ЗНО 2021. МОВА 38 варіант

Додано: 30 березня 2021
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: ЗНО 21/38 укр.мова
28 запитань
Запитання 1

Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

з..явитися, надвечір..я, ін..єкція

миш..як, різьб..ярство, нав..ючений

В..ячеслав, Св..ятослав, Х..юстон

під..юдити, грав..юра, слов..янин

Запитання 2

Лексичну помилку допущено в рядку


варіанти відповідей

виговор з попередженням

запровадження виборності

оголошення подяки

посвідка на проживання

Запитання 3

Суфікс -ок має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

жучок

жовток

лужок

грибок

Запитання 4

Синонімами є всі слова в рядку


варіанти відповідей

говіркий, веселий, радісний

карати, мучити, тримати

деінде, подекуди, зблизька

артист, лицедій, актор

Запитання 5

НЕПРАВИЛЬНО узгоджено прикметник з іменником у рядку

варіанти відповідей

дорожній насип

небезпечний кір

прозорий тюль

запашний ваніль

Запитання 6

На перший склад падає наголос у слові


варіанти відповідей

текстовий

зручний

визвольний

фаховий

Запитання 7

Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.

(1) У 1924 році на радіо вперше пролунали звуки точного часу: із Гринвіцької обсерваторії,заснованої ще в XVII столітті, їхпередала британська компанія BBC.(2) А вже 1925 було запроваджено Всесвітній час, тож людство почало йти в ногу, тобто «в секунду». (3) От тільки для одного подружжя цей сигнал означав початок […]. (4) Виявляється діяла в Лондоні одна парочка, яка продавала час! (5) Сімейство Белвілів щодня їздило до Гринвіча, аби звіряти свій хронометр, а потім ці спритники збували інформацію понад 200 клієнтам, зокрема й годинникарям.

На місці пропуску в третьому реченні має бути слово

варіанти відповідей

краху

успіху

розвитку

бізнесу

Запитання 8

Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.

(1) У 1924 році на радіо вперше пролунали звуки точного часу: із Гринвіцької обсерваторії,заснованої ще в XVII столітті, їхпередала британська компанія BBC.(2) А вже 1925 було запроваджено Всесвітній час, тож людство почало йти в ногу, тобто «в секунду». (3) От тільки для одного подружжя цей сигнал означав початок […]. (4) Виявляється діяла в Лондоні одна парочка, яка продавала час! (5) Сімейство Белвілів щодня їздило до Гринвіча, аби звіряти свій хронометр, а потім ці спритники збували інформацію понад 200 клієнтам, зокрема й годинникарям.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 9

Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.

(1) У 1924 році на радіо вперше пролунали звуки точного часу: із Гринвіцької обсерваторії, заснованої ще в XVII столітті, їх передала британська компанія BBC.(2) А вже 1925 було запроваджено Всесвітній час, тож людство почало йти в ногу, тобто «в секунду». (3) От тільки для одного подружжя цей сигнал означав початок […]. (4) Виявляється діяла в Лондоні одна парочка, яка продавала час! (5) Сімейство Белвілів щодня їздило до Гринвіча, аби звіряти свій хронометр, а потім ці спритники збували інформацію понад 200 клієнтам, зокрема й годинникарям.

У ролі підмета в тексті вжито виділене слово

варіанти відповідей

час

сигнал

початок

хронометр

Запитання 10

Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.

(1) У 1924 році на радіо вперше пролунали звуки точного часу: із Гринвіцької обсерваторії, заснованої ще в XVII столітті, їх передала британська компанія BBC.(2) А вже 1925 було запроваджено Всесвітній час, тож людство почало йти в ногу, тобто «в секунду». (3) От тільки для одного подружжя цей сигнал означав початок […]. (4) Виявляється діяла в Лондоні одна парочка, яка продавала час! (5) Сімейство Белвілів щодня їздило до Гринвіча, аби звіряти свій хронометр, а потім ці спритники збували інформацію понад 200 клієнтам, зокрема й годинникарям.

Числівник 200 (речення 5) можна записати словом

варіанти відповідей

двісті

двостам

двомстам

двохстам

Запитання 11

Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка

варіанти відповідей

чобіт, лічба, качці

жолудь, отож, книжці

зір, відзимувати, газ

потічок, аякже, кроки

добрий, під’їхати, вигляд

Запитання 12

Помилку в написанні власної назви допущено в рядку

варіанти відповідей

Картина Леонардо да Вінчі «Залізний птах» наштовхнула киянина Ігоря Сікорського на винахід гвинтокрила.

Небесний тихохід відомого конструктора вперше здійнявся над землею напередодні Першої світової війни.

Чотиримоторний аероплан «Ілля Муромець» київського інженера згодом став справжньою легендою.

Ще один цікавий факт: літак названо на честь славного воїна Іллі з Моровійська на Чернігівщині.

Це цілком реальна людина, мощі якої нині покояться в Києво-Печерській Лаврі.

Запитання 13

Із дефісом треба писати всі слова в рядку

варіанти відповідей

ніжно/блакитний, ніжно/лиций, ніжно/колірний

кисло/солоний, кисло/молочний, кислото/стійкий

коренево/суфіксальний, корене/вмісний, корене/подібний

легко/одягнений, легко/атлетичний, легко/крилий

ідейно/політичний, ідейно/виховний, ідейно/художній

Запитання 14

Прочитайте речення.

День видався Ген(1)адію нескінчен(2)им через непродуман(3)у організацію район(4)их змагань та суперечки суд(5)ів.

Подвоєні літери треба писати на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 15

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

На шляху більшої … лауреатів і … конкурсів … перешкоди, однак прагнення перемоги завжди… до успіху.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків


варіанти відповідей

половини, дипломатів, трапляються, призводить

частини, дипломників, зустрічаються, приводить

частини, дипломантів, зустрічається, приводить

половини, дипломантів, трапляються, призводить

частини, дипломантів, трапляються, приводить

Запитання 16

НЕПРАВИЛЬНО поєднано числівник з іменником у рядку

варіанти відповідей

п’ять десятих відсотків

двадцять два комп’ютери

чотири з половиною роки

шістдесят п’ять гривень

тисяча три абітурієнти

Запитання 17

Потребує редагування речення


варіанти відповідей

Готуючись до іспитів, зазвичай користуються переліком екзаменаційних питань.

Розподіливши питання за розділами, позначте неопрацьовані, складіть план дій.

Проконсультувавшись із викладачем, починаємо повторення складного матеріалу.

Систематизуючи інформацію, робіть нотатки, кресліть схеми, використовуйте маркери.

Побачивши в такому списку проблемні теми, нехай відчай не охоплює вас.

Запитання 18

Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.

Старшокласники подякували ... за хорошу новину й розбіглися по ..., лише ... залишилися й розпочали планувати майбутню поїздку.

Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків

варіанти відповідей

Людмилі Володимирівні, класах, троє учениць

Людмилу Володимирівну, класах, три учениці

Людмилі Володимирівній, класам, троє учениць

Людмилі Володимирівні, класах, три учениці

Людмилі Володимирівні, класам, три учениці

Запитання 19

Прочитайте діалог (цифри позначають номери реплік).

— (1) Добрий день, Ольго Козаченко, не бачила тебе з випускного вечора. Як справи?

— (2) Вітаю, Жанно Сергіївна! Дякую, у мене все гаразд. А у Вас що нового?

— (3) Я, Олю, як завжди, уся в шкільних клопотах. Цікаво, що ти робиш, моя дівчино?

— (4) Я, пані вчителько, працюю фітнес-тренером, і мені це до вподоби.

— (5) Молодець, юна тренерко! Це прекрасно, що знайшла заняття до душі. Успіхів тобі!

НЕПРАВИЛЬНО утворено форму кличного відмінка в репліці

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 20

Складносурядним є речення

варіанти відповідей

Слова стосунки, ставлення, відносини, взаємини утворюють синонімічний ряд, проте кожне з них має своє значення й відрізняється лексичною сполучуваністю.

Для позначення взаємодії між членами колективу чи громади, групами, об’єднаннями використовують слова ставлення, стосунки та взаємини(взаємини між дітьми).

Уживання із цим значенням слова відношення не є правильним, оскільки воно передає взаємозв’язки лише між предметами, явищами тощо (математичне відношення).

У багатьох словосполученнях різних галузей науки переважно суспільного, економічного та політичного змісту вживають термін відносини (виробничі відносини).

Поглиблюйте свої знання зі слововживання й слідкуйте за правильністю мови, збагачуючи її синонімічними рядами.

Запитання 21

Пряму мову в реченні Іван сказав«Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою в рядку

варіанти відповідей

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як вони сприймають мої ідеї.

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, для нього важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають його ідеї.

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що про нього думають інші, як сприймають його ідеї.

Іван сказав, що будь-якій людині важливо знати, що про неї думають інші, як сприймають її ідеї.

Іван сказав, що йому, як і будь-якій людині, важливо знати, що про неї думають інші, як вони сприймають її ідеї.

Запитання 22

Безсполучникове складне речення можна утворити, якщо до фрагмента«Головною в байках Сковороди є його філософія...» додати

варіанти відповідей

безцінне «зерно істини», пізнане автором.

а не їхня складна мова чи прозова форма.

саме вона становила сенс життя мудреця.

і ми прагнемо осягнути її глибинну суть.

прихована в алегоричних образах.

Запитання 23

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Аналізуючи збірку «Замість сонетів і октав»,(1) розуміємо,(2) що Тичина сприйняв настанову Олександра Скрябіна щодо вираження в мистецтві модерних,(3) народжених часом ідей, образів засобами оригінального(4) поетичного стилю –(5) дисонансної співзвучності та нестійкої гармонії.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

кома 1 – при відокремленій обставині

кома 2 – перед підрядною частиною складного речення

кома 3 – при відокремленому означенні

на місці цифри 4 коми немає, оскільки означення не є однорідними

тире 5 – при відокремленій прикладці

Запитання 24

Увідповідніть фразеологізм із його антонімом.

Фразеологізм Антонім

1 аж іскри летять А хоч відбавляй

2 як кіт наплакав Б невелике цабе

3 не в тім’я битий В як мокре горить

4 птах високого польоту Г під дудку стрибати

Д пороху не вигадає

варіанти відповідей

1В 2А 3Д 4Б

1А 2В 3Д 4Б

1В 2Д 3А 4Б

1В 2А 3Б 4Д

1В 2А 3Д 4Г

Запитання 25

Приєднайте до фрагмента «Помилки друзів варто виправляти або вибачати,..» підрядну частину та з’ясуйте вид кожного з утворених складнопідрядних речень.

Вид складнопідрядного речення

1 з підрядним обставинним мети

2 з підрядним обставинним причини

3 з підрядним обставинним допустовим

4 з підрядним обставинним умови

Підрядна частина

А бо самі теж, буває, чинимо нерозважливо.

Б щоби зберегти найцінніше – щирі й теплі почуття.

В як колись рідні прощали нам дитячі витівки.

Г якщо справді хочемо збудувати довірливі взаємини.

Д хоч образа іноді розхитує підвалини хороших стосунків.

варіанти відповідей

1Б 2А 3Д 4Г

1А 2Б 3Д 4Г

1Б 2Д 3А 4Г

1Б 2А 3Г 4Д

1Б 2А 3Д 4В

Запитання 26

З’ясуйте, яким членом речення є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

Речення

1 Знов (1)зозулі голос чути (2)в лісі,

2 Ластівки (3)гніздечко звили в стрісі.

3 А вівчар жене отару плаєм,

4 Тьохнув пісню (4)соловей за гаєм.

Член речення

А присудок

Б підмет

В означення

Г додаток

Д обставина

варіанти відповідей

1В 2Д 3Г 4Б

1Д 2В 3Г 4Б

1В 2Г 3Д 4Б

1В 2Д 3Б 4Г

1В 2Д 3Г 4А

Запитання 27

Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.

Тип односкладного речення

1 називне

2 означено-особове

3 неозначено-особове

4 безособове

Приклад речення

А Марнували літечко, марнували…

Б А тепер осінні вже карнавали.

В Чорна ніч, інкрустована ніжністю…

Г Хай буде все небачене побачено.

Д І над тобою сто разів дощем заплачу…

варіанти відповідей

1В 2Д 3А 4Г

1Д 2В 3А 4Г

1В 2А 3Д 4Г

1В 2Д 3Г 4А

1В 2Д 3А 4Б

Запитання 28

З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1)У сучасному, раз у раз (2)змінюваному світі людина має мислити нестандартно, (3)пропонуючи цікаві рішення (4)та продукуючи нові ідеї.

1 А дієприкметник (форма дієслова)

2 Б дієприслівник (форма дієслова)

3 В прийменник

4 Г сполучник

Д частка

варіанти відповідей

1В 2А 3Б 4Г

1А 2В 3Б 4Г

1В 2Б 3А 4Г

1В 2А 3Г 4Б

1В 2А 3Б 4Д

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест