Апостроф треба писати у всіх словах рядка
НЕМАЄ лексичної помилки в обох словосполученнях рядка
Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Неправильно утворено словосполучення
Суфікс -ик- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
Двоскладним є речення
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історикокультурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.
Фразеологізм є в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історико-культурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історико-культурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.
У знахідному відмінку в тексті вжито слово
Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історико-культурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.
Орфографічну помилку допущено в слові
На перший склад падає наголос в обох словах рядка
Суфікс -ськ- треба писати в іменниках, утворених від обох слів у рядку
Усі слова треба писати через дефіс у рядку
Літеру и треба писати в усіх словах рядка
У лапки треба брати обидві власні назви в рядку
Прочитайте уривок тексту.
Найбільшим бажанням моїм було якнайшвидше дізнатися про ще (1)не/пізнаний світ. (2)Не/покоїла мене (3)не/вгамовна жага до всього (4)не/відомого, до всього чарівного у своїй (5)не/досяжності.
Окремо з часткою не треба писати слово, позначене цифрою
НЕМАЄ помилки в словосполученні
НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Поїзд _________ __________ від першої платформи _________.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
У кіноповісті Олександра __________ «Зачарована Десна» зображено два __________, порушено __________ проблеми становлення особистості.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Граматично правильне продовження речення
«Повертаючись зі школи додому, …» наведено в рядку
Однорідні члени речення є в рядку (розділові знаки пропущено)
НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку
Розділові знаки правильно розставлено у реченні
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Час летить, (1) як чарівний кінь: (2) переді мною його чорна розвіяна грива, (3) і я ледве утримуюсь на ньому, (4) відчуваючи, (5) що для нормальної їзди на цьому коні мені не вистачає одного дня, (6) щоб здійснити до кінця задумане.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
Правильно підібрано синоніми до кожного фразеологізму.
Фразеологізм
1 ні пари з вуст
2 бувати в бувальцях
3 піймати облизня
4 напускати туману
Синонім
А знати, де раки зимують
Б збивати з пантелику
В сісти в калюжу
Г хоч греблю гати
Д набрати в рот води
Правильно підібрано приклад речення до кожної умови вживання тире в рядку
Умова вживання тире
1 тире в складному безсполучниковому реченні
2 тире в складносурядному реченні
3 тире на місці пропущеного члена речення
4 тире між підметом і присудком
Приклад речення
А Прожити вік – не поле перейти.
Б Лелеки повернулися з вирію – країни далекої, незнаної.
В Розсунеш руками очерет – і перед тобою відкриється глухе заплавне озеро.
Г А в день сонцевороту на Дніпрі – ігрища, хороводи.
Д Спокійно, мирно, світло на душі – ідуть і йдуть у Києві дощі.
Правильно встановлено відповідність між видом односкладного речення та його прикладом у рядку
Вид односкладного реченння
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
Приклад
А Дарованому коневі в зуби не дивляться.
Б Мені показували з кручі Дніпро.
В Кожна голова свій розум має.
Г Нам дано одне життя прожити.
Д Пʼю життя моє спрагнено-радо.
Правильно підібрано приклад до кожного типу складного речення в рядку
Тип складного речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 з різними видами звʼязку
Приклад речення
А Не даремно говорять, що люди — ніби дзеркало.
Б Усміхайся — і світ вертатиме тобі усмішку.
В Дружня усмішка усуває настороженість або агресивність, долає всілякі перешкоди у спілкуванні з людьми.
Г Спробуйте провести такий дослід: усміхайтеся до кожного, з ким маєте намір установити контакти, і ви переконаєтеся, що усмішка настроює розмову на зовсім інший лад.
Д Ви побачите: вона піднімає настрій не тільки вашого оточення, а й ваш власний.
Правильно підібрано приклад до кожного виду відокремленого члена речення в рядку
Відокремлений член речення
1 означення
2 обставина
3 додаток
4 прикладка (різновид означення)
Приклад
А Верба, опоетизована народом разом із калиною і тополею, не випадково заслужила на таку шану.
Б Виростаючи біля річок, ставків, природних джерел, вона є ніби позначкою води на землі.
В Гілочки верби святили в церкві в останню неділю перед Великоднем – вербну неділю.
Г Освячену вербу приносили в дім і вдаряли нею членів сімʼї, найчастіше дітей.
Д У народі казали: «Немає нічого ніжнішого, окрім верби».
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома