Тематичний контроль за темою: Українські землі у складі Російської імперії в другій половині ХІХ ст

Додано: 19 лютого 2023
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 113 разів
12 запитань
Запитання 1

1. Реформи 1860–1870-х рр. у Російській імперії сприяли

варіанти відповідей

завершенню промислового перевороту.

скасуванню заборон щодо української мови.

відкриттю українських кафедр в університетах.

зрівнянню в правах усіх верств суспільства.

Запитання 2

2. «Негайно вислати з краю Драгоманова і Чубинського як невиправних й однозначно небезпечних для краю агітаторів» — це одна з вимог

варіанти відповідей

Валуєвського циркуляру (1863 р.).


Емського указу (1876 р.).

Університетського статуту (1884 р.).

Столипінського циркуляру (1906 р.).

Запитання 3

Про яку організацію йдеться в уривку з історичного джерела: «...Переважно досліджує губернії Київського освітнього округу в усіх тих аспектах, що є предметом занять Товариства, і особливо дослідження зі статистики та етнографії... відшукує й доводить до відома вже зібрані й ті, що зберігаються в місцевих архівах, відомості про край, розглядає їх, вирішує, як їх використати для науки...»?

варіанти відповідей

товариство «Просвіта»

Наукове товариство ім. Т. Шевченка

Південно-Західний відділ Російського географічного товариства

просвітницьке товариство галицьких греко-католицьких священиків

Запитання 4

4. У результаті Кримської війни (1853–1856 рр.) Російська імперія втратила

варіанти відповідей

Брацлавщину.

Західне Поділля.

Східну Київщину.

Південну Бессарабію.

Запитання 5

5. Якому діячеві громадівського руху належать цитовані нижче спомини?

«Я заявився до київського генерал-губернатора Дундукова-Корсакова, просив паспорт за кордон… Через три дні дозвіл було одержано і я виїхав через Галичину й Угорщину до Відня, де почав готуватися до видання збірника «Громада». Водночас уряд почав конфісковувати брошури соціал-демократичного змісту, а тому вирішив перенести видання «Громади» до Женеви…»

варіанти відповідей

В. Антоновичу

М. Костомарову

П. Чубинському

М. Драгоманову

Запитання 6

6. Беручи участь у діяльності Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, громадівці намагалися

варіанти відповідей

запровадити мережу недільних україномовних шкіл.

поширювати нелегальну марксистську літературу.

створити українську політичну партію.

організувати систематичні українознавчі дослідження.

Запитання 7

7. Визначте напрямки діяльності громадівського руху 60-х рр. XIX ст.(три правильні відповіді)

варіанти відповідей

1)Пропаганда соціалістичних ідей, підготовка збройного повстання проти самодержавства

2) видання підручників та популярних книжок українською мовою

3) створення мережі таємних антиурядових революційних гуртків

4) організація недільних шкіл

5) організація агрономічної служби, кредитних установ, пошти

6) видання журналу "Основа"

7) видання альманаху " Русалка Дністрова"

Запитання 8

8. 1863 р. та 1876 р. в історії України пов’язані з:

варіанти відповідей

упровадженням земств та єдиної системи початкової освіти

створенням перших гуртків хлопоманів і народників

заснуванням товариства «Просвіта» та Літературного товариства ім.Т. Шевченка

забороною друкування та завезення з-за кордону книг українською мовою

Запитання 9

10. На фото зображено

варіанти відповідей

В. Антонович

М.Драгоманов

Б.Грінченко

М. Міхновський

Запитання 10

11. Перша залізниця в Наддніпрянській Україні з'єднала міста

варіанти відповідей

Катеринослав та Кременчук.

Харків та Полтаву.

Одесу та Балту.

Київ та Чернігів.

Запитання 11

12. Що стало причиною скасування царською владою в пореформений період тимчасово зобов’язального стану селян Правобережної України?

варіанти відповідей

початок Кримської війни


розгортання «Київської козаччини»

активізація діяльності підприємців-меценатів

вибух польського національно-визвольного повстання

Запитання 12

Оберіть лідера національного відродження кримських татар

варіанти відповідей

Ісмаїл Гаспринський

Михайло Драгоманов

Володимир Антонович

Павло Чубинський

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест