Прочитайте уривок із праці М. Грушевського та виконайте завдання.
«У тих землях, що одійшли до Австрії, нове правительство австрійське заходилося коло того, щоб поліпшити долю кріпаків українських, обмежити безмежну владу польських панів над ними».
В уривку йдеться про
Вагомим прикладом активної суспільної діяльності Головної руської ради (ГРР) підчас революції 1848-1849 рр. в Австрійській імперії є
Які держави володіли українськими землями на початку ХІХ ст.?
1. Австрійська імперія
2. Королівство Пруссія
3. Російська імперія
4. Річ Посполита
5. Австро-Угорська імперія
6. Османська імперія
Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?
1. Посилення впливу німецької мови та культури.
2. Нелояльне ставлення греко-католицького духовенства до імперської влади.
3. Привілейоване положення українського населення в містах.
4. Домінування поляків і німців в органах влади.
5. Зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви.
6. Перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності.
Яка організація в ході революції 1848—1849 рр. в Австрійській імперії домагалася поділу Галичини на дві частини: східну — українську та західну — польську?
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«Президент рейхстагу повідомив пана міністра внутрішніх справ, що рейхстаг ухвалив рішення: “Вважати депутата Л. Кобилицю, з виборчої округи Вижниця на Буковині, виключеним зі складу рейхстагу”…».
Таке рішення щодо Л. Кобилиці ухвалено, оскільки він
Яке з поданих нижче тверджень є правильним?
Який фактор сприяв перетворенню греко-католицького духовенства в рушійну силу національного відродження на західноукраїнських землях наприкінці XVIII – на початку XIX ст.?
Яка організація звернулася з відозвою, уривок із якої наведено:
«2. Розвивати нашу національність у всіх напрямах: досконаленням нашої мови, упровадженням її у школах вищих і нижчих, видаванням часописів.., поширенням добрих та корисних книжок українською мовою та прагненням завести нашу мову в усіх публічних установах...
3. Будемо берегти наші конституційні права, пізнавати проблеми нашого народу й шукати способів покращення його життя конституційним шляхом...»?
Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання.
«…управління ревізії книг доручило мені... прорецензувати анонімну книжечку, написану руською і надруковану в Угорщині в Буді в 1837 р. під назвою “Русалка Дністровая”. Творик цей, що містить різні сумнівні місця і видає автора як прихильника нововведень, скоро буде заборонений цензурою…»
В уривку оцінено діяльність
У результаті «Весни народів» селяни західноукраїнських земель
У результаті скасування панщини на західноукраїнських землях селяни були змушені
Буковина в складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії стала тереном протистояння між українським національним рухом і
«…взяли мене в підозрі за то, що я руські… книги писав, і нещасного дня 27 квітня 1849 року арештували мене роз’ярені мадяри, і спочатку в міському домі Пряшева заперли…», – згадував
«Перша українська промова в семінарії, репрезентована "Голосом галичан, створеним народною мовою.., була подією новаторською і стала доброю спонукою до ширших позасемінарських виступів рідною мовою, до нових національних маніфестацій...»
Представники якої організації причетні до події, описаної в уривку з історичного джерела?
Укажіть, які території входили до складу Австрійської імперії на початку XIX ст.:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома