ЗНО-2015

Додано: 13 квітня 2020
Предмет: Українська мова, 11 клас
Тест виконано: 113 разів
28 запитань
Запитання 1

На перший склад падає наголос у слові

варіанти відповідей

А

напій

Б

чіткий

В

перепис

Г

випадок

Запитання 2

Закінчення  мають усі іменники у формі кличного відмінка в рядку

варіанти відповідей

А

учитель, боєць, Настя

Б

Олеся, кобзар, мудрець

В

хлопець, лікар, Сергій

Г

край, знавець, каменяр

Запитання 3

Спільнокореневим до слова гора є

варіанти відповідей

А

горянка

Б

горечко

В

горючий

Г

гороскоп

Запитання 4

Помилково вжито слово в рядку

варіанти відповідей

А

брати участь

Б

здавати іспит

В

додати води

Г

здобути освіту

Запитання 5

Граматичну помилку допущено в словосполученні

варіанти відповідей

А

завдати горя

Б

вибачте мене

В

навчатися малювання

Г

відповідно до закону

Запитання 6

Неправильно побудовано речення

варіанти відповідей

А

Пам'ятайте: відвідувати стоматолога треба не рідше, ніж двічі на рік.

Б

Я звертаюся до всіх, хто виявили бажання піти в похід на Говерлу.

В

Видавці звернули увагу на те, що історії про Поттера цікавлять не тільки дітей

Г

Серед працедавців є такі, що залюбки приймуть до колективу амбітного студента.

Запитання 7


(1) За/багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела наділяючи їх цілющими і магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) У/загалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чи/мало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам'ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) На/приклад, у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління у Вірменії, Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.

Окремо в тексті треба писати сполуку слів

варіанти відповідей

Аза/багато

Бчи/мало

Ву/загалі

Гна/приклад

Запитання 8

(1) За/багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела наділяючи їх цілющими і магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) У/загалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чи/мало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам'ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) На/приклад, у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління у Вірменії, Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.

Форму називного відмінка має в тексті іменник

варіанти відповідей

Аджерела

Бкриниці

Встилі

Гжиття

Запитання 9

(1) За/багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела наділяючи їх цілющими і магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) У/загалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чи/мало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам'ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) На/приклад, у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління у Вірменії, Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.

Пунктуаційну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

Апершому

Бчетвертому

Вп'ятому

Гшостому

Запитання 10

(1) За/багато століть люди звикли охороняти та прикрашати джерела наділяючи їх цілющими і магічними властивостями. (2) Особливо відзначилися в цьому італійці. (3) У/загалі Італія справедливо заслуговує називатися країною криниць і водограїв. (4) Чи/мало з них має багатовікову історію, а тому їх уважають національними пам'ятками, яких не оминають увагою туристи. (5) Це тому, що навіть ті з них, які призначені для суто побутових потреб, зроблені вигадливо та майстерно. (6) На/приклад, у Венеції криниці були споруджені в готичному стилі, а в Римі доба бароко залишила нам славнозвісний фонтан Треві. (7) Таке ж шанобливе ставлення до джерел виплекали покоління у Вірменії, Середній Азії, де криниці в буквальному розумінні «давали» життя людським поселенням, сприяли нормальному функціонуванню господарства.

Складносурядним є речення

варіанти відповідей

Аперше

Бп'яте

Вшосте

Гсьоме

Запитання 11

Букви я, ю, є позначають два звуки в кожному слові рядка

варіанти відповідей

А

бутоньєрка, святковий, в'юн

Б

екологія, повітря, обов'язок

В

надвечір'я, мрія, браконьєр

Г

весілля, явір, ластів'ятко

Д

пацієнт, люстерко, жульєн

Запитання 12

Виділене слово вжито в невластивому йому значенні в реченні

варіанти відповідей

А

Аптеку зачиняють о 21-й годині.

Б

Двері зачиняються зі скрипом.

В

Магазин взуття закривається й переїжджає в нове приміщення.

Г

Олена намагалася відкрити вікно, бо відчула задуху.

Д

Університет проведе день відкритих дверей.

Запитання 13

Літеру и на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка

варіанти відповідей

А

пр..бувати, пр..гарний, пр..кручений

Б

пр..вертати, пр..балтійський, пр..сяга


В

пр..вітний, пр..добрий, пр..тримати

Г

пр..кручувати, пр..смачний, пр..вітання

Д

пр..кликаний, пр..чисто, пр..нести

Запитання 14

Усі слова написано правильно в рядку

варіанти відповідей

А

польовий, рельєф, камінчик, дівчиньці

Б

боязкий, медальйон, портьєра, гуаш

В

різбяр, подільський, гребінчик, сімдесят

Г

ін'єкція, нюанс, тоньший, няньчити

Д

кізоньці, він’єтка, батальйон, ательє

Запитання 15

Через дефіс треба писати всі слова рядка

варіанти відповідей

А

давним/давно, навчально/виховний, стерео/звук

Б

аграрно/промисловий, сніжно/білий, суспільно/політичний

В

південно/східний, жовто/гарячий, сон/трава

Г

біло/зелений, макро/економіка, кіловат/година

Д

науково/технічний, блок/система, суспільно/необхідний

Запитання 16

Правильно написано всі похідні слова в рядку

варіанти відповідей

А

Чех - чеський, Черкаси - черкаський, Чукотка-чукотцький

Б

Прага - пражський, козак - козацький, Овруч - овруцький

В

Рига - ризький, тюрк - тюркський, Воронеж - воронезький

Г

Латиш - латиський, агент-агенство, Буг - бузький

Д

Турок - турецький, убогий - убозтво, Мекка- мекський

Запитання 17

Відмінкову форму числівника вжито правильно в реченні

варіанти відповідей

А

Певніші й докладніші відомості про козаків ми знаходимо коло року тисяча п'ятисот п'ятидесятого.

Б

Якось, у тисячу шістсот сорок сьомому році, Чаплинський напав зі своїми гайдуками на Суботів.

В

Найперші відомості про козаків записані в хроніках і літописах уже в тисяча чотирьохсот дев'яносто другому році.

Г

Богун виявив талант полководця під час Берестецької битви в червні тисяча шістсот п'ятдесят першого року.

Д

Запорозька Січ до останніх днів свого існування, тобто до тисячу семисот сімдесят п'ятого року, залишалася острівцем волі.

Запитання 18

Виділене слово НЕ є часткою в реченні

варіанти відповідей

А

Тільки в праці відчуваєш себе окриленим, необхідним людям.

Б

Не знаю, чи доведеться мені ще раз побувати в Києві.

В

Як хочеться почути ще хоч раз ніжну українську пісню.

Г

Хай завжди сіється добро на полі людського життя.

Д

Дерева і трави наче світилися наскрізь.

Запитання 19

Правильно утворено форму наказового способу дієслів у рядку

варіанти відповідей

А

ходімте

Б

дозволимо

В

не мовчімо

Г

пішли

Д

подякуємо

Запитання 20

Граматичну помилку допущено в реченні

варіанти відповідей

А

Будь ласка, перебуваючи на вокзалі, намагайтеся не смітити.

Б

Перебуваючи на вокзалі, просимо вас не смітити.

В

Не смітіть, перебуваючи на вокзалі.

Г

Просимо вас не смітити на вокзалі.

Д

Будь ласка, не смітіть, коли ви перебуваєте на вокзалі.

Запитання 21

Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).

Бажання дізнатися про найдальших предків (1) пошуки сімейних реліквій (2) розмови з рідними (З) усе це прокладає незримі ниточки духовності між старшими й молодшими членами родини (4) робить їх ближчими (5) ріднішими один одному.

Кому треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ

варіанти відповідей

А

1

Б

2

В

3

Г

4

Запитання 22

Відокремленою обставиною можна замінити підрядне речення в рядку

варіанти відповідей

А

Де б хор не виступав, скрізь його радо вітали.

Б

Коли приїхали з лісу додому, було вже зовсім темно.

В

Як купуєте товар, вимагайте від продавця чек.

Г

Відколи знаю Оксану, вона дивує мене своєю терплячістю.

Д

Якщо виходите з кімнати, світло автоматично вимикається.

Запитання 23

Складнопідрядне речення з підрядним часу утвориться, якщо до частини «Я буду згадувати свої шкільні роки...» додати

варіанти відповідей

А

бо були вони щасливими.

Б

щоби ненадовго повернутися назад.

В

хоч і швидко вони промайнули.

Г

доки буду топтати ряст.

Д

дарма що вони були дуже давно.

Запитання 24

Установіть відповідність між фразеологізмом і відповідним за змістом прислівником.

Фразеологізм

1шапкою докинути

2хоч греблю гати

3до нових віників

4як мокре горить

Прислівник

Абагато Бповільно Внадовго Гблизько Днезручно

варіанти відповідей

1б 2а 3в 4д

1г 2а 3в 4б

1г 2а 3д 4б

1д 2а 3в 4б

Запитання 25

З'ясуйте, яким компонентом ускладнено речення. (розділові знаки пропущено)

1 Щирий людський сміх кажуть віку додає.

2 Тихо курілися луки переливаючись барвами.

3 Народи явлені у Слові достойно жити можуть на землі.

4 І нехай в'януть білі й рожеві червоні й блакитні троянди.

Авставне слово

Боднорідні члени речення

Ввідокремлене означення

Гвідокремлений додаток

Двідокремлена обставина

варіанти відповідей

1б 2д 3а 4в

1б 2г 3в 4а

1а 2д 3б 4в

1а 2д 3в 4б

Запитання 26

Установіть, яким членом речення є кожне зі слів, позначених цифрами (цифра стоїть перед словом, яке вона позначає).

У кого (1) серце мудрістю (2) багате(3) тому глибини (4) всякі перейти.


Адодаток

Бозначення

Вобставина

Гпідмет

Дприсудок

варіанти відповідей

1а 2д 3г 4б

1в 2б 3г 4а

1г 2б 3а 4в

1г 2д 3а 4б

Запитання 27

З'ясуйте причину вживання тире в наведених реченнях.

1 перед узагальнювальним словом

2 між підметом і присудком

3 при відокремленій прикладці

4 у безсполучниковому реченні

А Дмухнув вітрець - і мрії ті пропали.

Б Ні сивий академік, ні учитель, ні учень - ніхто не відповість на це питання.

В Соловей співає - серце завмирає.

Г У будь-якій ситуації залишатися Людиною – ось єдина умова життя.

Д Часом над горами встає веселка – різнобарвний стовп світла.

варіанти відповідей

1г 2д 3дб 4в

1б 2г 3д 4а

1б 2г 3д 4в

1б 2д 3г 4в

Запитання 28

Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

Дослідження (1) вчених доводять, що людину, яка не привчила (2) себе працювати напружено, (3) долаючи звичку (4) зайвий раз відпочити, чекає обмеженість мислення, відмова від усього творчого.

Аіменник Бприкметник В займенник Г дієприкметник (форма дієслова)

Д дієприслівник (форма дієслова)

варіанти відповідей

1а 2в 3д 4б

1а 2в 3г 4б

1б 2в 3д 4г

1г 2в 3д 4б

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест