Визначити вид підрядної частини у реченні
Треба сіяти, де земля благодатна.
Визначити вид підрядної частини у реченні:
Цілий день із вітром ми прощались, поки темний вечір не настав .
Визначити вид підрядної частини у реченні:
І садила квіти біля вікон мама, щоб краси у світі не було замало.
Визначити вид підрядної частини у реченні:
На небі збиралися великі хмари, так що можна сподіватися великого дощу.
Визначити вид підрядної частини у речення:
Якщо обрид тобі хто, позич йому грошей.
Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово) Він (1)розповідав мені, як мав конфлікти зі (2)своїми (3)доньками під час їхнього (4)навчання в школі. (5)Котрась із них взялася йому (6)докоряти: мовляв, чому ж ти не сказав, що ми багаті, чому змушуєш нас їздити до школи (7)автобусом – ми ж можемо собі дозволити наймати (8)авто? Правильно підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Однакова кількість звуків і букв у кожному слові рядка
Редагування потребує речення
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені слова (цифра позначає наступне слово)
Художник (1)завжди ризикує втратити (2)прихильність (3)своїх шанувальників, якщо виходить (4)за межі усталених понять, порушує канон.
А іменник
Б займенник
В прийменник
Г частка
Д прислівник
З’ясуйте тип кожного речення в тексті
1.Сізіф курив свою гіркущу люльку, йому хотілось бути молодим. 2.Так виникає ніжність самочинна і виникає тиша грозова. 3.Не говори печальними очима те, що бояться вимовить слова. 4.Старий співав, як пелікан, проціджуючи музику крізь струни.
А просте Б складносурядне В складнопідрядне Г безсполучникове Д з різними видами зв’язку
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
Прості речення: 1.Сім’я поїхала до Греції відпочивати. 2.Попри неймовірні затори, брат доїхав до тюльпанового поля. 3.Семінар проводять у режимі онлайн через карантин. 4.Тільки систематично виконуючи тренувальні тести, я зможу скласти ЗНО на високий бал.
Складні речення : А Якщо людина чесна перед собою, вона спокійна, здорова й щаслива. Б Лелеки повертаються з вирію, бо стало тепло, у повітрі пахне весною. В Посаджу виноград, щоб діти та онуки згадували. Г Ми віримо, що всі наші мрії та сподівання обов’язково здійсняться. Д Хоч як мене не просили однокласники, я все ж таки не наважилася вийти в прямий ефір.
Складнопідрядне речення з підрядною порівняльною частиною утвориться, якщо до речення «Сірі хмари насувалися все ближче …» додати
Увідповідніть фразеологізм із його значенням.
1 поливати брудом
2 варити воду
3 топтати ряст
4 вити вовком
А бути у відчаї
Б лементувати
В жити
Г ганьбити
Д знущатися
У реченні Сину , піди довідайся,що роблять дома підкреслене слово є
Вкажіть, якою частиною мови є виділене слово Мені стояло в пам*яті, як бабуся кликала мене їсти.
Якою частиною мови є виділене слово у реченні Не образиш і ворога свого,коли хоч трохи спроможешся себе пізнати.
Якою частиною мови є виділене слово у реченні Люби свою любку, як голуб голубку.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома