Українські землі в складі російської імперії. Міжнародні відносини. Реформи

Додано: 3 грудня 2023
Предмет: Історія України, 9 клас
31 запитання
Запитання 1

Наслідок селянської реформи в Російській імперії 1861 р.

варіанти відповідей

А збільшення селянських наділів за рахунок відрізків.

отримання селянами земельних наділів за справедливою ціною

В селяни отримали особисту свободу й право укладати договори, протягом 49 років мали ви планувати державі її позику з відсотками

селянство позбулось обов’язку сплачувати подушний податок і відбувати рекрутчину

Запитання 2

Наслідки реформ 1860-70-х рр.

варіанти відповідей

гальмували розвиток економіки.


перешкоджали розвитку економіки

створили умови для швидкого розвитку економіки

суттєво не вплинули на розвиток економіки

Запитання 3

Галузі, які досягли найбільших успіхів у другій половині XIX ст.:


варіанти відповідей

вугледобувна, гірничорудна, металургійна промисловості

гірничорудна, металургійна, нафтодобувна промисловості

металургійна, нафтодобувна, вугледобувна промисловості

нафтодобувна, вугледобувна, гірничорудна промисловості

Запитання 4

Наслідок військової реформи:

варіанти відповідей

встановлення загальної військової повинності для чоловіків понад 20 років з терміном служби шість-сім років, скорочення його для тих, хто мав освіту

встановлення рекрутських наборів зі скороченням терміном служби від 25 до 15 років.

запроваджувана реформа не поширювалася на укр. землі, де все залишалося по-старому.

ліквідація рекрутських наборів, обмеження терміну служби 10 роками, але не для всіх верств населення

Запитання 5

Системи господарювання, які перепліталися у другій половині XIX ст.:


варіанти відповідей

господарство, яке ґрунтувалося на відробітковій системі, капіталістичне господарство, напівнатуральне селянське господарство, фермерське господарство з елементами кооперації

капіталістичне господарство, напівнатуральне селянське господарство, феодально-кріпосницьке господарство, фермерське господарство.

коопероване фермерське господарство напівнатуральне селянське господарство, феодально-кріпосницьке господарство, господарство, яке ґрунтувалося на відробітковій системі

напівнатуральне селянське господарство, феодально-кріпосницьке господарство, господарство, яке ґрунтувалося на відробітковій системі, капіталістичне господарство

Запитання 6

Наслідок фінансової реформи:

варіанти відповідей

виникнення селянського іпотечного банку, що надавав вигідні кредити селянству

заснування Державного банку, що сприяло розширенню мережі приватних банків, сформування більш-менш чіткої податкової системи.

розформування Державного банку і створення розгалуженої мережі приватних банків

створення кредитних спілок, які сприяли появі значної кількості дрібних підприємців.

Запитання 7

Сутність судової реформи, яка в 60-70-х рр. XIX ст. у Російській імперії

варіанти відповідей

залежний від державної адміністрації публічний суд, закриті судові засідання, участь у них присяжних засідателів, які мали дорадчий голос

залежний від державної адміністрації становий суд, відкриті судові засідання, участь у них присяжних засідателів.

формальна рівність усіх перед законом, публічний суд, відкриті судові засідання, участь у них присяжних засідателів з вирішальним голосом

формальна рівність усіх перед законом, становий суд, закриті судові засідання, участь у них присяжних засідателів

Запитання 8

Прочитайте уривок і вкажіть назву міста, про яке йдеться в тексті.

«Великого значення для економічного розвитку України набував морський торговий флот. Майже через всі українські порти товари переважно вивозили. Єдиним портом, де вивіз урівноважувався ввозом, був найбільший порт Чорного моря і другий (після Петербурга) в імперії».

варіанти відповідей

Єлисаветград

Мелітополь

Одеса

Сімферополь

Запитання 9

Що гальмувало в Наддніпрянській Україні розвиток капіталістичних відносин на селі після селянської реформи 1861 р.?

варіанти відповідей

виплата селянами викупних платежів

переселення іноземних колоністів

реорганізація селянських общин

створення військових поселень

Запитання 10

Якого року було оголошено цитований історичний документ?

«Кріпосне право на селян, оселених у поміщицьких маєтках, і на дворових людей скасовується назавжди ...Доки селяни залишаються зобов’язаними поміщикові: вони повинні виконувати панщину, сплачувати оброк...»

варіанти відповідей

1848 р

1850 р.

1861 р. 

1865 р

Запитання 11

У якому уривку йдеться про зміст реформи 1861 року?

варіанти відповідей

«За скасування панщини поміщики дістали грошові відшкодування від держави. Крім того, за ними залишилися так звані сервітути, тобто ліси і пасовища, якими користувалися селяни»

«...Українські селяни втратили 1 млн десятин.., якими вони раніш користувалися. 94 % колишніх поміщицьких селян одержали наділи менш, ніж 5 десятин...»

«Скасування кріпацтва ... спонукало уряд реформувати армію, адміністративне управління, судову систему».

«...Селянам надається право: проводити вільну торгівлю; відкривати й утримувати фабрики.., займатися ремеслами; вступати у гільдії, торговельні розряди...»

Запитання 12

. Визначте наслідки скасування кріпацтва в Російській імперії.

1) Перетворення Степової України на район торговельного зернового господарства

2) зменшення попиту на вільно найману працю

3) створення умов для швидкого економічного прогресу

4) активний розвиток фермерського господарства

5) залучення селян до парламентської діяльності

варіанти відповідей

1, 3

2, 4

1, 5 

2, 3

Запитання 13

. Збільшення селянських наділів, відсутність категорії тимчасово зобов’язаних, викупні платежі на 20 % нижче — це особливості проведення селянської реформи в регіоні

варіанти відповідей

Слобідської України 

Правобережної України

Лівобережної України

Степової України

Запитання 14

Промисловий переворот у Наддніпрянській Україні було завершено

варіанти відповідей

у 40—50-ті рр. XIX ст.    

у 50—60-ті рр. XIX ст.

у 60—80-ті рр. XIX ст.

у 80-ті рр. XIX ст. — на початку XX ст

Запитання 15

У яких роках відбулися реформи адміністративно-політичного управління в Російській імперії?

варіанти відповідей

1864 р., 1870 р.

1861 р., 1867 р.

1865 р., 1880 р.  

1874 р., 1882 р.

Запитання 16

Наслідком освітньої реформи 1864 р. було

варіанти відповідей

викладання у всіх навчальних закладах предметів українською мовою

отримання жінками права вступу до університетів, вищих технічних шкіл

ліквідування єдиної системи початкової освіти

відновлення автономії університетів

Запитання 17

Які поняття доцільно використовувати для визначення наслідків промислового перевороту Російської імперії 80-х рр. XIX ст.?

1 Протекціонізм

2 сервітут

3 іноземні інвестиції

4 індустріалізація

5 інкорпорація

6 урбанізація

7 уніфікація

варіанти відповідей

3, 4, 6

1, 2, 3

5, 6, 7

4, 5, 7

Запитання 18

Завершення промислового перевороту означає:

варіанти відповідей

перехід до фабричного виробництва в провідних галузях промисловості

розвиток промисловості в національних околицях країни

переважання промислового сектору економіки над аграрним

поява монополістичних об’єднань у промисловості

Запитання 19

Земська реформа 1864 р. передбачала: А Б В Г

варіанти відповідей

запровадження інституту мирових суддів для розв’язання дрібних позовів і суперечок

створення міських дум і міських управ, обрання до яких відбувалося на основі майнового цензу

ліквідацію уставних грамот, з яких фіксувалися селянські повинності на користь поміщика

створення органів місцевого самоврядування для вирішення господарських і соціальних питань 

Запитання 20

Який із факторів відіграв вирішальну роль у стрімкому економічному розвитку Донбасу в другій половині ХІХ ст.? А кБ В Г

варіанти відповідей

кваліфікована робоча сила

значні природні ресурси

розгалуженатранспортна інфраструктура

утворення монополістичних об’єднань

Запитання 21

. Як називали після реформи 1861 р. особисто вільних селян, які виконували повинності на користь поміщика? А Б В Г

варіанти відповідей

панщинні

посесійні

приписні

тимчасовозобов’язані

Запитання 22

. За «Маніфестом…» від 19 лютого 1861 р. в Російській імперії проголошувалося, що: А БВ Г

варіанти відповідей

поміщикам дозволяється звільняти селян із землею за викуп

селяни звільнялися від особистої та судової залежності від поміщика

ліквідовувалося право власності поміщиків на землю

скасовувалася панщина селян

Запитання 23

Який соціальний прошарок кількісно переважав на українських землях наприкінці ХІХ ст.?

варіанти відповідей

промисловці та підприємці

промислові робітники

селяни

духовенство

Запитання 24

Хронологічні межі Кримської війни

варіанти відповідей

1553-1556

1550-1553

1554-1557

1560-1561

Запитання 25

Кримська війна завнршилася підписанням

варіанти відповідей

Паризького миру

Тріанонського миру

Бухарестського миру

Адріанопольського миру

Запитання 26

Кримська війна закінчилася

варіанти відповідей

Перемогою Англії

Перемогою Росії

Поразкою Росії

Поразкою Туреччини

Запитання 27

Кримська війна засвідчила

варіанти відповідей

Економічну і політичну стабільність росії

Високий економічний розвиток росії

готовність росії вирішувати важливі економічні питання

відсталість росії

Запитання 28

В результаті Кримської війни

варіанти відповідей

росія приєднала гирло Дунаю і частину Бесарабії

росія втратила гирло Дунаю і частину Бесарабії

росія приєднала гирло землі між Дніпром і Піденним Бугом

росія приєднала Крим

Запитання 29

За підсумками Кримської війни росія

варіанти відповідей

зміцнила свій міжнародий авторитет

наростила воєнний потенціал

змішена була розпочати реформи

приєднала нові території

Запитання 30

Важливою операція Кримської війни

варіанти відповідей

оборона Синопської бухти

штурм Сапун-гори

оборона Сімферополя

оборона Севастополя

Запитання 31

Виберіть правильну відповідь

варіанти відповідей

В ході Кримської війни українські землі використовували як джерело постачання продовальства, фуражу та "гарматного м"яса"

В ході Кримської війни Україна змогла реалізувати свої зовнішньополітичні плани

В ході Кримської війни Україна виступала як самостійна політична сила

за підсумками Кримської війни Українв була надана автономія

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест