УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ В ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІХ ст.».

Додано: 25 лютого
Предмет: Історія України, 9 клас
10 запитань
Запитання 1

Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці ХІХ ст. було


варіанти відповідей

покращення соціально-економічного становища українського селянства.


сприяння еміграції українських селян до Північної Америки.

формування єдиного всеукраїнського сільськогосподарського ринку.

створення великих колективних сільськогосподарських підприємств.

Запитання 2

Що мало визначальний вплив на процес створення українських політичних партій в Галичині наприкінці ХІХ ст.?

варіанти відповідей

політизація українського руху в Наддніпрянщині




організаторська діяльність греко-католицької церкви

масова еміграція українців до Північної Америки

поширення європейських політичних ідей і доктрин

Запитання 3

Які зміни в суспільному житті Наддніпрянської України відбулися після оприлюднення цитованого документа?

«Від заворушень, що виникли, може з’явитися загроза цілісності та єдності держави загальноросійської... До обов’язків уряду Ми віднесли виконання непохитної нашої волі: 1) дарувати населенню непорушні основи громадянської свободи совісті, слова, зібрань і союзів ...»



варіанти відповідей

Відновлення магдебурзького права.



Відкриття в усіх університетах українознавчих кафедр.

Розгортання мережі осередків товариства «Просвіта»

Утворення Української автокефальної церкви.

Запитання 4

Для представників якої суспільно-політичної течії другої половини ХІХ ст. були характерні такі погляди?

«Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв’язки, що єднають нас з усім російським світом...»

«Немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова...»

«Якщо нам судилося потонути, то краще зробити це в російському морі, ніж у польському болоті...»


варіанти відповідей

хлопоманів


москвофілів

радикалів

народовців

Запитання 5

Про яке соціально-економічне явище йдеться в уривку з історичного джерела: «Нужда галицька так надоїла нашим людям, що і в пекло не бояться йти, щоб лише втекти з рідного краю... Пішов голос про Бразилію. Незнаний цей край, далекий, але народ не зважав, не роздумував довго: утекти з неволі - це єдиний вихід»?

варіанти відповідей

аграрний переворот


промисловий переворот

трудова еміграція

кооперативний рух

Запитання 6

У 1868 р. у Львові було засновано


варіанти відповідей

товариство «Руська бесіда».

Головну руську раду.

товариство «Просвіта».

Наукове товариство ім. Т. Шевченка.

Запитання 7

Що спільного в економічному становищі Наддніпрянської України та західноукраїнських земель у другій половині ХІХ ст.?



варіанти відповідей

швидші порівняно із загальноімперськими темпи розвитку

податкові пільги українським підприємцям

високий рівень концентрації виробництва

значний вплив іноземного капіталу

Запитання 8

У якому університеті вперше наприкінці XIX ст. відкрито кафедру української історії (кафедру історії Східної Європи), очолену М. Грушевським?


варіанти відповідей

Львівському

Київському

Новоросійському

Харківському

Запитання 9

«Нова ера» – це

варіанти відповідей


компроміс між австрійським урядом і поляками Галичини початку ХІХ ст., що передбачав придушення поляками антиурядової пропаганди українців у краї в обмін на створення урядом Галицького сейму.



політика австрійського уряду початку ХХ ст. в Галичині, спрямована на надання українському селянству певних громадянських прав, залучення його представників до парламентської діяльності

україно-австро-польське порозуміння кінця ХІХ ст. в Галичині, яке полягало в культурно-освітніх і господарських поступках правлячих кіл в обмін на лояльне ставлення українців до імперії Габсбургів.


угода між народовцями Галичини та Київською громадою середини ХІХ ст., за якою громадівці визнавали Галичину «українським П’ємонтом».


Запитання 10

Створення у Львові товариства «Просвіта» та Літературного товариства ім. Т. Шевченка (від 1892 р. – Наукового товариства ім. Т. Шевченка) є прикладом діяльності:

варіанти відповідей

народовців.

радикалів.

хлопоманів.

москвофілів.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест