш/шш)ю, І(л/лл)я


узбі(ч/чч)я, освітле(н/нн)ість, ті(н/нн)ю

Запитання 27

Установіть відповідність між відокремленим членом речення та його прикладом.


Відокремлений член речення

1 додаток

2 обставина

3 означення

4 прикладка (як різновид означення)


Приклад

А Бережіть честь народу – найкоштовнішу перлину.

Б А я не знаю нічого ніжнішого окрім берези.

В Благословенна будь, моя незаймана дівице Десно!

Г Часом близько, під самим муром, ревуть і трублять автомобілі.

Д Удалині сивою смугою бовваніє ліс, оповитий морозяним серпанком.

варіанти відповідей

1-Г

2-Б

3-Д

4-А

1-Б

2-Г

3-Д

4-А

 1-Б

2-Г

3-А

4-Д

1-Б

2-Д

3-Г

4-А

Запитання 28

Визначте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

Слова (1)поета (2)переконливі, якщо емоції, (3)які вони викликають, (4)довго не покидають нас.


А підмет

Б додаток

В присудок

Г означення

Д обставина

варіанти відповідей

1-В

2-А

3-Б

4-Д

 1-Г

2-В

3-А

4-Б

1-Г

2-А

3-В

4-Д

1-Г

2-В

3-Б

4-Д

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест