Основна одиниця адміністративно-територіального поділу українських земель у складі Російської імперії в першій половині ХІХ ст.?
У якій частині підросійської України проживала найбільша частка українського населенення?
Які українські землі входили до складу Російської імперії у кінці XVIII - на початку XIX ст.? (4 відповіді)
Скільки було генерал-губернаторств на території Наддніпрянської України?
Культурний, соціальний і політичний рух, спрямований на творення нації; пробудження національної свідомості народу, який не мав власної державності або втратив її.
Модернізація - це ...
Назвіть українські землі, які перебували у складі Австрійської імперії на початку XIX ст. (3 відповіді)
"Смуга осілості", що існувала в Росії в 1791-1917 рр., була територією компактного проживання ...
Повстання Чернігівського полку наприкінці 1825 - на початку 1826 рр. було ініційовано ...
Спільним наслідком російсько-турецьких воєн 1806–1812 рр. та 1828–1829 рр. для українських земель було ...
Яке з тверджень відображає Програмні вимоги Південного товариства декабристів?
Заміна основних ручних знарядь праці системою робочих машин, впровадження у виробництво парових двигунів, формування пролетаріату та буржуазії - це ознаки ...
Укажіть головні ідеї програмних документів Кирило-Мефодіївського братства (3 відповіді)
Про якого діяча йдеться в доповідній записці, адресованій королю Прусії?
«Вважаю своїм обов’язком доповісти Вашій Величності, що до мене таємно прибув дворянин із Малоросії, який твердить, що його послали мешканці цієї країни, які доведені до крайнього відчаю російською тиранією. Він хотів би знати, чи на випадок війни вони зможуть сподіватися на протекцію Вашої Величності - в такому випадку вони спробують скинути російське ярмо…»
«Масонство» - це ...
Укажіть прізвище діяча, якого стосуються такі факти біографії:
“1812 р. під час російсько-французької війни, з дозволу генерал-губернатора, сформував на Полтавщині 5-й український козачий полк. 1817-1821 - директор Полтавського театру”.
Установіть відповідність між явищем/процесом та його наслідком.
1 декабристський рух в Україні
2 французько-російська війна 1812–1814 рр.
3 російсько-турецька війна 1828–1829 рр.
4 українське національне відродження в Наддніпрянщині
А утворення Кирило-Мефодіївського братства
Б формування козацьких полків і земського ополчення
В повстання Чернігівського полку
Г поділи Речі Посполитої
Д ліквідація Задунайської Січі
Установіть відповідність між іменами історичних діячів та їх характеристиками.
1 П. Куліш
2 М. Костомаров
3 П. Пестель
4 М. Муравйов
А Декабрист, автор програми Південного товариства «Руська правда»
Б Член Кирило-Мефодіївського братства, автор першої навчальної книги з історії України для дітей старшого шкільного віку
В Декабрист, автор проекту Конституції Північного товариства
Г Декабрист, один із засновників «Товариства об’єднаних слов’ян»
Д Історик, публіцист; співзасновник Кирило-Мефодіївського братства, автор його програмних документів, зокрема, «Книги буття українського народу»
Хто із зазначених історичних діячів був активним учасником Кирило-Мефодіївського братства? (3 відповіді)
Розгортання українського національного відродження на Слобожанщині було пов’язане ...
Розташувати події в хронологічній послідовності наступні події:
1 Польське повстання
2 Утворення Південного товариства
3 Утворення Кирило-Мефодіївського братства
4 Повстання декабристів
Поділля, Київщина, 1835 р., протест проти селянського гноблення, герой легенд – усі ці поняття та назви стосуються ...
Що було характерним для аграрного розвитку українських земель у першій половині ХІХ ст.?
Прочитайте уривок з історичного джерела.
«О 4-й годині пополудні полонені прийшли у Білу Церкву і були здані 18-му єгерському полку. С. Муравйова і Бестужева-Рюміна було заарештовано поодинці, а Матвій Муравйов та інші офіцери залишилися разом. Нижні чини утримувалися у селянських хатах і були тут заковані у кайдани, зроблені зі ста пудів заліза. 5 січня розпочалося слідство» - так І. Горбачевський описав наслідки ...
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома