Узагальнення: Реформи 1860–1870-х рр. у Російській імперії сприяли

Додано: 26 січня 2023
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 827 разів
10 запитань
Запитання 1

Реформи 1860–1870-х рр. у Російській імперії сприяли

варіанти відповідей

завершенню промислового перевороту

скасуванню заборон щодо української мови

відкриттю українських кафедр в університетах.

зрівнянню в правах усіх верств суспільства.

Запитання 2

Яка з указаних ознак є головною у визначенні поняття «кріпацтво»?

варіанти відповідей

щоденний відробіток селянами панщини

особиста залежність селянина від пана

сплата селянами натурального чи грошового оброку

виконання певних повинностей у маєтку поміщика

Запитання 3

Скасування кріпосного права, наділення селян земельними ділянками за викуп, переведення їх у стан тимчасовозобов’язаних — це основні положення

варіанти відповідей

селянської реформи Йосифа II 1780 р.

аграрної реформи Франца-Йосифа 1848 р.

селянської реформи Олександра II 1861 р.

земельної реформи П. Столипіна 1906 р.

Запитання 4

Яке розпорядження царського уряду викликало такий коментар сучасника:

«Усі чесні люди кожної цивілізованої нації вважають справу російського уряду відняти в 24 мільйонів українців їхню мову, заборонити друкувати українські газети, виголошувати промови на ювілеях українських поетів, найдурнішим документом, який можна було прийняти у сфері духовного життя...»?

варіанти відповідей

«Маніфест...» імператора Олександра II від 19 лютого 1861 р.

Циркуляр міністра внутрішніх справ П. Валуєва від 18 липня 1863 р.

Емський указ імператора Олександра II від 18 травня 1876 р.

«Маніфест...» імператора Миколи II від 17 жовтня 1905 р.

Запитання 5

«Емський указ» — це

варіанти відповідей

постанова російського уряду про закриття на території імперії осередків товариства «Просвіта» та Літературного товариства ім. Т. Шевченка.

розпорядження російського міністра внутрішніх справ про заборону видання українською мовою навчальних книг, закриття недільних шкіл.

спільна ухвала Сенату та Синоду Руської православної церкви про заборону перекладу українською мовою Біблії та інших богослужебних книг.

таємне розпорядження російського імператора про заборону друкування та завезення з-за кордону книг українською мовою.

Запитання 6

«Як не кумедним здавалося нам це засідання Громади під головуванням генерал-губернатора, але нікому з нас і в голову не приходила гадка, що ми користуємося чужим недоглядом. Насправді ми одержали тільки те, на що, за здоровим глуздом, ми мали повне право: збиратися й відкрито займатися науковою діяльністю про Україну й для України».

В уривку йдеться про відкриття

варіанти відповідей

товариства «Просвіта».

Південно-Західного відділу Російського географічного товариства.

Собору руських вчених.

Наукового товариства ім. Т. Шевченка.

Запитання 7

Карикатура на Селянську реформу 1861 р. акцентує увагу на її

варіанти відповідей

причині.

результаті.

процесі.

меті.

Запитання 8

Що спонукало уряд Російської імперії скасувати кріпацтво та стати на шлях глибоких соціальних реформ?

варіанти відповідей

повстання декабристів

поразка в Кримській війні

революції в країнах Європи

заворушення в армії та на флоті

Запитання 9

Що було однією з особливостей економічного розвитку Наддніпрянської України в другій половині ХІХ ст.?

варіанти відповідей

низькі порівняно із загальноімперськими темпи розвитку індустрії

завершення процесу монополізації основних галузей промисловості

перетворення на основну вугільно-металургійну базу імперії

незначний вплив іноземного капіталу в промислових галузях виробництва

Запитання 10

Завдання 28

Український національно-визвольний рух у Наддніпрянській Україні 1860—1880-х рр. був спрямований на

варіанти відповідей

об’єднання українського, польського та російського рухів у єдиний визвольний рух.

перехід до легальної політичної боротьби за відродження української державності.

організацію видавничої справи, відкриття недільних шкіл, бібліотек.

створення підпільних терористичних організацій.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест