КР 9 клас (історія України) (сімейна форма) № 4

21 запитання
Запитання 1

Під час проведення Столипінської аграрної реформи:

варіанти відповідей

заохочувалося створення хуторів і відрубів

примусово відчужувалися поміщицькі землі

розвивалося общинне землеволодіння

вводилося зрівняльне землекористування "за трудовими нормами"

Запитання 2

Яке щоденне періодичне видання було започатковане в роки революції 1905 - 1907 рр. Євгеном Чикаленком?

варіанти відповідей

"Основа"

"Зоря Галицька"

"Громада"

"Рада"

Запитання 3

Поява українських парламенських громад у Державній Думі Російської імперії була зумовлена:

варіанти відповідей

революційними подіями 1905 -1907рр.

виданням циркуляра про заборону реєстрації товариств"інородців"

формування самостійницьких течій в українському русі

проведення Столипінської аграрної реформи

Запитання 4

В умовах неможливості діяльності українських політичних партій для координації українського національного руху в підросійській Україні в 1908 році в Києві була створена нелегальна громадсько-політична організація:

варіанти відповідей

Загальна українська безпартійна організація

Союз визволення України

Клуб російських націоналістів

Товариство українських поступовців

Запитання 5

Яскавою сторінкою кооперативного руху на Наддніпрянській Україні є діяльність:

варіанти відповідей

Миколи Міхновського

Василя Нагірного

В'ячеслава Липинського

Миколи Левитського

Запитання 6

Укажіть ім'я державного діяча ХХст., якому належить наведений уривок із виступу в Державній Думі Росії на захист пропонованої ним реформи:

"В основу закону 9 листопада покладена певна думка, певний принцип... У тих місцевостях Росії, де особистість селянина отримала вже певний розвиток, де община примусовий союз ставить перешкоду для його самодіяльності, там необхідно дати йому свободу працювати, багатіти, розпоряджатися своєю власністю; треба дати йому владу над землею, треба позбавити його від кабали віджилого общинного ладу ".

варіанти відповідей

Петро Валуєв

Ілля Шраг

Михайло Терещенко

Петро Столипін

Запитання 7

В яких скликаннях російської Державної думи були створені українські думські громади?

варіанти відповідей

ІІІ та IV

II та III

I та IV

І та II

Запитання 8

Єдність Російської імперії, захист царського самодержавства, невизнання українців окремим народом, антисемітизм - це складники програми:

варіанти відповідей

автономістів

самостійників

чорносотенців

 федералістів

Запитання 9

Внаслідок яких подій виникла ситуація, описана в уривку історичного джерела?

" Емський указ потонув, бо формально його ніхто не відміняв; обидві сторони - українське громадянство й російський уряд - з вибухом революції признали його неіснуючим".

варіанти відповідей

діяльність Державних дум

столипінської аграрної реформи

"справи Бейліса"

революції 1905 -1907рр.

Запитання 10

Яку мету переслідували реформи Петра Столипіна?

( три правильні відповіді)

варіанти відповідей

ліквідувати поміщецьке господарство

збільшення товарності сільського господарства

забеспечити Російську імперію хлібом

скасувати кріпацтво

приборкати національні рухи в Російській імперії

ліквідувати аграрне перенаселення в центральних районах Росії, України, освоїти простори Сибіру та Далекого Сходу

створити соціальну опору царизму на селі, ліквідувати соціальну базу для революційного руху на селі

Запитання 11

Що визначало розвиток промисловості в підросійській Україні на початку ХХ ст.?

(три правильні відповіді)

варіанти відповідей

початок промислового перевороту

домінування мануфактурного виробництва

концентрація промислового виробництва

впровадження 8-годинного робочого дня

монополізація промисловості

домінування іноземного капіталу

націоналізація промисловості

Запитання 12

Однією з провідних галузей промисловості на західноукраїнських землях на початку ХХ ст. була

варіанти відповідей

вугільна.

 хімічна

нафтодобувна

металургійна.

Запитання 13

Куди був спрямований міграційний потік українців з підавстрійської України у зв'язку з аграрним перенаселенням?

  

варіанти відповідей

Канада, США, Бразилія

Північний Кавказ і Далекий Схід

Італія, Греція, Іспанія

Казахстан та Сибір

Запитання 14

Про причини якого соціально-економічного явища в західноукраїнських землях ідеться у фрагменті зі статті І.Франка?

"Галичина була "перелюднена", мала надто розвинений поділ селянської землі і дуже малі заробітки. Галичина - край браку засобів для існування - їжі, освіти, а також прав і свобод людини.Матеріальна скрута, немилосердний грабіж і зловживання владою поміщиками, тобто відсутність правової опіки, неспроможність себе захистити...Залишаючи свої оселі, речі, родичів, хай яку господарку, всі як один відповідають: "Нема чого тут триматися, не дочекаємось нічого доброго"".

варіанти відповідей

розвиток кооперативного руху

завершення промислового перевороту

трудова міграція

скасування кріпацтва

Запитання 15

У яких твердженнях ідеться про Андрея Шептицького?

(три варіанти відповідей)

варіанти відповідей

голова Наукового товариства ім. Тараса Шевченка

митрополит греко-католицької церкви (1900-1944)

творець і перший митрополит Української автокефальної православної церкви

член української парламентської громади ІІ Державної думи Росії (1907)

підтримав страйк українських студентів Львівського університету (1901-1902)

засновник Українського національного музею у Львові (1905)

Запитання 16

Яку мету переслідували галицькі народовці створюючи фізкультурно-спортивне товариство "Сокіл"?

варіанти відповідей

фізичний розвиток членів товариства

пробудження національної свідомості й національно-патріотичне виховання молоді

участь у спортивних заходах

 підняття інтелектуального рівня молоді

Запитання 17

Коли було запроваджено загальне й рівне вибоче право?

варіанти відповідей

1905 р.

1906 р.

1907 р.

1908 р.

Запитання 18

Про кого із зображених історичних діячів йдеться в характеристиці?

Здобув юридичну освіту у Львові та Відні; працював адвокатом. Активний член НТШ та «Просвіти». У 1899 р. став співзасновником, а згодом очолив Українську національно-демократичну партію. Ініціатор створення кооперативу «Народна торгівля», страхової компанії «Дністер». Обирався депутатом Галицького сейму.

варіанти відповідей
Запитання 19

Яку організацію охарактеризовано в уривку?

«Постала у Львові у 1894 р. з метою виховання в українському народі єдності, почуття честі, витривалості, рухливості, працьовитості, підприємливості шляхом плекання фізкультури; великі заслуги в розбудові організації мав педагог І. Боберський»   

варіанти відповідей

Січові стрільці

Сокіл

Січ

Пласт

Запитання 20

Які події описані в уривку?

«Коли в ІІІ залі відбувалося спокійне віче, польська молодь без причини почала будувати барикади перед залом ректорату, даючи тим самим почин до кровопролиття.

Студент прав Адам Коцко, людина з соціалістичними переконаннями, впав понад всякий сумнів від кулі браунінга вшехпольського студента»

варіанти відповідей

боротьба за створення українського університету

боротьба за введення загального виборчого права

відкриття кафедри історії України у Львівському університеті

відкриття кафедри української літератури у Львівському університеті

Запитання 21

Установіть відповідність між прізвищем історичного діяча та стислою характеристикою його діяльності:

1         Андрей Шептицький

2         Кирило Трильовський

3         Іван Боберський

4         Августин Волошин

А        лідер Української радикальної партії, засновник спортивно-громадської організації «Січ», завданням якої було фізичне виховання молоді

Б         педагог, організатор сокільсько-січового руху, очолював спортивно-фізкультурну організацію «Сокіл» у 1910–1914 рр.

В        історик, політолог, громадсько-політичний діяч, один з організаторів Української демократично-хліборобської партії

Г         митрополит Української греко-католицької церкви, підтримував ті політичні сили на західних землях, які відстоювали їхній автономний статус у 1900–1920 pp.

Д        провідний культурний і громадсько-політичний діяч Закарпаття, греко-католицький священик, редактор тижневика «Наука»

варіанти відповідей

 1 Г, 2 А, 3 Б, 4 Д

1 Г, 2 В, 3 А, 4 Б

 1 Б, 2 Г, 3 А, 4 В

1 Д, 2 В, 3 Г, 4 А

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест