Установіть послідовність запровадження реформ адміністративно-політичного управління 60–70-х рр. ХІХ ст. у Наддніпрянській Україні.
А Земська реформа;
Б міська реформа;
В реформа вищої освіти;
Г селянська реформа.
Культурно-просвітні, політичні об’єднання української національної інтелігенції на українських землях в 60–80-ті рр. XIX ст. називалися…:
Яке повстання передувало появі циркуляру міністра внутрішніх справ Росії П. Валуєва, який обмежив вживання української мови?
Укажіть назву наукової установи, про яку йдеться в уривку з історичного джерела:
«…Переважно досліджує губернії Київського освітнього округу в усіх тих аспектах, що є предметом занять Товариства, і особливо дослідження зі статистики та етнографії… відшукує й доводить до відома вже зібрані й ті, що зберігаються в місцевих архівах, відомості про край, розглядає їх, вирішує, як їх використати для науки…»
Яке видання ставило перед собою таку мету:
«…Усебічне й неупереджене вивчення Південноросійського краю, усвідомлення його потреб, критичний погляд на себе в минулому й сучасному, громадська користь. Загальнолюдська просвіта в застосуванні до місцевих умов краю буде керівною ідеєю редакції…»?
Чиї програмові засади засвідчує нижченаведений уривок із документа?
«У майбутньому Слов’янському Союзі, у який ми віримо і на який сподіваємося, наша південна Русь повинна становити окрему державну цілість на всьому просторі, де нарід говорить українською мовою зі збереженням єдності (із Росією), заснованої не на згубній, мертвій централізації, але на власній свідомості рівноправності й своєї власної користі… Нехай же ні росіяни, ні поляки не вважають своїми земель, заселених нашим народом».
«Громади» в Наддніпрянській Україні в другій половині ХІХ ст. — це…:
Про якого історичного діяча йдеться в нижченаведеній характеристиці?
«У відповідь на звинувачення у зраді польських інтересів він опублікував на сторінках журналу “Основа” статтю під заголовком “Моя сповідь”, у якій закликав шляхтичівполяків, які живуть в Україні й хочуть бути чесними перед собою, повернутися до українського народу, якого колись зреклися їхні предки».
Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя в Наддніпрянській Україні у другій половині ХІХ ст.
А Заснування Української громади в Києві;
Б видання в Петербурзі журналу «Основа»;
В відкриття в Києві першої недільної школи;
Г утворення організації «Братство тарасівців».
Хто запровадив викладені нижче заборони?
«Не допускати ввезення в межі імперії... будь-яких книг і брошур, що видаються за кордоном на малоросійському наріччі. Друкування і видавання в Імперії оригінальних творів і перекладів на тому ж наріччі заборонити, за винятком історичних документів...»
Установіть послідовність подій.
А «Кирило-мефодіївські братчики, повернені з заслання, зібралися в Петербурзі. Жваву діяльність виявив Куліш, який із Білозерським розпочинає видавати український місячник “Основа”»
Б «Після звільнення від нас графа Розумовського... для належного управління в Малій Росії створити Малоросійську колегію, у якій бути головним... графу Рум’янцеву»
В «Тут же склався гурток із чотирьох душ... Поїхали Дніпром на могилу Тараса Шевченка... Молодь дала на могилі Тараса клятву не зраджувати Україні та все життя оддати їй...»
Г «...Засноване політичне товариство “Головна Рада” мало обстоювати перед центральним правительством... національні потреби українців; його органом стала газета “Зоря Галицька”.
Який прошарок суспільства не брав участі у виборах до земств?
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома