18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

ЗНО 2021. МОВА 40 варіант

Додано: 22 лютого
Предмет: Українська мова, 11 клас
Копія з тесту: ЗНО 2021. МОВА 40 варіант
Тест виконано: 2 рази
33 запитання
Запитання 1

Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення 

варіанти відповідей

Заспівала сопілочка осьдечки за вікном

Відповідаючи їм, не забудьте подякувати

Ці квитки можна обміняти в касі вокзалу

Лікувальні можливості живокосту безмежні

Запитання 2

Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)

(1)Чотирнадцятого (2)листопада трапився курйозний (3)випадок: (4)мережа магазинів (5)«Решето» продала покупцям цілий (6)центнер (7)курятини всього за (8)сімдесят гривень, про що свідчив (9)виразний (10)цінник.

НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами

варіанти відповідей

1, 3, 6, 8

1, 4, 7, 10

2, 3, 6, 9

2, 4, 5, 10

Запитання 3

НЕ потрібна жодна буква на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

ціліс..ність, балас..ний, проїз..ний

жаліс..ний, свис..нути, контрас..ний

блис..нути, тиж..невик, капус..няк

форпос..ний, ненавис..ний, віс..ник

Запитання 4

Букву и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

пр..буток, пр..варений, пр..своєння

пр..бічник, пр..славний, пр..леглий

пр..хований, пр..звисько, пр..гріти

пр..велебний, пр..бій, пр..вабливий

Запитання 5

Подвоєння букв є в усіх словах рядка

варіанти відповідей

заздріст..ю, нездолáн..ий, зіл..я

жовч..ю, зван..я, довгождан..ий

громад..я, велич..ю, старан..ість

спотворен..ий, забут..я, суд..ею

Запитання 6

М’який знак на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

кол..оровість, промін..чик, різ..бяр

гагауз..кий, гет..манщина, тис..нява

дівчинон..ці, ковал..ський, лос..йон

піднос..ся, задзелен..чати, посид..мо 

Запитання 7

Прочитайте уривок (цифра позначає контрольне місце).

З(1)посеред вітчизняних архітекторів варто виокремити Івана Левинського, який за свою сорока(2)літню діяльність спроєктував сотні будівель житлово(3)побутового та громадського призначення, що можуть здивувати будь(4)кого нестандартністю рішень.

Дефіс треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

1

2

3

4

Запитання 8

НЕМАЄ орфографічних помилок у реченні

варіанти відповідей

У ситуації супержорсткої конкуренції на ринку туристичні агенції намагаються ставати все дужче клієнтоорієнтованими.

Для цього вони створюють не які-небуть примітивні інформаційні сайти, а справжні освітньо розважальні ресурси.

Тут потенційному клієнтові можна як замовити квиток у якусь екзотичну місцевісць, так і чи мало довідатися про неї.

Отже, куди б ви не вирішили поїхати, мабудь, точно щось цікаве й корисне вже знатемете про обраний куточок світу.

Запитання 9

Суфікс -ин- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

бадилина

стеблина

височина

соломина

Запитання 10

Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.

Дистанційна форма (10)______ освіти – це (11)______ навчання, яке проходить переважно за опосередкованої взаємодії віддалених (12)______ учасників освітнього процесу в спеціалізованому (13)______, що (14)______ на базі сучасних психологопедагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

10.

варіанти відповідей

отримання

набуття

одержання

здобуття

Запитання 11

Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.

Дистанційна форма (10)______ освіти – це (11)______ навчання, яке проходить переважно за опосередкованої взаємодії віддалених (12)______ учасників освітнього процесу в спеціалізованому (13)______, що (14)______ на базі сучасних психологопедагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

11.

варіанти відповідей

індивідуалізоване

індивідуалістичне

індивідуальне

індивідуалістське

Запитання 12

Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.

Дистанційна форма (10)______ освіти – це (11)______ навчання, яке проходить переважно за опосередкованої взаємодії віддалених (12)______ учасників освітнього процесу в спеціалізованому (13)______, що (14)______ на базі сучасних психологопедагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

12.

варіанти відповідей

один від одного

одне до одного

один з одним

одне між одним

Запитання 13

Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.

Дистанційна форма (10)______ освіти – це (11)______ навчання, яке проходить переважно за опосередкованої взаємодії віддалених (12)______ учасників освітнього процесу в спеціалізованому (13)______, що (14)______ на базі сучасних психологопедагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

13.

варіанти відповідей

середовищі

осередку

посереднику

осерді

Запитання 14

Завдання 10–14 стосуються речення з пронумерованими пропусками. Відновіть початковий зміст цього речення, добираючи для кожного з пропусків 10–14 правильний варіант з-поміж запропонованих у відповідних за номерами завданнях.

Дистанційна форма (10)______ освіти – це (11)______ навчання, яке проходить переважно за опосередкованої взаємодії віддалених (12)______ учасників освітнього процесу в спеціалізованому (13)______, що (14)______ на базі сучасних психологопедагогічних та інформаційно-комунікаційних технологій.

14.

варіанти відповідей

знаходиться

функціонує

перебуває

оперує

Запитання 15

Редагування потребує речення

варіанти відповідей

Людство неабияк переймається станом навколишнього середовища.

Автомобілі й теплові електростанції дуже забруднюють атмосферу.

Якість питної води залежить від умов очищення та транспортування.

Громадські організації часто проводять моніторинг стану природи.

У більшості держав світу уряди піклуються й охороняють довкілля.

Запитання 16

Пряму мову в реченні Іван сказав: «Як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають мої ідеї» правильно передано непрямою в рядку

варіанти відповідей

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, мені важливо знати, що про мене думають інші, як вони сприймають мої ідеї

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, для нього важливо знати, що про мене думають інші, як сприймають його ідеї.

Іван сказав, що йому, як і будь-якій людині, важливо знати, що про неї думають інші, як вони сприймають її ідеї.

Іван сказав, що йому, як і будь-якій людині, важливо знати, що про них думають, як сприймають їхні ідеї.

Іван сказав, що, як і будь-якій людині, йому важливо знати, що про нього думають інші, як сприймають його ідеї.

Запитання 17

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Кожен користувач Siri або Alexa,(1) очевидно,(2) знає,(3) що цифрові помічники не завжди правильно трактують команди власників гаджетів:(4) програмам не вистачає визначеної психологами «теорії розуму» –(5) уміння розпізнавати емоції,(6) думки та наміри людей.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1, 2 – при вставному слові

кома 3 – перед підрядною частиною складного речення

двокрапка 4 – між частинами складного речення, що поєднані безсполучниковим зв’язком

тире 5 – на місці пропущеного члена речення

кома 6 – при однорідних членах речення

Запитання 18

Прочитайте діалог.

Привітавшись, Болік дістав із кишені піджака кілька дисків.

– Що це? – запитав я.

– Музику нам записав, – пояснив Болік. – Щоб дорогою слухати.

– Та в мене свій плеєр є, – відповів я.

Останню репліку співрозмовника Болік має інтерпретувати для себе як те, що його супутник

варіанти відповідей

має бездисковий плеєр

любить іншу музику

не слухає музики з дисків

ображений ініціативою товариша

слухатиме свою музику

Запитання 19

Завдання 19–23 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

19. Я вам __________ скуштувати нашої __________ піци, випеченої за спеціальним рецептом у дров’яній печі.

варіанти відповідей

порадю, щонайсвіжішої

поражу, найсвіженькішої

поражджу, самої свіжої

порадьжу, якнайнайсвіжої

пораджу, найбільш свіжої

Запитання 20

20. Слухай-но, __________, чи не міг би ти купити мені __________ гуаш?

варіанти відповідей

Остап, червоний

Остапе, червону

Остап, червоне

Остапе, червоний

Остапу, червону

Запитання 21

21. __________ Чарльза Дарвіна, головною рушійною силою еволюції є __________ добір.

варіанти відповідей

По теорії, природній

За теорією, природний

Згідно теорії, природний

У відповідності до теорії, природній

Відповідно теорії, природній

Запитання 22

22. За час російсько-української війни цей славетний козацький край мобілізував більше __________ воїнів, прийняв тисячі поранених і налічує понад __________ волонтерів.

варіанти відповідей

двадцять тисяч, двохста тисяч

двадцяти тисячі, двохсот тисяч

двадцятьох тисяч, двухсот тисяч

двадцятьох тисяч, двохстах тисяч

двадцяти тисяч, двісті тисяч

Запитання 23

23. Старшокласники подякували __________ за таку чудову новину й розбіглися по __________, і лише __________ залишилися й розпочали планувати майбутню поїздку.

варіанти відповідей

Людмилі Володимирівні, кабінетах, троє учениць

Людмилу Володимирівну, кабінетах, три учениці

Людмилі Володимирівній, кабінетам, троє учениць

Людмилу Володимирівну, кабінетам, три учениці

Людмилі Володимирівні, кабінетах, три учениці

Запитання 24

Завдання 24–28 стосуються речень, що первісно, за іншого порядку їх, становили зв’язний текст. Прочитайте речення й виконайте завдання до них.

1. Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.

2. В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.

3. ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».

4. Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).

5. Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.

Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку

варіанти відповідей

3, 1, 4, 5, 2

3, 5, 4, 2, 1

3, 1, 2, 5, 4

3, 4, 1, 5, 2

3, 2, 5, 4, 1

Запитання 25

1. Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.

2. В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.

3. ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».

4. Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).

5. Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.

Складносурядним є речення

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 26

1. Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.

2. В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.

3. ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».

4. Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).

5. Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

1

2

3

4

5

Запитання 27

1. Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.

2. В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.

3. ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».

4. Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).

5. Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.

Однорідні члени є в обох реченнях

варіанти відповідей

1 і 2

2 і 4

2 і 3

5 і 4

1 і 5

Запитання 28

1. Саме завдяки такому всеохопному підходу жодна українська дитина не відчуватиме себе вилученою із соціуму – і це головне завдання реалізації інклюзивної освітньої політики на державному рівні.

2. В Україні найчастіше відповідне навчання розуміють вузько, а саме як такий спосіб здобуття освіти, коли учні або студенти з особливими потребами перебувають у загальному освітньому просторі за місцем свого проживання, що є альтернативою інтернатній системі або домашньому чи індивідуальному навчанню.

3. ЮНЕСКО визначає інклюзивне навчання як «процес звернення і відповіді на різноманітні потреби учнів, щоб забезпечити їхню участь в освітньому процесі, культурних заходах і житті громади».

4. Іншими словами, утвердження в Україні принципів дійсно інклюзивної освіти передбачає створення однакових можливостей щодо всіх категорій дітей зокрема й для 18 546 школярів з особливими потребами (станом на 2018 рік).

5. Питання інклюзії, безсумнівно, варто розглядати ширше, а не лише як створення доступного освітнього простору для дітей з особливими потребами.

Число 18 546 з речення 4 правильно записано словами в рядку

варіанти відповідей

вісімнадцятьох тисяч п’ятиста сорока шести

вісімнадцяти тисяч п’ятисот сорока шести

вісімнадцятьох тисяч п’ятьохсот сорока шістьох

вісімнадцяти тисяч п’ятиста сороках шістьох

вісімнадцяти тисяч п’ятистах сорока шістьох

Запитання 29

Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.

Речення

1 Ініціативна група висадила на пустирі дерева, вирішивши так […] комунальників.

2 Для успішного перебігу будь-якої справи важливим є правильний розподіл обов’язків: головне – […] людину з лідерськими якостями.

3 Оцінюючи чиїсь учинки, не будьте категоричними, якщо не знаєте всіх обставин, спробуйте себе […] іншого.

4 За такого непередбачуваного перебігу подій доведеться […] все: або пан, або пропав!

Фразеологізм

А поставити на місце

Б поставити на чолі

В поставити на карту

Г поставити перед фактом

Д поставити на ноги

варіанти відповідей

1Г 2Б 3А 4В

1А 2Б 3Г 4В

1Г 2Б 3А 4Д

1Б 2Г 3А 4В

1Г 2Б 3В 4А

Запитання 30

З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні форми слів (цифра позначає наступну форму слова).

Форми слів у реченні Ілон Маск (1)відомий своїми побоюваннями щодо розвитку штучного інтелекту, ба (2)більше: він уважає останні здобутки, (3)досягнуті в (4)цій галузі, найбільшою загрозою для існування людства.

Частина мови

А займенник

Б прикметник

В дієслово (дієприкметник)

Г прислівник

Д прийменник

варіанти відповідей

1Б 2Г 3В 4А

1Г 2Б 3В 4А

1Б 2В 3Г 4А

1Б 2Г 3А 4В

1Д 2Г 3В 4А

Запитання 31

Доберіть приклад до кожної умови вживання тире.

Приклад речення

1 Полюси мого світу – карамель і полин.

2 Поміж ними – пустельні поля магнетизму.

3 Тут немає землі – і не видно землі.

4 Є один тільки метод – молитися й дихать.

Умова

А тире при відокремленому означенні

Б тире в складносурядному реченні

В тире на місці пропущеного члена речення

Г тире в складному безсполучниковому реченні

Д тире між підметом і присудком

варіанти відповідей

1Д 2В 3Б 4А

1В 2Д 3Б 4А

1А 2В 3Б 4Д

1Б 2В 3Д 4А

1Г 2В 3Б 4А

Запитання 32

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень. Логіку такого поєднання показано на схемі.

Я пишу швидко. як? яким чином?

Іван грає так, як його навчили. як? яким чином?

Просте речення

1 Десь із рік тому я поїхав до Старобільська навчатися комп’ютерного дизайну.

2 Незважаючи на труднощі, намагався опанувати складний матеріал.

3 Через пандемію COVID-19 продовжив навчання самостійно.

4 Як відомо, за розуміння основ предмета опановувати щось самостійно доволі легко.

Складне речення

А Я постійно намагаюся підвищувати власну майстерність, аби не пасти задніх у своїй галузі.

Б Хай як інформаційні технології роблять інакшим наше життя, замінити ними живе спілкування під час навчання неможливо.

В Іноді найбільші прориви в дослідженні будь-чого стаються несподівано, адже ніколи не передбачиш сприятливого для цього збігу обставин.

Г Якщо брати до уваги лише позитивні результати власної діяльності, можна не боятися труднощів на шляху до мети.

Д Закономірно не знати того, що тобі раніше не траплялося.

варіанти відповідей

1А 2Б 3В 4Г

1Б 2А 3В 4Г

ГА 2Б 3В 4А

1А 2В 3Б 4Г

1А 2Б 3В 4Д

Запитання 33

З’ясуйте тип кожного речення в тексті (цифра позначає наступне речення).

Речення (текст) (1) Японія традиційно була сільськогосподарською країною: самé існування її мешканців і їхній добробут залежали від довкілля. (2) Японці вирішили не боротися з природою, а любити її, гармонізувати з нею своє життя, навчитися пильно спостерігати за найменшими змінами. (3) Народження й умирання людини поєдналися з пробудженням і згасанням природи, так що істота й усе навколо стали рівними перед вічними небесами. (4) Пори року проникли й у звичайне спілкування: навіть у сучасному листуванні японці обов’язково мають згадати поточний сезон, щоб показати свою ґречність.

Тип речення

А просте ускладнене

Б складносурядне

В складнопідрядне

Г складне безсполучникове

Д складне з різними видами зв’язку

варіанти відповідей

1Г 2А 3В 4Д

1А 2Г 3В 4Д

1Д 2А 3В 4Г

1Г 2Д 3В 4А

1Г 2А 3В 4Б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест