західноукраїнські землі в 2 пол 19 ст

Додано: 16 березня 2020
Предмет: Історія України, 9 клас
Тест виконано: 434 рази
14 запитань
Запитання 1

З’ясуйте, у якому році відбулася подія.

1 1833 р.                                   А створення Наукового

товариства ім. Т. Шевченка

2 1848 р.                                   Б створення у Львові товариства

«Просвіта»

3 1868 р.                                   В видання першої української

газети «Зоря Галицька»

4 1892 р.                                  Г заснування гуртка «Руська

трійця»

                           Д створення освітнього товариства галицьких греко-католицьких священиків

варіанти відповідей

1 - в 2 - г 3 - д 4 - б

1- б 2 - г 3 - д 4 - в

1 - г 2 3 - в 3 - д 4 - а

1 - в 2 - г 3 - а 4 - б

Запитання 2

Установіть поняття за його визначенням.

1 суспільна течія, що виникла

в 1830-х рр. на                                               А «москвофіли»

Правобережній Україні, основу якої становила молодь

з польських і українських спольщених шляхетських родів,

яка, усвідомивши свою відповідальність перед народом, зближувалася з ним

2 суспільна течія, що склалася в середині ХІХ ст. в Галичині,                        Б «радикали»

Буковині та Закарпатті, представники якої виступали

за національно-культурну, а згодом і державну єдність із

російським народом

3 суспільна течія, що виникла в 1860-х рр. у Галичині,                                   В «хлопомани»

представники якої спрямували свою діяльність на підвищення

культурно-освітнього рівня та національної свідомості українців

4 суспільна течія, що виникла в 1870-х рр. у Галичині, представники          Г «народовці»

якої прагнули надати українському руху політичного характеру

та першими поставили перед собою завдання боротьби за незалежність України

                                                                      Д «самостійники»

варіанти відповідей

1 - в 2 - д 3 - г 4 - б

1 - а 2 - б 3 - г 4 - д

1 - в 2 - а 3 - г 4 - б

1 - а 2 - д 3 - в 4 - б

Запитання 3

Представникам якої течії суспільно-політичного руху другої половини XIX ст. були властиві такі погляди: «Немає ніякого окремого українського народу, є єдина й неподільна російська народність від Карпат і до Камчатки, і є єдина російська мова...»

«Ми не можемо більше китайським муром відділяти себе від наших братів, відкидаючи мовні, літературні, релігійні та етнічні зв'язки, що єднають нас з усім російським світом...»?

А радикальної                    Б хлопоманівської                

В народовської            Г москвофільської

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 4

Нова ера» — це

А компроміс між австрійським урядом і поляками Галичини початку XIX ст., що передбачав придушення поляками антиурядової пропаганди українців в обмін на створення Галицького сейму, де провідні позиції мали обіймати поляки.

Б угода між народовцями Галичини та Київською громадою середини XIX ст., суть якої полягала у визнанні громадівцями Галичини «українським П'ємонтом» у відповідь на визнання народовцями існування єдиного українського народу.

В україно-австро-польське порозуміння кінця ХІХ ст. у Галичині, яке полягало в культурно-освітніх і господарських поступках австрійських і польських правлячих кіл в обмін на лояльне ставлення українців до імперії Габсбургів.

Г політика австрійського уряду початку XX ст. у Галичині, спрямована на надання українському селянству певних громадянських прав, залучення його представників до парламентської діяльності.

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 5

Установіть послідовність подій.

А Створення у Львові товариства «Просвіта»

Б Перетворення Літературного товариства ім. Т. Шевченка на наукове (НТШ)

В Створення Русько-української радикальної партії (РУРП)

Г Зародження москвофільської течії в суспільно-політичному русі Галичини

варіанти відповідей

агбв

гавб

гбва

авбг

Запитання 6

Зазначте напрямки діяльності товариства «просвіта» у другій половині ХІХ ст. на Західноукраїнських землях:

1. створення мережі таємних антиурядових гуртків

2. пропаганда своїх ідей шляхом «ходіння в народ»

3. поширення антиурядових листівок

4. створення бібліотек та хат-читалень

5. видання популярної літератури для народу українською мовою

6. організація кооперативів

варіанти відповідей

146

256

345

456

Запитання 7

Які події відбувалися на західноукраїнських землях у другій половині ХІХ ст.?

1. заснування інституту Оссолінеум у Львові

2. початок діяльності «Братства тарасівців»

3. заснування Чернівецького універсалу

4. утворення Головної Української Ради

5. публікація брошури Ю. Бачинського «Ukraina irredenta»

6. створення молодіжної організації «Пласт»

7. утворення Народної ради, центрального представницького органу народовців

варіанти відповідей

235

357

345

157

Запитання 8

Визначте особливості промислового розвитку Західної України в другій половині ХІХ

 1. високий рівень концентрації виробництва

 2. перевага сировинних галузей

 3. перевага дрібних підприємств

 4. негативний вплив на розвиток промисловості конкуренції з фабрично-заводською продукцією сусідньої Росії

 5. динамічний розвиток

 6. уповільнені темпи розвитку

 

варіанти відповідей

123

236

456

256

Запитання 9

Хто були засновниками й керівниками організації, уривок із програми якої наведено?

«Зваживши, що теперішні економічні, політичні й культурні потреби нашого простого народу та інтелігенції такі, що обидві наші старші партії — народовська і москвофільська, — при своїх основах і цілях, не в змозі заспокоїти тих потреб — ми, руськоукраїнські радикали, порозумівшися приватно в днях 4 і 5 н. ст. жовтня 1890 р., виступаємо отсе яко нова партія під назвою РуськоУкраїнська радикальна партія…»

А. В. Антонович, М. Драгоманов                                       

Б. І. Могильницький, А. Шептицький

В. М. Павлик, І. Франко                                                       

Г. І. Боберський, К. Трильовський

 

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 10

Укажіть прізвища діячів національного відродження на західноукраїнських землях другої половини ХІХ ст.

1. Д. Яворницький                                       

2. І. Франко                                        

3. М. Шашкевич

4. М. Кропивницький                                  

5. Ю. Бачинський                              

6. Ю. Федькович

варіанти відповідей

235

246

156

256

Запитання 11

Розташуйте події в хронологічній послідовності:

А. ліквідація Головної Руської Ради

Б. заснування першої української політичної партій РУРП

В. опублікування брошури «Україна ірредента»

Г. перетворення Австрійської імперії у Австро-Угорську

варіанти відповідей

габв

агбв

гбав

авгб

Запитання 12

Про якого історичного діяча йдеться? «Письменник, учений, громадський і політичний діяч. У 1875 р. закінчив Дрогобицьку гімназію, навчався у Львівському, Чернівецькому та Віденському університетах. Із 1894 р. очолював філологічну секцію, а з 1898 р. також етнографічну комісію НТШ, редагував “Літературно-науковий вісник”. Стояв біля витоків Української радикальної партії. Свої твори почав друкувати на початку 1870-х рр. Залишив значну поетичну, прозову, публіцистичну спадщину».

А. В. Стефаника                   Б. І. Франка                         

В. Ю. Романчука          Г. Ю. Бачинського

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 13

Як називалася громадська організація у Львові, створена шляхом реорганізації літературного товариства у наукове, яка до Першої світової війни відігравала роль неофіційної «Української академії наук»

А. «Народний Дім»                                                 

Б. Ставропігійський інститут

В. Собор руських вчених                                        

Г. Наукове товариство ім..Т. Шевченка

варіанти відповідей

а

б

в

г

Запитання 14

Метою розгортання кооперативного руху на західноукраїнських землях наприкінці XIX ст. було

А формування єдиного всеукраїнського сільськогосподарського ринку

Б створення великих колективних сільськогосподарських підприємств

В покращення соціально-економічного становища українського селянства

Г сприяння еміграції українських селян до Північної Америки

варіанти відповідей

а

б

в

г

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест