Словами: Ой на горі вогонь горить, А в долині козак лежить. Накрив очі китайкою, Заслугою козацькою. Що в головах ворон кряче, А в ніженьках коник плаче починається
Про князя Ігоря («Слово про похід Ігорів») ідеться в рядку
«Повість минулих літ» — це
Основоположником нової української літератури є
У рядках: «Не держіть мене як дочку, нехай я буду вам замість наньмички: усяку роботу, що скажете, буду робити і не охну. Не давайте мені ніякої худобоньки: буду сама на себе заробляти, буду вас доглядати і шанувати, аж поки жива. Хоч один годочок дайте мені з Василечком пожити, щоб і я знала, що то за радість на світі!…» — яскраво помітні риси
Тема жіночої долі порушується Т. Шевченком у творі
В основу роману Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» лягла історія
З «театром корифеїв» пов’язана діяльність
Риторичне питання до коханої дівчини: «Чого являєшся мені у сні?..» — звучить у поезії
Герой перетворюється на вовкулаку, і тільки любов коханої повертає йому людську подобу у творі
Експресіонізм представлений в українській літературі творами
У фрагменті з «Valse mélancolique» «Перша часть — повна веселості і грації, повна визову до танцю, а друга…О, та гама! Та нам добре знана ворохобна гама! Збігала шаленим льотом від ясних звуків до глибоких, а там — неспокій, глядання, розпучливе нишпорення раз коло разу, топлення тонів, бій, — і знов збіг звуків удолину, відтак саме посередині гами смутний акорд… закінчення» описано
Рядок - Вставайте! Кайдани порвіте! із твору Євгена Маланюка "Уривок з поеми" нагадує твір Тараса Шевченка
«Судили» вірш автора, який зазнав переслідувань з боку тоталітарного режиму
Автобіографічна основа поєднує твори
Прочитатйте поезію і виконайте завдання.
ЗАПРОШЕННЯ
Ви знаєте?
Прекрасний краєвид з гори Батиєвої.
Ви, певне, не були там ніколи?
Не гуляли по сніго-білому полю?
Ми вас запрошуємо —
наберіться бажання сміливого
і приходьте до нас. У нас тут доволі
весело.
Звичайно, до нас не заходять автомобілі —
Але почуваємо ми себе зовсім добре, справді.
Ах, як тут гарно!
Як тут симпатично й ріжнобарвно!
Люди ми сильні, молоді, сміливі —
не боїмось нікого й бажаємо усім добра.
Коли хочете — ми не заздрим і Батиєві,
бо нам дуже вдячна ця прекрасна гора.
Будьте ж такі добрі, не дивіться, як на звірів, на нас
— довірливо й доброзичливо, захопивши "трості", —
самі побачите, як у нас прекрас-
но — приходьте до нас у гості!
Вид лірики твору
Прочитатйте поезію і виконайте завдання.
ЗАПРОШЕННЯ
Ви знаєте?
Прекрасний краєвид з гори Батиєвої.
Ви, певне, не були там ніколи?
Не гуляли по сніго-білому полю?
Ми вас запрошуємо —
наберіться бажання сміливого
і приходьте до нас. У нас тут доволі
весело.
Звичайно, до нас не заходять автомобілі —
Але почуваємо ми себе зовсім добре, справді.
Ах, як тут гарно!
Як тут симпатично й ріжнобарвно!
Люди ми сильні, молоді, сміливі —
не боїмось нікого й бажаємо усім добра.
Коли хочете — ми не заздрим і Батиєві,
бо нам дуже вдячна ця прекрасна гора.
Будьте ж такі добрі, не дивіться, як на звірів, на нас
— довірливо й доброзичливо, захопивши "трості", —
самі побачите, як у нас прекрас-
но — приходьте до нас у гості!
Віршовий розмір поезії
Прочитатйте поезію і виконайте завдання.
ЗАПРОШЕННЯ
Ви знаєте?
Прекрасний краєвид з гори Батиєвої.
Ви, певне, не були там ніколи?
Не гуляли по сніго-білому полю?
Ми вас запрошуємо —
наберіться бажання сміливого
і приходьте до нас. У нас тут доволі
весело.
Звичайно, до нас не заходять автомобілі —
Але почуваємо ми себе зовсім добре, справді.
Ах, як тут гарно!
Як тут симпатично й ріжнобарвно!
Люди ми сильні, молоді, сміливі —
не боїмось нікого й бажаємо усім добра.
Коли хочете — ми не заздрим і Батиєві,
бо нам дуже вдячна ця прекрасна гора.
Будьте ж такі добрі, не дивіться, як на звірів, на нас
— довірливо й доброзичливо, захопивши "трості", —
самі побачите, як у нас прекрас-
но — приходьте до нас у гості!
Головний образ твору «Запрошення»
Прочитатйте поезію і виконайте завдання.
ЗАПРОШЕННЯ
Ви знаєте?
Прекрасний краєвид з гори Батиєвої.
Ви, певне, не були там ніколи?
Не гуляли по сніго-білому полю?
Ми вас запрошуємо —
наберіться бажання сміливого
і приходьте до нас. У нас тут доволі
весело.
Звичайно, до нас не заходять автомобілі —
Але почуваємо ми себе зовсім добре, справді.
Ах, як тут гарно!
Як тут симпатично й ріжнобарвно!
Люди ми сильні, молоді, сміливі —
не боїмось нікого й бажаємо усім добра.
Коли хочете — ми не заздрим і Батиєві,
бо нам дуже вдячна ця прекрасна гора.
Будьте ж такі добрі, не дивіться, як на звірів, на нас
— довірливо й доброзичливо, захопивши "трості", —
самі побачите, як у нас прекрас-
но — приходьте до нас у гості!
Якими тропами є наведені слова «бажання сміливе», «прекрасна гора», «сильні, молоді, сміливі люди»
Прочитатйте поезію і виконайте завдання.
ЗАПРОШЕННЯ
Ви знаєте?
Прекрасний краєвид з гори Батиєвої.
Ви, певне, не були там ніколи?
Не гуляли по сніго-білому полю?
Ми вас запрошуємо —
наберіться бажання сміливого
і приходьте до нас. У нас тут доволі
весело.
Звичайно, до нас не заходять автомобілі —
Але почуваємо ми себе зовсім добре, справді.
Ах, як тут гарно!
Як тут симпатично й ріжнобарвно!
Люди ми сильні, молоді, сміливі —
не боїмось нікого й бажаємо усім добра.
Коли хочете — ми не заздрим і Батиєві,
бо нам дуже вдячна ця прекрасна гора.
Будьте ж такі добрі, не дивіться, як на звірів, на нас
— довірливо й доброзичливо, захопивши "трості", —
самі побачите, як у нас прекрас-
но — приходьте до нас у гості!
Ідея поезії
Установіть відповідність між назвою та автором твору
1 «Уривок з поеми» А Л. Костенко
2 «Три зозулі з поклоном» Б Д. Павличко
3 «Пісня про рушник» В Є. Маланюк
4 «Маруся Чурай» Г А. Малишко
Д Гр. Тютюнник
Установіть відповідність між персонажами і назвами твору
1 родина Чупруненків А «Чорна рада»
2 родина Довженків Б «Зачарована Десна»
3 родина Череванів В «Тигролови»
4 родина Сірків Г «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Д «Україна в огні»
Установіть відповідність між жанром і назвою твору
1 кіноповість А «Зачарована Десна»
2 усмішка Б «Камінний хрест»
3 новела В «Сом»
4 драма-феєрія Г «Лісова пісня»
Д «Маруся Чурай»
Установіть відповідність між епізодами одного й того ж твору
1 герой знімає фільм про матроса Богдана
2 герой, знищений і принижений, пішов до дівчини. Гуляючи в парку, він грубо схопив її в обійми й стиснув так сильно, що та аж розплакалася
3 герой наймає вчительку «правильних проізношеній», яка вчить його грамотно говорити «по-руському»
4 герой бачить діда «в старих срібнофольгових шатах»
А герой зустрічає лева біля Десни
Б герой застерігає бути обережним біля глибокої ковбані, бо в ній живе великий сом, який з’їв панського собаку
В герой готовий убити рідного сина, щоб той не завадив здійснити задумане
Г заробивши грошей, герой купив новий одяг і переїхав до кімнати знайомого
Д уява героя мандрує слідом за дією, що відбувається то в Місті, то в Італії, на острові Ява, в Румунії
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома