Варіант НМТ-2

Додано: 21 березня
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: Завдання НМТ-2
30 запитань
Запитання 1

Апостроф треба писати у всіх словах рядка

варіанти відповідей

А прив..ялений, дзв..якнути, двобор..я

Б нав..ючити, черв..як, передсв..ятковий

В під..язичний, кип..ятити, торф..яний

Г м..ята, мавп..ячий, зв..язковий

Запитання 2

НЕМАЄ лексичної помилки в обох словосполученнях рядка

варіанти відповідей

А запобіжні заходи, надати докази

Б нанести удар, не дивлячись на перешкоди

В одягти окуляри, попередити хворобу

Г підводити підсумки, нажати на кнопку

Запитання 3

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення

варіанти відповідей

А Твердий синявий сніг грав на сонці самоцвітами.

Б Чорне вороння сідало громадами на гілки дерев і міцно трималося гострими кігтями.

В Над річкою піднімався білястий туман і підпадьомкував одинокий перепел.

Г Не рубай берізки – з неї бризнуть слізки.

Запитання 4

Неправильно утворено словосполучення 

варіанти відповідей

А за будь-якої погоди

Б відпочивав на вихідних

В з багатьох причин

Г зауваження по суті

Запитання 5

Суфікс -ик- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

А серпик

Б кущик

В кутик

Г вулик

Запитання 6

Двоскладним є речення

варіанти відповідей

А Багато зірочок блискучих розсипано по небесах.

Б Друга пізнають у біді.

В В умілого й долото рибу ловить.

Г Ненагріте залізо не зігнеш. 

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історикокультурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.


Фразеологізм є в реченні

варіанти відповідей

А першому

Б четвертому

В пʼятому

Г сьомому 

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історико-культурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А першому

Б третьому

В пʼятому

Г шостому

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історико-культурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.


У знахідному відмінку в тексті вжито слово 

варіанти відповідей

А повідомлення

Б знахідки  

В памʼятки

Г образи 

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання до нього.

(1) Про величезну роль Києва як столиці однієї з найбільших східноєвропейських держав Середньовіччя свідчать не тільки літописні повідомлення, залишки архітектурних споруд, а й велика кількість знайдених у ньому скарбів. (2) Виявлені коштовні знахідки містять майже третину всіх скарбів Київської Русі. (3) Це предмети побуту, ювелірні прикраси виготовленні з дорогоцінних матеріалів. (4) Впадають в око виняткові памʼятки історико-культурної спадщини однієї з найвеличніших середньовічних держав Європи. (5) Серед них – сотні безцінних виробів, у яких передано яскраві образи перехідної епохи від язичництва до прийняття християнства. (6) Особливо часто трапляються зображення Ісуса Христа, Богородиці, архангела Михаїла, святих апостолів. (7) Майже всі скарби в Києві знайдено на забудованій у давні часи території міста.


Орфографічну помилку допущено в слові

варіанти відповідей

А Середньовіччя

Б виготовленні

В прийняття

Г зображення 

Запитання 11

На перший склад падає наголос в обох словах рядка

варіанти відповідей

А тигровий, шовковий

Б маркетинг, течія

В русло, курятина

Г бешкет, пітний

Д щелепа, зозла

Запитання 12

Суфікс -ськ- треба писати в іменниках, утворених від обох слів у рядку

варіанти відповідей

А турист, товариш

Б студент, козак

В чумак, брат

Г агент, пасічник

Д Париж, Сиваш

Запитання 13

Усі слова треба писати через дефіс у рядку

варіанти відповідей

А коли/не/коли, вряди/годи, раз/у/раз

Б пліч/о/пліч, день/у/день, більш/менш

В з/поза, взагалі/то, як/от

Г ні/чим, усе/таки, он/який

Д хто/небудь, аби/куди, честь/честю

Запитання 14

Літеру и треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А пр..вчатися, пр..цілитися, пр..довгий

Б пр..нести, пр..багатий, пр..чепуритися

В пр..зупинити, пр..кладати, пр..гіркий

Г пр..дивитися, пр..життєвий, пр..звичаїтися

Д пр..подобний, пр..соромити, пр..тихлий

Запитання 15

У лапки треба брати обидві власні назви в рядку

варіанти відповідей

А кавʼярня Вечірній Київ, озеро Сиваш

Б опера Наталка Полтавка, комета Галлея

В острів Нова Гвінея, Закон Про освіту

Г аеропорт Бориспіль, вулиця Степова

Д станція метро Арсенальна, орден Золота Зірка 

Запитання 16

Прочитайте уривок тексту.

Найбільшим бажанням моїм було якнайшвидше дізнатися про ще (1)не/пізнаний світ. (2)Не/покоїла мене (3)не/вгамовна жага до всього (4)не/відомого, до всього чарівного у своїй (5)не/досяжності.

Окремо з часткою не треба писати слово, позначене цифрою

варіанти відповідей

А 1

Б 2

В 3

Г 4

Д 5

Запитання 17

НЕМАЄ помилки в словосполученні

варіанти відповідей

А три львівʼянини

Б пʼятеро сестер

В півтора кілометри

Г чотири мегабайти

Д двадцять три дня

Запитання 18

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму наказового способу дієслова в рядку

варіанти відповідей

А розпочнімо

Б нехай прийдуть

В не сердься

Г хай продають

Д давай поговоримо

Запитання 19

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.


Поїзд _________ __________ від першої платформи _________. 


Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

А у Львів, відправляється, о десятій годині

Б до Львову, рушає, у десять годин

В до Львова, рушає, о десятій годині

Г на Львів, виряджається, у десять годин

Д до Львова, відходить, біля десятої години 

Запитання 20

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.


У кіноповісті Олександра __________ «Зачарована Десна» зображено два __________, порушено __________ проблеми становлення особистості.


Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

А Довженка, ліричних героя, найбільш важливіші

Б Довженко, ліричні героя, самі важливі

В Довженка, ліричних героя, найбільш важливі

Г Довженко, ліричні герої, більш важливі

Д Довженка, ліричні герої, найважливіші

Запитання 21

Граматично правильне продовження речення

«Повертаючись зі школи додому, …» наведено в рядку

варіанти відповідей

А у нього виникли проблеми

Б його зустрів собака

В день був ясним і теплим

Г я думав про майбутні змагання

Д мені стало сумно

Запитання 22

Однорідні члени речення є в рядку (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

А Пʼянкий вологий свіжий вітер огорне подихом тебе.

Б Пожовклий натомлений вересень поквапно спливає за обрій.

В Спиваю сік густий з терпких морозних ґрон.

Г Пожовклі від болю гарячі листки стелились поволі додолу.

Д Вузька польова дорога пірнає в ранковий туман. 

Запитання 23

НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в рядку

варіанти відповідей

А «Всі на кутку кажуть, що з вашого Тараса, мабуть, щось добряще вийде», - промовив сусід.

Б «Отже, тут кращі хліба, ніж під селом», — подумав сам собі. — «Тут, мабуть, сильніший дощ пройшов...»

В Мельник повів сивою од років і борошна головою на розчинені двері: «Ще хтось молоти під’їхав. І ночі не доспав».

Г «Ні, - зринула мисль, - у такий спосіб пожежі не загасити…»

Д «Спокійно, панове! -старший диспетчер стрепенувся, опанував себе й додав: - Ми впораємося!» 

Запитання 24

Розділові знаки правильно розставлено у реченні

варіанти відповідей

А Метелик такий жвавий та легкий, що мимоволі пригадується, як будучи гусінню, шурхотів і повз угору зеленим деревом.

Б Пучки пальців, здається, уловлюють, як тісто й далі росте вгору, мовби пульсує ледь чутно.

В Одірвала від шматка тіста ліву долоню, далі кинувши тісто назад у ліву, відірвала праву.

Г На оболоні залитій водою походжали на певній відстані один від одного, поважно переставляючи ноги, лелеки.

Д Мине ще один день і метелик, змахнувши крильцями, полине у світ.

Запитання 25

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Час летить, (1) як чарівний кінь: (2) переді мною його чорна розвіяна грива, (3) і я ледве утримуюсь на ньому, (4) відчуваючи, (5) що для нормальної їзди на цьому коні мені не вистачає одного дня, (6) щоб здійснити до кінця задумане.


НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку 

варіанти відповідей

А кома 1– при відокремленому уточнювальному додатку

Б двокрапка 2 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

В кома 3 – між частинами складного речення, що поєднані сурядним зв’язком

Г коми 4, 5 – при відокремленій обставині

Д кома 6 – між частинами складного речення, що поєднані підрядним зв’язком

Запитання 26

Правильно підібрано синоніми до кожного фразеологізму. 

Фразеологізм

1 ні пари з вуст

2 бувати в бувальцях

3 піймати облизня

4 напускати туману


Синонім

А знати, де раки зимують

Б збивати з пантелику

В сісти в калюжу

Г хоч греблю гати

Д набрати в рот води 

варіанти відповідей

1) Д; 2) А; 3) В; 4) Б

1) Д; 2) А; 3) В; 4) Г

1) Д; 2) Г; 3) В; 4) Б

1) Д; 2) Г; 3) А; 4) Б

1) Д; 2) В; 3) А; 4) Б

Запитання 27

Правильно підібрано приклад речення до кожної умови вживання тире в рядку

Умова вживання тире

1 тире в складному безсполучниковому реченні

2 тире в складносурядному реченні

3 тире на місці пропущеного члена речення

4 тире між підметом і присудком


Приклад речення

А Прожити вік – не поле перейти.

Б Лелеки повернулися з вирію – країни далекої, незнаної.

В Розсунеш руками очерет – і перед тобою відкриється глухе заплавне озеро.

Г А в день сонцевороту на Дніпрі – ігрища, хороводи.

Д Спокійно, мирно, світло на душі – ідуть і йдуть у Києві дощі.

варіанти відповідей

1) Б; 2) В; 3) Г; 4) А

1) Д; 2) В; 3) Г; 4) А

1) Д; 2) В; 3) Б; 4) А

1) Б; 2) В; 3) Д; 4) А

Запитання 28

Правильно встановлено відповідність між видом односкладного речення та його прикладом у рядку

Вид односкладного реченння

1 означено-особове

2 неозначено-особове

3 узагальнено-особове

4 безособове 


Приклад

А Дарованому коневі в зуби не дивляться.

Б Мені показували з кручі Дніпро.

В Кожна голова свій розум має.

Г Нам дано одне життя прожити.

Д Пʼю життя моє спрагнено-радо. 

варіанти відповідей

1) Д; 2) Б; 3) А; 4) Г

1) Д; 2) Б; 3) В; 4) Г

1) Д; 2) В; 3) А; 4) Г

1) Д; 2) А; 3) Б; 4) Г

Запитання 29

Правильно підібрано приклад до кожного типу складного речення в рядку

Тип складного речення

1 складносурядне

2 складнопідрядне

3 безсполучникове

4 з різними видами звʼязку

Приклад речення

А Не даремно говорять, що люди — ніби дзеркало.

Б Усміхайся — і світ вертатиме тобі усмішку.

В Дружня усмішка усуває настороженість або агресивність, долає всілякі перешкоди у спілкуванні з людьми.

Г Спробуйте провести такий дослід: усміхайтеся до кожного, з ким маєте намір установити контакти, і ви переконаєтеся, що усмішка настроює розмову на зовсім інший лад.

Д Ви побачите: вона піднімає настрій не тільки вашого оточення, а й ваш власний. 

варіанти відповідей

1) В; 2) А; 3) Д; 4) Г

1) В; 2) Б; 3) Д; 4) Г

1) Б; 2) А; 3) Д; 4) Г

1) Б; 2) А; 3) В; 4) Г

Запитання 30

Правильно підібрано приклад до кожного виду відокремленого члена речення в рядку

Відокремлений член речення

1 означення

2 обставина

3 додаток

4 прикладка (різновид означення)

Приклад

А Верба, опоетизована народом разом із калиною і тополею, не випадково заслужила на таку шану.

Б Виростаючи біля річок, ставків, природних джерел, вона є ніби позначкою води на землі.

В Гілочки верби святили в церкві в останню неділю перед Великоднем – вербну неділю.

Г Освячену вербу приносили в дім і вдаряли нею членів сімʼї, найчастіше дітей.

Д У народі казали: «Немає нічого ніжнішого, окрім верби». 

варіанти відповідей

1) А; 2) Б; 3) Г; 4) В

1) А; 2) Б; 3) Д; 4) В

1) А; 2) Г; 3) Д; 4) В

1) Г; 2) Б; 3) Д; 4) В

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест