ЗНО №1

Додано: 1 березня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 360 разів
37 запитань
Запитання 1

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.


Магеллан … неоціненний … у розвиток географічної науки, адже цей дослідник не тільки здійснив першу навколосвітню подорож, але й … морський шлях до берегів Азії, що дало змогу іншим вивчити … частину світу.


Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

уніс, вклад, проложив, дану

зробив, вклад, проложив, цю

уніс, вклад, проклав, цю

зробив, внесок, проклав, цю

зробив, внесок, проложив, дану

Запитання 2

Прочитайте текст і виконайте завдання.  

      (1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу.  (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.

      Відокремленим означенням ускладнене речення

варіанти відповідей

перше

друге

третє

четверте

п'яте

Запитання 3

Прочитайте текст і виконайте завдання.  

      (1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу.  (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.

      Відокремленою обставиною ускладнене речення

      

варіанти відповідей

перше

друге

третє

четверте

п'яте

Запитання 4

. Прочитайте текст і виконайте завдання.  

      (1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу.  (5)Щоб не хворіти,  треба любити висоту.

      Помилка орфографічна є в реченні

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 5

Прочитайте текст і виконайте завдання.  

      (1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу.  (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.

      Помилка пунктуаційна є в реченні

       

варіанти відповідей

першому

другому

третьому

четвертому

п'ятому

Запитання 6

Прочитайте текст і виконайте завдання.  

      (1)Розвиднилося. (2)[Сонце] вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило [промені], сповіщаючи про те, що настав [ранок]. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі [люди], настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу.  (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.

      У знахідному відмінку в тексті вжито слово (рекомендовані слова виділені квадратними дужками)

     

варіанти відповідей

сонце

       

       промені

       

       ранок

      

       люди

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання.  

      (1)Розвиднилося. (2)Сонце вмило своє ще заспане від сну обличчя й розпустило промені, сповіщаючи про те, що настав ранок. (3)Нам час починати сходження на найвижчу гору Українських Карпат – Говерлу, яка була вкрита туманом. (4)На Говерлу ходять тільки добрі люди, настирливі, залюблені не лише в туристичні подорожі, а й у рідну природу.  (5)Щоб не хворіти треба любити висоту.

      Простим односкладним безособовим є речення

варіанти відповідей

перше

друге

третє

четверте

п'яте

Запитання 8

ПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні

  

варіанти відповідей

«Нема України без верби і калини», - кажуть у народі.

  

   «Що се, що?, кричить Бертольдо. Гей, ловіть співця, в’яжіте!»

    


    «Оце завтра з Хведьком прийдемо сюди, - подумав Марко».

 

    Дідусь промовляє тихо, урочисто – «Щасливі діти, що народились у лагідний час, в безпечну годину!»

  

 «О, та ви стали справжніми гуцулами!, - казав старий Бойчук».

Запитання 9

У якому варіанті допущено помилку при прямій мові

варіанти відповідей

Лис Микита хвалився:" Я прийду в місто і вкраду курку".

" А хто живе в цьому будинку?"- поцікавився Тимко.

"Я встигаю, бо Демко допомагає",- сказала мати усміхаючись і гордо добавила- Весь у батька."

"Насуплю брови,- говорить зима,- і вітер з морозом повіє".

Запитання 10

Займенники ти і ви...

варіанти відповідей

Можуть бути звертаннями

НЕ можуть бути звертаннями

Запитання 11

 Укажіть речення, у якому однорідні члени — присудки.

варіанти відповідей

 Мавка йде до калини, швидко ламає на ній червоні китиці, звиває собі віночок.

 3 берега на берег можна добутися баржами або човнами.

Життя, немов ріка, пливе в майбутнє, у завтрашнє, у безкрає

Запитання 12

 Два ряди однорідних членів речення є в реченні (розділові знаки вилучено)

варіанти відповідей

 Всіх приберу й нагодую усіх удоволю і розважу як господар дбалий і багатий

 Зерно і камінь, суша і вода достойні будуть зображені в картині.

То хочеться над вами заридать, то заспівать з раптового нестяму.

Запитання 13

В одному з наведених речень наявне узагальнююче слово стоїть перед однорідними членами речення. Отже, слід поставити двокрапку в такому реченні:

варіанти відповідей

Усе було прекрасне в цій дівчині i лінії бездоганної чистоти личка, i пропорції тіла, й гармонія кольорів (І. Вільде);

Калино, ти живи! Уві сні i наяву приходжу я до тебе, прилітаю з-за Єнісею, Bicли, з-за Дунаю, i рідною матусею зову, i падаю в пахучу мураву, i до колін солоних припадаю, i в щacтi непоганьбленім ридаю, бо корінь мій дитинний — тільки ти (І. Драч);

Скрізь плач, і стогін, i ридання, несмілі поклики, слабі, на долю марні нарікання i чола, схилені в журбі (Леся Українка).

Запитання 14

Кому перед як (мовначенемовнібияк ініж і тощо) потрібно поставити в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Це місто прекрасне як усмішка долі.

Руки зробилися як лід.

Дівчина мов пісня.

Максим почервонів як рак.

Запитання 15

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Тут усе: і повітря, і тиша, і дерева - сповнене якоїсь загадкової сили.

У наших ріках водяться різні породи риб: а саме щука, лин, лящ, сом.

Море й озеро, синій берег і широкий степ - усе залите гарячим маревом.

Учитель - це три світи: теперішній, минулий і майбутній.

Запитання 16

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

Випадок уживання тире.:

тире при відокремленому означенні

тире в складносурядному реченні

тире при однорідних членах речення

тире між підметом і присудком

Приклад:

А Я усміхнусь – і все навкруг сміється.

Б Під нами прокидався туман, а над нами падало й падало листя - золоті сльози осені.

В Для гордої і владної душі життя і воля – на горі високій.

Г Непереможна безборонність – твій меч єдиний і єдиний щит.

Д На річці, у лісі, на полі – усюди німа тиша.

варіанти відповідей

1В,2А,3Д,4Г

1Б,2А,3Д,4Г

1Б,2А,3Г,4Д 

1Б,2Д,3В,4Г

Запитання 17

Укажіть речення, ускладнене вставним словом

варіанти відповідей

Як море, в долині хвилюється хліб, налитий снагою землі, здається, по ньому проплисти могли б великі морські кораблі.

 І вже коли ти похитнувсь у слові, вважай, що похитнувся у собі.

Ну, було, спливло й нема.

Ти явилась мені - і здалося, що світ помолодшав навколо на тисячу літ.

Запитання 18

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире:

1 перед узагальнювальним словом2 між підметом і присудком

3 при відокремленій прикладці

4 у безсполучниковому реченні


А Дмухнув вітерець - і мрії ті пропали.

Б Ні сивий академік, ні найталановитіший мовознавець, ні учитель, ні учень - ніхто не відповість на це питання.

В Соловей співає - снрце завмирає.

Г У будь-якій ситуації залишатися Людиною - ось єдина умова життя.

Д Часом над горами встає веселка - різнобарвний стовп світла.

варіанти відповідей

1А 2Б 3В 4Г

1Д 2Б 3А 4В

1Б 2Г 3Д 4В

1Б 2Г 3В 4Д

Запитання 19

З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає  наступне слово).

     (1)Клекіт млина термосить пітьму, а вона чіпляє тендітні (2)омріяні зірки, і  (3)стрімко линуть (4) до (5)хтозна-кого на заставнівську соснину.

Оберіть правильний варіант.

   

варіанти відповідей

 іменник - 1

     прислівник - 3

     прийменник - 4

     займенник - 5

     дієприкметник - 2 

 іменник - 2

     прислівник - 3

     прийменник - 4

     займенник - 1

     дієприкметник - 2 

 іменник - 1

     прислівник - 5

     прийменник - 4

     займенник - 3

     дієприкметник - 2  

 іменник - 5

     прислівник - 2

     прийменник - 4

     займенник - 1

     дієприкметник - 3 

   іменник - 1

     прислівник - 4

     прийменник - 3

     займенник - 2

     дієприкметник - 5

Запитання 20

Апостроф НЕ треба писати у всіх словах рядка

    

варіанти відповідей

зв…язковий, б…юст, різнотрав…я, кав…ярня

    

     моркв…яний, мавп…ячий, кур…ява, тьм…яний

    

     зав…язати, р…юкзак, р…яска, бур…як

     

     повітр…я, дзв…якнути, тім…ячко, св…ятковий

     

     р…ябий, обв…язати, без…ідейний, цв…ях

Запитання 21

Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

    

варіанти відповідей

 пюпітр, з’єднання, Люся, кутя

     

     цяця, юрта, край, щирість

    

     відзначити, капюшон, гойдалка, поєдинок

    

      мільйон, Йосип, пензлик, пращур     

     

      зав’язь, відділ, пам’ять, Мольєр 

Запитання 22

Виділене слово є сполучником і його треба писати разом у рядку

     

варіанти відповідей

Як/би не крутила хуртовина, блисне промінь сонця.

    

     Народна пісня – то/ж усій землі окраса.

    

     Я люблю тебе, друже, за/те, що не можна тебе не любити.

    

     Усе одно, що/б не сталося, ми не розлучимось.

    

     Хотіла б я піснею стати, що/б вільно по світі літати.

Запитання 23

Уподібнення приголосних відбувається в кожному слові рядка

            

варіанти відповідей

      болітце, бджілка, повість

     

      гідність, відчуття, казка

     

       людські, стежка, цвіт

      

       з’являєшся, боротьба, легко

      

       заквітчана, гість, книжка

Запитання 24

Спрощення приголосних позначається на письмі в усіх словах рядка

     

варіанти відповідей

очис…ний, індивідуаліс…ський, нещас…ний

    

     кількіс…ний, хрес…ний, студен…ці

     

     хвас…нути, консультан…ський, дисидент…ство

     

     пристрас…ний, віс…ник, фігурис…ці

     

     якіс…ний, сер…цебиття, доброчес…ний

Запитання 25

щодобовий

варіанти відповідей

щодобовИй

щодобОвий

щодОбовий

щОдобовий

Запитання 26

ярмарковий

варіанти відповідей

Ярмарковий

ярмаркОвий

ярмарковИй

Запитання 27

щелепа

варіанти відповідей

щЕлепа

щелЕпа

щелепА

Запитання 28

М’який знак на місці пропуску НЕ пишеться в усіх словах рядка

варіанти відповідей

батал…йон, ремін…чик, Гор…кий, він…ця.

 л…лєш, жен…шень, нян…чити, спіл…ник.

 кружал…це, граєш…ся, сміют…ся, кобзар… 

 уман…ський, мен…ший, сопіл…ці, кур…йозний

Запитання 29

В особових закінченнях дієслів пропущено букви «е» та «и». Знайдіть рядок, у якому в обох дієсловах пропущено однакову букву

варіанти відповідей

 розкаж...ш, рост...ш

 повесел...ш, сяд...ш

 створ...мо, плава...ш

роб...мо, плач...мо

Запитання 30

Виберіть правильний варіант написання назв територій, утворених від слів Вінниця, Харків, Хмельницький, Суми

варіанти відповідей

 Вінничина, Харківщина, Хмельничина, Сумщина

 Вінничина, Харківщина, Хмельничина, Сумшчина

 Вінниччина, Харківщина, Хмельниччина, Сумщина

 Вінничина, Харківшчина, Хмельничина, Сумщина

Запитання 31

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму дієслова першої особи однини в рядку 

варіанти відповідей

 просити — прошу

 летіти — лечу 

сидіти — сидю 

 їздити — їжджу 

Запитання 32

Прикметники із суфіксом -ськ- утворяться від усіх іменників у рядку

варіанти відповідей

 адвокат, Калуш, гагауз

Карпати, матрос, чех

 казах, черкес, Прага

 студент, Інгуш, Париж

Запитання 33


Літеру И треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

пр..мружити, пр..гірклий, пр..боркати

 пр..д`явити, пр..більшений, пр..тихлий

пр..подобний, пр..шитий, пр..співувати

пр..ходити, пр..єднати, пр..міський

Запитання 34


Літеру и треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

д..ктант, такс..ст, Лейпц..г

Ч..каго, х..мера, функц..я


кред..т, д..плом, Шексп..р


Ч..лі, реж..м, тр..умфатор

Запитання 35

Укажіть рядок, де в словах іншомовного походження НЕ відбувається подвоєння приголосних

варіанти відповідей

дон..а, новел...а

 мок...о, мул...а

 піц...а, барок...о

 фін.., хоб..і

Запитання 36

Літеру с треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

 ...кісний, ...чорнілий, ...ходити

..плеснути, ....тулити, ...цідити

 ...фабрикувати, ...повідь, ...тверджувати

 ...шити, ...крикнути, ...турбований

Запитання 37

Спрощення в групах приголосних на письмі відбувається в усіх словах рядка

варіанти відповідей

гіган…ський, ряс…ний, доблес…ний, безжаліс…но.


аванпос…ний, тріс..нути, випус…ний, безжаліс…ний

студен…ський, прої..ний, захис…ник, улес…ливий

благовіс…ний, блис…нути, тиж…невий, кількіс…ний

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест