Усі слова належать до офіційно-ділової лексики в рядку
Виділене слово вжито у невластивому йому значенні в реченні
Літеру И на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Правильну вимову відображає фонетичний запис слів у рядку
НЕ відбудеться чергування приголосних при творенні прикметників за допомоги суфікса -ськ- від обох слів рядка
Знак м’якшення на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Не вмерла, а буйно росквітла і наша українська мова, наше вірне чудесне слово, яке своїм корінням заходить у глибину життя і проростає в житті як точений жолудь радісно ... в землі. (2) Наше слово, наша дума завжди біля народного серця. (3) Тому й цвітіння слова нашого по-весняному рум’яне і щедре.
Орфографічну помилку допущено в слові -
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Не вмерла, а буйно росквітла і наша українська мова, наше вірне чудесне слово, яке своїм корінням заходить у глибину життя і проростає в житті як точений жолудь радісно ... в землі. (2) Наше слово, наша дума завжди біля народного серця. (3) Тому й цвітіння слова нашого по-весняному рум’яне і щедре.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні -
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Не вмерла, а буйно росквітла і наша українська мова, наше вірне чудесне слово, яке своїм корінням заходить у глибину життя і проростає в житті як точений жолудь радісно ... в землі. (2) Наше слово, наша дума завжди біля народного серця. (3) Тому й цвітіння слова нашого по-весняному рум’яне і щедре.
Підрядну порівняльну частину має речення -
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Не вмерла, а буйно росквітла і наша українська мова, наше вірне чудесне слово, яке своїм корінням заходить у глибину життя і проростає в житті як точений жолудь радісно ... в землі. (2) Наше слово, наша дума завжди біля народного серця. (3) Тому й цвітіння слова нашого по-весняному рум’яне і щедре.
У першому реченні замість пропуску можна поставити слово
Граматичну помилку допущено в реченні
До спільного роду належать усі іменники рядка
Прийменник У треба писати на місці всіх пропусків у рядку
Граматична основа складається з підмета й присудка в реченні
Спонукальним є речення
Правильно поставлені розділові знаки в реченні
Правильно подано закінчення всіх іменників у родовому відмінку в рядку
Усі приголосні тверді в усіх словах рядка
Другий склад наголошений в обох словах рядка
Односкладним є речення
Однорідні присудки має речення
Складнопідрядним з кількома підрядними є речення
Відокремлену прикладку містить речення
Установіть відповідність між реченням та його характеристикою (розділові знаки пропущено)
Речення
1 Ой чого ти тополенько не цвітеш, чом пожовклу головоньку хилиш, гнеш?
2 Візьміть мене сивії хмари на крила свої.
3 Я не тебе люблю о ні моя хистка лілеє мій перший і тендітний цвіте.
4 Слухай мабуть так вийшло що всю роботу переробили й не стомилися.
Характеристика
А просте речення з двома рядами звертань
Б просте речення з непоширеним звертанням
В просте речення зі вставним словом
Г просте речення з поширеним звертанням
Д просте речення з довма вставними словами
Установіть відповідність між реченням та відокремленим членом речення (розділові знаки пропущено)
Речення 1 Заходили в гавань малі й великі кораблі обходячи маяк.
2 Вбрана у бенгальські вогні ялинка вся світилася.
3 І раптом якось несподівано ліс озивається гортанними звуками.
4 Соняшники кивали своїми жовтими круглими повними головами.
Відокремлення
А вставні конструкції
Б однорідні члени
В відокремлене означення
Г уточнювальний член
Д відокремлена обставина
Установіть відповідність між фразеологічним зворотом та його значенням.
Фразеологічний зворот Значення
1 задніх пасти А стало легко, обійшлося
2 наче камінь скотився з душі Б один на один, сам на сам, тільки вдвох
3 на чотири ока В відстати, бути позаду всіх
4 з лиця землі змести Г схуднути, змарніти
Д знищити когось, що-небудь
Установіть відповідність між типом односкладного речення та прикладом.
Односкладне речення Приклад
1 означено-особове А Тепер розмовляємо.
2 неозначено-особове Б Маслом каші не зіпсуєш.
3 узагальнено-особове В І немає злого.
4 безособове Г Привезли його.
Д Багато народу мандрує.
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Як у (1) всій гамі людських почувань кохання є сліпучою вершиною, (2) так і в безкінечних виявах людської душі пісня є тим золотим злитком, (3) виплавленим у горнилі віків жаром сердечним (4) багатьох поколінь.
1 А числівник
2 Б займенник
3 В прислівник
4 Г дієприкметник
Д сполучник
Прочитайте текст (цифри у дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання.
В української нації є майбутнє!
(1-9) Живемо в добі, коли політики або нічого не знають і не можуть передбачити майбутнє, або безсилі коригувати хід історії, коли закони випливають із несправедливих засад, а якщо і справедливими народжуються, то не є чинні, коли церква, виборсавшись із приниження і негації, виконує не духовну, а політичну функцію. Тож на допомогу людям, які зайшли в безвихідь, впали у зневіру, немов у середньовіччі, приходять ворожбити, відьми й упирі, а також змодернізовані види окультних сил, екстрасенси, контактери, інопланетяни. Можливо, вже десь бродить по нашій землі новітній Гришка Распутін...
(10-11) Сповнилась мрія кількох поколінь українців — зруйнованих, знедолених, з’яничарених і вистоялих, сповнилась мрія і мого життя!
(12-18) Так чому ж не перехлюпується через креш моєї душі радість, чом я не сміюся, не плачу з утіхи, чому нині, вихопившись із натовпу, який на майдані перед Верховною Радою кричав і «слава», і «ганьба», — геть подався з площі осамотнений і скулений, мов побитий пес, — я, депутат українського парламенту, член опозиційної Народної Ради, яка виборола для України незалежність, — і в незрозумілому смутку сиджу ось цілу ніч у своєму готельному номері...
(19-29) Я врешті збагнув, від чого мій смуток. Гай-гай, народи Європи в такий безмір віддалилися від нас, немов ті два брати, що полишили третього на степовому розпутті; третього залишили в його національному середньовіччі — з ворожбитами, відьмами й змодернізованими різновидами окультних сил, із не чинними законами, сплюндрованою більшовизмом землею, і розчавленим і пропитим господарем тієї землі, з ордою неповності в людських душах, — обкраденого і розбудженого. Виборсуйся тепер сам із свого середньовіччя, куди тебе загнала жорстока історія і твої власні добродушність та довірливість, доганяй своїх лукавих братів, що покинули тебе на безволлі і безхліб’ї!
(30-36) Розсвіло надворі: над Києвом із кокона ночі проколюється тихий і погожий осінній ранок 5 вересня 1991 року. І цей величний початок першого дня на вільній Україні раптом додає мені втіхи: ніхто хай не думає, що з якихось там об’єктивних причин ми відкотилися у своєму розвитку на цілі століття, — ми таки знаходимося, якщо брати до уваги історію українського народу, в національному середньовіччі і мусимо знайти в цій реальності найвищий оптимізм.
(37-42) Не винні ми, що залишилися позаду, та винні будемо, якщо не окреслимо чітко місця свого знаходження. Тому я стверджую не з мотивів пісного патріотизму, а з тверезого усвідомлення нашої реальності: українська нація, ще молода і сповнена енергії, вийде дужою із свого середньовіччя, бо так хоче світова гармонія, яка, не буваючи ніколи ущербленою, не зможе обійтися без державного досвіду п’ятдесятимільйонного українського народу.
Речення «Живемо в добі, коли політики або нічого не знають і не можуть передбачити майбутнє, безсилі коригувати хід історії, коли закони випливають із несправедливих засад, а якщо і справедлив народжуються, то не є чинні, коли церква, виборсавшись із приниження і негоції, виконує не духо а політичну функцію» є в тексті
Прочитайте текст (цифри у дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання.
В української нації є майбутнє!
(1-9) Живемо в добі, коли політики або нічого не знають і не можуть передбачити майбутнє, або безсилі коригувати хід історії, коли закони випливають із несправедливих засад, а якщо і справедливими народжуються, то не є чинні, коли церква, виборсавшись із приниження і негації, виконує не духовну, а політичну функцію. Тож на допомогу людям, які зайшли в безвихідь, впали у зневіру, немов у середньовіччі, приходять ворожбити, відьми й упирі, а також змодернізовані види окультних сил, екстрасенси, контактери, інопланетяни. Можливо, вже десь бродить по нашій землі новітній Гришка Распутін...
(10-11) Сповнилась мрія кількох поколінь українців — зруйнованих, знедолених, з’яничарених і вистоялих, сповнилась мрія і мого життя!
(12-18) Так чому ж не перехлюпується через креш моєї душі радість, чом я не сміюся, не плачу з утіхи, чому нині, вихопившись із натовпу, який на майдані перед Верховною Радою кричав і «слава», і «ганьба», — геть подався з площі осамотнений і скулений, мов побитий пес, — я, депутат українського парламенту, член опозиційної Народної Ради, яка виборола для України незалежність, — і в незрозумілому смутку сиджу ось цілу ніч у своєму готельному номері...
(19-29) Я врешті збагнув, від чого мій смуток. Гай-гай, народи Європи в такий безмір віддалилися від нас, немов ті два брати, що полишили третього на степовому розпутті; третього залишили в його національному середньовіччі — з ворожбитами, відьмами й змодернізованими різновидами окультних сил, із не чинними законами, сплюндрованою більшовизмом землею, і розчавленим і пропитим господарем тієї землі, з ордою неповності в людських душах, — обкраденого і розбудженого. Виборсуйся тепер сам із свого середньовіччя, куди тебе загнала жорстока історія і твої власні добродушність та довірливість, доганяй своїх лукавих братів, що покинули тебе на безволлі і безхліб’ї!
(30-36) Розсвіло надворі: над Києвом із кокона ночі проколюється тихий і погожий осінній ранок 5 вересня 1991 року. І цей величний початок першого дня на вільній Україні раптом додає мені втіхи: ніхто хай не думає, що з якихось там об’єктивних причин ми відкотилися у своєму розвитку на цілі століття, — ми таки знаходимося, якщо брати до уваги історію українського народу, в національному середньовіччі і мусимо знайти в цій реальності найвищий оптимізм.
(37-42) Не винні ми, що залишилися позаду, та винні будемо, якщо не окреслимо чітко місця свого знаходження. Тому я стверджую не з мотивів пісного патріотизму, а з тверезого усвідомлення нашої реальності: українська нація, ще молода і сповнена енергії, вийде дужою із свого середньовіччя, бо так хоче світова гармонія, яка, не буваючи ніколи ущербленою, не зможе обійтися без державного досвіду п’ятдесятимільйонного українського народу.
У реченні «Виборсуйся тепер сам із свого середньовіччя, куди тебе,загнала жорстока історія і власні добродушність та довірливість, доганяй своїх лукавих братів, що покинули тебе на безволлі і безхліб’ї!» використано художній засіб —
Прочитайте текст (цифри у дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання.
В української нації є майбутнє!
(1-9) Живемо в добі, коли політики або нічого не знають і не можуть передбачити майбутнє, або безсилі коригувати хід історії, коли закони випливають із несправедливих засад, а якщо і справедливими народжуються, то не є чинні, коли церква, виборсавшись із приниження і негації, виконує не духовну, а політичну функцію. Тож на допомогу людям, які зайшли в безвихідь, впали у зневіру, немов у середньовіччі, приходять ворожбити, відьми й упирі, а також змодернізовані види окультних сил, екстрасенси, контактери, інопланетяни. Можливо, вже десь бродить по нашій землі новітній Гришка Распутін...
(10-11) Сповнилась мрія кількох поколінь українців — зруйнованих, знедолених, з’яничарених і вистоялих, сповнилась мрія і мого життя!
(12-18) Так чому ж не перехлюпується через креш моєї душі радість, чом я не сміюся, не плачу з утіхи, чому нині, вихопившись із натовпу, який на майдані перед Верховною Радою кричав і «слава», і «ганьба», — геть подався з площі осамотнений і скулений, мов побитий пес, — я, депутат українського парламенту, член опозиційної Народної Ради, яка виборола для України незалежність, — і в незрозумілому смутку сиджу ось цілу ніч у своєму готельному номері...
(19-29) Я врешті збагнув, від чого мій смуток. Гай-гай, народи Європи в такий безмір віддалилися від нас, немов ті два брати, що полишили третього на степовому розпутті; третього залишили в його національному середньовіччі — з ворожбитами, відьмами й змодернізованими різновидами окультних сил, із не чинними законами, сплюндрованою більшовизмом землею, і розчавленим і пропитим господарем тієї землі, з ордою неповності в людських душах, — обкраденого і розбудженого. Виборсуйся тепер сам із свого середньовіччя, куди тебе загнала жорстока історія і твої власні добродушність та довірливість, доганяй своїх лукавих братів, що покинули тебе на безволлі і безхліб’ї!
(30-36) Розсвіло надворі: над Києвом із кокона ночі проколюється тихий і погожий осінній ранок 5 вересня 1991 року. І цей величний початок першого дня на вільній Україні раптом додає мені втіхи: ніхто хай не думає, що з якихось там об’єктивних причин ми відкотилися у своєму розвитку на цілі століття, — ми таки знаходимося, якщо брати до уваги історію українського народу, в національному середньовіччі і мусимо знайти в цій реальності найвищий оптимізм.
(37-42) Не винні ми, що залишилися позаду, та винні будемо, якщо не окреслимо чітко місця свого знаходження. Тому я стверджую не з мотивів пісного патріотизму, а з тверезого усвідомлення нашої реальності: українська нація, ще молода і сповнена енергії, вийде дужою із свого середньовіччя, бо так хоче світова гармонія, яка, не буваючи ніколи ущербленою, не зможе обійтися без державного досвіду п’ятдесятимільйонного українського народу.
Основну думку тексту висловлено в реченні
Прочитайте текст (цифри у дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання.
В української нації є майбутнє!
(1-9) Живемо в добі, коли політики або нічого не знають і не можуть передбачити майбутнє, або безсилі коригувати хід історії, коли закони випливають із несправедливих засад, а якщо і справедливими народжуються, то не є чинні, коли церква, виборсавшись із приниження і негації, виконує не духовну, а політичну функцію. Тож на допомогу людям, які зайшли в безвихідь, впали у зневіру, немов у середньовіччі, приходять ворожбити, відьми й упирі, а також змодернізовані види окультних сил, екстрасенси, контактери, інопланетяни. Можливо, вже десь бродить по нашій землі новітній Гришка Распутін...
(10-11) Сповнилась мрія кількох поколінь українців — зруйнованих, знедолених, з’яничарених і вистоялих, сповнилась мрія і мого життя!
(12-18) Так чому ж не перехлюпується через креш моєї душі радість, чом я не сміюся, не плачу з утіхи, чому нині, вихопившись із натовпу, який на майдані перед Верховною Радою кричав і «слава», і «ганьба», — геть подався з площі осамотнений і скулений, мов побитий пес, — я, депутат українського парламенту, член опозиційної Народної Ради, яка виборола для України незалежність, — і в незрозумілому смутку сиджу ось цілу ніч у своєму готельному номері...
(19-29) Я врешті збагнув, від чого мій смуток. Гай-гай, народи Європи в такий безмір віддалилися від нас, немов ті два брати, що полишили третього на степовому розпутті; третього залишили в його національному середньовіччі — з ворожбитами, відьмами й змодернізованими різновидами окультних сил, із не чинними законами, сплюндрованою більшовизмом землею, і розчавленим і пропитим господарем тієї землі, з ордою неповності в людських душах, — обкраденого і розбудженого. Виборсуйся тепер сам із свого середньовіччя, куди тебе загнала жорстока історія і твої власні добродушність та довірливість, доганяй своїх лукавих братів, що покинули тебе на безволлі і безхліб’ї!
(30-36) Розсвіло надворі: над Києвом із кокона ночі проколюється тихий і погожий осінній ранок 5 вересня 1991 року. І цей величний початок першого дня на вільній Україні раптом додає мені втіхи: ніхто хай не думає, що з якихось там об’єктивних причин ми відкотилися у своєму розвитку на цілі століття, — ми таки знаходимося, якщо брати до уваги історію українського народу, в національному середньовіччі і мусимо знайти в цій реальності найвищий оптимізм.
(37-42) Не винні ми, що залишилися позаду, та винні будемо, якщо не окреслимо чітко місця свого знаходження. Тому я стверджую не з мотивів пісного патріотизму, а з тверезого усвідомлення нашої реальності: українська нація, ще молода і сповнена енергії, вийде дужою із свого середньовіччя, бо так хоче світова гармонія, яка, не буваючи ніколи ущербленою, не зможе обійтися без державного досвіду п’ятдесятимільйонного українського народу.
Стиль мовлення тексту —
Прочитайте текст (цифри у дужках позначають номери рядків) і виконайте завдання.
В української нації є майбутнє!
(1-9) Живемо в добі, коли політики або нічого не знають і не можуть передбачити майбутнє, або безсилі коригувати хід історії, коли закони випливають із несправедливих засад, а якщо і справедливими народжуються, то не є чинні, коли церква, виборсавшись із приниження і негації, виконує не духовну, а політичну функцію. Тож на допомогу людям, які зайшли в безвихідь, впали у зневіру, немов у середньовіччі, приходять ворожбити, відьми й упирі, а також змодернізовані види окультних сил, екстрасенси, контактери, інопланетяни. Можливо, вже десь бродить по нашій землі новітній Гришка Распутін...
(10-11) Сповнилась мрія кількох поколінь українців — зруйнованих, знедолених, з’яничарених і вистоялих, сповнилась мрія і мого життя!
(12-18) Так чому ж не перехлюпується через креш моєї душі радість, чом я не сміюся, не плачу з утіхи, чому нині, вихопившись із натовпу, який на майдані перед Верховною Радою кричав і «слава», і «ганьба», — геть подався з площі осамотнений і скулений, мов побитий пес, — я, депутат українського парламенту, член опозиційної Народної Ради, яка виборола для України незалежність, — і в незрозумілому смутку сиджу ось цілу ніч у своєму готельному номері...
(19-29) Я врешті збагнув, від чого мій смуток. Гай-гай, народи Європи в такий безмір віддалилися від нас, немов ті два брати, що полишили третього на степовому розпутті; третього залишили в його національному середньовіччі — з ворожбитами, відьмами й змодернізованими різновидами окультних сил, із не чинними законами, сплюндрованою більшовизмом землею, і розчавленим і пропитим господарем тієї землі, з ордою неповності в людських душах, — обкраденого і розбудженого. Виборсуйся тепер сам із свого середньовіччя, куди тебе загнала жорстока історія і твої власні добродушність та довірливість, доганяй своїх лукавих братів, що покинули тебе на безволлі і безхліб’ї!
(30-36) Розсвіло надворі: над Києвом із кокона ночі проколюється тихий і погожий осінній ранок 5 вересня 1991 року. І цей величний початок першого дня на вільній Україні раптом додає мені втіхи: ніхто хай не думає, що з якихось там об’єктивних причин ми відкотилися у своєму розвитку на цілі століття, — ми таки знаходимося, якщо брати до уваги історію українського народу, в національному середньовіччі і мусимо знайти в цій реальності найвищий оптимізм.
(37-42) Не винні ми, що залишилися позаду, та винні будемо, якщо не окреслимо чітко місця свого знаходження. Тому я стверджую не з мотивів пісного патріотизму, а з тверезого усвідомлення нашої реальності: українська нація, ще молода і сповнена енергії, вийде дужою із свого середньовіччя, бо так хоче світова гармонія, яка, не буваючи ніколи ущербленою, не зможе обійтися без державного досвіду п’ятдесятимільйонного українського народу.
Висновком є слова
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома