Урок перевірки та оцінювання досягнених компетентностей. Громадівський рух 1850–1870-х рр. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для України.

Додано: 24 січня 2022
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 409 разів
12 запитань
Запитання 1

Установіть послідовність запровадження реформ адміністративно-політичного управління 60–70-х рр. ХІХ ст. у Наддніпрянській Україні. 

А Земська реформа;

Б міська реформа;

В реформа вищої освіти;

Г селянська реформа.

варіанти відповідей

Г, В, А, Б

Б, Г, В, А

Г, Б, В, А

А, Г, Б, В

Запитання 2

Культурно-просвітні, політичні об’єднання української національної інтелігенції на українських землях в 60–80-ті рр. XIX ст. називалися…: 

варіанти відповідей

А земства;

Б громади;

В ради;

Г братства. 

Запитання 3

Яке повстання передувало появі циркуляру міністра внутрішніх справ Росії П. Валуєва, який обмежив вживання української мови?

варіанти відповідей

А Польське національно-визвольне повстання;

Б повстання декабристів;

В «Коліївщина»;

Г повстання під проводом У. Кармалюка

Запитання 4

Укажіть назву наукової установи, про яку йдеться в уривку з історичного джерела:

«…Переважно досліджує губернії Київського освітнього округу в усіх тих аспектах, що є предметом занять Товариства, і особливо дослідження зі статистики та етнографії… відшукує й доводить до відома вже зібрані й ті, що зберігаються в місцевих архівах, відомості про край, розглядає їх, вирішує, як їх використати для науки…»

варіанти відповідей

А Наукове товариство ім. Т. Шевченка; Б Товариство «Просвіта»

Б Товариство «Просвіта»

В Південно-Західний відділ Російського географічного товариства

Г Кирило-Мефодіївське братство (товариство)

Запитання 5

Яке видання ставило перед собою таку мету:

«…Усебічне й неупереджене вивчення Південноросійського краю, усвідомлення його потреб, критичний погляд на себе в минулому й сучасному, громадська користь. Загальнолюдська просвіта в застосуванні до місцевих умов краю буде керівною ідеєю редакції…»?

варіанти відповідей

А Журнал «Громада»

Б журнал «Основа»

В журнал «Киевская старина»

Г газета «Киевский телеграф»

Запитання 6

Чиї програмові засади засвідчує нижченаведений уривок із документа?

«У майбутньому Слов’янському Союзі, у який ми віримо і на який сподіваємося, наша південна Русь повинна становити окрему державну цілість на всьому просторі, де нарід говорить українською мовою зі збереженням єдності (із Росією), заснованої не на згубній, мертвій централізації, але на власній свідомості рівноправності й своєї власної користі… Нехай же ні росіяни, ні поляки не вважають своїми земель, заселених нашим народом».

варіанти відповідей

А Народовців

Б москвофілів

В громадівців

Г народників

Запитання 7

«Громади» в Наддніпрянській Україні в другій половині ХІХ ст. — це…:

варіанти відповідей

А таємні організації народовців, створені студентами та гімназистами Львова, що спрямували свою діяльність на просвітницьку роботу серед селян

Б напівлегальні об’єднання української інтелігенції, діяльність яких мала культурницьке та суспільно-політичне спрямування

В гуртки хлопоманів, створені письменниками-українцями Катеринослава та Луганська, які активно пропагували твори та ідеї Т. Шевченка серед робітників

Г таємні революційні організації, створені студентами Харкова, що висунули вимоги скасування національного гноблення, відродження української нації

Запитання 8

Про якого історичного діяча йдеться в нижченаведеній характеристиці?

«У відповідь на звинувачення у зраді польських інтересів він опублікував на сторінках журналу “Основа” статтю під заголовком “Моя сповідь”, у якій закликав шляхтичівполяків, які живуть в Україні й хочуть бути чесними перед собою, повернутися до українського народу, якого колись зреклися їхні предки».

варіанти відповідей

А М. Драгоманова

Б В. Антоновича

В М. Костомарова

Г П. Чубинського. 

Запитання 9

Установіть послідовність подій суспільно-політичного життя в Наддніпрянській Україні у другій половині ХІХ ст.

А Заснування Української громади в Києві;

Б видання в Петербурзі журналу «Основа»;

В відкриття в Києві першої недільної школи;

Г утворення організації «Братство тарасівців». 

варіанти відповідей

А, Г, В, Б

Б, А, Г, В

В, Б, А, Г

Б, А, В, Г

Запитання 10

Хто запровадив викладені нижче заборони?

«Не допускати ввезення в межі імперії... будь-яких книг і брошур, що видаються за кордоном на малоросійському наріччі. Друкування і видавання в Імперії оригінальних творів і перекладів на тому ж наріччі заборонити, за винятком історичних документів...»

варіанти відповідей

А російська імператриця Катерина II

Б російський імператор Олександр II

В австрійська імператриця Марія Терезія

Г австрійський імператор Йосиф ІІ

Запитання 11

Установіть послідовність подій.

А «Кирило-мефодіївські братчики, повернені з заслання, зібралися в Петербурзі. Жваву діяльність виявив Куліш, який із Білозерським розпочинає видавати український місячник “Основа”»

Б «Після звільнення від нас графа Розумовського... для належного управління в Малій Росії створити Малоросійську колегію, у якій бути головним... графу Рум’янцеву»

В «Тут же склався гурток із чотирьох душ... Поїхали Дніпром на могилу Тараса Шевченка... Молодь дала на могилі Тараса клятву не зраджувати Україні та все життя оддати їй...»

Г «...Засноване політичне товариство “Головна Рада” мало обстоювати перед центральним правительством... національні потреби українців; його органом стала газета “Зоря Галицька”.

варіанти відповідей

В, Б, А, Г

Г, В, Б, А

Б, А, Г, В

Б, Г, А, В

Запитання 12

Який прошарок суспільства не брав участі у виборах до земств?

варіанти відповідей

А селяни

Б поміщики

В інтелігенція

Г робітники

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест