Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
1 Перша його думка була побачити Настю та почути від неї новини.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
Вікові ялини й сосни похмуро мовчали через байдужість до людських тривог.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень
4 Увечері того дня й наступного їх приймали найповажніші люди в місті.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень
Баче шлях широкий в полі та й пішов шукати долі.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.
Угорі ясно світило сонце і білі хмари бігли наввипередки з вітром по небесній блакиті.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
Для забезпечення стабільності всередині країни Мономах нерідко вдавався до рішучих дій проти порушень миру, але виявляв до упокорених противників милосердя.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
Здавна народ України славився своєю гостинністю.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
У хаті ще більше потемніло.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
Вітер колише трави шовкові.
6. Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Дуб здавна постає як символ незламної сили, могутності та переможного довголіття. (2) У селі (В,в)ерхня Хортиця, яке нині перетворилося на передмістя Запоріжжя, височить дуб-велетень, вік якого понад вісімсот років. (3) Ще за часів (К,к)иївської Русі з брунатного жолудя проклюнувся паросток і, набираючи сили, згодом перетворився на розлоге дерево. (4) Під ним проходили мешканці (П,п)івденних степів, у його затінку вони відпочивали, ховалися від дощу або палючого сонця. (5) Нині над дубом-велетнем мчать реактивні лайнери, пролітають штучні супутники (З,з)емлі, а він, як і колись, живе, зеленіє, задумливо шумить серед безкраїх рідних обширів.
Простим є речення
Визначте складне речення з різними видами зв'язку
1. Серед наведених прикладів речень знайдіть складносурядне речення
2. Прочитайте текст і виконайте завдання
(1) Прилинули не/зліченні теплі молдавські вітри, насунуло з півдня велике жовте одноманіття. (2) Наставали дедалі кращі й леткі наче мильні бульбашки дні, і кожний видавався так до краю шляхетним, що всяка хвиля тривання була чудом надмірним і ще не/звіданим. (3) У тиші глибоких і гарних днів змінювалась не/помітно тканина листків. (4) Аж певного дня дерева постали в солом’яному вогні цілком здематеріалізованого листя, у красі легкій, як відцвілі пелюстки, як прекрасні пави й фенікси, котрі мусять лишень схитнутись і затріпотіти, щоб струсити те злиняле та не/потрібне пір’я.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
3. Снайдіть складнопідрядне речення
4. Прочитайте речення.
Сонце зайшло (1) та відблиски неба ще живуть на стрілчастих (2) блискучих ракетах (3) що (4) скільки глянеш (5) височать по всьому степу.
Кόму треба ставити на місці всіх цифр, окрім
10. Позначте речення, що відповідає такій характеристиці:
складне речення з різними типами синтаксичного зв’язку (сполучниковим і безсполучниковим):
12.Прочитайте речення.
Мотоцикл і я(1) це окрема тема(2) тиждень ремонтую(3) аби 20 хвилин проїхати іноді(4) навіть(5) із вітерцем перед обуреними сусідками.
Кóму треба ставити на місці цифри
Більше ускладнених речень, а складнопідрядних менше у...
Багато складнопідрядних речень, бо є потреба передати складні причинові, часові, наслідкові зв’язки у ... стилі
Шановний ________ ___________, вітаю Вас із _____ __________.
Для якого стилю характерне вживання таких слів і словосполучень: термін повернення, згідно з наказом, укласти договір, у відповідь на ваш запит.
Стилістичну норму порушено в реченні
Ускладнено відокремленими членами всі речення, окрім:
Установіть відповідність між видом ускладнення та прикладом до нього.
Досі дні стояли теплі, а сьогодні, мов на гріх, задощило.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома