ЗНО (мова) - тест 8

Додано: 28 травня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: ЗНО 2021. МОВА 1варіант
Тест виконано: 185 разів
34 запитання
Запитання 1

Наголос падає на другий склад у слові

варіанти відповідей

принести

подруга

олень

обруч

Запитання 2

Помилку в написанні імені по батькові допущено в рядку

варіанти відповідей

Якович, Яківна

Григорович, Григорівна

Олексійович, Олексієвна

Анатолійович, Анатоліївна

Запитання 3

Правильно утворено словосполучення

варіанти відповідей

піти за грибами

навчатися музики

сміятися над братом

перетворитися в рослину

Запитання 4

У переносному значенні вжито прикметник у словосполученні

варіанти відповідей

дерев’яний стілець

тверда поверхня

золота сережка

гостре слово

Запитання 5

Спонукальним є речення

варіанти відповідей

Чарують зір червоні кетяги і сині верби.    

Припливайте до колиски, лебеді, як мрії.

Нам треба в змаганнях мудрості й терпіння. 

Який широкий Дніпро з київських пагорбів!

Запитання 6

НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення


варіанти відповідей

Кожному з нас є що розповісти.   

Я люблю й захоплююся Львовом.

Нізащо не зволікайте з лікуванням.   

Двоє хитрих мудрого не переважать.

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Що довше дивишся на зорі, то більше набираєш такої певності: зорі, такі далекі, стають для тебе близькими, що міг би й рукою торкнути. (2) І коли опускаєш зір до/долу, то все навколо наче відкриває новий, не/відомий тобі смисл, якого раніше чи не хотів помічати, чи він ховався від тебе. (3) Іншими очима дивишся на дорогу, на якій оце стоїш вловлюючи прибитий вічною вогкіс­тю запах куряви. (4) Натхненно-пильним зором прилипаєш до постаті людини, що, огорнувшись темрявою, зникнувши в її таємничому коконі, посувається тобі на/зустріч. (5) І коли маєш такий не/буденний настрій, то боляче буває дивитися, як падає зірка.


Окремо в тексті треба писати виділену сполуку 

варіанти відповідей

до/долу Б В Г

не/відомий

на/зустріч

не/буденний

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Що довше дивишся на зорі, то більше набираєш такої певності: зорі, такі далекі, стають для тебе близькими, що міг би й рукою торкнути. (2) І коли опускаєш зір до/долу, то все навколо наче відкриває новий, не/відомий тобі смисл, якого раніше чи не хотів помічати, чи він ховався від тебе. (3) Іншими очима дивишся на дорогу, на якій оце стоїш вловлюючи прибитий вічною вогкіс­тю запах куряви. (4) Натхненно-пильним зором прилипаєш до постаті людини, що, огорнувшись темрявою, зникнувши в її таємничому коконі, посувається тобі на/зустріч. (5) І коли маєш такий не/буденний настрій, то боляче буває дивитися, як падає зірка.


У формі називного відмінка вжито слово

варіанти відповідей

зорі

зір

запах

зірка

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Що довше дивишся на зорі, то більше набираєш такої певності: зорі, такі далекі, стають для тебе близькими, що міг би й рукою торкнути. (2) І коли опускаєш зір до/долу, то все навколо наче відкриває новий, не/відомий тобі смисл, якого раніше чи не хотів помічати, чи він ховався від тебе. (3) Іншими очима дивишся на дорогу, на якій оце стоїш вловлюючи прибитий вічною вогкіс­тю запах куряви. (4) Натхненно-пильним зором прилипаєш до постаті людини, що, огорнувшись темрявою, зникнувши в її таємничому коконі, посувається тобі на/зустріч. (5) І коли маєш такий не/буденний настрій, то боляче буває дивитися, як падає зірка.


Слово таємничому (речення 4) можна замінити на всі названі варіанти, ОКРІМ

варіанти відповідей

секретному

загадковому

казковому

чарівному

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Що довше дивишся на зорі, то більше набираєш такої певності: зорі, такі далекі, стають для тебе близькими, що міг би й рукою торкнути. (2) І коли опускаєш зір до/долу, то все навколо наче відкриває новий, не/відомий тобі смисл, якого раніше чи не хотів помічати, чи він ховався від тебе. (3) Іншими очима дивишся на дорогу, на якій оце стоїш вловлюючи прибитий вічною вогкіс­тю запах куряви. (4) Натхненно-пильним зором прилипаєш до постаті людини, що, огорнувшись темрявою, зникнувши в її таємничому коконі, посувається тобі на/зустріч. (5) І коли маєш такий не/буденний настрій, то боляче буває дивитися, як падає зірка.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 11

За алфавітом записано всі слова рядка

варіанти відповідей

бавити, багато, батарея, баталія   

габарити, гавкати, ґатунок, гачок

десяток, династія, діалог, дочка

жалість, жертва, журі, журавель

широко, шість, шепіт, шоколад

Запитання 12

Спрощення приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка

варіанти відповідей

щасл..ивий, зліс..ний, контекс..ний   

напас..ник, проїз..ний, жаліс..ний

піз..ній, зап’яс..ний, беззахис..ний

швидкіс..ний, артис..ці, прос.лати

навмис..не, аген..ство, доблес..ний

Запитання 13

Літеру З треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

..чорнілий, ..цілення, ..хибити

..чесати, бе..коштовно, ..читати

..чавити, ро..писати, ..пекти  

..бивати, не..проста, бе..крилий

..цідити, ..шити, ..тиснути

Запитання 14

Прочитайте уривок з поезії.

Я сьогодні, як небо, захмар(1)на, Зранку думка тр(2)вожна пр(3)йшла: Про достаток ми жадібно мар(4)мо І не бач(5)м, як гине душа.

Букву Е треба писати замість цифри 

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 15

Редагування потребує словосполучення

варіанти відповідей

тонкий тюль

далекий путь

гострий біль

сильний нежить

кумедний поні

Запитання 16

Речення з однорідними членами утвориться, якщо до частини Сонце пірнуло за небокрай ... додати

варіанти відповідей

... але навколо ще було доволі світло. 

... не сказавши мені «прощавай».

... і забрало ніжне тепло.  

... місяць усім усміхнувся.

... так що враз потемніло навколо.

Запитання 17

На запитання Котра година? правильною є відповідь


варіанти відповідей

сім годин сорок хвилин   

без п’ятнадцяти десять    

двадцять після шести

рівно чотири години 

за двадцять шоста

Запитання 18

Прочитайте речення. Найбільш ... проектами зацікавилися ті підприємства, які мають значно ... ресурси й ... потенціал. Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

вигіднішими, потужніші, найбільший  

вигідними, потужні, найбільший

вигідними, потужніші, більший   

вигіднішими, потужні, найбільший

вигідними, потужніші, найбільший

Запитання 19

Закінчення -у (-ю) у формі родового відмінка однини має іменник

варіанти відповідей

приїхати до Києв..

сьомого варіант..

капітального ремонт..

яскравого малюнк..

нового барабан..

Запитання 20

Поширеним є речення

варіанти відповідей

Життя ніби ралі.

Шедевр урятовано.

Спинись, хвилино!

Мабуть, відпочину.

Три шляхи розійшлися.

Запитання 21

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

«Ступінь деградації цього суспільства ти не можеш зміряти, ти не термометр, — сказала дружина, — Заспокойся».

Карпо вхопив матір за плечі, придушив з усієї сили до хліва й крикнув, як несамовитий: «Нате, їжте мене, або я вас з’їм!»

Я заплющую очі і, як самець напровесні, захлинаюсь і шепочу: «Кому потрібно знати деталі моїх переживань?»

«Мені! — каже, піднявши голову Шрам. — Я був би баба, а не козак, коли б заплакав од свого лиха».

«Я безтямно люблю вас, — шепнув він. — Ви особлива, ви якась чудова».

Запитання 22

У якому рядку лова НЕ є синонімами?        


варіанти відповідей

пролог - вступ

паритет - рівність

платформа - основа

периферія - окраїна

Запитання 23

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова в прикладах.

Член речення                        

1 підмет      2 присудок       3 додаток        4 означення                                    

Приклад 

А Золотого сонця пектораль цілий день Говерла приміряла.

Б Ніч в обіймах трима моє серце і сміх напівсонних речей. 

В У моєї мрії крила білі, але вони давно безсилі.

Г Серед усіх падінь і злетів в цієї правди зміст ясний.           

Д Повік не зміряти нікому любові в серці золотому.


варіанти відповідей

1В 2Г 3Б 4А

1Г 2Б 3В 4А

1Г 2В 3Б 4А

1Г 2В 3А 4Б

1Г 2В 3Б 4Д

Запитання 24

Установіть відповідність між видом речення та прикладом.

Вид речення                     

1 складносурядне         

2 складнопідрядне       

3 безсполучникове       

4 складне з різними видами зв’язку       


Приклад

А Оце і є той випадок єдиний, коли найбільша мужність — утекти.

Б А здавалось, один тільки крок — і обнімуться стомлені долі.

В Земля вдихне глибинно і жагучо настояний озон.

Г Чекаю дня, коли тобі скажу: оця строфа, нарешті, досконала.

Д Я знаю: ти чекаєш теж, тривожно вгадуєш і любиш.


варіанти відповідей

1Б 2А 3Д 4Г

1А 2Б 3Д 4Г

1Б 2Д 3А 4Г

1Б 2А 3Г 4Д

1Б 2А 3Д 4В

Запитання 25

З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). (1)Мої дні течуть (2)тепер серед степу, (3)серед долини, (4)налитої зеленим хлібом.

1                            А займенник   

2                            Б прислівник   

3                            В прийменник   

4                            Г дієприкметник   

Д дієприслівник 


варіанти відповідей

1А 2Б 3В 4Г

1Б 2А 3В 4Г

1А 2В 3Б 4Г

1А 2Б 3Г 4В

1А 2Б 3В 4Д

Запитання 26

Прийменник у на місці пропуску слід уживати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

висновок … статті, експонат … музеї, птах … небі, участь … форумі

поїхати … відрядження, наймиліше … світі, покласти … узголів’я, здали … архів

побувати … Львові, квітник … саду, залишиться … спогадах, купити … аптеці

вишня … цвіту, мешкала … Індії, оселя … рушниках, віра … безсмертя

Запитання 27

Усі розділові знаки правильно вжиті в реченні

варіанти відповідей

Багато струмків народжується тут, високо на горах, де росами опадають тумани, й де хмари часто сіють дощі.

Де знаходить природа такі розмаїті барви, що їх не відтворити точно жодною фарбою, жодним пензлем?

Хоч навколо, за тином ліс жовтів і мінився осінніми фарбами, але хміль іще буйно зеленів.

Здоровенний дуб розлігся розширився своїм кострубатим гіллям, так що аж темно під ним.

Радіють, тішаться дівчата та, знай, співають, ідучи

Запитання 28

Апостроф треба писати на місці всіх пропусків у рядку

варіанти відповідей

різьб..яр, миш..як, бур..ян

верхів..я, сер...йозний, сузір..я

роз..ятрена, підв..язати, арф..яр

прем..єра, надвечір..я, грав..юра

Запитання 29

Спільнокореневим до слова текти є слово

варіанти відповідей

тектонічний

текстура

течія

тека

Запитання 30

Звук [д] є в кожному слові рядка:

варіанти відповідей

А кладка, футболіст, город

Б ведмідь, десять, джерело

В баскетбол, душа, дзвінок

Г податок, дятел, звідти

Д дитина, боротьба, день

Запитання 31

Разом пишуться всі слова рядка

варіанти відповідей

фото/журналіст, все/одно, західно/європейський, по/над

відео/конференція, у/зимку, хлібо/булочний, аби/чия

бозна/який, вище/згаданий, військово/полонений, де/хто

супер/обкладинка, по/між, на/завжди, кисло/молочний

суспільно/корисний, східно/слов'янський, сто/річний, ні/який

Запитання 32

Частка НЕ пишеться РАЗОМ з усіма словами рядка

варіанти відповідей

не/боязкий, а хоробрий; не/до ладу; не/безпека; не/скошена

не/сестрин; не/доораний; він не/має таланту; не/абихто 

не/поспішаючи; не/дорого; не/зчутися; не/посильне завдання

цукру не/має; не/абиякий; не/зважаючи на дощ; не/долік

Запитання 33

Знайдіть рядок, у якому всі слова написано правильно

варіанти відповідей

парламентський, високоякісний, булла, давня Греція

щотижневий, Республіка Білорусь, ірреальний, сполоханий

преподобний, бульвар Шевченка, центрисський, піцерія

спагетті, Палац спорту, зшиток, контекстний

Запитання 34

Прочитайте наведений текст


На думку В.Сухомлинського, люди похилого віку мають право повчати інших і варто шанувати це моральне право. Проте народне прислів'я переконує, що в кожного часу свої пісні , тобто актуальне й важливе для одного покоління не є таким для іншого.

Викладіть ваш погляд на проблему


Одвічна проблема протистояння поколінь: чи має вона місце в сучасному світі?

варіанти відповідей

Сформулюйте тезу

Наведіть два переконливі аргументи

Проілюструйте аргументи прикладами (один із літератури чи інших видів мистецтва, другий із історії чи життя)

Сформулюйте висновок

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест