5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Відокремлені члени речення. Пряма мова. Діалог

Додано: 18 травня
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 374 рази
12 запитань
Запитання 1

Яким відокремленим членом речення є виділене слово в реченні

Дарунок його, замість захоплення й подяки, викликав лише глумливу гримасу вуст.

варіанти відповідей

відокремленим додатком

відокремленим означенням

відокремленою прикладкою

відокремленою обставиною

Запитання 2

В якому реченні прикладка не відокремлюється (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

Шофер літній чолов’яга мав атлетичну будову тіла.

Не одна доріжка в чистім полі нашому Миколі хлопцю молодому.

Особливо вирізнявся між хлопцями Павлуша Якович чистенько зодягнене

випещене ледаче й капосне хлоп’я.

І щастя квіти запізнілі сумують айстри у саду.

Мелашка була потрібна в господі як робітниця.

Запитання 3

В якому реченні означення відокремлюється комою (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

Гудуть з вітрами до світання дощем оплакані сади.

І тиха осінь мрійна яснолиста несла в серця надію і тривогу.

У снігу по коліно стоїть з хати винесена ялинка.

Побите дощем поле ще й град поб’є.

Здобутий працею сухар м’якший від дарованого бублика.

Запитання 4

Відокремлений додаток є в усіх реченнях, окрім

варіанти відповідей

Там, замість життя, в теплеє літечко терен зацвів.

Старий зараз ніякої роботи не визнає, окрім пасіки.

Вустя нічого не бачила, крім отих невидних струмків.

Незважаючи на спеку й духоту, косарі співали косарських пісень.

Запитання 5

Відокремлена обставина у всіх реченнях, окрім

варіанти відповідей

Археологи і палеонтологи в глибинах канівських ярів читали, як по відкритій книзі природи, історію невпинного розвитку життя на планеті Земля.

Довідавшись про утворення й археологічне минуле гір, що сусідять зі славним

Дніпром, зважтеся на подорож у наш мальовничий край, аби на власні очі побачити кожну з них.

Пізніше, у шкільні роки, учитель історії на простих прикладах пояснював,

що таке любов до своєї землі.

Осінній ліс, осяяний вранішніми променями сонця, здавався казковим.


Запитання 6

Відокремленою уточнюючою прикладкою ускладнено речення (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

Він знітився скулився приріс до довжелезної масивної лави застеленої

ведмежими хутрами й чекав грози.

Вабили погляд лісові ягоди а саме терен глід ожина шипшина.

Ненажерливий вогонь шматував ще зовсім сонну землю покриту килимом із

торішнього листя.

І покриті памороззю вуса і злинялі очі і давно зівялі щоки і висохлі руки

старого Потоцького все бентежило пригнічувало лякало.

Запитання 7

Укажіть речення з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

варіанти відповідей

Запам’ятайте вислів Дмитра Білоуса мова це пісня душі покладена на слова.

Як кажуть люди материна молитва із дна моря рятує

С. Плачинда стверджує мова об’єднує згуртовує людей у націю.

Ви говоріть а ми будемо слухати.

Запитання 8

У якій схемі правильно поставлено розділові знаки у реченні з прямою мовою. Розділові знаки пропущено.

Прощай наша Січ – Мати сказали вони майже в один голос і після хвилини мовчання додали Хай же Бог тебе боронить від усякого нещастя!

варіанти відповідей

«П, - а , - П».

«П, - а : - П».

«П, - а , - п».

«П! – а: - П».

Запитання 9

Укажіть варіант з пунктуаційною помилкою в діалозі:


варіанти відповідей

– Що ти хочеш від життя?

    – Небагато. Просто жити, працювати, як усі…

    – Так от і працюй, хлопче, а не розкатуй по степу.

«Сідай за книжки. Зубри!»

- «Мамо, епоха зубрінь минула».

– «Це щось нове, хлопче. Зубрити не хочеш. Може і вчитися не хочеш?»

 –  «Вчитись хочу, але по-справжньому».

– Не святий і він! До всіх добрими не будеш. – Оцінювати чиєсь життя – це, мабуть, найпростіше. – Правильно, нам пора про своє подумати.

– доброго ранку! – каже Лукія, уповільнюючи крок.

– Доброго ранку, Лукіє.

– В область їду… Може, доручення буде яке?

Запитання 10

У якому випадку при перебудові речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою допущено помилку:


варіанти відповідей

Жінка поцікавилася, чого він мовчить.

Карпо спитав Мотрю, хто їй купив намисто.

Леся Українка писала, що, доле, ти міцніша і я корюся.

Гетьман заперечив головою, що не хоче.

Запитання 11

Укажіть речення з непрямою мовою. Розділові знаки пропущено.

варіанти відповідей

Яка ти розкішна земле думала Маланка

Хто дітей любить той добрий чоловік говорила колись мою бабуся.

Олена подумала ніщо так не красить людину як натхнення.

Сам до себе говорив Тимофій що земля найкраще пахне восени

Запитання 12

Правильно оформлено цитату в реченні


варіанти відповідей

Шевченка вірив у велике майбутнє України й українського народу і палко закликав своїх земляків:

І чужому научайтесь,

Й свого не цурайтесь,

Бо хто матір забуває,

Того Бог карає…

Олесь Гончар пише, що Леся Українка: «поряд із Шевченком, Франком, Панасом Мирним, Коцюбинським… наполегливо розвивала й зміцнювала літературну мову…»

Ідеологи звинуватили Миколу Руденка, як він сам згадує, в «Грубих помилках у поетичній творчості».

Шевченко був глибоко переконаний, що український народ порве кайдани колоніалізму, тому й заявляв — «Борітеся — поборете!»

«Мова — то серце народу: гине мова — гинє народ», це спостереженим І. Огієнка містить у собі велику і сумну правду.

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест