Українські землі у складі Російської імперії у другій половині ХІХ ст.

Додано: 20 грудня 2020
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 113 разів
20 запитань
Запитання 1

Реформи 1860–1870-х рр. у Російській імперії сприяли

варіанти відповідей

завершенню промислового перевороту.

скасуванню заборон щодо української мови

відкриттю українських кафедр в університетах

зрівнянню в правах усіх верств суспільства

Запитання 2

«Негайно вислати з краю Драгоманова і Чубинського як невиправних й однозначно небезпечних для краю агітаторів» — це одна з вимог

варіанти відповідей

Валуєвського циркуляру (1863 р.).

Емського указу (1876 р.).

Університетського статуту (1884 р.).

Столипінського циркуляру (1906 р.).

Запитання 3

Активний розвиток сільського господарства в Наддніпрянській Україні в 70–90-х рр. ХІХ ст. стримувався

варіанти відповідей

засиллям іноземного капіталу.

поглибленням господарської спеціалізації регіонів.

скороченням поміщицького землеволодіння.

збереженням селянської общини.

Запитання 4

Про яку організацію йдеться в уривку з історичного джерела: «...Переважно досліджує губернії Київського освітнього округу в усіх тих аспектах, що є предметом занять Товариства, і особливо дослідження зі статистики та етнографії... відшукує й доводить до відома вже зібрані й ті, що зберігаються в місцевих архівах, відомості про край, розглядає їх, вирішує, як їх використати для науки...»?

варіанти відповідей

товариство «Просвіта»

Наукове товариство ім. Т. Шевченка

Південно-Західний відділ Російського географічного товариства

просвітницьке товариство галицьких греко-католицьких священиків

Запитання 5

У результаті Кримської війни (1853–1856 рр.) Російська імперія втратила

варіанти відповідей

Брацлавщину.

Західне Поділля.

Східну Київщину.

Південну Бессарабію.

Запитання 6

Яка з указаних ознак є головною у визначенні поняття «кріпацтво»?

варіанти відповідей

щоденний відробіток селянами панщини

особиста залежність селянина від пана

сплата селянами натурального чи грошового оброку

виконання певних повинностей у маєтку поміщика

Запитання 7

Якому діячеві громадівського руху належать цитовані нижче спомини?

«Я заявився до київського генерал-губернатора Дундукова-Корсакова, просив паспорт за кордон… Через три дні дозвіл було одержано і я виїхав через Галичину й Угорщину до Відня, де почав готуватися до видання збірника «Громада». Водночас уряд почав конфісковувати брошури соціал-демократичного змісту, а тому вирішив перенести видання «Громади» до Женеви…»

варіанти відповідей

В. Антоновичу

М. Костомарову

П. Чубинському

М. Драгоманову

Запитання 8

Який із факторів відіграв вирішальну роль у стрімкому економічному розвитку Донбасу в другій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

кваліфікована робоча сила

значні природні ресурси

розгалужена транспортна інфраструктура

утворення монополістичних об’єднань

Запитання 9

Укажіть головну відмінність «молодих громад» від «старої громади», що існували в Наддніпрянській Україні у другій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

виступали за політизацію національно-визвольної боротьби

діяли як легальні культурно-просвітні організації

активно готували народне повстання проти самодержавства

брали участь у терористичній діяльності російських народників

Запитання 10

Скасування кріпосного права, наділення селян земельними ділянками за викуп, переведення їх у стан тимчасовозобов’язаних — це основні положення

варіанти відповідей

селянської реформи Йосифа II 1780 р.

аграрної реформи Франца-Йосифа 1848 р.

селянської реформи Олександра II 1861 р.

земельної реформи П. Столипіна 1906 р.

Запитання 11

Таємне розпорядження міністра внутрішніх справ Російської імперії, що увійшло в історію під назвою «Валуєвський циркуляр», видано

варіанти відповідей

1856 р.

1863 р.

1876 р.

1892 р.

Запитання 12

Під час правління якого російського імператора запроваджено такі заборони:


«Не допускати ввозу в межі імперії... яких би то не було книг і брошур, що видаються за кордоном на малоросійському наріччі. Друкування і видавання в Імперії оригінальних творів і перекладів на тому ж наріччі заборонити, за винятком історичних документів...»

?

варіанти відповідей

Олександра ІІ

Миколи І

Олександра ІІІ

Миколи ІІ

Запитання 13

Викрита російською поліцією «Чигиринська змова» стала свідченням діяльності

варіанти відповідей

хлопоманів.

громадівців.

народників.

радикалів.

Запитання 14

Яке розпорядження царського уряду викликало такий коментар сучасника:

«Усі чесні люди кожної цивілізованої нації вважають справу російського уряду відняти в 24 мільйонів українців їхню мову, заборонити друкувати українські газети, виголошувати промови на ювілеях українських поетів, найдурнішим документом, який можна було прийняти у сфері духовного життя...»?

варіанти відповідей

«Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва від 18 липня 1863 р.

Емський указ імператора Олександра II від 18 травня 1876 р.

«Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.

Запитання 15

Чому уряд Російської імперії не запровадив земську реформу 1864 р. в губерніях Правобережної України?

варіанти відповідей

Уряд остерігався перетворення земств на осередки сіоністського руху, оскільки регіоном проходила «смуга осілості» євреїв, серед яких були поширені ідеї сіонізму.

Уряд остерігався перетворення земств на «п’яту колону» в разі війни, оскільки регіон межував з Австро-Угорщиною, із якою вкрай загострилися відносини.

Уряд остерігався перетворення земств на центри «мазепинського духу», оскільки в регіоні спостерігалося піднесення українського національно-визвольного руху.

Уряд остерігався перетворення земств на інструмент посилення польського впливу, оскільки в регіоні поляки-землевласники мали міцні позиції.

Запитання 16

Ухвалення якого документа спричинило закриття Південно-Західного відділу Російського географічного товариства?

варіанти відповідей

«Маніфесту…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

Циркуляра міністра внутрішніх справ П. Валуєва від 18 липня 1863 р.

Емського указу імператора Олександра II від 18 травня 1876 р.

«Маніфесту…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.

Запитання 17

«Емський указ» — це

варіанти відповідей

постанова російського уряду про закриття на території імперії осередків товариства «Просвіта» та Літературного товариства ім. Т. Шевченка.

розпорядження російського міністра внутрішніх справ про заборону видання українською мовою навчальних книг, закриття недільних шкіл.

спільна ухвала Сенату та Синоду Руської православної церкви про заборону перекладу українською мовою Біблії та інших богослужебних книг.

таємне розпорядження російського імператора про заборону друкування та завезення з-за кордону книг українською мовою.

Запитання 18

Які питання належали до компетенції земських установ, створених у ході реформи 1864 р. в Російській імперії?

варіанти відповідей

утримання лікувальних закладів, сприяння розвиткові народної освіти

контроль за дотриманням сівозміни, переділ селянської землі в общині

організація та проведення виборів до міських дум і Державної думи

здійснення рекрутських наборів до армії, підтримання правопорядку

Запитання 19

Що гальмувало в Наддніпрянській Україні розвиток капіталістичних відносин на селі після селянської реформи 1861 р.?

варіанти відповідей

виплата селянами викупних платежів

переселення іноземних колоністів

створення військових поселень

виокремлення селянських наділів з общини

Запитання 20

Програмові положення якої організації наведено в уривку з документа: «...Ми, свідомі Українці, назавжди пориваємо зв’язок з українофілами. Ми оддаємо всі наші сили на творення української культури, на соціально-політичне визволення поневоленого українського народу. Ми вживаємо тільки українську мову. Ми працюємо тільки для українського народу. Ми мусимо агітувати за наші думки... кожен повинен протягом року вивчити українській грамоті не менше двох членів для нашої організації...»?

варіанти відповідей

Кирило-Мефодіївського братства

Братства тарасівців

Південно-Західного відділу Російського географічного товариства

Старої Київської громади

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест