Узагальнення до теми: "Україна на початку ХХ століття. Перед викликами модернізації"ї

Додано: 14 квітня 2021
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 178 разів
18 запитань
Запитання 1

Потребу здобуття політичної незалежності України вперше обґрунтував


варіанти відповідей

Дмитро Яворницький у праці «Вольності запорозьких козаків»

Микола Міхновський у творі «Самостійна Україна»

Юліан Бачинський у брошурі «Україна Irredenta»

Андрей Шептицький у посланні «Як будувати рідну хату?»

Запитання 2

Поширення на початку XX ст. в суспільному лексиконі Російської імперії понять «хутір», «відруб», «переселенці» пов’язане із

варіанти відповідей

поглибленням економічної кризи.

утворенням монополістичних об’єднань.

запровадженням реформ П. Столипіна.

скасуванням виплат викупних платежів.

Запитання 3

Поява в Російській імперії документів, подібних до зображеного на фото, свідчила про

Напис на книжці: "Переселення за Урал. Довідкова книжка для ходоків і переселенців на 1909 рік."


варіанти відповідей

завершення індустріалізації Сходу.

поширення кооперативного руху.

здійснення земельної реформи П. Столипіна.

впровадження «межі осілості».

Запитання 4

Прочитайте уривок зі статті В. Г. Короленка та виконайте завдання.

«…вони лестять народним забобонам, роздмухують марновірство й наполегливо кличуть до насильства над іноплемінними співвітчизниками. З приводу ще не розслідуваного вбивства в Києві хлопчика Ющинського в народ знову кинута брехлива казка про вживання євреями християнської крові. Це давно відомий прийом старого бузувірства».

Настрої, описані в уривку, були властиві частині суспільства часів

варіанти відповідей

«Київської катастрофи».

«Кривавої неділі».

«Справи Бейліса».

«Нової ери».

Запитання 5

Про який документ ідеться в уривку з історичного джерела: «За рік після його оприлюднення діяло 15 українських видавництв і виходило майже 20 українських періодичних видань – від наукових і політичних до гумористичних і дитячих. Справжнім проривом стала поява газети “Хлібороб” у Лубнах та першої щоденної української газети “Громадська думка” у Києві»?

варіанти відповідей

«Маніфест…» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.

Емський указ імператора Олександра II від 18 травня 1876 р.

Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва від 18 липня 1863 р.

«Маніфест…» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

Запитання 6

У 1900 році було створено

варіанти відповідей

Українську народну партію.

Революційну українську партію.

Українську національно-демократичну партію.

Русько-українську радикальну партію.

Запитання 7

Що стало причиною соціально-економічних змін, охарактеризованих в уривку з історичного джерела:

«Якщо в 40 губерніях Європейської частини Росії на 1 січня 1916 р. з общини вийшло близько 24 % господарств, то в Південній Україні цей показник становив 34,2 %, а в Правобережній Україні- 50,7 %»?

варіанти відповідей

здійснення земської реформи

розвиток громадівського руху

поширення кооперативного руху

проведення столипінської реформи

Запитання 8

Концентрація промислового виробництва в металургійній, вугільній і залізорудній галузях Наддніпрянської України наприкінці XIX — на початку XX ст. сприяла

варіанти відповідей

націоналізації великих підприємств.

подоланню залежності від іноземного капіталу.

утворенню монополістичних об'єднань.

початку промислового перевороту.

Запитання 9

Укажіть причини аграрного перенаселення Наддніпрянської України наприкінці XIX ст.

варіанти відповідей

поразка першої Російської революції та проведення Столипінської реформи

скасування панщини та міграція селянства із західноукраїнських земель

соціальне розшарування селянства та зростання чисельності робітників

демографічний вибух і збереження великого землеволодіння

Запитання 10

Укажіть головну причину міграційних процесів українців Наддніпрянської України до східних регіонів Російської імперії?

варіанти відповідей

низький рівень промислового розвитку

національно-релігійний гніт

аграрне перенаселення

політичні утиски

Запитання 11

У ході проведення земельної реформи П. Столипіна селяни

варіанти відповідей

прикріплювалися до військових поселень, створених на Півдні України.

залишалися тимчасовозобов’язаними до укладення викупної угоди.

одержували особисту свободу й невеликі наділи землі без викупу.

виходили з общини й закріплювали землю у приватну власність.

Запитання 12

Унаслідок оприлюднення 17 жовтня 1905 р. Маніфесту імператора Миколи ІІ про «дарування» населенню громадянських прав і свобод

варіанти відповідей

створено першу українську політичну партію на Наддніпрянській Україні.

остаточно ліквідовано кріпосне право на Наддніпрянській Україні.

упроваджено земства в губерніях Правобережної України.


фактично втратив свою чинність Емський указ.


Запитання 13

Унаслідок якої події в Російській імперії почала виходити перша україномовна газета «Хлібороб»?

варіанти відповідей

Підписання Миколою II «Маніфесту…» від 17 жовтня 1905 р.

Підписання Олександром II «Маніфесту…» від 19 лютого 1861 р.

Оприлюднення Емського указу 1876 р.

Оприлюднення Валуєвського циркуляру 1863 р.

Запитання 14

Унаслідок проведення земельної реформи П. Столипіна в Україні

варіанти відповідей

зупинено процес майнового розшарування селянства.

утверджено приватне селянське землеволодіння.

подолано селянське малоземелля та безземелля.

остаточно зруйновано селянську общину.

Запитання 15

Вкажіть автора вказаної брошури

варіанти відповідей

І. Франко

М. Міхновський

Ю Бачинський

Є. Чикаленко

Запитання 16

Економічна криза, що охопила Наддніпрянську Україну в 1900-1903 рр., спричинила

варіанти відповідей

занепад добувної та металургійної галузей промисловості.

втрату економічної першості регіону в Російській імперії.

концентрацію промислового виробництва.

націоналізацію важкої промисловості.

Запитання 17

Панівною течією в українському національному русі Наддніпрянської України на початку ХХ ст. була


варіанти відповідей

релігійна.

радикальна.

автономістська.

самостійницька.

Запитання 18

Хто з діячів, зображених на фото, є автором брошури «Самостійна Україна»?

варіанти відповідей

А

Б

В

Г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест