Узагальнений 11 клас

Додано: 20 березня
Предмет: Українська мова, 11 клас
27 запитань
Запитання 1

Іменником є слово, виділене в реченні

варіанти відповідей

На світанку подорожні вирушили в далеку путь

Із вершини пагорба мандрівники бачили чарівні долини

За далекими долинами здіймалися рицарські замки

Бастіони були оповиті ніжно-голубим туманом.

Запитання 2

Лексичну помилку допущено в рядку

варіанти відповідей

освітлювальний прилад

освітній заклад

освічене перехрестя

освітянська спільнота

Запитання 3

Чергування голосних відбувається в усіх наведених випадках, ОКРІМ

варіанти відповідей

лід - л..ду

слово - сл..вце

пір'я - п..ро

мішок - м..шечок

Запитання 4

Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах у рядку

варіанти відповідей

пр..буток, пр..крашений, пр..своїти

пр..бічник, пр..славний, пр..леглий

пр..ховати, пр..звище, пр..гріти

пр..подобний, пр..бій, пр..вабити

Запитання 5

Не мають закінчення обидва слова в рядку

варіанти відповідей

ухвалено, збудований

сорок, по-полтавськи

горілиць, плакучі

запанібрата, змито

Запитання 6

Граматично правильне речення утвориться, якщо до фрагмента «Переглянувши фільм,..» додати

варіанти відповідей

проводиться обов'язковий аналіз гри акторів.

хлопці поділилися своїми враженнями з нами.

він надзвичайно сподобався всім моїм друзям.

з радістю знову перечитується художній твір.

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Нашу тисячолітню історію не треба ні підмальовувати, ні чепурити, хоч її переписали на свій лад чужинці, відвівши в ній для нас непривабливу роль другорядних статистів. (2) У цьому життєписі, сповненому суперечностей, є приклади героїзму і ницості, жертовного патріотизму і відступництва. (3) Зрештою, читати історію можна й без брому якщо не [...] мелодраматично руки й не хапатися за серце, а вперто думати над нею. (4) Українська минувшина густо населена особистостями. (5) Серед них є постаті непересічні, але зрозумілі (Святослав, Богун, Наливайко, Стус, Чорновіл), а є загадково роздвоєні (Богдан Хмельницький, Гоголь і Хвильовий).

У називному відмінку вжито виділене в тексті слово

варіанти відповідей

роль

руки

серце

постаті

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Нашу тисячолітню історію не треба ні підмальовувати, ні чепурити, хоч її переписали на свій лад чужинці, відвівши в ній для нас непривабливу роль другорядних статистів. (2) У цьому життєписі, сповненому суперечностей, є приклади героїзму і ницості, жертовного патріотизму і відступництва. (3) Зрештою, читати історію можна й без брому якщо не [...] мелодраматично руки й не хапатися за серце, а вперто думати над нею. (4) Українська минувшина густо населена особистостями. (5) Серед них є постаті непересічні, але зрозумілі (Святослав, Богун, Наливайко, Стус, Чорновіл), а є загадково роздвоєні (Богдан Хмельницький, Гоголь і Хвильовий).

На місці пропуску в третьому реченні має бути слово

варіанти відповідей

бруднити

мозолити

заламувати

нагрівати

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Нашу тисячолітню історію не треба ні підмальовувати, ні чепурити, хоч її переписали на свій лад чужинці, відвівши в ній для нас непривабливу роль другорядних статистів. (2) У цьому життєписі, сповненому суперечностей, є приклади героїзму і ницості, жертовного патріотизму і відступництва. (3) Зрештою, читати історію можна й без брому якщо не [...] мелодраматично руки й не хапатися за серце, а вперто думати над нею. (4) Українська минувшина густо населена особистостями. (5) Серед них є постаті непересічні, але зрозумілі (Святослав, Богун, Наливайко, Стус, Чорновіл), а є загадково роздвоєні (Богдан Хмельницький, Гоголь і Хвильовий).

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

п'ятому

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання

(1) Нашу тисячолітню історію не треба ні підмальовувати, ні чепурити, хоч її переписали на свій лад чужинці, відвівши в ній для нас непривабливу роль другорядних статистів. (2) У цьому життєписі, сповненому суперечностей, є приклади героїзму і ницості, жертовного патріотизму і відступництва. (3) Зрештою, читати історію можна й без брому якщо не [...] мелодраматично руки й не хапатися за серце, а вперто думати над нею. (4) Українська минувшина густо населена особистостями. (5) Серед них є постаті непересічні, але зрозумілі (Святослав, Богун, Наливайко, Стус, Чорновіл), а є загадково роздвоєні (Богдан Хмельницький, Гоголь і Хвильовий).

Відокремлене означення є в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

четвертому

п'ятому

Запитання 11

Виділені літери позначають той самий звук у всіх словах рядка

варіанти відповідей

доріжка, миєшся, широкий

шістсот, Тбілісі, метелиця

свято, осінній, просьба

Великдень, аякже, ґрунт

будинок, бджола, Дніпро

Запитання 12

Антонімами є слова

варіанти відповідей

серйозний - стриманий

делікатний - приємний

деградувати - відроджуватися

акліматизований - пристосований

асиміляція - уподібнення

Запитання 13

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

радіст..ю, нездолáн..ий, зіл..я

зван..я, жовч..ю, довгождан..ий

завдан..я, велич..ю, старан..о

зроблен..ий, забут..я, суд..ею

піч..ю, студен..ий, священ..е

Запитання 14

Прочитайте уривок.

У молочно(1)білому світлі пів(2)місяця виблискує різно(3)барв'ям річка, по(4)тихеньку несучи свої хвильки до темних крає(5)видів

.

Дефіс треба ставити на місці цифри

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 15

Спрощення в групах приголосних на місці пропуску позначається на письмі в усіх словах рядка

варіанти відповідей

корис..ний, балас..ний, проїз..ний

безжаліс..ний, кіс..лявий, щас..ливий

блис..нути, влас..ний, щотиж..невий

ненавис..ний, швидкіс..ний, форпос..ний

зап'яс..ний, радіс..ний, контрас..ний

Запитання 16

М'який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

кол..оровий, ослін..чик, виріз..блений

волос..кий, мал..ва, волин..ський

дівчинон..ці, ковал..ський, лос..йон

байкал..ський, гет..манщина, тис..нява

буд..те, задзелен..чати, крад..кома

Запитання 17

Окремо з часткою не треба писати виділене слово в рядку

варіанти відповідей

не/підписані договори підряду

не/спростовані факти

не/збалансований бюджет

не/налагоджені зв'язки

не/витрачені ще кошти

Запитання 18

Прочитайте фрагмент учнівського твору, у якому пропущено окремі слова.

Невдовзі Сергій з … виїхали на заміську трасу. До … залишалося два … . Хлопці провели в дорозі майже добу, але це аж ніяк не робило менш … їхню подорож.

Граматично правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

Ігором, Львову, кілометра, цікавою

Ігорем, Львова, кілометри, цікавою

Ігорем, Львова, кілометри, цікавішою

Ігорем, Львову, кілометра, цікавою

Ігором, Львову, кілометри, цікавішою

Запитання 19

Замінити прикметник цілий займенником увесь (у потрібній формі) НЕ МОЖНА в реченні

варіанти відповідей

На толоку традиційно збиралася ціла вулиця.

Цілий вік вона тужила за своїм утраченим коханням.

Не вистачить цілого життя, щоб дяку тобі скласти, мамо!

Казан хоч і був цілий, але вже добре пощербився.

Квитки на спектакль були куплені для цілої школи.

Запитання 20

Запропонована в дужках конструкція є НЕПРАВИЛЬНОЮ в рядку

варіанти відповідей

заходи щодо поліпшення (заходи для поліпшення)

усупереч постанові (незважаючи на постанову)

з початку експерименту (від початку експерименту)

берегти на всякий випадок (берегти про всякий випадок)

за місцем перебування (по місцю перебування)

Запитання 21

Виділене слово можна замінити порівняльним зворотом у реченні

варіанти відповідей

Підняв тоді дід свої очі на мене й вороном глянув.

Серця людей добрих завжди сповнені щастям.

А чого ж ти, хлопче, своєю головою не подумав?

До складного іспиту я готувалася цілими днями.

Аматорським хором нашого класу керувала Марина.

Запитання 22

НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення

варіанти відповідей

Сучасна людина переймається чистотою води й повітря.

Автомобілі й теплові електростанції забруднюють атмосферу.

Якість питної води залежить від умов очищення й транспортування.

У всіх країнах світу, Заходу є серйозні програми захисту довкілля.

І науковці, і громадські організації проводять моніторинг стану довкілля.

Запитання 23

Складносурядне речення утвориться, якщо до фрагмента «Уранці землю притрусив легкий сніжок...» додати

варіанти відповідей

залишивши на ній неприкриті плями.

дарма що була середина жовтня.

а вечір видався дивовижно теплим.

так що вийти на футбольне поле ми не змогли.

і перетворив галявину на строкатий візерунок

Запитання 24

Правильно підібрані українські відповідники до іншомовних слів

варіанти відповідей

фон - тло

опція - можливість

стандарт - зразок

фактор - мірило

сфера - царина

лозунг - гасло

Запитання 25

Позначте пункти, у яких правильно визначено синтаксичну роль виділених фрагментів (синтаксична роль фрагментів вказана в дужках після речення))

варіанти відповідей

Щирі друзі глечики не поб’ють. (присудок)

Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей. (означення)

Учорашнє ніби сон, що випурхнув з очей. (підмет)

На десерт подали кисіль з вишень.(додаток)

На десерт подали кисіль з вишень.(означення)

Перехожі з подивом поглядали на дівчину. (додаток)

Русявий день гаптує сни світанню. (додаток)

Запитання 26

Позначте пункти, я яких правильно визначено види підрядних частин у фрагментах

варіанти відповідей

… утомилася, так що... (з'ясувальна)

… утомилася, так що...… (наслідкове)

… засміялася, хоч... (допустове)

… зустрілися, щоб... (причини)

… зустрілися, щоб... (мети)

… затрималася, тому що... (причини)

… затрималася, тому що... (наслідку)

Запитання 27

Позначте пункти, у яких правильно обгрунтована кома у реченнях. (пояснення подані в дужках після речення)

варіанти відповідей

Між зеленими садами, між сірими стінами загравали вже фіолетові тіні. (у безсполучниковому реченні)

Уткнувшись у тепло долин, вітер спросоння погойдував чорні тополі. (при однорідних членах речення_

Яра пшениця була молода й висока, а горді соняшники стояли ще вищі. (у складносурядному реченні)

Десь скрадливо скрипнула хвіртка, насмішливо обізвався дівочий голос. (у безсполучниковому реченні)

У плесі ворушилися затонулі тіні хат, на яких сторч головою дрімали лелеки. (при відокремленому означенні)

Як кажуть, було та й минулося. (при вставній конструкції)

Я б забув образу і сльози, тільки б знову іти пліч-о-пліч. (у складнопідрядному реченні)

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест