Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах речення
Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).
Психологиня, (1)донька моєї (2)подруги, пообіцяла (3)принести (4)черговий (5)фаховий журнал, де зробила (6)позначки щодо цікавих (7)випадків (8)підліткових (9)уподобань.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
Спрощення в групах приголосних треба позначати на письмі в усіх словах рядка
Помилку в написанні слова допущено в рядку
Букву Е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Апостроф на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
Дефіс замість скісної риски треба писати в усіх словах рядка
НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
Суфікс -ищ- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ
Основною метою цьогорічного ділового форуму є (34) __ майданчика для обміну практичним досвідом, пошуку відповідей на (35) __ під час пленарного засідання питання, із якими щодня (36) __ керівники підприємств, а також для отримання юридичних консультацій, ознайомлення з інноваційними технологіями. Усі учасники заходу мали чудову нагоду розширити партнерську мережу завдяки (37) __ зустрічам з колегами під час як офіційних, так і (38) __частин заходу.
Основною метою цьогорічного ділового форуму є (34) __ майданчика для обміну практичним досвідом, пошуку відповідей на (35) __ під час пленарного засідання питання, із якими щодня (36) __ керівники підприємств, а також для отримання юридичних консультацій, ознайомлення з інноваційними технологіями. Усі учасники заходу мали чудову нагоду розширити партнерську мережу завдяки (37) __ зустрічам з колегами під час як офіційних, так і (38) __частин заходу.
Основною метою цьогорічного ділового форуму є (34) __ майданчика для обміну практичним досвідом, пошуку відповідей на (35) __ під час пленарного засідання питання, із якими щодня (36) __ керівники підприємств, а також для отримання юридичних консультацій, ознайомлення з інноваційними технологіями. Усі учасники заходу мали чудову нагоду розширити партнерську мережу завдяки (37) __ зустрічам з колегами під час як офіційних, так і (38) __частин заходу.
Основною метою цьогорічного ділового форуму є (34) __ майданчика для обміну практичним досвідом, пошуку відповідей на (35) __ під час пленарного засідання питання, із якими щодня (36) __ керівники підприємств, а також для отримання юридичних консультацій, ознайомлення з інноваційними технологіями. Усі учасники заходу мали чудову нагоду розширити партнерську мережу завдяки (37) __ зустрічам з колегами під час як офіційних, так і (38) __частин заходу.
Основною метою цьогорічного ділового форуму є (34) __ майданчика для обміну практичним досвідом, пошуку відповідей на (35) __ під час пленарного засідання питання, із якими щодня (36) __ керівники підприємств, а також для отримання юридичних консультацій, ознайомлення з інноваційними технологіями. Усі учасники заходу мали чудову нагоду розширити партнерську мережу завдяки (37) __ зустрічам з колегами під час як офіційних, так і (38) __частин заходу.
Потребує редагування речення
НЕПРАВИЛЬНО оформлено чужу мову в рядку
Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Учені створили програму,(1) давно очікувану користувачами:(2) за її допомогою можемо проникати в «розум» інших комп’ютерів,(3) передбачаючи їхні майбутні дії,(4) і цю розробку,(5) що здатна здійснити революцію в науці,(6) уже називають першим кроком до вільної взаємодії між людьми та машинами.
НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування вживання розділових знаків, запропоноване в рядку
Прочитайте діалог.
— Марічко, роздрукуй нарешті пакет потрібних документів, – укотре емоційно нагадав тато.
— На жаль, сьогодні не зможу: треба замінити картридж, а новий привезуть лише завтра, – відповіла донька.
Точно передає зміст діалогу речення
Не __ на часі, коли очищаєте кавомолку після використання, цим ви __ термін її використання.
Спочатку подадуть __ кружальцями салямі та шматочки твердого __ у формі трикутничків.
Запрошуємо на тренінг з письменницької майстерності, де Вас навчать __ якісного художнього тексту. На заняттях працюємо в зошитах, створених __культової книги «Гра престолів».
Візитівкою виставкового стенда, розташованого в павільйоні ВДНГ, цього року __робот-газонокосарка: саме це диво привабило __ кількість відвідувачів.
Емігрантські поневіряння Євгена Маланюка розпочалися з Польщі ще __ року, потім були Чехословаччина, Німеччина, а у віці __ років письменник залишає Європу й упродовж останніх __ живе в США.
∆ Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
O Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
◊ Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
□ Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
© Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.
Зміст первісного тексту буде відновлено, якщо речення розташувати в такій послідовності
∆ Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
O Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
◊ Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
□ Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
© Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.
Відокремленою обставиною ускладнено речення, позначене
∆ Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
O Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
◊ Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
□ Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
© Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.
Вставним словом ускладнено речення, позначене
∆ Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
O Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
◊ Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
□ Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
© Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.
Пунктуаційну помилку допущено в реченні, позначеному
∆ Коли нас так усамітнили, це виявилося руйнівною силою, і саме тому всі знову почали телефонувати одне одному, щоб соціалізуватися.
O Такий стан якому немає альтернативи, – це своєрідне ув’язнення в одиночній камері, адже бути людиною можна тільки в громаді.
◊ Ізоляція – жахливе явище, що руйнує нашу ідентичність, індивідуальність, але в умовах пандемії людство повинно було до цього вдатися.
□ Лише перебуваючи в ній, ми стаємо собою справжніми, хоча кожен має право на неповторність, унікальність.
© Погодьмося, це є цілком природно: людина прагне до суспільства, хоче бодай якось вийти з ізоляції або принаймні зменшити її тягар хоча б за допомогою телефона.
Однорідні присудки є в реченні, позначеному
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 рвали боки 2 рвали руки 3 рвали вуха 4 рвали горло
Речення
А Наші хлопці допомагали організувати вечірку до Дня студента: обладнання було таке важке, що довго […], поки все облаштували.
Б Тільки-от музику якусь дивну грали: гості, здивовані незрозумілими звуками, жалілися, що вони дійсно[…].
В Була й одна компанія незадоволених: ці молодики так наполегливо вимагали замінити диджея, просто […].
Г І без модників і модниць не обійшлося: в ультрафіолеті їхні футболки так блищали, що аж […].
Д Під кінець вечірки все налагодилося, бо жартівники виступили так, що всі […].
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 рвали боки 2 рвали руки 3 рвали вуха 4 рвали горло
Речення
А Наші хлопці допомагали організувати вечірку до Дня студента: обладнання було таке важке, що довго […], поки все облаштували.
Б Тільки-от музику якусь дивну грали: гості, здивовані незрозумілими звуками, жалілися, що вони дійсно[…].
В Була й одна компанія незадоволених: ці молодики так наполегливо вимагали замінити диджея, просто […].
Г І без модників і модниць не обійшлося: в ультрафіолеті їхні футболки так блищали, що аж […].
Д Під кінець вечірки все налагодилося, бо жартівники виступили так, що всі […].
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 рвали боки 2 рвали руки 3 рвали вуха 4 рвали горло
Речення
А Наші хлопці допомагали організувати вечірку до Дня студента: обладнання було таке важке, що довго […], поки все облаштували.
Б Тільки-от музику якусь дивну грали: гості, здивовані незрозумілими звуками, жалілися, що вони дійсно[…].
В Була й одна компанія незадоволених: ці молодики так наполегливо вимагали замінити диджея, просто […].
Г І без модників і модниць не обійшлося: в ультрафіолеті їхні футболки так блищали, що аж […].
Д Під кінець вечірки все налагодилося, бо жартівники виступили так, що всі […].
Доберіть до кожного речення, у якому зроблено пропуск, відповідний за значенням фразеологізм.
Фразеологізм
1 рвали боки 2 рвали руки 3 рвали вуха 4 рвали горло
Речення
А Наші хлопці допомагали організувати вечірку до Дня студента: обладнання було таке важке, що довго […], поки все облаштували.
Б Тільки-от музику якусь дивну грали: гості, здивовані незрозумілими звуками, жалілися, що вони дійсно[…].
В Була й одна компанія незадоволених: ці молодики так наполегливо вимагали замінити диджея, просто […].
Г І без модників і модниць не обійшлося: в ультрафіолеті їхні футболки так блищали, що аж […].
Д Під кінець вечірки все налагодилося, бо жартівники виступили так, що всі […].
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Меми (1)зазвичай метафоричні, (2)однак ніщо так не вбиває метафору, як її (3)надуживаність, унаслідок чого цей троп перетворюється на банальність, штамп, тобто на (4)той самий мем.
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Меми (1)зазвичай метафоричні, (2)однак ніщо так не вбиває метафору, як її (3)надуживаність, унаслідок чого цей троп перетворюється на банальність, штамп, тобто на (4)той самий мем.
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Меми (1)зазвичай метафоричні, (2)однак ніщо так не вбиває метафору, як її (3)надуживаність, унаслідок чого цей троп перетворюється на банальність, штамп, тобто на (4)той самий мем.
З’ясуйте, до яких частин мови належать виділені в реченні слова (цифра позначає наступне слово). Меми (1)зазвичай метафоричні, (2)однак ніщо так не вбиває метафору, як її (3)надуживаність, унаслідок чого цей троп перетворюється на банальність, штамп, тобто на (4)той самий мем.
З’ясуйте тип кожного речення.
Речення
1 До кожного лікарського засобу додано інструкцію; спочатку може здатися, що інформація в ній призначена лише для фахівців, але це не так.
2 Насамперед потрібно впевнитися, чи назва препарату на упакуванні збігається з назвою в інструкції, що містить надзвичайно важливі для пацієнта розділи.
3 У частині «Показання до застосування» має бути зазначено захворювання чи стан, проте в будь-якому разі треба з’ясувати в лікаря доцільність уживання цього засобу.
4 Ліки, як і продукти харчування, мають властивість псуватися: за неправильного зберігання їх ефективність істотно знизиться, застосування ж може завдати більше шкоди, ніж користі.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г складне безсполучникове
Д складне з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення.
Речення
1 До кожного лікарського засобу додано інструкцію; спочатку може здатися, що інформація в ній призначена лише для фахівців, але це не так.
2 Насамперед потрібно впевнитися, чи назва препарату на упакуванні збігається з назвою в інструкції, що містить надзвичайно важливі для пацієнта розділи.
3 У частині «Показання до застосування» має бути зазначено захворювання чи стан, проте в будь-якому разі треба з’ясувати в лікаря доцільність уживання цього засобу.
4 Ліки, як і продукти харчування, мають властивість псуватися: за неправильного зберігання їх ефективність істотно знизиться, застосування ж може завдати більше шкоди, ніж користі.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г складне безсполучникове
Д складне з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення.
Речення
1 До кожного лікарського засобу додано інструкцію; спочатку може здатися, що інформація в ній призначена лише для фахівців, але це не так.
2 Насамперед потрібно впевнитися, чи назва препарату на упакуванні збігається з назвою в інструкції, що містить надзвичайно важливі для пацієнта розділи.
3 У частині «Показання до застосування» має бути зазначено захворювання чи стан, проте в будь-якому разі треба з’ясувати в лікаря доцільність уживання цього засобу.
4 Ліки, як і продукти харчування, мають властивість псуватися: за неправильного зберігання їх ефективність істотно знизиться, застосування ж може завдати більше шкоди, ніж користі.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г складне безсполучникове
Д складне з різними видами зв’язку
З’ясуйте тип кожного речення.
Речення
1 До кожного лікарського засобу додано інструкцію; спочатку може здатися, що інформація в ній призначена лише для фахівців, але це не так.
2 Насамперед потрібно впевнитися, чи назва препарату на упакуванні збігається з назвою в інструкції, що містить надзвичайно важливі для пацієнта розділи.
3 У частині «Показання до застосування» має бути зазначено захворювання чи стан, проте в будь-якому разі треба з’ясувати в лікаря доцільність уживання цього засобу.
4 Ліки, як і продукти харчування, мають властивість псуватися: за неправильного зберігання їх ефективність істотно знизиться, застосування ж може завдати більше шкоди, ніж користі.
Тип речення
А просте ускладнене
Б складносурядне
В складнопідрядне
Г складне безсполучникове
Д складне з різними видами зв’язку
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень.
Просте речення
1 Формат виступів «науковий слем» походить від конкурсів молодих поетів «поетичний слем», започаткованих свого часу в американських барах.
2 Через некомерційність таких заходів знайти майданчик для показу наукових досягнень складно.
3 А після популяризації такого формату його авдиторія сягнула кількох тисяч глядачів і вже не в барах, а в концертних залах.
4 Багато хто з прихильників наукового слему приходить сюди дізнатися про щось нове, подане в цікавій формі.
Складне речення
А Науковий слем – своєрідний розважальний жанр у вигляді виступу, під час якого вчені з гумором розповідають про свою роботу як дослідників.
Б Як тільки участь у науковому слемі підтверджено, треба надіслати організаторам докладну презентацію виступу, збагачену цікавинками й спецефектами.
В Під час виступу треба зосередитися на об’єктах і методах дослідницької роботи, оскільки в науково-популярних лекціях найважливішим є пояснити суть проблеми.
Г Автори обов’язково мають додати до виступу кілька жартів, щоб легше було сприймати інколи складну наукову інформацію.
Д Хоча учасники наукового слему розповідають кожен про своє, переможцями стають ті, кого обрали глядачі гучністю оплесків.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень.
Просте речення
1 Формат виступів «науковий слем» походить від конкурсів молодих поетів «поетичний слем», започаткованих свого часу в американських барах.
2 Через некомерційність таких заходів знайти майданчик для показу наукових досягнень складно.
3 А після популяризації такого формату його авдиторія сягнула кількох тисяч глядачів і вже не в барах, а в концертних залах.
4 Багато хто з прихильників наукового слему приходить сюди дізнатися про щось нове, подане в цікавій формі.
Складне речення
А Науковий слем – своєрідний розважальний жанр у вигляді виступу, під час якого вчені з гумором розповідають про свою роботу як дослідників.
Б Як тільки участь у науковому слемі підтверджено, треба надіслати організаторам докладну презентацію виступу, збагачену цікавинками й спецефектами.
В Під час виступу треба зосередитися на об’єктах і методах дослідницької роботи, оскільки в науково-популярних лекціях найважливішим є пояснити суть проблеми.
Г Автори обов’язково мають додати до виступу кілька жартів, щоб легше було сприймати інколи складну наукову інформацію.
Д Хоча учасники наукового слему розповідають кожен про своє, переможцями стають ті, кого обрали глядачі гучністю оплесків.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень.
Просте речення
1 Формат виступів «науковий слем» походить від конкурсів молодих поетів «поетичний слем», започаткованих свого часу в американських барах.
2 Через некомерційність таких заходів знайти майданчик для показу наукових досягнень складно.
3 А після популяризації такого формату його авдиторія сягнула кількох тисяч глядачів і вже не в барах, а в концертних залах.
4 Багато хто з прихильників наукового слему приходить сюди дізнатися про щось нове, подане в цікавій формі.
Складне речення
А Науковий слем – своєрідний розважальний жанр у вигляді виступу, під час якого вчені з гумором розповідають про свою роботу як дослідників.
Б Як тільки участь у науковому слемі підтверджено, треба надіслати організаторам докладну презентацію виступу, збагачену цікавинками й спецефектами.
В Під час виступу треба зосередитися на об’єктах і методах дослідницької роботи, оскільки в науково-популярних лекціях найважливішим є пояснити суть проблеми.
Г Автори обов’язково мають додати до виступу кілька жартів, щоб легше було сприймати інколи складну наукову інформацію.
Д Хоча учасники наукового слему розповідають кожен про своє, переможцями стають ті, кого обрали глядачі гучністю оплесків.
Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень.
Просте речення
1 Формат виступів «науковий слем» походить від конкурсів молодих поетів «поетичний слем», започаткованих свого часу в американських барах.
2 Через некомерційність таких заходів знайти майданчик для показу наукових досягнень складно.
3 А після популяризації такого формату його авдиторія сягнула кількох тисяч глядачів і вже не в барах, а в концертних залах.
4 Багато хто з прихильників наукового слему приходить сюди дізнатися про щось нове, подане в цікавій формі.
Складне речення
А Науковий слем – своєрідний розважальний жанр у вигляді виступу, під час якого вчені з гумором розповідають про свою роботу як дослідників.
Б Як тільки участь у науковому слемі підтверджено, треба надіслати організаторам докладну презентацію виступу, збагачену цікавинками й спецефектами.
В Під час виступу треба зосередитися на об’єктах і методах дослідницької роботи, оскільки в науково-популярних лекціях найважливішим є пояснити суть проблеми.
Г Автори обов’язково мають додати до виступу кілька жартів, щоб легше було сприймати інколи складну наукову інформацію.
Д Хоча учасники наукового слему розповідають кожен про своє, переможцями стають ті, кого обрали глядачі гучністю оплесків.
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 додаток
4 означення
Приклад речення
А Жити на повну, без обмежень і страху – ось мета успішної особистості.
Б У європейських школах елементом форми для дівчат є спідниця в клітинку.
В Скасовано всілякі заборони – і волі дух зривається в простір.
Г Циферблат наріжного годинника хуртовина снігом замела.
Д Крізь високий густий очерет біліла широкою срібною стрічкою Рось.
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 додаток
4 означення
Приклад речення
А Жити на повну, без обмежень і страху – ось мета успішної особистості.
Б У європейських школах елементом форми для дівчат є спідниця в клітинку.
В Скасовано всілякі заборони – і волі дух зривається в простір.
Г Циферблат наріжного годинника хуртовина снігом замела.
Д Крізь високий густий очерет біліла широкою срібною стрічкою Рось.
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 додаток
4 означення
Приклад речення
А Жити на повну, без обмежень і страху – ось мета успішної особистості.
Б У європейських школах елементом форми для дівчат є спідниця в клітинку.
В Скасовано всілякі заборони – і волі дух зривається в простір.
Г Циферблат наріжного годинника хуртовина снігом замела.
Д Крізь високий густий очерет біліла широкою срібною стрічкою Рось.
З’ясуйте, яким членом речення є виділений фрагмент.
Член речення
1 підмет
2 присудок
3 додаток
4 означення
Приклад речення
А Жити на повну, без обмежень і страху – ось мета успішної особистості.
Б У європейських школах елементом форми для дівчат є спідниця в клітинку.
В Скасовано всілякі заборони – і волі дух зривається в простір.
Г Циферблат наріжного годинника хуртовина снігом замела.
Д Крізь високий густий очерет біліла широкою срібною стрічкою Рось.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома