М’який знак треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
Спільнокореневим до слова річ є
На другий склад падає наголос у слові
Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину в реченні
Граматичний зв’язок порушено в словосполученні
Прочитайте текст.
(1)Коли лежиш у полі лицем до неба й услухаєшся в многоголосу тишу полів, то помічаєш, що в ній щось є неземне, а небесне. (2)Щось наче свердлить там небо, наче струже метал, а вниз спадають тільки дрібні, просіяні згуки. (3)Жену від себе голоси поля, і тоді на мене, як дощ, спадають небесні [...]. (4)Тоді пізнаю: це – жайворонки, це вони, невидимі, кидають згори на поле свою свердлячу пісню... (5)Уночі прокидаюся, сідаю на ліжку й напружено слухаю, як щось свердлить мій мозок.
Орфографічну помилку допущено в слові
Прочитайте текст.
(1)Коли лежиш у полі лицем до неба й услухаєшся в многоголосу тишу полів, то помічаєш, що в ній щось є неземне, а небесне. (2)Щось наче свердлить там небо, наче струже метал, а вниз спадають тільки дрібні, просіяні згуки. (3)Жену від себе голоси поля, і тоді на мене, як дощ, спадають небесні [...]. (4)Тоді пізнаю: це – жайворонки, це вони, невидимі, кидають згори на поле свою свердлячу пісню... (5)Уночі прокидаюся, сідаю на ліжку й напружено слухаю, як щось свердлить мій мозок.
Складним безсполучниковим є речення
Літеру е треба писати на місці крапок у всіх словах рядка
Подвоєні літери треба писати в усіх словах рядка
Помилку допущено в написанні числівника
Правильно узгоджено слова в рядку
Прочитайте уривок з вірша.
Смажить (З/з)емлю голодне (С/с)онце
І веде з (К/к)озерогом бесіду.
Не (П/п)римара це і не сон це –
Я завис десь посеред (В/в)сесвіту.
З малої літери треба писати слово
Той самий звук позначає підкреслена літера в усіх словах рядка
Помилку допущено в утворенні форми наказового способу дієслова
Літеру о треба писати на місці пропуску в слові
Неповним є речення в рядку
Ефектний може бути
Помилку в звертанні допущено в рядку
Після речення Нічне небо всіяне зорями... треба поставити тире, якщо серед варіантів його продовження вибрати
З’ясуйте вид односкладних речень.
Вид односкладного речення
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
Приклад
А В любові закладено зерно нашого духовного зростання.
Б Лінивий два рази робить, а скупий два рази платить.
В Не родись багатий та вродливий, а родись при долі і щасливий.
Г Для свого милого та для зрадливого попрошу в осені туману сивого.
Д В усіх безоднях на краю мені завжди пропонували життя щасливе лиш в раю.
Доберіть приклад до кожного випадку вживання розділових знаків.
Розділовий знак
1 кома
2 тире
3 двокрапка
4 кома й тире
Приклад (розділовий знак на місці пропуску)
А Усе було ... і сум, і самота, і горе втрат, і дружба нефальшива.
Б Над нами падало листя ... золоті сльози осіннього лісу.
В Над берегом послався луг ... густо зацвічений білою ромашкою.
Г Дощик нитками плететься, в’ється, сиплеться ... і ллється по ріллі.
Д – Не лайся, бо я тобі у вічі плюну ... говорила баба Кайдашиха.
Установіть відповідність між видом речення та прикладом.
Вид речення
1 складносурядне
2 складнопідрядне
3 безсполучникове
4 складне з різними видами зв’язку
Приклад
А Якщо змерзне моя душа від блакиті твоїх очей, не писатиму я вірша, не шукатиму у мріях утіх.
Б Ось наші ночі серпень вижне, прокотить вересень громи, і вродить небо дивовижне скляними зорями зими!
В Шумливий базар, місце спродажу рибалками здобичі моря й овочівниками плодів землі, клав на обличчя міста барви теплі, м’які, але яскраві.
Г Пройшовши по небу, тиха червнева ніч стала оволодівати і землею; безмежний степ вщухав, корився, ніжнішав і м’якшав від її пестощів; птахи затихали...
Д Раннього весняного ранку кішку було посаджено в сумку, і через мить на подвір’ї залишилася лише синя хмаринка від двигуна мотоцикла.
З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
Ви були (1)коли-небудь на річці, на Осколі, (2)що тече Харківщиною нашою (3)аж (4)у річку Північний Донець?
А прийменник
Б прислівник
В займенник
Г сполучник
Д частка
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома