Про які події згадував український письменник Степан Васильченко ?
"... Мені пригадалося, як одбувався той пам’ятний ювілей 1914 р. в Києві. Україна готувалася до гучного ювілею, і він міг би вилитися в таке всенародне свято, якого ще до того часу не знала Україна; влада це бачила і вжила заходів: всякі святкування, навіть панахиди, були суворо заборонені. …всі помешкання київських тюрем були до вечора набиті студентами, курсистками і іншими учнями вищих та середніх шкіл.
Перша партія, яка виникла на підросійській Україні, та її засновники:
Зміни, започатковані столипінською аграрною реформою:
Прочитайте уривок і вкажіть автора цих слів.
«Українська інтелігенція стає до боротьби кривавої і безпощадної. Вона вірить в сили свої і вона виповнить свій обов’язок. Вона виписує на своєму прапорі ці слова «Одна, єдина, нероздільна, вільна, самостійна Україна від Карпат аж по Кавказ... Наша нація ступила на новий шлях життя, а ми мусимо стати на її чолі, щоб вести до здійснення великого ідеалу»... Державна самостійність єсть головна умова існування нації, а державна незалежність єсть національним ідеалом у сфері міжнаціональних відносин».
1. Позначте три ознаки економічного розвитку Наддніпрянської України на початку ХХ ст.
Якими були позитивні наслідки революції 1905-1907 рр. для українства Наддніпрянської України? (2 варіанти)
Укажіть завдання, що мали бути вирішені в ході земельної реформи П. Столипіна?
Який напрям політики царського уряду щодо України після революції 1905—1907 рр. розкриває поданий нижче уривок з історичного джерела?
«Українська мова непридатна для створення рідної малоросам обласної культури... Південноросійська народна школа не має потреби в малоросійських підручниках і навчанні. Підручники та книги на українській мові не тільки некорисні, але й небезпечні...»
Єдність Російської імперії, захист царського самодержавства, невизнання українців окремим народом антисемітизм — це складники програми
Бачення майбутнього України політичними українськими партіями (крім УНП):
Українські парламентські громади в І та II Державних Думах Російської імперії обстоювали:
Яку інформацію можна отримати з наведеної історичної карти?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома