ЗНО

Додано: 29 червня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 88 разів
72 запитання
Запитання 1

Однакова кількість звуків і букв у всіх словах рядка

варіанти відповідей

здоров’я, повітря, щирість

сонце, щастя, ясла

кузня, гілля, якість

гравюра, каяття, щавель

вождь, в’язень, їдальня

Запитання 2

Потрібно поставити у на місці всіх пропусків у рядку

варіанти відповідей

гуляв ... лісі, улюблений ..читель, сидів ...класі

плавала ... акваріуміі, лежала ... шухляді, плавала ... воді

...озері, ліси ... хвої, читати ..голос

відпочивала ... Одесі, їхати ... вагоні, десь ... річці

перебувати ... Ялті, осінь ... Каневі, допоможе ..війти

Запитання 3

Підкреслена літера позначає той самий звук у всіх словах рядка


варіанти відповідей

А.тьмяний, тім’я, несеться, тюль

Б.фокус, завлабораторії, фронт, графа

В.зіскочити, просьба, зябра, зірка

Г.краяти, закріплений, кран, анекдот

Ґ.сорок, сіяч, старанно, майстер

Запитання 4

На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

листопад

вірші

літопис

бюлетень

дочка

Запитання 5

У якому слові наголос падає на перший склад

варіанти відповідей

новий

випадок

вітчим

сантиметр

алфавіт

Запитання 6

3. Правильно написано всі похідні слова в рядку


варіанти відповідей

А Запоріжжя-запоріжський, чех-чеський, Одеса - одесський


Б Прага - пражський, козак - козацький, Овруч - овручський


В Рига - ризький, узбек - узбецький, казах - казахський


Г Париж - парижський, латиш - латиський, Буг - бузький


Д Кавказ - кавкаський, турок - турецький, Чортомлик - чотомлицький

Запитання 7

6. Літеру С треба писати в усіх словах рядка



варіанти відповідей

А бе..коштовний, ..казати, ..керований

Б ..формувати, пере..кочити, ..хотіти


В ..плетений, ..питати, чере..плічник


Г ..тягнути, ро..тлумачити, не..терпний


Д ..фальшувати, бе..смертя, ..хвалити

Запитання 8

З’ясуйте, у якому рядку всі слова не­змінні.


варіанти відповідей

писати, загін, дивно

пальто, вікно, борошно

трюмо, безпечно, зненацька

край, майдан, комп’ютер

Запитання 9

Без орфографічних помилок слова:

варіанти відповідей

приємний, розсунути, спекти

препинити, росшукати, безвідповідаль­ний

розпитати, препідняти, зховати

пренизити, безмовний, спитати

Запитання 10

Укажіть рядок слів, в якому відбувається подовження:



варіанти відповідей

прол…ється, нездолан.ий, збіж…я, колос…я, довгождан.ий

безсон…ий, вирощен…ий, числен…ий, навман.я, жадан.ий

знан…я, павутин…я, подорож…ю, зран..я, узбереж..я

суд…я, взут…я, Керч…ю, машин.ий, буквен.ий

без…аперечно, коноплян…ий, старан…ий, пшонян…ий

Запитання 11

Через дефіс треба писати всі прислівники в рядку

варіанти відповідей

по/перше, казна/як, хоч/не/хоч

рік/у/рік, до\речі, хтозна/коли

по/вашому, на/добраніч, по\турецьки

по/іспанськи, уряди/годи, на\щастя

будь/що/будь, по/четверте, на/пам"ять

Запитання 12

Літеру Е треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

печ..во, кр..чати, л..вада

пал..во, ..кспертиза, тр..мбіта

в..теран, л..ман, ап..тит

в..сна, експер..мент, орд..н

абон..мент, см..тана, кал..ндар

Запитання 13

Правильно утворено всі імена по батькові в рядку

варіанти відповідей

Геннадійович, Іллівна, Миколаївна, Яківна  

Лукович, Євгенович, Андріївна, Петрович

Валерієвич, Іванівна, Олегович, Антипович   

Кузьмич, Матвійович, Ігоревна, В’ячеславович

Романович, Савівна, Теодосьовна, Пилипович

Запитання 14

З великої літера треба писати лише перше слово у власній назві:

варіанти відповідей

П(п)резидент У(у)країни, Б(б)улонський Л(л)іс, Ч(ч)умацький Ш(ш)лях,

В(в)ерховна Р(р)ада,З(з)апорозька С(с)іч,К(к)нязівство М(м)онако

О(о)рганізація О(о)б`єднаних Н(н)ацій, Т(т)овариство Ч(ч)ервоного Х(х)реста,

А(а)ндріївська Ц(ц)ерква.М(м)іністерство Ю(ю)стиції, Київський М(м)етрополітен

 Є(є)вропейський С(с)оюз.К(к)абінет М(м)інистрів,Д(д)он К(к)іхот,


Запитання 15

У якому рядку в кожному слові після приголосного пишеться м’який знак:

варіанти відповідей

 ручен…ка, джерел…це, вуз…ко, брин.чати

донец…кий, Гриц…ко, камін.чик, лял.ці     


багат…ма, мен.шість, міл…йон, Уман.щина

різ…бяр, нен.чин, русал…чин, всяд.ся

радіст…ю, Пол.ща, кін.чик, пот.мянілий

Запитання 16

Спрощення приголосних на письмі треба позначати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

безвиїз..ний, облас..ний, зап’яс..ний

заздріс..ний, волейболіс..ці, очис..ний

безчес..ний, щас..ливий, шіс..надцятий

пристрас..ний, шіс..десят, улес..ливий

цінніс..ний, особистіс..ний, тиж..невий

Запитання 17

Треба писати О на місці пропуску в прикметнику

варіанти відповідей

павич..вий хвіст

груш..вий сік

замш..ва куртка

сторож..вий полк

ситц..ва блузка

Запитання 18

Подвоєні літери треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка

варіанти відповідей

іл..юмінація, ім..іграція, Брюс..ель

ал..о, гол..андець, Дарданел..и

Апол..он, ал..егорія, брут..о

мадон..а, ан..отація, Ген..адій

Запитання 19

Позначте рядок, у якому не з усіма словами потрібно писати ОКРЕМО:

варіанти відповідей

не/досліджені ще питання; не/зчувся, як заснув; не/спитавши дозволу;

не/зводячи очей, не/привітно шуміли, не/здужав підняти;

будинок ще не/збудований; трохи не/дочуваючи; не/перевірений мною текст;

не/захищений від вітру сад; не/просячи нічиєї допомоги; вже не/потрібно поспішати.

Запитання 20

Правильно утворено всі форми кличного відмінка в рядку

варіанти відповідей

Якове, Григоріє, хлопче, пані Савицька

Мар'яно, Іване, господаре, пані Олено

Сергію, Артеме, шановне зібрання, Анастасіє

Юліє, майстре, Денису, Алло, Богдане

Дарино, братику, пане лікарю, Павле

Запитання 21

Укажіть речення, у якому немає помилки

варіанти відповідей

Прийшов лист від Ткачук Олега Йосиповича.

Своєю радістю поділись із друзями.

Після доща роса заблищала під проміннями сонця.

Без цукра і сиропа печиво не буде смачним.

Побачивши на виставці картини Федченків мене охопило зачарування.

Запитання 22

Укажіть рядок, у якому всі складні слова по­трібно писати через дефіс

варіанти відповідей

легенький/легенький, батько/мати, п'яти/кутний, нижче/підписаний

кінець/кінцем, пів/Європи, свят/вечір, гори/цвіт

хліб/сіль, з діда/прадіда, гірко/солоний, м'ясо/мо­лочний

жовто/гарячий, суспільно/політичний, фізико/ма­тематичний, заєць/русак

народно/поетичний, російсько/український, сіро/ голубий, напів/автомат

Запитання 23

Синонімічне значення мають обидва фразеологізми в рядку


варіанти відповідей

 хапати за душу, давати прочухана

 зарубати на носі, намотати на вус

пекти раків, пустити червоного півня

  вискочити на сухе, через пень-колоду

Запитання 24

Які фразеологізми становлять синонімічний ряд?


варіанти відповідей

зачепити за живе, зривати маску, відкривати очі, перемивати кісточки

очей не відірвати, ні в казці сказати ні пером описати, хоч з лиця воду пий, писана красуня

брати на себе, укривати ганьбою, зіграти в ящик, допікати до живого

обливати брудом, гав ловити, розкривати рота, собаку з’їсти

пекти раків, пасти задніх, зуб на зуб не попадає, правити теревені.

Запитання 25

Синонімічними є всі фразеологізми в рядку 


варіанти відповідей

А


витрішки продавати, байдики бити, вибити з колії, викинути когось з голови


Б

живіт присох до спини, крихти в роті не було, ріски в рот не брати

В

носа не показувати, немає живої душі, рукою подати, за тридев’ять земель

Г

ворожити на бобах, вити вовком, дати звістку про себе, вітер у голові

Д

зганяти зі світу, з легкої руки, вішати собак, рвати й метати 

Запитання 26

Граматично правильна відповідь на запитання «Котра година?»

варіанти відповідей

за п’ять одинадцята

половина дев’ятої

десять хвилин першої

дванадцять тридцять

Запитання 27

Правильно узгоджений числівник з іменником у реченні

варіанти відповідей

До редакції надійшло два сценарія.

Квартет утворюють чотири виконавці.

Концерт тривав майже півтора години.

Для вистави слід використати чотирьох прожекторів.

Запитання 28

Помилково утворено форму числівника в реченні

варіанти відповідей

В Одесі довжина велодоріжки з асфальтовим покриттям становить близько трьохсот метрів.

В Івано-Франківську майданчики біля магазинів радять облаштувати велотримачами з п‘ятьма - десятьма місцями.

Прогнозують, що до кінця наступного року довжина велосипедних шляхів у місті Лева сягатиме близько ста шістдесяти кілометрів.

Київська влада планує впродовж наступних років потішити містян шестистами кілометрами доріжок для велосипедистів.

Запитання 29

Помилку допущено у відмінюванні числівника

варіанти відповідей

двадцятьома чотирма

трьохста двадцяти

шістдесяти двом

сорока шістьох

ста дев"яноста

Запитання 30

Правильно узгоджено числівник з іменником у рядку

варіанти відповідей

чотири фахівці

півтора місяці

семеро сестер

три банана

два раза

Запитання 31

В якому реченні числівник вжито у неправильній формі:

варіанти відповідей

Сьогодні Петру повинні були виплатити близько п'ятидесяти гривень.

Олена не думала, що светр може коштувати більше вісімдесяти євро.

Шістдесятьма повітряними кульками була прикрашена велика зала.

На сімдесяти дівчатах стрічок не було.

Запитання 32

Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).

Аж тут підвівся Орфей і,( 1) ударивши по золотих струнах своєї кіфари,(2) заспівав на весь голос: то була пісня,(3) що їі найдужче любила його мати,(4) прекрасна муза Калліопа,(5) і,(6) може,(7) саме згадка про неї надала Орфеєвому голосу ще більшої сили,(8) щирості,(9) влади.

НЕПРАВИЛЬНИМ є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку

варіанти відповідей

коми 1 і 2 — при відокремленій обставині

кома 3 — між частинами складносурядного речення

коми 4 і 5 – при відокремленій прикладці

коми 6 і 7 — при вставному слові

кома 8 і 9 – при однорідних членах речення

Запитання 33

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні


варіанти відповідей

«Саме щоденні звички роблять вас успішними людьми або невдахами», – стверджує Томас Корлі в книзі «Зміни свої звички – зміни своє життя».


Автор зазначає: «Близько 90 % багатіїв читають щодня бодай 30 хвилин. Це зазвичай три типи видань: біографії успішних людей, книги із саморозвитку та історичні розвідки».


«Хочеш бути успішним – спілкуйся з успішними людьми, – наголошують фахівці та додають: – Краще мати справу із цілеспрямованими оптимістами, аніж із негативно налаштованими заздрісниками».

«Тривалий успіх можливий лише за умови позитивного ставлення до життя», – підбадьорює читачів автор книги. – Усі лідери вміють радіти кожному дню, будь-якій дрібниці».

«А от що вам може бути не до вподоби, – інтригує Томас Корлі, – то це те, що багатії прокидаються за три години до початку свого робочого дня, бо мають устигнути залагодити дві-три особисті справи».

Запитання 34

Прочитайте речення.

Слова повинні буть покірні чуттям (1) і помислам твоїм (2) і рими мусять бути вірні (3) як друзі (4) в подвигу святім.


Кому треба поставити на місці цифр

варіанти відповідей

1,2

1,3

2,3

2,4

Запитання 35

Перед однорідними членами речення треба поставити двокрапку, а після них - тире в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

Слово може стати і ніжною запашною квіткою і живою водою і гострим ножем і розжареним залізом і брудом

А тим часом місяць пливе оглядать і небо і зорі і і землю і море та глянуть на люди що вони говорять щоб Богові вранці про це розказать

Усе на світі неземними узами чебрець і сніг журавку і печаль єднає мудро благовісна музика

Сміється небо і вершини підкови згублені в полях і хміль повитий на балконі і місяць в синіх небесах

Запитання 36

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Ще великий Микола Гоголь, наш славний земляк, захоплено говорив про мову українського народу.

Кінь вийшов на сизу піщану косу і струсивши воду, відчув себе вільним, сильним, непереможним.

На оболоні, залитій водою, походжали на певній відстані один від одного, поважно переставляючи ноги, лелеки.

Женеш свою корівчину пасти в поле, десь за тобою сонце, сходячи, крізь дерезу спілим кавуном червоніє.

Дівчина ступає на палубу, і літній слуга вслід їй виносить велику клітку з пернатим красенем – вінценосним журавлем.

Запитання 37

Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.


Приклад речення:

1 Десь недалеко вдарив грім – луна котилася глухо, грізно, довго.

2 Ні талановитий учень, ні досвідчений учитель, ні сивий академік – ніхто не може знати всього бодай з окремого питання будь-якої науки.

3 Моя мати – наївність, тиха жура і добрість безмежна.

4 Розмалюю я половину героїв у позитивні тони, а половину – у негативні, як це наймодніше зараз.

Випадок уживання тире:

А тире при відокремленому означенні

Б тире в складному безсполучниковому реченні

В тире на місці пропущеного члена речення

Г тире при однорідних членах речення

Д тире між підметом і присудком

варіанти відповідей

1Б,2Г,3Д,4В

1Б,2А,3Д,4В

1Б,2Г,3А,4В

1Б,2Г,3Д,4А

Запитання 38

Поширене означення НЕ відокремлюється комами в реченні (розділові знаки пропущені)


варіанти відповідей

Балка вкрита садками вилась попід горою.

Птахолови минали березовий гай пронизаний пасмами світла.

Усіяна колосками земля пахне літом.

Запитання 39

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Дорослі чайки ширяли над озером і час від часу приносили пташенятам смачну рибу.

Сміються в сонці золотому річки, і села, і поля.

Осінній сад ще яблучка глядить, листочок-два гойдає на гілляках.

Мужай прекрасна наша, мово, серед прекрасних братніх мов.

Запитання 40

Яке із речень ускладнене відокремленим додатком?

варіанти відповідей

А. У щастя людського два рівних є крила: троянди й виноград, красиве і корисне.

Б. Отже, на відміну від нас усіх, він умів прекрасно розрізнити пшеницю від жита або просо від гречки

В. Сонях дістав із грудей золотаве задимлене серце і, закохавшись у ластівку, ластівці віддає.

Г Ліворуч, в тумані і шумі, мінливим килимом горіла низина Подолу.

Запитання 41

12. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А Іван Франко, як відомо, знав чотирнадцять європейських мов.

Б Довженко-оповідач, здається мені, перевершував Довженка-художника.

В Хлопець я молодий і, на думку багатьох дівчат, навіть, симпатичний.

Г Вже, сказати правду, і я немолода, але ж і дячиха красуня — нічого сказати!

Д Привикне, кажуть, собака за возом бігти, то й за саньми побіжить.

Запитання 42

Кому перед як треба поставити в реченні



варіанти відповідей

Пам’ятаю ці події як сьогодні.

Затримався не більше як на годину.

Вивчаємо звук як одиницю мовлення.

Дощ полив як із відра.

Роса посипалась як дощ.

Запитання 43

Розділові знаки правильно розставлено в реченні

варіанти відповідей

Отут серед цвіту, здається: що якби людина навчилася мудрості в дерев, то не була б ворогом самій собі й природі.

Сонце вже котилося на захід, над полями здіймалася легка пара, у небі, як листя осики, тріпотіли крильцями жайворонки, зеленим соком пашіли трави, — у які причепурилися горбки.

Уявімо що світ, який нас оточує — це поле, а слова, які називають предмети навколишнього світу — рослини на цьому полі.

Проміння ламалося в хвилі, блищало, миготіло, рябіло наче хто сипонув на воду блискучими іскрами.

Високо поросло розкішне дерево вгору, укриваючи холодком зелену землю, на котрій, чіпляючись колосками за гілки, буяє розкішна рослина.

Запитання 44

Кома НЕ СТАВИТЬСЯ в реченні (розділові знаки пропущено)

варіанти відповідей

 Пройшла гроза і ніч промчала і знову день шумить кругом.

Важким холодним сном спала земля а високо над нею притаїлися зорі.

Тепло було й вишні цвіли рясно.

Дощ пройшов і світлі ручаї в синє море виливають воду.

В одну мить розсунувся простір і стали ближчими зорі.

Запитання 45

Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити ТИРЕ (розділові знаки пропущено):

варіанти відповідей

Відбились зорі у воді летять до хмар тумани.

Життя росте лишень з любові лише краса людей навчає жить.

Дощ пройшов хазяйським кроком сад в росі купається.

Дуже дивний пейзаж косяками ідуть таланти.

Степ половецький половіє трава аж срібна від роси.

Запитання 46

Неправильно побудовано речення

варіанти відповідей

а) Прочитаний роман моїм однокласником зацікавив мене

б) Мене зацікавив роман, прочитаний моїм однокласником

в) Роман, прочитаний моїм однокласником, зацікавив мене

г) Прочитаний моїм однокласником роман зацікавив мене

д) Мене зацікавив прочитаний моїм однокласником роман

Запитання 47

НЕПРАВИЛЬНО побудовано речення

варіанти відповідей

Працюючи над романом «Музей покинутих секретів», Оксана Забужко переглянула велику кількість архівних джерел.

Читаючи роман Івана Багряного «Тигролови», виразно вимальовується постать Григорія Многогрішного.

Прагнучи етнографічної точності, письменниця Марія Матіос заглиблюється в побут і духовність гуцулів.

Згадуючи своє дитинство, Юрій Андрухович щемливо змальовує його в романі «Таємниця».

Запитання 48

Відокремленою прикладкою ускладнено речення:

варіанти відповідей

Киваючи рясною головою, зелений ліс до сонця засміявся.

Зіткана сонцем з добра і любові пісня – зажура моя чорноброва.

На лівобережжі, замість верб і чагарників, видно смуги темені.

Умитий сонцем, ген над берегами калиновим багаттям жеврів схід.

Запитання 49

Позначте речення, у якому виділене слово НЕ МОЖНА замінити варіантом у дужках:

варіанти відповідей

Щоб здобути (отримати) вищу освіту, потрібно наполегливо працювати.

За мить вантажна машина зникла (щезла) з очей.

У нашій родині панують теплі, дружні стосунки (взаємини).

Технічний персонал змарнував (згаяв) багато часу на підготовчі роботи.

Запитання 50

Суфікс -ищ- має однакове значення в усіх словах, ОКРІМ

варіанти відповідей

родовище

вовчище

попелище

сховище

Запитання 51

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

2

3

5

6

Запитання 52

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

по/особливому

по/зимовому

по/своєму

по/іншому

Запитання 53

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.

Складним є речення

варіанти відповідей

2

3

4

5

Запитання 54

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Надворі було по/особливому тихо. (2) По/зимовому небу пропливав, загортаючись у діряву ковдру з хмар надломлений місяць, схожий на тріснуту крижинку. (3) А поруч з ним поблискували зорі, вимальовувалися непевні перші промені. (4) Неохоче вставало заспане сонце і, мабуть, хотіло якось по/своєму розпочати цей день. (5) Але зима, відвойовуючи останні холодні дні, вирішила по/іншому і все сипала білі сніжинки, закриваючи сонне світило. (6) Усе, окрім тонесенької смуги над […], уже перетворилося на щільну білу завісу, що огортала землю, не давала їй прокинутися.

Замість крапок у шостому реченні можна вставити всі слова, ОКРІМ

варіанти відповідей

виднокругом

горицвітом

видноколом

горизонтом

Запитання 55

Підкреслені літери позначають той самий звук у всіх словах рядка

варіанти відповідей

доріжка, стежці, огороджений

ягідка, подзьобувати, радяться

рюкзак, Великдень, жилетка

айсберг, соколиний, світовий

осьдечки, знімання, зів’янути

Запитання 56

Помилково утворено форму ступеня порівняння прикметника в реченні

варіанти відповідей

Люди прагнуть пізнати далекі світи, але той, що до нас ближчий від усіх, вивчили зовсім мало.

Нині вивчено лише п’ять відсотків дна Світового океану, тому якнайцікавіші відкриття в дослідників ще попереду.

Після відкриття 1875 року Маріанської западини, найбільш глибокого місця на планеті, там побувало лише три людини.

На батискафі «Трієст» 1960 року Жак Пікар і Дон Волш сягнули найрекорднішої глибини – 10 916 метрів.

Через 52 роки в Маріанську западину зануривсь один з найвідоміших режисерів – Джеймс Кемерон.

Запитання 57

Прочитайте текст. Майте на увазі(1), Дейл Карнегі(2), усесвітньо відомий психолог(3), пропонує простий спосіб стати найкращим співрозмовником(4): заохочуючи інших розповісти про себе (5), будь уважним слухачем від початку до кінця бесіди(6), бо людей значно більше цікавлять власні проблеми.

НЕПРАВИЛЬНИМ є пояснення вживання розділових знаків у рядку

варіанти відповідей

кома 1 – при вставних словах

коми 2, 3 – при відокремленій прикладці

двокрапка 4 – при однорідних членах речення

кома 5 – при відокремленій обставині

кома 6 – при підрядній частині складного речення

Запитання 58

Синонімічним до речення «Коли в людини є народ, тоді вона уже людина» є

варіанти відповідей

Щоб відчувати себе людиною, треба мати підтримку свого народу.

Оскільки в людини є народ, то вона вже людина.

Через те що в людини є народ, вона почуває себе людиною.

Аби бути людиною, треба бути частиною рідного народу.

Якщо в людини є народ, то вона тоді вже людина.

Запитання 59

З’ясуйте тип односкладного речення.

Тип односкладного речення

1 означено-особове 2 неозначено-особове 3 безособове 4 називне

Приклад речення

А Час від часу варто щось змінювати у своєму житті.

Б Наприклад, прокинулися зранку й вийшли в прохолоду балкона...

В Стоїте там і думаєте про важливість життєвого вибору...

Г Між іншим, осіннього ранку все якесь інше, особливе.

Д Рідне місто, загорнуте в білий густий туман...

варіанти відповідей

1В 2Б 3А 4Д

1Б 2В 3А 4Д

1В 2А 3Б 4Д

1В 2Б 3Д 4А

1В 2Б 3А 4Г

Запитання 60

Виділену сполуку слід писати окремо у реченні

варіанти відповідей

Хліб любить, що/б його шанували.

Голова не на те, що/б кашкет носити.

Нема такого зілля на землі, що/б серце лікувати.

Змолоду треба набратися знань, що/б не пуста була твоя власна криниця.

Що/б не робив і як би не блукав, — завжди мети доходить Ярослав.

Запитання 61

бешкет

варіанти відповідей

бЕшкет

бешкЕт

Запитання 62

Укажіть рядки, у яких відбуваються зміни при­голосних при їх збігу:

варіанти відповідей

солдат - солда..ький, Кривий Ріг - криворі..ький

чех - че..ький, товариш - товари..ький

Сиваш - сива..ький, птах - пта..тво

Камчатка - камча..ький, казах - каза..ький

піски - пі..аний, волох - воло..ький

Мекка - ме..ький, вузький - ву..чий

Запитання 63

НЕ пишеться разом зі словом у реченні

  

  

 

варіанти відповідей

Байдужий (не)має любові в серці.   

(Не)зраджуй свої мрії.

Один (не)здужає лихо.  

 В чистій душі (не)має образи.

Запитання 64

Граматично правильно побудовано речення

 

 

 

  

варіанти відповідей

Згідно наказу реорганізовано головні підрозділи установи.

 Програму складено у відповідності з напрямом досліджень.

 Місце змагань визначається залежно від погодних умов.

По укладеній угоді сторони не переглядають встановлені тарифи.

Запитання 65

Закінчення -ИЙ має прикметник у рядку

 

 

варіанти відповідей

 природн..й перебіг подій    

 житн..й духмяний хліб

 дорожн..й патруль ДАІ 

  дружн..й погляд учителя

Запитання 66

Апостроф пишеться в усіх словах рядка

 

варіанти відповідей

 верхів..я, довір..я, різдв..яний, пов..язаний

 круп..є, міжбрів..я, р..яска, з..юрмитися

 пів..ящика, верб..я, перемир..я, інтерв..ю

 сузір..я, під..яремний, зв..язківець, б..юджет

Запитання 67

Закінчення  у формі родового відмінка мають усі іменники в рядку

варіанти відповідей

 Краматорськ, Кавказ, Київ

 трикутник, мітинг, атестат

Пирятин, відсоток, квадрат

 монітор, водограй, Тернопіль

Запитання 68

З"ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні ( цифра позначає наступне слово)

(1)Мої дні течуть (2) тепер серед степу , (3) серед долини, (4) налитої зеленим хлібом.

варіанти відповідей

 займенник, прислівник, прийменник, дієприкметник

 прислівник, дієприслівник, прийменник, займенник

 прийменник, дієприкметник, займенник, дієприслівник

  дієприкметник, займенник, прислівник, прийменник

Запитання 69

З"ясуйте, якою частиною мови є виділені слова ( цифра позначає наступне слово)

Ви були (1) коли-небудь на річці , на Осколі, (2) що тече Харківщиною нашою (3) аж (4) у річку Північний Донець ?

варіанти відповідей

 прийменник, прислівник, займенник, частка

займенник, сполучник, частка, прийменник

 прислівник, займенник, частка, прийменник

 прислівник, сполучник, вигук, прийменник

Запитання 70

Правильно утворено ступені порівняння всіх прикметників у рядку

варіанти відповідей

варіанти відповідей

 найвеселіший, менш упертий, самий дорогий

 найхитріший, вищий за мене, більш твердіший

менш вразливий, найживіший, кращий над усе

  найграмотніший, більш теплий, старший брата

 щонайсмачніший, більш тривожний, найліпший

Запитання 71

З"ясуйте, якою частинаю мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово)

Я хочу знати, любиш ти мене, (1) чи це (2) лиш сон, (3) який (4) уже не сниться ?

 

 

варіанти відповідей

 частка, займенник, сполучник, прислівник

 сполучник, частка, займенник, прислівник

 сполучник, прийменник, займенник, частка

  прийменник, прислівник, займенник, частка

Запитання 72

До одного роду належать обидва іменники в рядку 

варіанти відповідей

 Димерка, нежить

 обитель, Єгипет

 какаду, ООН

тюль, Токіо

авеню, путь

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест