Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці XVIII - у першій половині ХІХ століть. Повсякденне життя та культура України кінця XVIII - у першій половині ХІХ століть

Додано: 7 листопада 2021
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 364 рази
12 запитань
Запитання 1

У результаті яких подій Галичина в 1772 р. увійшла до складу Австрій­ської імперії?


варіанти відповідей

російсько-австрійської війни;         

поділу Речі Посполитої;                

австрійсько-турецької війни;

наполеонівських війн

Запитання 2

В Австрійській імперії було скасовано панщину, проголошено конституцію, скликано парламент унаслідок:



варіанти відповідей

руху опришків під проводом М. Шталюка;  

реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ;             

селянських “холерних бунтів”;

 революції 1848 – 1849 рр.

Запитання 3

Які з поданих тверджень характеризують етнічний склад населення західноукраїнських земель у першій третині XIX ст.? (3 правильні відповіді)

варіанти відповідей

У Східній Галичині українці складали дві третини населення;

Протягом XIX ст. населення Галичини швидко зростало, але його національний склад змінився мало (65% -українці; 20% - поляки і 10% - євреї). Українці становили більшість і в Буковині, і в Закарпатті;

З метою зміцнення своєї влади уряд Австрійської імперії переселяв до Західної України іноземних колоністів: до Східної Галичини - німців; до Північної Буковини - німців і румунів; до Закарпаття - угорців;

Росіяни розселялися по всіх регіонах Східної України але зосередилися головним чином у містах;

Зростання чисельності населення Півдня України супроводжувалось скороченням його мусульманської частини;

Відсоток росіян, євреїв та представників усіх інших національностей в Україні збільшився до 27,4% унаслідок політики Російської імперії;

Наприкінці XVIII ст. більшість у Південній Україні становили українці - 71,5%.

Запитання 4

Які наслідки мали події європейської «весни народів» для україн­ського селянства на західноукраїнських землях?


варіанти відповідей

здобуло широкі виборчі права;    

скасовано панщину;                      

отримало право на трудову еміграцію;

було ліквідовано сервітути

Запитання 5

На яку соціальну проблему початку XIX ст. вказує селянин у своїй розповіді?

«Жилося людям однаково тяжко, хоч пани були в нас різні: ав­стрійські, румунські, мадярські... Гнобили наших односельчан, як хо­тіли. Від рана до пізнього вечора гнули люди спини на панів, зне­магали від тих буків, котрих давали щоденно. Ліпше смерть була, ніж таке собаче життя. Всі тільки й говорили про панщину, коли вже її не буде. Богу молилися і волі просили».

варіанти відповідей

збройну боротьбу між панами і кріпаками; 

національну неоднорідність суспільства;   

злиденне становище селян;

порушення поміщиками прав селян

Запитання 6

Укажіть назву, яку мали адміністративно-територіальні одиниці у Східній Галичині:


варіанти відповідей

воєводства;          

намісництва;         

комітати;                    

дистрикти.

Запитання 7

У якому році остаточно скасовано кріпацтво в Східній Галичині:


варіанти відповідей

1789 р.;    

1831 р.;      

1848 р.;    

1861 р.

Запитання 8

Представників українського національного відродження на Закарпатті першої половини XIX ст. називали:


варіанти відповідей

«масонами».

«будителями».

«народовцями».

«громадівцями».

Запитання 9

Лук’ян Кобилиця в 40-х роках ХІХ ст. був лідером селянського руху на


варіанти відповідей

Східній Галичині.

Закарпатті.

Буковині

Поділлі.

Запитання 10

Учасники народно - визвольної боротьби в Галичині, Буковині й Закарпатті проти соціального гноблення, панування шляхти - це



варіанти відповідей

козаки

мадяри

опришки

селяни

Запитання 11

Спалах епідемії якої хвороби викликала селянські бунти на початку 30-х років ХІХ століття на Закарпатті?


варіанти відповідей

тифу

чуми

холери

дифтерії

Запитання 12

Яке місто Галичини стало провідним центром українського культурно-освітнього руху в 30–40-х рр. 19 ст.?


варіанти відповідей

Перемишль;  

Львів; 

Тернопіль;   

Станіслав

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест