Завдання І (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з історії

Додано: 14 жовтня
Предмет: Історія України, 9 клас
12 запитань
Запитання 1

Спільним наслідком російсько-турецьких воєн 1806–1812 рр. та 1828–1829 рр. для українських земель було...

варіанти відповідей

заснування масонських лож, таємних організацій дворян-офіцерів

ліквідація кріпацтва та поміщицького землеволодіння на приєднаних землях

відновлення Запорозької Січі за участі колишніх козаків-задунайців

економічне виснаження регіонів, що були найближчим тилом російської армії

Запитання 2

Укажіть головні ідеї програмних документів Кирило-Мефодіївського братства. (3 відповіді)

варіанти відповідей

ліквідація самодержавства, скасування кріпацтва та станового поділу суспільства

створення демократичної федерації слов’янських християнських республік об’єднання українського та польського рухів у єдиний національно-визвольний рух

утвердження демократичних прав і свобод, рівності усіх громадян перед законом

повалення царизму шляхом військового перевороту або визвольного повстання

здобуття Україною автономії у складі демократичної Російської республіки

об’єднання українського та польського рухів у єдиний національно-визвольний рух

Запитання 3

Виберіть рядок, в якому вказано масонські ложі в Україні.

варіанти відповідей

Чорноморське козацтво, Азовське козацтво, Кубанське козацьке військо

наполеоніди, автономісти, чумаки

"Основа", "Громада", "Руська бесіда"

"Понт Евксинський", "Любов до істини", "З'єднаних слов'ян"

Запитання 4

Установчі збори прийняли «Декларацію прав людини і громадянина».

варіанти відповідей

28 серпня 1789 р.

26 серпня 1889 р.

26 серпня 1789 р.

26 грудня 1789 р.

Запитання 5

Яка подія часів Великої французької революції стала національним святом сучасної Франції? 

варіанти відповідей

день проголошення французької республіки 

день термідоріанського перевороту 

день взяття Бастилії

день відкриття Генеральних штатів

Запитання 6

Оберіть з перерахованого головні причини революції у Франції кінця XVIII ст. (3 відповіді).

варіанти відповідей

боротьба церкви за поліпшення становища населення

пригноблене становище найбільш численного третього стану Франції.

воєнні та зовнішньополітичні перемоги Франції

криза французького абсолютизму

поширення ідей Просвітництва

Запитання 7

Виберіть представників європейських просвітників (3 правильні відповіді).



варіанти відповідей

Карл Маркс

Франческо Петрарка

Дені Дідро

Франсуе-марі Аруе (Вольтер)

Наполеон Бонапарте

Жан-Жак Руссо

Жорж-Жак Дантон

Запитання 8

Укажіть назви українських історико-географічних регіонів, які на початку ХХ ст. входили до складу Австро-Угорської імперії.

варіанти відповідей

Закарпаття

Волинь

Поділля

Буковина

Таврія

Слобожанщина

Східна Галичина

Запитання 9

Створення реєстрового козацтва в Речі Посполитій було обумовлено прагненням влади:

варіанти відповідей

встановити контроль за козацтвом, розколовши його

припинити масове показачення українських селян і міщан

створити регулярне військо замість шляхецького ополчення

підтримувати нестабільність на кордонах їз Кримським ханством

Запитання 10

Що означає слово «козак» у перекладі зі східних мов?

 

 

варіанти відповідей

Вільна озброєна людина 

Людина, озброєна косою

Запитання 11

Що передбачала аграрна реформа Марії -Терезії та Йосифа 2 на західноукраїнських землях?

варіанти відповідей

Звільнення селян від особистої залежності від поміщиків;

Переселення безземельних селян на незаселені землі;

Звільнення селян,що володіли невеликими наділами землі,без викупу;

Збільшення повинностей і податків ,які сплачували селяни;

Запитання 12

Укажіть напрями діяльності перших київських князів (від Олега до Святослава) (три правильні відповіді):


варіанти відповідей

будівництво міст, підтримка ремесел і торгівля у своїх володіннях;

захист власних володінь від нападників та організація воєнних походів на сусідні землі;

збір і збут полюддя;

організація постійних зносин з сусідніми державами й активних дипломатичних контактів з іншими народами;

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест