Повстання під проводом У. Кармалюка в першій половині ХІХ ст. було проявом поширення в Наддніпрянщині
У володіннях якої держави розташовувалася Задунайська Січ?
Що було основною одиницею адміністративно-територіального поділу українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.?
Заміна основних ручних знарядь праці системою робочих машин, впровадження у виробництво парових двигунів, формування пролетаріату та буржуазії — це ознаки
Про якого діяча йдеться в доповідній записці, адресованій королю Прусії?
«Вважаю своїм обов’язком доповісти Вашій Величності, що до мене таємно прибув дворянин із Малоросії, який твердить, що його послали мешканці цієї країни, які доведені до крайнього відчаю російською тиранією. Він хотів би знати, чи на випадок війни вони зможуть сподіватися на протекцію Вашої Величності — в такому випадку вони спробують скинути російське ярмо…»
«Масонство» — це
Коли відбулося повстання, яке дало привід царській владі розпочати масову русифікацію Правобережної України?
Що було характерним для економічного розвитку українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.?
Укажіть історико-географічний регіон, значна територія якого була охоплена повстанням під проводом У. Кармалюка
Програмові вимоги якої організації першої половини ХІХ ст. викладено в цитованому документі:
«Україна повинна була стати “непідлеглою в союзі слов'янськім”, а сам цей союз міг бути створений лише за умов ліквідації кріпацтва, “повної свободи й автономії народностей”. Очолювати федерацію, осередком якої мав стати Київ, повинен був сейм і президент. Для усіх народів передбачалися загальне виборче право, свобода совісті, освіта рідною мовою...»?
У доповідній записці царського жандарма
«У Києві та в Малоросії слов’янофільство перетворюється в українофільство… Причетні до справи… художник.., колишній вчитель… із захопленням говорили про колишню Малоросію…» ідеться про учасників
Що спонукало українських селян у другій половині XVIII – на початку ХІХ ст. до участі в колонізації земель Півдня України?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома