Українські землі в складі Російської імперії наприкінці XVIII - першій половині XIX ст. (Варіант I)

Додано: 19 листопада 2020
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 62 рази
12 запитань
Запитання 1

Що було однією з особливостей промислового розвитку українських земель у першій половині XIX ст., що входили до складу Російської імперії?

варіанти відповідей

зростання обсягів іноземних інвестицій

високий рівень концентрації виробництва

широкомасштабне залізничне будівництво

формування фабрично-заводської промисловості

Запитання 2

Про кого йдеться в уривку з джерела?


 «У 1847 p., у зв’язку з відомою всім історією, він був засланий рядовим в Оренбурзький корпус із забороною писати й малювати... Батальйонний командир не любив його за незламний характер, за те, що він не вмів і не хотів нікому вклонятися, і водив його кожний день разом з іншими на навчання, де він 


вчився маршировки і рушничних прийомів...»

варіанти відповідей

П.Пестель

І.Котляревський

Т.Шевченко

М.Костомаров

Запитання 3

На які роки припадає діяльність Кирило-Мефодіївського товариства?

варіанти відповідей

1806-1812 рр.

1825-1826 рр.

1830-1831 рр.

1846-1847 рр.

Запитання 4

Наміри Наполеона І щодо України перед російсько-французькою війною 1812 р.:

варіанти відповідей

надати незалежність

надати автономію

 залишити під владою Росії

 розділити на кілька частин під владою різних держав

Запитання 5

Розгортання українського національного відродження на Слобожанщині було пов’язане:

варіанти відповідей

із відкриттям Харківського університету

із діяльністю греко-католицьких священиків

із повстанням декабристів

зі створенням Кирило-Мефодіївського товариства

Запитання 6

Доповніть твердження.


 Новоутворені Ізмаїльський, Акерманський, Хотинський повіти зі здебільшого українським населенням Бессарабської області опинились у 


складі Російської імперії внаслідок… 

варіанти відповідей

російсько-турецької війни 1787–1791 рр;

російсько-турецької війни 1806–1812 рр.;

російсько-французької війни 1812 р.;



російсько-турецької війни 1828–1829 рр.

Запитання 7

Установіть відповідність між іменами діячів першого етапу національного відродження та їхніми стислими характеристиками.

1 Михайло Максимович

2 Іван Котляревський

3 Ізмаїл Срезневський

4 Микола Цертелєв

А) автор першого твору, що засвідчив появу нової української літератури й нової української літературної мови, водночас уособлюючи початок національного відродження

Б) перший дослідник і видавець українських народних дум. Його збірка, що складалася з 10 текстів (творів),започаткувала українську фольклористику

В) учений енциклопедист, визнаний фахівець у царині історії, філології, етнографії, ботаніки. Упорядкував і видав три збірки народних пісень, що започаткували наукову фольклористику

Г)  учений, громадський діяч, з ініціативи якого було засновано Харківський університет 

Д) філолог-славіст, етнограф, записував пісні й звичаї, які разом із власними коментарями опублікував у Харкові в 1833–1838 рр. у фольклорних та історико-літературних збірниках – «Запорозька старина»

варіанти відповідей

1-А;2-В;3-Д;4-Г

1-Б;2-А;3-Д;4-Г

1-В;2-А;3-Д;4-Б

1-Г;2-Д;3-Б;4-В

1-Д;2-Б;3-А;4-В

Запитання 8

Території яких губерній підросійської України заштриховано на карті?

варіанти відповідей

Київська, Чернігівська, Харківська

Чернігівська,

Подільська,

Таврійська

Катеринославська,Чернігівська,

Подільська

Волинська, Катеринославська, Подільська

Запитання 9

Які явища та процеси характерні для соціально-економічного життя підросійської України в першій половині 19 ст.?

Оберіть три варіанти!!!

варіанти відповідей

інтенсивний шлях розвитку сільського господарства;

зменшення визиску селянства та його майнового розшарування;

наростання антикріпосницьких виступів

завершення промислового перевороту

домінування поміщицького землеволодіння

збереження кріпосницьких відносин

Запитання 10

Установіть хронологічну послідовність подій

А. Перше видання Кобзаря Т.Шевченка

Б. Ліквідація Задунайської січі

В. Повстання Чернігівського полку

Г. Відкриття Харківського університету


варіанти відповідей

АБВГ

БВГА

ВАГБ

ГВБА

АГБВ

БГАВ

ВБГА

ГАВБ

Запитання 11

Який завод збудовано фірмою «Брати Яхненки й Симиренко» в 1843 р. в селі Ташлику на Черкащині – один із перших у Російській імперії?

варіанти відповідей

зерновий

цукровий

тютюновий

м'ясний

Запитання 12

Який з уривків яскраво характеризує діяча, зображеного на фото?

варіанти відповідей

Чи встиг би він стільки написати і зробити, якби не його alterego, друга половинка — «розумна, освічена, але некрасива, вихована згідно з правилами суворої моральності, цілковита пуританка, вдачі твердої й замкнутої» залишалася «хатнім цензором». Першій він читав їй власні твори, дослухався до порад, зважав на пропозиції.

Прочитайте ви думи, пісні; послухайте, як вони співають, як вони говорять меж собою шапок не скидаючи, або на дружньому бенкеті, як вони згадають старовину і як вони плачуть, неначе справді в турецькій неволі або у польського магнатства кайдани волочать, — то тойді і скажете, що «Енеїда» добра, а все-таки сміховина на московський шталт.

Причина цієї непопулярности складна, очевидно. В її основі лежить мабуть особиста вдача автора «Чорної Ради» — горда, аристократична, яка при всій любови до людини неприхильна юрбі і її норовам. Коли до всього додати, що в нього була розвита одна дорогоцінна прикмета, яка дуже рідко стрічається між Українцями, себ-то сміливість висловити щиро свою думку, постояти за неї, хоч би вона й як не подобалась загалові.

Бажання життя пробивається у всіх його творах як золота нитка з-посеред різнобарвної тканини. Індивідуальність людська — без огляду на стан, народність і віру — є для нього свята. Терпіння і кривди людські порушували його все з однаковою силою, чи то були терпіння мужички, гнаної на панщину і лишаючої свою дитину під снопом, чи терпіння молодої княжни, котрої життя знівечив рідний батько, чи генеральші, котру мати продала за генерала, за палати, чи тої жидівочки, котра мститься криваво на рідному батькові за поругані права люблячого серця.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест