Які держави володіли українськими землями на початку ХІХ ст.?
1. Австрійська імперія
2. Королівство Пруссія
3. Російська імперія
4. Річ Посполита
5. Австро-Угорська імперія
6. Османська імперія
Укажіть регіон, яким упродовж першої половини ХІХ ст. прокотилися селянські “холерні бунти”
Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII — у першій половині ХІХ ст.?
1. Посилення впливу німецької мови та культури
2. Нелояльне ставлення греко-католицького духовенства до імперської влади
3. Привілейоване положення українського населення в містах
4. Домінування поляків і німців в органах влади
5. Зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви
6. Перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності
У результаті «Весни народів» селяни західноукраїнських земель
У якому регіоні під впливом «весни народів» активізувався український національний рух?
Прочитайте уривок із праці М. Грушевського та виконайте завдання.
«У тих землях, що обійшли до Австрії, нове правительство австрійське заходилося коло того, щоб поліпшити долю кріпаків українських, обмежити безмежну владу польських панів над ними».
Чим зумовлені зазначені урядові заходи?
Який фактор сприяв перетворенню греко-католицького духовенства в рушійну силу національного відродження на західноукраїнських землях наприкінці XVIII – на початку XIX ст.?
В уривку оцінено діяльність
«…управління ревізії книг доручило мені... прорецензувати анонімну книжечку, написану руською і надруковану в Угорщині в Буді в 1837 р. під назвою “Русалка Дністровая”. Творик цей, що містить різні сумнівні місця і видає автора як прихильника нововведень, скоро буде заборонений цензурою…»
Яка організація звернулася з відозвою, уривок із якої наведено:
«2. Розвивати нашу національність у всіх напрямах: досконаленням нашої мови, упровадженням її у школах вищих і нижчих, видаванням часописів.., поширенням добрих та корисних книжок українською мовою та прагненням завести нашу мову в усіх публічних установах...
3. Будемо берегти наші конституційні права, пізнавати проблеми нашого народу й шукати способів покращення його життя конституційним шляхом...»?
Втрата певним народом рис власної національної ідентичності це -
Яке місто Галичини стало провідним центром українського культурно-освітнього руху в 30–40-х рр. ХІХ ст.?
У 1837 р. в місті Буді «Руська трійця» видала альманах:
Діячі, які входили до складу " Руської трійці"
Українці під час революції 1848-1849 рр. створили:
У результаті «Весни народів» селяни західноукраїнських земель
До західноукраїнських земель, що були у складі Австрійської імперії НЕ належала така територія:
Закарпатський будитель, автор вірша "Я Русин був, єсм і буду..."
Члени «Руської трійці» своє головне завдання вбачали в:
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома