ЗНО 2021. ЛІТЕРАТУРА 19 варіант

Додано: 18 липня 2020
Предмет: Українська література, 11 клас
Тест виконано: 42 рази
24 запитання
Запитання 1

Словами: Ой на горі вогонь горить, А в долині козак лежить. Накрив очі китайкою, Заслугою козацькою. Що в головах ворон кряче, А в ніженьках коник плаче починається

варіанти відповідей

календарно-обрядова пісня

народна дума

народна балада

весільна пісня

соціально-побутова пісня

Запитання 2

Про князя Ігоря («Слово про похід Ігорів») ідеться в рядку

варіанти відповідей

«Був же він грозою на ворога, приборкав його полками сильними»

«Стоїш ти на полі ратному, сиплеш на воїнів стрілами, гремиш об шоломи половецькі мечами гартованими»

«А сядьмо, браття, на бистрі свої коні, на синій Дін погляньмо»

«Мечем незгоду кував, стріли розсівав по землі»

«Тобі б сей похід ощебетати, по дереву мислю пурхаючи, розумом ширяючи над хмарами»

Запитання 3

«Повість минулих літ» — це

варіанти відповідей

перша українська історична повість

давній анонімний художній твір

перший перекладний церковний твір

найдавніший руський літопис

найдавніша збірка фольклорних творів

Запитання 4

Основоположником нової української літератури є

варіанти відповідей

І. Франко

Г. Сковорода

І. Котляревський

Т. Шевченко

Г. Квітка-Основ’яненко

Запитання 5

У рядках: «Не держіть мене як дочку, нехай я буду вам замість наньмички: усяку роботу, що скажете, буду робити і не охну. Не давайте мені ніякої худобоньки: буду сама на себе заробляти, буду вас доглядати і шанувати, аж поки жива. Хоч один годочок дайте мені з Василечком пожити, щоб і я знала, що то за радість на світі!…» — яскраво помітні риси

варіанти відповідей

експресіонізму

романтизму

бароко

сентименталізму

імпресіонізму

Запитання 6

Тема жіночої долі порушується Т. Шевченком у творі

варіанти відповідей

«Гайдамаки»

«Кавказ»

«Катерина»

«Сон» 

«До Основ’яненка»

Запитання 7

В основу роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» лягла історія

варіанти відповідей

панів Польських

закріпачення України

розбишаки Василя Гнидки

народного месника Устима Кармелюка

опришка Олекси Довбуша

Запитання 8

З «театром корифеїв» пов’язана діяльність

варіанти відповідей

І. Франка

І. Котляревського

М. Куліша

Лесі Українки

І. Карпенка-Карого

Запитання 9

Риторичне питання до коханої дівчини: «Чого являєшся мені у сні?..» — звучить у поезії

варіанти відповідей

Т. Шевченка

І. Франка

Г. Сковороди

В. Симоненка

О. Олеся

Запитання 10

Герой перетворюється на вовкулаку, і тільки любов коханої повертає йому людську подобу у творі

варіанти відповідей

«Тіні забутих предків»

«Місто»

«Енеїда»

«Лісова пісня»

«Тигролови»

Запитання 11

Експресіонізм представлений в українській літературі творами

варіанти відповідей

О. Кобилянської

Лесі Українки

М. Коцюбинського

В. Стефаника

І. Франка

Запитання 12

У фрагменті з «Valse mélancolique» «Перша часть — повна веселості і грації, повна визову до танцю, а друга…О, та гама! Та нам добре знана ворохобна гама! Збігала шаленим льотом від ясних звуків до глибоких, а там — неспокій, глядання, розпучливе нишпорення раз коло разу, топлення тонів, бій, — і знов збіг звуків удолину, відтак саме посередині гами смутний акорд… закінчення» описано  

варіанти відповідей

вальс, який виконувала Софія 

вірш, який читала Марта

картину Ганни 

сон Софії 

пісню, яку співала Ганна 

Запитання 13

Рядок - Вставайте! Кайдани порвіте! із твору Євгена Маланюка "Уривок з поеми" нагадує твір Тараса Шевченка


 

варіанти відповідей

 "Сон" ("У всякого своя воля...")

"Заповіт"

 "Кавказ"

 "І мертвим, і живим..."

"Гайдамаки"

Запитання 14

«Судили» вірш автора, який зазнав переслідувань з боку тоталітарного режиму

варіанти відповідей

«Балада про соняшник» І. Драча

«Любіть Україну» В. Сосюри

«Два кольори» Д. Павличка

«Лебеді материнства» В. Симоненка

«Пісня про рушник» А. Малишка

Запитання 15

Автобіографічна основа поєднує твори

варіанти відповідей

«Маруся Чурай» і «Мойсей»

«Кайдашева сім’я» і «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

«Любіть Україну» і «Два кольори»

«Зачарована Десна» і «Три зозулі з поклоном»

«Тигролови» і «Момент»

Запитання 16

Прочитатйте поезію і виконайте завдання.

ЗАПРОШЕННЯ

Ви знаєте? 

Прекрасний краєвид з гори Батиєвої. 

Ви, певне, не були там ніколи? 

Не гуляли по сніго-білому полю? 

Ми вас запрошуємо — 

наберіться бажання сміливого 

і приходьте до нас. У нас тут доволі 

весело. 

Звичайно, до нас не заходять автомобілі — 

Але почуваємо ми себе зовсім добре, справді. 

Ах, як тут гарно! 

Як тут симпатично й ріжнобарвно! 

Люди ми сильні, молоді, сміливі — 

не боїмось нікого й бажаємо усім добра. 

Коли хочете — ми не заздрим і Батиєві, 

бо нам дуже вдячна ця прекрасна гора. 

Будьте ж такі добрі, не дивіться, як на звірів, на нас

— довірливо й доброзичливо, захопивши "трості", — 

самі побачите, як у нас прекрас-

но — приходьте до нас у гості!

Вид лірики твору

варіанти відповідей

громадянська

інтимна

пейзажна

філософська

особиста

Запитання 17

Прочитатйте поезію і виконайте завдання.

ЗАПРОШЕННЯ

Ви знаєте? 

Прекрасний краєвид з гори Батиєвої. 

Ви, певне, не були там ніколи? 

Не гуляли по сніго-білому полю? 

Ми вас запрошуємо — 

наберіться бажання сміливого 

і приходьте до нас. У нас тут доволі 

весело. 

Звичайно, до нас не заходять автомобілі — 

Але почуваємо ми себе зовсім добре, справді. 

Ах, як тут гарно! 

Як тут симпатично й ріжнобарвно! 

Люди ми сильні, молоді, сміливі — 

не боїмось нікого й бажаємо усім добра. 

Коли хочете — ми не заздрим і Батиєві, 

бо нам дуже вдячна ця прекрасна гора. 

Будьте ж такі добрі, не дивіться, як на звірів, на нас

— довірливо й доброзичливо, захопивши "трості", — 

самі побачите, як у нас прекрас-

но — приходьте до нас у гості!

Віршовий розмір поезії

варіанти відповідей

ямб

хорей

дактиль

амфібрахій

анапест

Запитання 18

Прочитатйте поезію і виконайте завдання.

ЗАПРОШЕННЯ

Ви знаєте? 

Прекрасний краєвид з гори Батиєвої. 

Ви, певне, не були там ніколи? 

Не гуляли по сніго-білому полю? 

Ми вас запрошуємо — 

наберіться бажання сміливого 

і приходьте до нас. У нас тут доволі 

весело. 

Звичайно, до нас не заходять автомобілі — 

Але почуваємо ми себе зовсім добре, справді. 

Ах, як тут гарно! 

Як тут симпатично й ріжнобарвно! 

Люди ми сильні, молоді, сміливі — 

не боїмось нікого й бажаємо усім добра. 

Коли хочете — ми не заздрим і Батиєві, 

бо нам дуже вдячна ця прекрасна гора. 

Будьте ж такі добрі, не дивіться, як на звірів, на нас

— довірливо й доброзичливо, захопивши "трості", — 

самі побачите, як у нас прекрас-

но — приходьте до нас у гості!

Головний образ твору «Запрошення»

варіанти відповідей

ліричний герой

Київ

Батиєва гора

Хрещатик

білий сніг

Запитання 19

Прочитатйте поезію і виконайте завдання.

ЗАПРОШЕННЯ

Ви знаєте? 

Прекрасний краєвид з гори Батиєвої. 

Ви, певне, не були там ніколи? 

Не гуляли по сніго-білому полю? 

Ми вас запрошуємо — 

наберіться бажання сміливого 

і приходьте до нас. У нас тут доволі 

весело. 

Звичайно, до нас не заходять автомобілі — 

Але почуваємо ми себе зовсім добре, справді. 

Ах, як тут гарно! 

Як тут симпатично й ріжнобарвно! 

Люди ми сильні, молоді, сміливі — 

не боїмось нікого й бажаємо усім добра. 

Коли хочете — ми не заздрим і Батиєві, 

бо нам дуже вдячна ця прекрасна гора. 

Будьте ж такі добрі, не дивіться, як на звірів, на нас

— довірливо й доброзичливо, захопивши "трості", — 

самі побачите, як у нас прекрас-

но — приходьте до нас у гості!

Якими тропами є наведені слова «бажання сміливе», «прекрасна гора», «сильні, молоді, сміливі люди»

варіанти відповідей

епітети

метафори

метонімія

порівняння

синекдоха

Запитання 20

Прочитатйте поезію і виконайте завдання.

ЗАПРОШЕННЯ

Ви знаєте? 

Прекрасний краєвид з гори Батиєвої. 

Ви, певне, не були там ніколи? 

Не гуляли по сніго-білому полю? 

Ми вас запрошуємо — 

наберіться бажання сміливого 

і приходьте до нас. У нас тут доволі 

весело. 

Звичайно, до нас не заходять автомобілі — 

Але почуваємо ми себе зовсім добре, справді. 

Ах, як тут гарно! 

Як тут симпатично й ріжнобарвно! 

Люди ми сильні, молоді, сміливі — 

не боїмось нікого й бажаємо усім добра. 

Коли хочете — ми не заздрим і Батиєві, 

бо нам дуже вдячна ця прекрасна гора. 

Будьте ж такі добрі, не дивіться, як на звірів, на нас

— довірливо й доброзичливо, захопивши "трості", — 

самі побачите, як у нас прекрас-

но — приходьте до нас у гості!

Ідея поезії

варіанти відповідей

заклик до старшого покоління інтелігентів, митців знайти спільну мову з новаторською молоддю

ліричний герой запрошує старших колег завітати на Батиєву гору

розкриття перед читачем різнобарвного світу модерної поезії

благання до старшого покоління не сприймати футуристів як звірів

Запитання 21

Установіть відповідність між назвою та автором твору

1 «Уривок з поеми»              А Л. Костенко

2 «Три зозулі з поклоном»        Б Д. Павличко

3 «Пісня про рушник»               В Є. Маланюк

4 «Маруся Чурай»                       Г А. Малишко

                                                            Д Гр. Тютюнник

варіанти відповідей

1В 2Д 3Г 4А

1Д 2В 3Г 4А

1В 2Г 3Д 4А

1В 2Д 3А 4Г

1В 2Д 3Г 4Б

Запитання 22

Установіть відповідність між персонажами і назвами твору

1 родина Чупруненків               А «Чорна рада»

2 родина Довженків                    Б «Зачарована Десна»

3 родина Череванів                    В «Тигролови»

4 родина Сірків                            Г «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»

                                                             Д «Україна в огні»

варіанти відповідей

1Г 2Б 3А 4В

1Б 2Г 3А 4В

1Г 2А 3Б 4В

1Г 2Б 3В 4А

1Г 2Б 3А 4Д

Запитання 23

Установіть відповідність між жанром і назвою твору

1 кіноповість                                А «Зачарована Десна»

2 усмішка                                       Б «Камінний хрест»

3 новела                                          В «Сом»

4 драма-феєрія                              Г «Лісова пісня»

                                                             Д «Маруся Чурай»

варіанти відповідей

1А 2В 3Б 4Г

1В 2А 3Б 4Г

1А 2Б 3В 4Г

1А 2В 3Г 4Б

1А 2В 3Б 4Д

Запитання 24

Установіть відповідність між епізодами одного й того ж твору

1 герой знімає фільм про матроса Богдана

2 герой, знищений і принижений, пішов до дівчини. Гуляючи в парку, він грубо схопив її в обійми й стиснув так сильно, що та аж розплакалася

3 герой наймає вчительку «правильних проізношеній», яка вчить його грамотно говорити «по-руському»

4 герой бачить діда «в старих срібнофольгових шатах»


А герой зустрічає лева біля Десни

Б герой застерігає бути обережним біля глибокої ковбані, бо в ній живе великий сом, який з’їв панського собаку

В герой готовий убити рідного сина, щоб той не завадив здійснити задумане

Г заробивши грошей, герой купив новий одяг і переїхав до кімнати знайомого

Д уява героя мандрує слідом за дією, що відбувається то в Місті, то в Італії, на острові Ява, в Румунії

варіанти відповідей

1Д 2Г 3В 4А

1Г 2Д 3В 4А

1Д 2В 3Г 4А

1Д 2Г 3А 4В

1Д 2Г 3В 4Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест