М’який знак треба писати на місці пропуску в обох словах рядка
Лексичну помилку допущено в рядку
НЕМАЄ закінчення в обох словах рядка
Граматично НЕПРАВИЛЬНЕ продовження речення «Добираючи збалансовану дієту,..» наведено в рядку
Складним є речення
На другий склад падає наголос у слові
Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. (5) У/далині […] степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, 3 красиво так, не налюбувався б! (7) На/багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!
Прикладка є в реченні
Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. (5) У/далині […] степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, 3 красиво так, не налюбувався б! (7) На/багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!
Пунктуаційну помилку допущено в реченні
Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. (5) У/далині […] степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, 3 красиво так, не налюбувався б! (7) На/багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!
Окремо в тексті треба писати
Проаналізуйте текст і виконайте завдання до нього.
(1) Картина відкривалася справді чудова: з високої гори видно було все місто. (2) Церкви підняли високо в/гору свої зелені, мов травою вкриті голови; біліли білі боки, мов із крейди вистругані. (3) Річка блищала, звивалася змією по жовтому пісочку, пускаючи легенький димок туману із себе. (4) Не/далеко від гори велика стіна обвивала кругом розкішний садок, здоровенну пустку-будинок. (5) У/далині […] степ, тонув у своїй зеленій траві то здіймаючись, то опадаючи. (6) Гарно всюди, 3 красиво так, не налюбувався б! (7) На/багато років уперед я був зачарований красою рідного краю!
У п’ятому реченні пропущено слово
Підкреслені літери позначають однаковий звук у кожному слові рядка
Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Разом треба писати всі слова в рядку
Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Щоб … впоратися з контрольними завданнями, не полінуйтеся ... підручник і повторити матеріал, зосередившись на … з правил. Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Правильно побудовано словосполучення на позначення часу в рядку
Граматичну помилку щодо вживання однорідних членів допущено в реченні
Прочитайте діалог.
— Назаре, обов’язково забери сестру з дитсадка, – попросила мати.
— На жаль, не зможу: я пропустив багато репетицій, – відповів син.
Точно передає зміст діалогу речення
Літеру у треба писати на місці всіх пропусків у рядку
Прочитайте речення, у якому пропущено окремі слова.
Згідно із заповітом Альфреда Нобеля було створено фонд для преміювання тих, хто зробив … внесок у науку, і за 118 … існування премії її отримало близько … осіб.
Правильним є варіант послідовного заповнення пропусків
Форму наказового способу дієслова вжито в реченні
Граматичну помилку допущено в реченні
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Усі знайомі Катерини Білокур зауважують,(1) що мисткиня була мовчазною,(2) секретами майстерності не ділилася,(3) свою творчу лабораторію приховувала від стороннього ока:(4) певно,(5) десь інтуїтивно відчувала,(6) що їй дано бачення природи,(7) не підвладне нікому іншому.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Увідповідніть фразеологізм із його синонімом.
Фразеологізм
1 як на голках
2 як гора з плечей
3 як лисому гребінь
4 як у воду опущений
Синонім
А як з гуски вода
Б як чорна хмара
В як торішні бублики
Г як камінь з душі
Д як на вугіллі
Доберіть приклад до кожного типу складного речення.
Тип складного речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 з різними видами зв’язку
Приклад речення
А Поняття «дрес-код» прийшло до нас із Великої Британії, що відома своїм консерватизмом і суворими правилами публічної поведінки.
Б Дрес-код – це рекомендації й правила хорошого тону, утілені в певному стилі одягу й аксесуарів.
В Зараз дрес-код на роботі або на вечірці вже мало кого дивує: він є радше підтвердженням дотримання корпоративної етики чи лояльності одного стосовно інших.
Г Ба більше, одяг ділової людини нині став символом успіху й достатку, дрес-код започаткував у моді новий напрям, що охопив практично всі верстви населення розвинених країн.
Д Правильно вибирати одяг – це своєрідне мистецтво, і тому основи дрес-коду часто вивчають у багатьох закладах освіти та великих корпораціях.
Доберіть приклад до кожного типу односкладного речення.
Тип односкладного речення
1 означено-особове 2 неозначено-особове 3 безособове 4 називне
Приклад речення
А Крилата творчості хвилина…
Б Віддай людині крихітку себе.
В І без ілюзій жить порадили мені…
Г Над долею моєю – тихе сяйво…
Д Митцю не треба нагород.
Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.
Умова вживання тире
1 тире при відокремленій прикладці
2 тире між підметом і присудком
3 тире в безсполучниковому реченні
4 тире в реченні з однорідними членами
Приклад речення
А Хто може похвалитися тим, що знає життя й творчість Василя Яковича Єрошенка – видатного письменника, філософа, музиканта, педагога, есперантиста, поліглота?
Б У Японії та Китаї він був відомим, навіть популярним письменником – у Європі ж мало хто чув про цього талановитого митця.
В Найскладніші для європейців мови: японську, китайську – письменник знав досконало.
Г Українець Василь Єрошенко – класик японської літератури, який увійшов у її історію під прізвищем Еросіенко.
Д Василь Якович залишив по собі яскравий слід – і кому, як не нам, увіковічити пам’ять про японського класика-українця виданням його творів рідною мовою?
З’ясуйте, якими частинами мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Надвечірнє сонце, (1)вихопившись із хмари, кинуло коротку тінь під пнями, (2)навколо (3)яких літо (4)щороку кораловим намистом розсипає запашну суницю.
1 А займенник
2 Б форма дієслова (дієприслівник)
3 В прислівник
4 Г прийменник
Д сполучник
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома