Практичне заняття. Українські землі у складі Австрійської імперії наприкінці ХУІІІ - у перш. пол. ХІХ ст.

Тест виконано: 133 рази
30 запитань
Запитання 1

Установіть відповідність між назвою організації та цілями, які вона ставила перед собою.


розширення сфери вжитку української мови, поділ Галичини на дві провінції – Західну (польську) та Східну (українську)

варіанти відповідей

Кирило-Мефодіївське братство

«Руська трійця»

Головна руська рада

«Південне товариство» декабристів 

Запитання 2

Яке з поданих тверджень є правильним?


варіанти відповідей

У травні 1848 р. українці Галичини створюють у Львові власний орган – Головну руську раду на противагу польській Центральній раді народовій

Демократизація суспільного життя імперії під час революції 1848 – 1849 рр. сприяла виданню Я.Головацьким альманаху «Русалка Дністрова»

Унаслідок утисків влади, в парламенті імперії, скликаному в липні 1848 р., українці не мали жодного депутата, це спричинило Львівське збройне повстання

Під проводом Л.Кобилиці «холерні бунти» селян Закарпаття впродовж 1848 – 1849 рр. набули організованого характеру; учасникам було висунуто чіткі економічні вимоги

Запитання 3

Яка організація в ході революції 1848 – 1849 рр. у Австрійській імперії домагалася поділу Галичини на дві частини: східну – українську та західну – польську?


варіанти відповідей

Головна руська рада

Руська трійця

Руський собор

Центральна рада народова

Запитання 4

Вагомим прикладом активної суспільної діяльності Головної руської ради під час революції 1848 – 1849 рр. в Австрійській імперії є


варіанти відповідей

створення «Руської трійці», видання альманаху «Русалка Дністрова»

видання «Зорі Галицької», скликання Собору руських учених у Львові

проведення Слов'янського з'їзду в Празі, організація наукового товариства ім.. Т.Шевченка

заснування Руського інституту при Львівському університеті та товариства «Просвіта»

Запитання 5

В Австрійській імперії було скасовано панщину, проголошено конституцію, скликано парламент унаслідок


варіанти відповідей

селянського руху під проводом Л.Кобилиці

реформи Марії-Терезії та Йосифа ІІ

селянських «холерних бунтів»

революції 1848 – 1849 рр.

Запитання 6

У якому регіоні відбулася описана подія? «У травні 1848 р. утворилася Головна руська рада, яка у своєму маніфесті висловила ідею розподілу регіону на дві провінції – польську та українську з окремими адміністраціями».


варіанти відповідей

Закарпаття

Підляшшя

Галичина

Буковина

Запитання 7

Унаслідок революції 1848 – 1849 рр. у Австрійській імперії


варіанти відповідей

польські та українські національно-представницькі інституції досягли порозуміння щодо майбутнього Галичини

представники українського населення стали залучатися до парламентської діяльності

українці здійснили збройні повстання в Галичі та Львові проти польського панування в Галичині

відбувся територіально-національний поділ Галичини на польську та українську автономні провінції 

Запитання 8

Вагомим прикладом активної громадсько-політичної діяльності Головної руської ради в 1848 – 1851 рр. є


варіанти відповідей

заснування першого просвітницького товариства греко-католицьких священиків, видання «Русалки Дністрової»

видання «Зорі Галицької», відкриття кафедри української мови і літератури у Львівському університеті

проведення Слов'янського з'їзду в Празі, започаткування «нової ери» в українсько-польських відносинах

створення товариства «Просвіта» та Наукового товариства ім. Т.Шевченка

Запитання 9

Осередком українського національного руху під час подій «весни народів» було місто


варіанти відповідей

Київ.

Львів.

Харків.

Чернівці. 

Запитання 10

У якому регіоні під впливом «весни народів» активізувався український національний рух?


варіанти відповідей

Слобожанщині

Західній Волині

Східній Галичині

Запорожжі 

Запитання 11

У результаті «Весни народів» селяни західноукраїнських земель


варіанти відповідей

домоглися ліквідації поміщицького землеволодіння.

здобули у власність сервітути.

були об’єднані в громади (общини).

звільнилися від повинностей на користь поміщика.

Запитання 12

У результаті скасування панщини на західноукраїнських землях селяни були змушені


варіанти відповідей

виходити з общин.

користуватися сервітутами за плату.

переселятися на хутори.

утворювати кооперативні товариства.

Запитання 13

Буковина в складі Австрійської (Австро-Угорської) імперії стала тереном протистояння між українським національним рухом і


варіанти відповідей

румунським.

угорським.

російським.

польським. 

Запитання 14

Об’єднання українських наукових, літературних й освітніх сил, визначення поля їхньої діяльності в результаті пожвавлення культурно-освітнього руху під час подій «Весни народів» мало бути здійснено


варіанти відповідей

«Руською трійцею».

«Собором руських учених».

Науковим товариством ім. Т. Шевченка.

«Південно-Західним відділом Російського географічного товариства».

Запитання 15

Газети, перші шпальти яких зображено на фото,


варіанти відповідей

вийшли друком унаслідок революційних подій 1905–1907 рр.

опубліковані за ініціативою та коштом Є. Чикаленка.

є друкованими виданнями перших українських політичних партій.

є першими українськомовними періодичними виданнями на українських землях.

Запитання 16

Діяльність «Товариства галицьких греко-католицьких священиків» і «Руської трійці» свідчила про


варіанти відповідей

переорієнтацію українського руху на Російську імперію

політизацію національно-визвольного руху в Австрійській імперії

розгортання національного руху під релігійними гаслами

початок національного відродження на західноукраїнських землях

Запитання 17

Що з указаного нижче характеризує становище західноукраїнських земель у складі Австрійської імперії наприк. ХУІІІ – у перш. пол. ХІХ ст.?

1. посилення впливу німецької мови та культури

2. нелояльне ставлення греко-католицького духовенства до імперської влади

3. привілейоване положення українського населення в містах

4. домінування поляків і німців в органах влади

5. зміцнення статусу та авторитету греко-католицької церкви

6. перебування українських селян і міщан у кріпосній залежності

 


варіанти відповідей

2, 3, 6

1, 2, 4

3, 5, 6

1, 4, 5

Запитання 18

Культурно-просвітницьке угрупування «Руська трійця» діяло впродовж


варіанти відповідей

1830 – 1831 рр.

1833 – 1837 рр.

1846 – 1847 рр.

1863 – 1864 рр.

Запитання 19

Яке прізвище є зайвим у логічному ланцюжку: «М.Шашкевич – Я.Головацький – М.Драгоманов – І.Вагилевич»?


варіанти відповідей

М.Шашкевич

Я.Головацький

М.Драгоманов

І.Вагилевич

Запитання 20

У якому році старанням Я.Головацького було видано альманах «Русалка Дністрова»?


варіанти відповідей

1837 р.

1848 р.

1863 р.

1875 р.

Запитання 21

Установіть відповідність між назвою організації та цілями, які вона ставила перед собою.


«Руська трійця»

варіанти відповідей

установлення конституційної монархії, запровадження громадянського самоврядування, розбудова Росії як федеративної держави

повалення самодержавства шляхом військового перевороту, скасування кріпацтва, проголошення Росії унітарною республікою

піднесення національної свідомості українців Галичини, перетворення народної мови та літератури, пропаганда єдності українського народу

знищення царизму, утвердження демократичних прав і свобод для всіх громадян, створення федерації християнських слов'янських республік

розширення сфери вжитку української мови, поділ Галичини на дві провінції – Західну (польську) та Східну (українську)

Запитання 22

Який фактор сприяв перетворенню греко-католицького духовенства в рушійну силу національного відродження на західноукраїнських землях наприкінці ХУІІІ – на поч. ХІХ ст.?


варіанти відповідей

збереження священиками етнічної ідентичності

наявність власної впливової політичної організації

тісна співпраця з Російською православною церквою

зосередження у власності церкви більшості орних земель

Запитання 23

Прочитайте уривок з історичного джерела та виконайте завдання. «…управління ревізії книг доручило мені... прорецензувати анонімну книжечку, написану руською і надруковану в Угорщині в Буді в 1837 р. під назвою “Русалка Дністровая”. Творик цей, що містить різні сумнівні місця і видає автора як прихильника нововведень, скоро буде заборонений цензурою…» В уривку оцінено діяльність


варіанти відповідей

«Руської трійці».

Кирило-Мефодіївського братства.

Головної руської ради.

товариства «Просвіта». 

Запитання 24

Якого віросповідання дотримувалася переважна більшість українського населення Галичини в ХІХ ст.?


варіанти відповідей

православного

римо-католицького

протестантського

греко-католицького

Запитання 25

Маркіян Шашкевич був натхненником, організатором і лідером


варіанти відповідей

«Руської трійці».

товариства «Просвіта».

«Собору руських учених».

освітнього товариства греко-католицьких священиків.

Запитання 26

Східна Галичина, Північна Буковина, Закарпаття на початку ХІХ ст. були в складі


варіанти відповідей

Російської імперії.

Німецької імперії.

Османської імперії.

Австрійської імперії.

Запитання 27

Унаслідок проведення в 1770 – 1780-х роках реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ в Австрійській імперії


варіанти відповідей

українці здобули перший досвід діяльності в австрійському парламенті

Галичина та Закарпаття об’єднувалися в край – Королівство Галіції і Лодомерії

змінилося правове становище українського селянства та греко-католицької церкви

посилився вплив українських політичних партій, лояльних до Габсбургів

Запитання 28

Прочитайте уривок із праці М.Грушевського та виконайте завдання. «У тих землях, що одійшли до Австрії, нове правительство австрійське заходилося коло того, щоб поліпшити долю кріпаків українських, обмежити безмежну владу польських панів над ними». В уривку йдеться про


варіанти відповідей

реформи Марії-Терезії та Йосифа ІІ 1770 – 1780-х рр..

польське повстання 1830 – 1831 рр.

революцію 1848 – 1849 рр. в Австрійській імперії

польське національно-визвольне повстання 1863 – 1864 рр.  

Запитання 29

Унаслідок освітніх реформ Марії-Терезії та Йосифа ІІ (1770 – 1780-ті рр..) в Австрійській імперії


варіанти відповідей

ліквідовано мережу греко-католицьких семінарій

закрито Львівський університет і «Руський інститут»

підпорядковано всі приватні гімназії римсько-католицькій церкві

запроваджено систему початкових шкіл із рідною мовою навчання

Запитання 30

У якому регіоні відбулися описані нижче події? «Приводом до масового виступу селян у 1831 р. стали обмеження (карантин, військові кордони, заборони пересування), введені в зв'язку з епідемією холери в регіоні. Під впливом цих заворушень уряд скасовує частину селянських натуральних повинностей».


варіанти відповідей

Закарпаття

Галичина

Поділля

Волинь

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест