«Українські землі у складі Російської імперії наприкінці 18 – у першій половині 19 ст.

16 запитань
Запитання 1

 Яке місто в 1817 р. отримало статус відкритого вільного порту (порто-франко)?

варіанти відповідей

Херсон; 

Миколаїв; 

Маріуполь;

Одеса.

Запитання 2

 На які роки припадає діяльність Кирило-Мефодіївського товариства?

варіанти відповідей

 1806–1812 рр.; 

1810–1812 рр.;

1825–1826 рр.; 

1846–1847 рр.

Запитання 3

Коли відбулися події, про які йдеться в історичному джерелі?

 «…Мужність солдатів похитнулася; вигляд убитих і поранених, відсутність С.Муравйова завдали рішучого удару мужності повсталих 

чернігівців: вони, кинувши рушниці, розбіглися в різні боки»

варіанти відповідей

 1806–1812 рр.; 

 1810–1812 рр.; 

 1825–1826 рр.;

 1847–1848 рр.

Запитання 4

 Яка декабристська організація в своїх програмових документах планувала створити на території України дві автономії: Українську (столиця Харків) та Чорноморську (столиця Київ)?

варіанти відповідей

 Союз благоденства;

 Північне товариство;

 Південне товариство; 

 Товариство об’єднаних слов’ян.

Запитання 5

 Що визначало політику Російської імперії щодо України в першій половині 19 ст.?

варіанти відповідей

 адміністративно-територіальний поділ з урахуванням факту етнічного розселення; 

 нехтування відмінностями національного походження та

 історичних традицій; 

сприяння заселенню українських міст винятково українцями; 

підтримка самоврядування міст, українського судочинства.

Запитання 6

Які явища та процеси були характерними для 

промислового розвитку українських земель у складі Російської імперії в першій половині 19 ст.?

варіанти відповідей

початок промислового перевороту;

панування фабрично-заводського виробництва; 

 будівництво перших залізниць; 

 уповільнення зростання чисельності міського населення; 

поява нових галузей промисловості, зокрема цукрової.

Запитання 7

 Про кого йдеться в уривку з джерела?

 «У 1847 p., у зв’язку з відомою всім історією, він був засланий рядовим в Оренбурзький корпус із забороною писати й малювати... Батальйонний командир не любив його за незламний характер, за те, що він не вмів і не хотів нікому вклонятися, і водив його кожний день разом з іншими на навчання, де він 

вчився маршировки і рушничних прийомів...»

варіанти відповідей

 П. Пестель;

 С. Муравйов-Апостол;

 Т. Шевченко; 

 В. Капніст. 

Запитання 8

Що було характерним для першого етапу українського 

національного відродження? 

варіанти відповідей

створення видавничо-культурних, просвітницьких, археографічних закладів й організацій;

збирання та публікація українських народних пісень, легенд 

тощо; 

дослідження звичаїв і вірувань, написання історичних 

трактатів і художніх творів;

 створення перших політичних партій;

формування й поширення серед загалу вимоги суверенітету нації у межах незалежної держави.

Запитання 9

 Якої організації стосується наведений уривок з історичного джерела?

 «...Обер-поліцмейстер доправив знайдений поліцейськими служителями у квартирі 

Гулака рукопис, який він під час арешту встиг було сховати. Цей рукопис під назвою “Закон Божий” написаний рукою Гулака і складається зі 109 параграфів...»

варіанти відповідей

 «Малоросійське товариство»;

 Товариство об’єднаних слов’ян;

Кирило-Мефодіївське товариство;

«Південне товариство» декабристів.

Запитання 10

 Установіть відповідність між  назвами українських губерній у 

складі Російської імперії в середині 19 ст. та їхнім місцем розташування, позначеним буквами на карті.

1  Чернігівська

2  Волинська

3  Херсонська 

4  Подільська 

варіанти відповідей

1-Б;2-В;3-А;4-Д

1-Б;2-А;3-Г;4-В

1-Д;2-А;3-Г;4-В

1-А;2-Б;3-В;4-Г

Запитання 11

Які адміністративно-територіальні одиниці підросійської України були на землях колишніх Гетьманщини та Слобожанщини?

варіанти відповідей

Волинська;  

 Київська; 

Катеринославська; 

 Полтавська; 

Харківська;

 Чернігівська.

Запитання 12

 Які явища та процеси характерні для соціально-економічного життя підросійської України в першій половині 19 ст.?

варіанти відповідей

 інтенсивний шлях розвитку сільського господарства; 

зменшення визиску селянства та його майнового розшарування; 

 збереження кріпосницьких відносин; 

 домінування поміщицького землеволодіння; 

 панування натурального господарства;

 наростання антикріпосницьких виступів; 

завершення промислового перевороту.

Запитання 13

 Доповніть твердження.

 У лютому 1832 р. після придушення польського повстання царський уряд призначив київського губернатора керувати т. зв. Південно-Західним краєм, до складу якого належали такі губернії:

варіанти відповідей

Катеринославська;  

Київська;  

 Волинська;

Подільська; 

 Полтавська; 

Харківська.

Запитання 14

 Що передбачали положення програмових документів 

Кирило-Мефодіївського братства?

варіанти відповідей

побудову майбутнього суспільства на засадах християнської моралі; 

 створення федерації слов’янських народів на чолі з Польщею – «непідлеглою Річчю Посполитою в союзі слов’янськім»;

поділ Росії на 13 федеративних штатів, два з яких – 

Чорноморський зі столицею в Києві та Український зі столицею у Харкові; 

утвер-

дження в суспільстві демократичних прав і свобод для громадян; 

 формування на Чернігівщині й Полтавщині 60-тисячного козацького війська; 

знищення самодержавства й скасування кріпацтва та суспільних станів.

Запитання 15

 Якими були напрямки діяльності кирило-мефодіївців?

варіанти відповідей

збирали кошти на видання нових книг і відкриття народних 

шкіл;

 налагоджували зв’язки з російським декабристським рухом;

писали наукові праці й виступали з лекціями в навчальних 

закладах Києва;  

готувалися до організації збройного повстання в Україні;

 розповсюджували антиурядові твори, готували прокламації;

 заснували перший український професійний театр.

Запитання 16

Вихід якої книжки засвідчив початок національного 

відродження в українських землях у складі Російської імперії?

а) «Енеїда» Івана Котляревського; 

б) «Малоросійські пісні» Михайла Максимовича;

в) «Історія Малої Росії» Дмитра БантишаКаменського;

г) «Історія України-Русі» Михайла Грушевського.

варіанти відповідей

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест