ЗНО. МОВА

Додано: 23 грудня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: ЗНО 2021. МОВА 2 варіант
Тест виконано: 199 разів
33 запитання
Запитання 1

Літеру И треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка


варіанти відповідей

пр..тихлий, Пр..азов’я, пр..велебний  

пр..несений, пр..вокзальний, пр..злий

пр..думати, пр..бережний, Пр..балтика

пр..черствілий, пр..земкуватий, пр..стол

Запитання 2

На другий склад падає наголос у слові


варіанти відповідей

каталог

чорнозем

чарівний

черговий

Запитання 3

Лексичну помилку допущено в словосполученні

варіанти відповідей

не получається зустрітися

не зволікати з рішенням

запобігти хворобі 

улучити в ціль

Запитання 4

Лише прислівники вжито в рядку

варіанти відповідей

упритул, абияк, під

ніяк, де, неспроста

двічі, охоче, нічий

по-вовчи, там, це

Запитання 5

Правильно узгоджено слова в рядку


варіанти відповідей

властивий для мене

облитися ситром

бити по воротам

новий піаніно

Запитання 6

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Шановні батьки, запрошуємо вас на випускний вечір.

Працюйте наполегливо, але виділяйте час і на відпочинок!

Щоправда, у нашому колективі іноді бувають непорозуміння.

Тістечка наповнюють гарячим шоколадом, або ванільним кремом.

Запитання 7

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) У (3,з)ахідній Європі вже давно сміття сортують на пластик, залізо, папір і побутові відходи. (2) Переробка непотребу стала високотехнологічним процесом не тільки в (Є,є)вропейських краї­нах, а й у США, Китаї, Японії. (3) Утилізація сміття сприяє виробленню електрики й тепла, які використовує, як населення, так і промисловість. (4) У (С,с)кандинавських країнах програма пере­робки побутових відходів на електрику й енергію для обігріву набрала таких обертів, що на звалища потрапляє тільки чотири відсотки сміття. (5) А пасуть задніх у плані переробки відходів Італія, Болгарія, Румунія та (Б,б)алтійські країни, які славляться гігантськими звалищами й відсутністю сміттєпереробних заводів.


З великої літери в тексті треба писати слово

варіанти відповідей

(3,з)ахідній

(Є,є)вропейських

(С,с)кандинавських

(Б,б)алтійські

Запитання 8

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) У (3,з)ахідній Європі вже давно сміття сортують на пластик, залізо, папір і побутові відходи. (2) Переробка непотребу стала високотехнологічним процесом не тільки в (Є,є)вропейських краї­нах, а й у США, Китаї, Японії. (3) Утилізація сміття сприяє виробленню електрики й тепла, які використовує, як населення, так і промисловість. (4) У (С,с)кандинавських країнах програма пере­робки побутових відходів на електрику й енергію для обігріву набрала таких обертів, що на звалища потрапляє тільки чотири відсотки сміття. (5) А пасуть задніх у плані переробки відходів Італія, Болгарія, Румунія та (Б,б)алтійські країни, які славляться гігантськими звалищами й відсутністю сміттєпереробних заводів.


Вислів пасуть задніх (речення 5) можна замінити словом

варіанти відповідей

випереджають

змінюються

потерпають

відстають

Запитання 9

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) У (3,з)ахідній Європі вже давно сміття сортують на пластик, залізо, папір і побутові відходи. (2) Переробка непотребу стала високотехнологічним процесом не тільки в (Є,є)вропейських краї­нах, а й у США, Китаї, Японії. (3) Утилізація сміття сприяє виробленню електрики й тепла, які використовує, як населення, так і промисловість. (4) У (С,с)кандинавських країнах програма пере­робки побутових відходів на електрику й енергію для обігріву набрала таких обертів, що на звалища потрапляє тільки чотири відсотки сміття. (5) А пасуть задніх у плані переробки відходів Італія, Болгарія, Румунія та (Б,б)алтійські країни, які славляться гігантськими звалищами й відсутністю сміттєпереробних заводів.


Простим є речення

варіанти відповідей

2

3

4

5

Запитання 10

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) У (3,з)ахідній Європі вже давно сміття сортують на пластик, залізо, папір і побутові відходи. (2) Переробка непотребу стала високотехнологічним процесом не тільки в (Є,є)вропейських краї­нах, а й у США, Китаї, Японії. (3) Утилізація сміття сприяє виробленню електрики й тепла, які використовує, як населення, так і промисловість. (4) У (С,с)кандинавських країнах програма пере­робки побутових відходів на електрику й енергію для обігріву набрала таких обертів, що на звалища потрапляє тільки чотири відсотки сміття. (5) А пасуть задніх у плані переробки відходів Італія, Болгарія, Румунія та (Б,б)алтійські країни, які славляться гігантськими звалищами й відсутністю сміттєпереробних заводів.


Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 11

Літеру Е треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

пр..поганий, пр..д’явити, пр..чудовий  

пр..красний, пр..жовклий, пр..мудрий

пр..милий, пр..кордонний, пр..славний

пр..чесний, пр..зирство, пр..крашений

пр..бережний, пр..ніжний, пр..подобний

Запитання 12

Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

рі(ч/чч)ю, Прикарпа(т/тт)я, гордіс(т/тт)ю  

шале(н/нн)ий, Криворі(ж/жж)я, лю(т/тт)ю

анте(н/нн)ий, букве(н/нн)ий, Воли(н/нн)ю   

Повол(ж/жж)я, росли(н/нн)ість, зако(н/нн)ий

(в/вв)ічливий, Німе(ч/чч)ина, передгро(з/зз)я

Запитання 13

Помилку допущено в написанні числівника в рядку

варіанти відповідей

п’ятидесяти шести

сьомастами трьома

двохсот чотирьох

сорока вісьмом

ста дев’ятьома

Запитання 14

Правильно узгоджено слова в рядку

варіанти відповідей

п’яте авеню

прозора тюль

сонячне Баку

далекий путь

холодна Сибір

Запитання 15

Прочитайте уривок з поезії. Смажить (3/з)емлю голодне (С/с)онце І веде з (К/к)озерогом бесіду. Не (П/п)римара це і не сон це — Я завис десь посеред (В/в)сесвіту. З малої літери треба писати слово

варіанти відповідей

(3/з)емлю

(С/с)онце

(К/к)озерогом

(П/п)римара

(В/в)сесвіту

Запитання 16

Той самий звук позначає підкреслена літера в усіх словах рядка


варіанти відповідей

шоколад, граєш, дивишся 

розжуй, показати, базилік

пасіка, ромашці, перенісся   

родина, народження, плед

лазня, зіставити, книжці

Запитання 17

Помилку допущено в утворенні форми наказового способу дієслова в рядку


варіанти відповідей

пішли

робімо

читай-но

знаходьте

розвеселіте

Запитання 18

Літеру О треба писати на місці пропуску в слові


варіанти відповідей

кварц..вий

ситц..вий

матч..вий

місяц..вий

груш..вий

Запитання 19

Неповним є речення в рядку

варіанти відповідей

У присмеркові доброї дібровості пшеничний присмак скошеного дня.

За гріх щасливості в неслушний час належиться покута і покара.

Земля вдихне глибинно і жагучо на вишняках настояний озон.

Вбиваю думки болючі і спалюю їх на ватрі страждань.

Серед торжеств земного раю мені печаль ця не нова.

Запитання 20

Ефектний може бути


варіанти відповідей

антивірусний препарат

пральний порошок

метод лікування

вихід на сцену

новий закон

Запитання 21

У фразеологізмах як... в окропі, яка ... вкусила на місці пропуску має бути слово

варіанти відповідей

оса

муха

трясця 

собака

бджола

Запитання 22

Помилку у звертанні допущено у варіанті


варіанти відповідей

Зачекайте, Маріє Іванівно.

Володимиру, допоможи.

Дорога Насте, привіт!

Вибач, Наталочко. 

Андрію, зачекай!

Запитання 23

Після речення Нічне небо всіяне зорями ... треба поставити тире, якщо серед варіантів його продов­ження вибрати


варіанти відповідей

серед яких круглий срібний красень.  

а хвилі моря мерехтять блискітками.

ніби казковий чарівний килим.    

завтра буде сонячна днина.    

вони світять мільйони років.

Запитання 24

Доберіть українські відповідники до іншомовних слів.

Іншомовне слово           Питоме українське слово  

1 креативний                 А поривчастий  

2 імпульсивний             Б несправжній  

3 субтильний                  В вихований  

4 фіктивний                     Г тендітний  

                                              Д творчий


варіанти відповідей

1Д 2А 3Г 4Б

1А 2Д 3Г 4Б

1Д 2Г 3А 4Б

1Д 2А 3Б 4Г

1Д 2А 3Г 4В

Запитання 25

З’ясуйте вид односкладних речень.

Вид односкладного речення       

1 означено-особове                      

2 неозначено-особове                 

3 узагальнено-особове                                       

4 безособове                                     


Приклад

А У любові закладено зерно нашого духовного зростання.  

Б Лінивий два рази робить, а скупий два рази платить.

В Не родись багатий та вродливий, а родись при долі і щасливий.

Г Для свого милого та для зрадливого попрошу в осені туману сивого.    

Д В усіх безоднях на краю мені завжди пропонували життя щасливе лиш в раю.


варіанти відповідей

1Г 2Д 3В 4А 

1Д 2Г 3В 4А 

1Г 2В 3Д 4А 

1Г 2Д 3А 4В 

1Г 2Д 3В 4Б 

Запитання 26

Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділових знаків.

Розділовий знак               

1 кома         2 тире          3 двокрапка    4 кома й тире   


Приклад (розділовий знак на місці пропуску)

А Усе було ... і сум, і самота, і горе втрат, і дружба нефальшива.  

Б Над нами падало листя ... золоті сльози осіннього лісу.

В Над берегом послався луг ... густо зацвічений білою ромашкою.

Г Дощик нитками плететься, в’ється, сиплеться ... і ллється по ріллі.       

Д — Не лайся, бо я тобі у вічі плюну... говорила баба Кайдашиха.

варіанти відповідей

1В 2Б 3А 4Д 

1Б 2В 3А 4Д 

1В 2А 3Б 4Д 

1В 2Б 3Д 4А 

1В 2Б 3А 4Г

Запитання 27

Установіть відповідність між видом речення та прикладом.

Вид речення                     

1 складносурядне         

2  складнопідрядне      

3 безсполучникове       

4 складне з різними видами зв’язку               


Приклад

А Якщо змерзне душа від твоїх очей, не писатиму я вірша, не шукатиму у мріях утіх.

Б Ось ночі серпень вижне, прокотить вересень громи, і вродить небо зорями зими!

В Шумливий базар, місце спродажу рибалками здобичі моря, клав на обличчя барви м’які, але яскраві.

Г Пройшовши по небу; безмежний степ вщухав; птахи затихали.

Д Раннього весняного ранку кішку було посаджено в сумку, і через мить на подвір’ї залишилася лише синя хмаринка від двигуна мотоцикла.


варіанти відповідей

1Д 2А 3Г 4Б

1А 2Д 3Г 4Б

1Д 2Г 3А 4Б

1Д 2А 3Б 4Г

1Д 2А 3Г 4В

Запитання 28

З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово). Ви були (1)коли-небудь на річці, на Осколі, (2)що тече Харківщиною нашою (3)аж (4)у річку Північний Донець?

1 А прийменник  

2 Б прислівник  

3 В займенник  

4 Г сполучник  

Д частка

варіанти відповідей

1Б 2В 3Д 4А

1В 2Б 3Д 4А

1Б 2Д 3В 4А

1Б 2В 3А 4Д

1Б 2Г 3Д 4А

Запитання 29

ПРО СПРИЙНЯТТЯ ДІЙСНОСТІ

Жив собі в селі старий чоловік. Він був дуже бідний, але навіть королі заздрили йому, бо в нього був пречудовий білий кінь. Старому пропонували за коня великі гроші, але він відповідав:

- Цей кінь для мене не кінь, а товариш. Як можна продати товариша?

Чоловік бідував, але не погоджувався продати коня. Одного ранку кінь зник. Зібралося все село: люди почали осуджувати старого:

- Ти дурний, старий, — говорили йому. — Ми знали, що коли-небудь коня вкрадуть. Краще б ти його продав. Який неталан!

Старий відповів:

- Я не знаю всієї історії. Не знаю, чи він пішов, чи його вкрали. Існує факт, а все решта — судження. Ще невідомо, чи це неталан, чи благословення, і хто знає, що станеться потім.

Люди сміялися. Вони знали, що він трішки схиблений.

Через п’ятнадцять днів кінь несподівано повернувся й навіть привів із собою чотирьох лошат.

Люди знову зібралися й сказали:

- Правду ти говорив, старий: не лихо це насправді, а благо.

І знову чоловік сказав:

- Не знаю я ще всього. Тільки те, що коня не було, а потім він повернувся — хто знає, благосло­вення це чи ні. Як можете судити про всю книжку, якщо прочитали тільки одне слово в реченні?

Але люди все одно вирішили, що він не має рації, бо ж коней побільшало!

У старого був єдиний син. Він почав об’їжджати лошат, але за тиждень упав і зламав ногу.

Люди сказали:

- От не щастить! Твій син не зможе ходити, а він же єдина твоя підмога! Краще б ти продав коня й мав гроші.

І вкотре старий відповів їм:

- Ви, одержимі судженням, не заходьте так далеко. Я тільки знаю, що син упав і зламав ногу. Ніхто не знає, горе це чи благословення.

Так сталося, що за декілька тижнів розпочалася війна, і молодих хлопців забрали у військо. Залишився лише скалічений син старого. Усі люди плакали, тому що бій було програно й майже вся молодь загинула.

Люди прийшли до старого й сказали:

- Ти мав рацію, це виявилося благом. Може, твій син і скалічився, але він з тобою, а наші про­пали назавжди.

І знову чоловік відповів:

- Ви знову судите. Я не знаю всієї історії, і ніхто не знає...

Насправді, наша мандрівка не закінчується ніколи. Коли одні двері зачиняються, відчиняються інші. Ви досягаєте вершин, але з’являється інша, ще вища. Життя — безкінечна подорож.


Ідею тексту найкраще передають слова

варіанти відповідей

Існує факт, а все решта — судження.   

Цей кінь для мене не кінь, а товариш.

Одержимі судженням, не заходьте так далеко.

Коли одні двері зачиняються, відчиняються інші.

Запитання 30

ПРО СПРИЙНЯТТЯ ДІЙСНОСТІ

Жив собі в селі старий чоловік. Він був дуже бідний, але навіть королі заздрили йому, бо в нього був пречудовий білий кінь. Старому пропонували за коня великі гроші, але він відповідав:

- Цей кінь для мене не кінь, а товариш. Як можна продати товариша?

Чоловік бідував, але не погоджувався продати коня. Одного ранку кінь зник. Зібралося все село: люди почали осуджувати старого:

- Ти дурний, старий, — говорили йому. — Ми знали, що коли-небудь коня вкрадуть. Краще б ти його продав. Який неталан!

Старий відповів:

- Я не знаю всієї історії. Не знаю, чи він пішов, чи його вкрали. Існує факт, а все решта — судження. Ще невідомо, чи це неталан, чи благословення, і хто знає, що станеться потім.

Люди сміялися. Вони знали, що він трішки схиблений.

Через п’ятнадцять днів кінь несподівано повернувся й навіть привів із собою чотирьох лошат.

Люди знову зібралися й сказали:

- Правду ти говорив, старий: не лихо це насправді, а благо.

І знову чоловік сказав:

- Не знаю я ще всього. Тільки те, що коня не було, а потім він повернувся — хто знає, благосло­вення це чи ні. Як можете судити про всю книжку, якщо прочитали тільки одне слово в реченні?

Але люди все одно вирішили, що він не має рації, бо ж коней побільшало!

У старого був єдиний син. Він почав об’їжджати лошат, але за тиждень упав і зламав ногу.

Люди сказали:

- От не щастить! Твій син не зможе ходити, а він же єдина твоя підмога! Краще б ти продав коня й мав гроші.

І вкотре старий відповів їм:

- Ви, одержимі судженням, не заходьте так далеко. Я тільки знаю, що син упав і зламав ногу. Ніхто не знає, горе це чи благословення.

Так сталося, що за декілька тижнів розпочалася війна, і молодих хлопців забрали у військо. Залишився лише скалічений син старого. Усі люди плакали, тому що бій було програно й майже вся молодь загинула.

Люди прийшли до старого й сказали:

- Ти мав рацію, це виявилося благом. Може, твій син і скалічився, але він з тобою, а наші про­пали назавжди.

І знову чоловік відповів:

- Ви знову судите. Я не знаю всієї історії, і ніхто не знає...

Насправді, наша мандрівка не закінчується ніколи. Коли одні двері зачиняються, відчиняються інші. Ви досягаєте вершин, але з’являється інша, ще вища. Життя — безкінечна подорож.


НЕПРАВИЛЬНИМ є твердження

варіанти відповідей

люди мали рацію, коли сказали, що скалічення сина старого чоловіка виявилося благом.

чоловік не вважав зникнення коня чи появу чотирьох лошат ні благом, ні нещастям.

старий чоловік вважав, що не можна судити про щось, коли не знаєш усієї історії.

життя — вічна подорож: коли досягаємо вершини, з’являється нова, ще вища.

Запитання 31

ПРО СПРИЙНЯТТЯ ДІЙСНОСТІ

Жив собі в селі старий чоловік. Він був дуже бідний, але навіть королі заздрили йому, бо в нього був пречудовий білий кінь. Старому пропонували за коня великі гроші, але він відповідав:

- Цей кінь для мене не кінь, а товариш. Як можна продати товариша?

Чоловік бідував, але не погоджувався продати коня. Одного ранку кінь зник. Зібралося все село: люди почали осуджувати старого:

- Ти дурний, старий, — говорили йому. — Ми знали, що коли-небудь коня вкрадуть. Краще б ти його продав. Який неталан!

Старий відповів:

- Я не знаю всієї історії. Не знаю, чи він пішов, чи його вкрали. Існує факт, а все решта — судження. Ще невідомо, чи це неталан, чи благословення, і хто знає, що станеться потім.

Люди сміялися. Вони знали, що він трішки схиблений.

Через п’ятнадцять днів кінь несподівано повернувся й навіть привів із собою чотирьох лошат.

Люди знову зібралися й сказали:

- Правду ти говорив, старий: не лихо це насправді, а благо.

І знову чоловік сказав:

- Не знаю я ще всього. Тільки те, що коня не було, а потім він повернувся — хто знає, благосло­вення це чи ні. Як можете судити про всю книжку, якщо прочитали тільки одне слово в реченні?

Але люди все одно вирішили, що він не має рації, бо ж коней побільшало!

У старого був єдиний син. Він почав об’їжджати лошат, але за тиждень упав і зламав ногу.

Люди сказали:

- От не щастить! Твій син не зможе ходити, а він же єдина твоя підмога! Краще б ти продав коня й мав гроші.

І вкотре старий відповів їм:

- Ви, одержимі судженням, не заходьте так далеко. Я тільки знаю, що син упав і зламав ногу. Ніхто не знає, горе це чи благословення.

Так сталося, що за декілька тижнів розпочалася війна, і молодих хлопців забрали у військо. Залишився лише скалічений син старого. Усі люди плакали, тому що бій було програно й майже вся молодь загинула.

Люди прийшли до старого й сказали:

- Ти мав рацію, це виявилося благом. Може, твій син і скалічився, але він з тобою, а наші про­пали назавжди.

І знову чоловік відповів:

- Ви знову судите. Я не знаю всієї історії, і ніхто не знає...

Насправді, наша мандрівка не закінчується ніколи. Коли одні двері зачиняються, відчиняються інші. Ви досягаєте вершин, але з’являється інша, ще вища. Життя — безкінечна подорож.


Виділене в тексті слово можна замінити будь-яким з перелічених, ОКРІМ

варіанти відповідей

біда

горе

нещастя

бездарність

Запитання 32

ПРО СПРИЙНЯТТЯ ДІЙСНОСТІ

Жив собі в селі старий чоловік. Він був дуже бідний, але навіть королі заздрили йому, бо в нього був пречудовий білий кінь. Старому пропонували за коня великі гроші, але він відповідав:

- Цей кінь для мене не кінь, а товариш. Як можна продати товариша?

Чоловік бідував, але не погоджувався продати коня. Одного ранку кінь зник. Зібралося все село: люди почали осуджувати старого:

- Ти дурний, старий, — говорили йому. — Ми знали, що коли-небудь коня вкрадуть. Краще б ти його продав. Який неталан!

Старий відповів:

- Я не знаю всієї історії. Не знаю, чи він пішов, чи його вкрали. Існує факт, а все решта — судження. Ще невідомо, чи це неталан, чи благословення, і хто знає, що станеться потім.

Люди сміялися. Вони знали, що він трішки схиблений.

Через п’ятнадцять днів кінь несподівано повернувся й навіть привів із собою чотирьох лошат.

Люди знову зібралися й сказали:

- Правду ти говорив, старий: не лихо це насправді, а благо.

І знову чоловік сказав:

- Не знаю я ще всього. Тільки те, що коня не було, а потім він повернувся — хто знає, благосло­вення це чи ні. Як можете судити про всю книжку, якщо прочитали тільки одне слово в реченні?

Але люди все одно вирішили, що він не має рації, бо ж коней побільшало!

У старого був єдиний син. Він почав об’їжджати лошат, але за тиждень упав і зламав ногу.

Люди сказали:

- От не щастить! Твій син не зможе ходити, а він же єдина твоя підмога! Краще б ти продав коня й мав гроші.

І вкотре старий відповів їм:

- Ви, одержимі судженням, не заходьте так далеко. Я тільки знаю, що син упав і зламав ногу. Ніхто не знає, горе це чи благословення.

Так сталося, що за декілька тижнів розпочалася війна, і молодих хлопців забрали у військо. Залишився лише скалічений син старого. Усі люди плакали, тому що бій було програно й майже вся молодь загинула.

Люди прийшли до старого й сказали:

- Ти мав рацію, це виявилося благом. Може, твій син і скалічився, але він з тобою, а наші про­пали назавжди.

І знову чоловік відповів:

- Ви знову судите. Я не знаю всієї історії, і ніхто не знає...

Насправді, наша мандрівка не закінчується ніколи. Коли одні двері зачиняються, відчиняються інші. Ви досягаєте вершин, але з’являється інша, ще вища. Життя — безкінечна подорож.


Думки старого чоловіка, висловлені селянам, можна узагальнити словами

варіанти відповідей

не чіпляйте ярликів людям  

не можна продавати друзів  

ніколи не поспішайте з висновками

хай не засліплює вас любов до своїх дітей

Запитання 33

ПРО СПРИЙНЯТТЯ ДІЙСНОСТІ

Жив собі в селі старий чоловік. Він був дуже бідний, але навіть королі заздрили йому, бо в нього був пречудовий білий кінь. Старому пропонували за коня великі гроші, але він відповідав:

- Цей кінь для мене не кінь, а товариш. Як можна продати товариша?

Чоловік бідував, але не погоджувався продати коня. Одного ранку кінь зник. Зібралося все село: люди почали осуджувати старого:

- Ти дурний, старий, — говорили йому. — Ми знали, що коли-небудь коня вкрадуть. Краще б ти його продав. Який неталан!

Старий відповів:

- Я не знаю всієї історії. Не знаю, чи він пішов, чи його вкрали. Існує факт, а все решта — судження. Ще невідомо, чи це неталан, чи благословення, і хто знає, що станеться потім.

Люди сміялися. Вони знали, що він трішки схиблений.

Через п’ятнадцять днів кінь несподівано повернувся й навіть привів із собою чотирьох лошат.

Люди знову зібралися й сказали:

- Правду ти говорив, старий: не лихо це насправді, а благо.

І знову чоловік сказав:

- Не знаю я ще всього. Тільки те, що коня не було, а потім він повернувся — хто знає, благосло­вення це чи ні. Як можете судити про всю книжку, якщо прочитали тільки одне слово в реченні?

Але люди все одно вирішили, що він не має рації, бо ж коней побільшало!

У старого був єдиний син. Він почав об’їжджати лошат, але за тиждень упав і зламав ногу.

Люди сказали:

- От не щастить! Твій син не зможе ходити, а він же єдина твоя підмога! Краще б ти продав коня й мав гроші.

І вкотре старий відповів їм:

- Ви, одержимі судженням, не заходьте так далеко. Я тільки знаю, що син упав і зламав ногу. Ніхто не знає, горе це чи благословення.

Так сталося, що за декілька тижнів розпочалася війна, і молодих хлопців забрали у військо. Залишився лише скалічений син старого. Усі люди плакали, тому що бій було програно й майже вся молодь загинула.

Люди прийшли до старого й сказали:

- Ти мав рацію, це виявилося благом. Може, твій син і скалічився, але він з тобою, а наші про­пали назавжди.

І знову чоловік відповів:

- Ви знову судите. Я не знаю всієї історії, і ніхто не знає...

Насправді, наша мандрівка не закінчується ніколи. Коли одні двері зачиняються, відчиняються інші. Ви досягаєте вершин, але з’являється інша, ще вища. Життя — безкінечна подорож.

За жанром цей текст —

варіанти відповідей

казка

новела

балада

притча

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест