Що стало передумовою національного відродження на західноукраїнських землях наприкінці XVIII — на початку XIX ст.?
Яке українське культурно-освітнє товариство виникло на західноукраїнських землях під час революції 1848—1849 рр.?
Яке місто Галичини стало провідним центром українського культурно-освітнього руху в 30–40-х рр. 19 ст.?
Укажіть дату видання альманаху “Русалка Дністрова”:
У якому році остаточно скасовано кріпацтво в Східній Галичині:
Члени гуртка «Руська трійця» своїм головним завданням вбачали:
Яка подія дала поштовх до створення Головної Руської Ради?
Наприкінці XVIII ст. Буковина увійшла до складу володінь австрійських Габсбурґів у результаті:
Про діяльність якої організації начальник поліції Львова Пайман говорив таке: «Ці безумці хочуть воскресити... мертву русинську мову»?
У якому регіоні України відбувався селянський рух, про який ідеться в уривку з документа?
«...Що ж стосується підбурювання тутейших підданих, то його треба приписати... головним чином Лук'янові Кобилиці, який поширив між ними ідею, що вони вільні й мусять відібрати у дідичів ліси. Для обґрунтування цього твердження Кобилиця оповідав підданим, що він має цісарський патент, який забезпечує населенню... ці свободи».
Які фактори сприяли перетворенню греко-католицького духовенства на рушійну силу національного руху в Західній Україні?
Виділіть положення, які відповідають завданням Головної руської ради:
Установіть послідовність цитованих подій (2 бали):
а) “Сей "собор" став рішучо на національнім українськім грунті, відріжняючи українську народність з одного боку від польської, з другого—від великоруської, з котрою мішали її ріжні прихильники книжної "словяно-росийської мови", не вміючи відріжнити її від народньої української. "Собор" уважав конче потрібним, щоб була уставлена одна одностайна граматика і одностайна правопись для всього "руського народу в Австрії й Росії" - аби була вона згідна з язиковими прикметами української мови, а незалежна від граматики і правописи польської і росийської...”
б) “... для розвою письменства було засноване просвітнє товариство, на взір чеської "Матиці";
в) «Але тепер, коли для всіх блиснуло сонце волі, пробудився і наш український лев і гарне нам ворожить майбутнє. Встаньте, браття, але не до звади й негоди! Будьмо тим, чим бути можемо, будьмо — Народом!»;
г) “За відомостями, які до нас дійшли, депутат рейхстагу Лук’ян Кобилиця своїм місцевим однодумцям прищепив ідею, що домінії припинили діяльність та, що він одержав від його величності цісаря уповноваження вибирати нових війтів і десятників, які будуть урядувати окремо без всякого втручання доміній...”
Установіть відповідність між регіонами українських земель та їхніми характеристиками початку XIX ст. (2 бали).
1. Південь а) Українське населення краю потерпало від румунізації;
2. Правобережжя б) Переважну більшість українського населення краю
становили селяни-кріпаки;
3. Закарпаття в) Провідне становище в краї зберігали нащадки козацької
старшини;
4. Буковина г) Українське населення краю потерпало від мадяризації;
д) Переважну більшість українського населення краю
становили вільні селяни.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома